Jos viet kuusi isoa muovikassillista tyhjiä olut- ja siideritölkkejä kauppaan, perusteletko sitä mitenkään kassalla?
Esim. tyyliin ”tässä vielä palautuskuitti, kylläpä näitä oli tässä vuosien varrella kertynyt..”
Kommentit (32)
En todellakaan, ei siinä lapussa sitäpaitsi lue että onko palauteltu alkoholipitoisia hylsyjä vai vissyä.
Jos jotain kommentoisin, niin tyyliin et olihan raju viikonloppu..
Naapuri jätti roskishuoneeseen kaksi jätesäkillistä oluttölkkejä, joten hain kotoa muovihansikkaat. Raahasin säkit lähikauppaan ja palautin suuren määrän tölkkejä. Hävetti, koska kaupassa on 1-2 myyjää ja tiesin, että pullokone alkaa kiljua ja vaatii myyjän apua, vaikka heillä on koko ajan kiire. Pahoittelin tölkkien määrää myyjälle, mutta en kertonut, että löysin ne. Eiköhän naamastani näe, etten juo alkoholia.
Raahaminen oli rankkaa, koska olin heikossa kunnossa.
Pienituloisena sain syöpähoitojeni aikana tölkeistä noin 27 euroa, joten olin tyytyväinen löytööni.
Tottakai. Enkä pelkästään kassalle vaan kaikille jotka kävelee kauppamatkalla vastaan, sekä kaikille jotka ovat pulloja palauttamassa. Jokaiselle erikseen.
Näkeehän ne kaupan kassat kun ostankin siideriä joka kerta kaupassa käydessäni. Ja ne muistaa jo tupakkiakin mitä poltan joten ne kysyy oikein että otatko röökiä ja montako askia.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri jätti roskishuoneeseen kaksi jätesäkillistä oluttölkkejä, joten hain kotoa muovihansikkaat. Raahasin säkit lähikauppaan ja palautin suuren määrän tölkkejä. Hävetti, koska kaupassa on 1-2 myyjää ja tiesin, että pullokone alkaa kiljua ja vaatii myyjän apua, vaikka heillä on koko ajan kiire. Pahoittelin tölkkien määrää myyjälle, mutta en kertonut, että löysin ne. Eiköhän naamastani näe, etten juo alkoholia.
Pienituloisena sain syöpähoitojeni aikana tölkeistä noin 27 euroa, joten olin tyytyväinen löytööni.
No ei näe naamasta että EI käytä alkoholia ollenkaan. Se näkyy jos on rapajuoppo.
Sori että pilaan illuusion, mutta niillä on yhä puheenaiheena miten yksi asiakas palautti yhden kerran yli yhden kassillisen kaljatölkkejä. Luulevat nyt, että muuna aikana piilotat juomisesi viemällä tölkit eri kauppaan.
En perustele. Mä perin miljoonaperinnön ja yhdessä asunnossa oli ollut häätö. Asunnossa oli 4 jätesäkillistä panttitölkkejä. Pelastin ne asunnosta, ennen kuin sinne tilattiin tyhjennys. Eli ihan tällaisillakin syillä ihmisellä voi olla satasen edestä pullokuitteja. Olen tosin jaksanut palauttaa niistä vasta yhden säkillisen. Siitä sain 26e.
Mitenkä tölkkien palautus tapahtuu, laskeeko kassa tölkit?
Minä en oikeasti tiedä, sillä olen aina käyttänyt palatusautomaattia.
Kyllä katseli muut pullonpalauttajat kun kärräsin neljä isoa s ryhmän kestokassillista viinipulloja palautukseen. En edes tajunnut, että olis pitänyt jotenkin hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei näe naamasta että EI käytä alkoholia ollenkaan. Se näkyy jos on rapajuoppo.
Sori että pilaan illuusion, mutta niillä on yhä puheenaiheena miten yksi asiakas palautti yhden kerran yli yhden kassillisen kaljatölkkejä. Luulevat nyt, että muuna aikana piilotat juomisesi viemällä tölkit eri kauppaan.
Sinä et näe, mutta minä usein näen.
Tunnistan tupakoijat kumarasta ryhdistä, tietenkin kasvoista ja monesti kävelytavasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä tölkkien palautus tapahtuu, laskeeko kassa tölkit?
Minä en oikeasti tiedä, sillä olen aina käyttänyt palatusautomaattia.
Automaattiin palautetaan. Pikkukaupassa automaatit menevät usein tukkoon, joten myyjän pitää purkaa hihnaa automaatin toisessa päässä.
Kyllä kassa heti näkee oletko sinä juonut ne, vai palautatko miehesi ryyppäämisen hedelmiä.
Sanon että oli eilen vähän jano.