Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppiä n. 162cm naiset! (polkupyörä asiaa)

Vierailija
25.04.2013 |

Minkä koiset pyörät teillä on? Onko sopiva? Pieni? Iso? Olen 162 pitkä ja pyörän osto edessä. Ajattelin tilata jostain joten ei pääse kokeilemaan autakkaa minuuu...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku nakamura, naisten malli. Ei kait niissä isoja kokoeroja ole jos aikuisten pyörän ostaa.

Vierailija
2/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nopsa Comfort, 28". Istuinta on hieman nostettu.

Tuolla ei näyttänyt olevan mitään runkokokoja nähtävissä.

http://www.nopsa.fi/polkupyorat/citypyorat/5/nopsa-comfort/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:21"]

Mulla on joku nakamura, naisten malli. Ei kait niissä isoja kokoeroja ole jos aikuisten pyörän ostaa.

[/quote]Mikä tuumakoko sinulla on? Onhan niissä eroja

Vierailija
4/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörissä on erilaisia runkokokoja, kannattaa tutkailla hieman netistä mitä suositellaan. Minä olin niin hölmö, että menin suureen pyöräkauppaan ja ostin sen mitä myyjä suositteli. Virhe. Pienellä koeajolla en huomannut, että satulan ja tangon väli on liian pitkä. Paino tulee liikaa käsille ja ne puutuu jo muutaman kilometrin matkalla. Pituuteni on 160 cm.

Vierailija
5/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On niissä varmaan runkokoossa eroa vaikka renkaan koko olisikin aina sama. Ja oman vartalon mittasuhteet on sellainen asia, mikä on otettava huomioon. Toisella on lyhyet jalat ja pitkä selkä, jollain toisella toisin päin.

Vierailija
6/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 47cm rungolla oleva cyclocrossi (olen 164 cm pitkä) ja on sopiva. Maastopyörä on xs-rungolla, tarkkoja speksejä en muista. Mutta todellakin koolla on väliä tässä asiassa. Tietysti riippuu mihin tarkoitukseen pyörän hankkii, mutta lähtökohtaisesti näkee tien päällä erityisesti naisia joilla aivan liian iso pyörä!

Linkissä suuntaa-antava kokotaulukko:

http://www.bikeshop.fi/Kokotaulukko-6.html

Vierailija
7/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tasan 162 cm pitkä /lyhyt.

Minulla on Nishikin 28" naisten hybridi 19"-rungolla. On minulle sopiva, ja lujaa pääsee:)

http://www.nishiki.fi/mallisto/2013/hybrid-city-trekking/hybrid-501

Vierailija
8/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vaan "sunnuntaipyöräilijä", Jopo on hyvä. Mä oon 157 cm ja pyöräilen Jopolla. Sillä on kevyt polkea, vaikka mulla on vaihteeton malli, ja satula on tosi miellyttävä.

Parasta on se, että muutkin perheenjäsenet voivat lainata Jopoa tarvittaessa. Se käy kaikille.

Vierailija
9/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nishiki hybrid 401, runkokoko 17" (renkaat tietty normaalit 28")

Tämä on pienin niistä pyöristä joilla olen aikuisiällä ajellut, ja tykkään kovasti. On selkeästi ketterämpi kuin vähän isompirunkoiset pyörät.

Oman vartalon mittasuhteet vaikuttaa todella paljon siihen mikä pyörä tuntuu hyvältä. Itse olen 163 cm pitkä, pitkäraajainen, ja pyöräkaupassa suosittelivat 19" runkokokoa, mutta minusta se pienempi vaan tuntui paremmalta. Olen kyllä iloinen siitä, että kuuntelin omaa tuntemustani. Tämä pyörä on ensimmäinen, jolla ajaminen tuntuu oikeasti hauskalta. Aiemmin en ole saanut pyöräilystä vastaavaa hyvänolon tunnetta.

Vierailija
10/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan 162 cm ja minulla on Tunturi Parkcafen matalampi malli, olikohan rungon korkeus 48 cm? Se tuntuu ihan oikean kokoiselta.

Vierailija
11/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella paljon kaikista vastauksista:) Mittasin ton taulukon mukaan ja sisämitta on 73,5cm jos oikein mittasin.. ja pituus se 162cm tarkoitus ei ole mitään vauhtipyöräilyä harrastaa vaan semmoisia pienempiä tai no miksei pidempiäkin maisema ajoja + kauppa matkoja suositelkaa hyvää pyörää siihen;-) jalkajarru ois kiva. Mulla on nyt Nakamuran (28 koon renkailla) miestenpyörä 21 vaihteinen ja on mulle aivan liian iso just ja just pystyy seisomaan ettei tanko ole haarassa kiinni:( ostin tyhmyydessäni kun oli niin hiano!   -AP-

Vierailija
12/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 165 cm mutta minun on pakko ostaa niitä pienempiä 26 tuuman runkoisia, koska mulla on tosi lyhyt yläkroppa ja kädet, ja 28 tuuman runkoisissa pyörissä minulla on vaikeuksia ylettyä kunnolla satulasta sarviin. 

Vierailija
13/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan tavallinen naisten "city-mummo" pyörä ja kaikin puolin sopiva.

Vierailija
14/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 159 cm ja monarkin 28 tuumainen naisten vaihteeton mummo/kaupunkipyörä käytössä. Sillä pääsee yllättävän kovaa ja se on paras pyöräni tähän asti, kokonsakin puolesta. Myyjä suositteli minulle aluksi 26 tuumaista, mutta antoi sitten luvan koeajelulle, jonka perusteella päätin ostaa nykyisen pyöräni.

Vierailija
15/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinmiten naisilla on liian suuret pyörät ja satula liian korkealla. Kannattaa tutustua mitoitusohjeisiin ja noudattaa niitä.

Vierailija
16/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä samaakin pyörää saa yleensä eri kokoisella rungolla.

Vierailija
17/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:22"]

Mulla on Nopsa Comfort, 28". Istuinta on hieman nostettu.

Tuolla ei näyttänyt olevan mitään runkokokoja nähtävissä.

http://www.nopsa.fi/polkupyorat/citypyorat/5/nopsa-comfort/20

[/quote]

Jos katsotaan jotain nopsaa hiemankaan parempaa pyörää, niin alkaa olla kokoja tarjolla

http://www.nishiki.fi/mallisto/2013/hybrid-city-trekking/hybrid-401

http://www.bikeshop.fi/Kokotaulukko-6.html

Vierailija
18/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 165 cm pitkä ja uusi pyöräni on 19 tuuman rungolla (26 tuuman renkaat) ja ehdottomasti paras pyöräni tähän asti. Runko on pienempi kuin aiemmissa.

Luinkin jostain, että jos oma pituus on "runkokokojen välissä" niin useimmiten kannattaa ostaa se pienempi.

Itse tykkään tuollaisista vähän pystymmässä ajettavista kun en kovin kovaa aja.

Vierailija
19/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7-vaihteinen Nopsa, 28". Siinä on minulle, 162-senttiselle liian pitkä väli satulasta sarviin. Käteni ovat kuitenkin mielestäni ihan normipituiset. :) Ajoasento on hankala, ja olenkin aikeissa ostaa uuden pyörän, jos alan ajaa työmatkaa.

Crescentin mummopyörää olen kokeillut ja se oli aika hyvä. joihinkin malleihin on vaan hankala nousta, eli runko on jotenkin korkea.

Aivan parhaat pyörät olen kokenut Tanskassa. Sehän on tunnettu pyöräilymaa tasaisten olosuhteiden takia. Kaksi eri kertaa olen vuokrannut sieltä pyörän. Merkki on ollut joku Suomessa tuntematon ja minun on molemmilla kerroilla pitänyt kirjoittaa se ylös, tilatakseni netistä samanlaisen. En ole kuitenkaan muistanut, eikä valokuvista saa merkkiä selville.

Vierailija
20/25 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden tuumakoko ei ole se valintakriteeri, vaan rungon koko/mittasuhteet. Ainoastaan kokeilemalla löytyy se oikea, sillä olimmepa sitten miehiä tai naisia tai jotain siltä välillä, jokainen meistä on ruumiinrakenteeltaan yksilöllinen. Toki myös pyörän valintaan vaikuttaa se, aikooko ajaa matkaa vai pelkästään hissutella lähikauppaan ja takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan