Onko sille mitään "hienoa nimeä", kun samalla julkkiksella on kaksi erilaista julkisuuskuvaa?
Eli kun samalla julkisuuden henkilöllä on kaksi eri julkisuuskuvaa, jotka näkyvät eri yleisölle, esim. tv-ohjelmista syntyy aivan erilainen käsitys kuin somen kautta. Mielipiteet ja arvomaailma saattaa vaikuttaa erilaiselta riippuen siitä, mitä kautta henkilön näkee.
Kiinnistaisi tämä ilmiö laajemminkin, mutta millä sanoilla etsiä?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Alter ego
Alter ego ehkä viittaa avoimesti luotuun "hahmoon", kun taas tämä mitä tarkoitan, on vain erilaista käyttäytymistä ympäristön/yleisön (tv, video, somepäivitykset, blogi jne.) mukaan, jolloin eri ihmisille voi syntyä henkilöstä eri käsitys. Ihmiset voivat kokea eri mielipiteet samasta henkilöstä vieraiksi, tai yllättyä eri tyylistä, kun näkevätkin itse saman henkilön eri tilanteessa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alter ego
Alter ego ehkä viittaa avoimesti luotuun "hahmoon", kun taas tämä mitä tarkoitan, on vain erilaista käyttäytymistä ympäristön/yleisön (tv, video, somepäivitykset, blogi jne.) mukaan, jolloin eri ihmisille voi syntyä henkilöstä eri käsitys. Ihmiset voivat kokea eri mielipiteet samasta henkilöstä vieraiksi, tai yllättyä eri tyylistä, kun näkevätkin itse saman henkilön eri tilanteessa. Ap.
Mun mielestä ne somepersoonat on just luotuja persoonia mut voi olla et etsit jotain toista termiä tai sit mä oon tässä hukassa :D
Sama
Ja henkilö esiintyy koko ajan samana ihmisenä mutta vain käyttäytyy eri tavalla, esim. asiallisemmin ja ystävällisemmin yhdelle yleisölle ja epäasiallisemmin toisaalla. Yleistä on olla tv:ssä asiallinen mutta netissä kärkäs ja muita huomioon ottamaton. Silti täysin omalla nimellä, julkisesti esiintyen koko ajan.
Alter ego