Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi opiskeluaikana vai vasta myöhemmin?

Vierailija
10.07.2006 |

Olen jo 29, kun valmistun.

Onko opiskeleminen ja lapsi mahdoton yhtälö vai ei?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveripiirissä sellaisia, jotka ensin saaneet vauvan, sitten vasta opiskelleet; niitä jotka saaneet vauvan opintojen lomassa; ja niitä jotka vasta piiitkän ajan kuluttua opintojen päätyttyä. Jokainen perhe on omanlaisensa. Itse sinun on vastaus keksittävä :)

Vierailija
2/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii lujaa tahtoa perheellisen opisekelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tässä vähän kelkasta putoaa, mutta toisaalta en paljoa sitä nyt murehdi. (Lapsi nyt 6kk) Ehtii sitä myöhemminkin taas olla uratietoinen. Kun palaan yliopistolle olen 27, ja sitten on vielä pari vuotta pakerrettava. Toisaalta se on varmasti tosi rankkaa, mutta toisaalta voin myös muokata päiviä joustavammin ja olla enemmän kotona lapsen kanssa. Ehkä suunnitellussa raskaudessa kuitenkin odottaisin, huolettomampaa olisi jos valmistuisi ensin, ihan taloudellisestikin ajateltuna. Meillä kuten sanottua kävi vanhanaikaisesti ja ehkäisy petti. Onneksi on kuitenkin viisi vuotta kestänyt vakaa parisuhde alla, joten lapsi oli iloinen yllätys. Onnellisia olemme, joten en voi myöskään tuomita ajatusta suunnitellustakaan lapsesta opintojen ohessa. Elämällä on aina tapana järjestyä parhain päin :)

Vierailija
4/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen voi sitten heti tarttua töihin hankkimaan työkokemusta eikä tarvitse pitää heti vauvavapaita. Ainakin itsellä ja kaveripiirissä on hyviä kokemuksia opiskelun ja vauvan yhdistämisestä.

Vierailija
5/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii tietynlaista itsekuria ja motivaatiota yhdistää lapset ja opiskelu. Ei siis ole mikään mahdottomuus. Meidän tapauksessa on toiminut hyvin.

Olen 27 v. ja uraputki edessä.

Vierailija
6/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 1v2kk ja voin sanoa, että mulla on ainakin toiminut hyvin. Olen pääasiassa lapsen kanssa kotona, mutta syksyllä aletaan vuorottelee miehen kanssa, hänelläkin vuosi jäljellä valmistumiseen.

Meille lapsen saaminen oli tietoinen valinta, ja vaikka välillä tekee taloudellisesti tiukkaa, aikaa on enemmän kuin monilla työelämään ehtineillä. Ja lapsen syntymä on avannut minulle ainakin uusia näkökulmia siihen mitä haluan ja en halua tehdä " isona" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi