Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikein toimisin? Ero, toinen mies, muutto, huoltajuus..

Vierailija
24.04.2013 |

Minulla on ollut puolisen vuotta salasuhde mieheen, joka haluaisin muuttaa kanssani yhteen kotikuntaansa. Minä olen miettinyt eroa (jo ennenkuin tapasin tämän miehen), minulla on lapsia avioliitostani. Minulla on myös vakituinen työ täällä nykyisessä asuinkunnassa.. Miettimäni vaihtoehdot:

A. Hankkia asunto nykyisestä kunnasta ja erota. Jos tulee lapsista huoltajuustaistelu, käydä se loppuun ennenkuin muuttaa. Uuden miehen kanssa jatkaa etäsuhdetta, kunnes ero ja huoltajuusasiat on selviä ja uusi työ löytynyt uuden miehen kotikunnasta.. Ensimmäisenä miinuksena tulee mieleen että sitten pitää moneen kertaan muuttaa ja se raskasta myös lapsille.

B. Hankkia salassa työpaikka uuden miehen kotikunnasta ja lapsille hoitopaikka. Asunto siellä jo on.. siihen asti jatkaa tätä salailua ja muuttaa kerralla kokonaan pois mutta onko mahdollisuus että en saisikaan lapsia mukaani näin? Tekeekö tämä minut jotenkin huonommaksi sossujen silmissä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:10"]

Juuri ap:n kaltaisten ääliöiden takia uusperheillä on niin huono maine ja suuret erotilastot. Kauhealla kiireellä perustetaan uusperhe kun ollaan niin rakastuneita että melkein paskotaankin vaaleanpunaisia sydämiä.  

[/quote]

Joo näin se tuntuu olevan. Siis sekä se, että tehdään uusien kanssa lisää lapsia, ja se huono maine. Kun erosin, jotkut lievästi sanottuna hyppivät asioiden edelle ihmetellessään, miten aion järjestää kuvion uuden isäpuolen kanssa... siis ihmisen, jota olin pyytänyt ulos! En koskaan vaivautunut korjaamaan, ettei kyllä ole mitään aikomusta muuttaa yhtään kenenkään kanssa yhteen. Olin tosin muutenkin heivaamassa huonot tavat ja seurat omasta ja lasten elämästä, joten senkun jätin ne ihmiset. Olin kyllästynyt katselemaan ja kuuntelemaan näiden "onnellisissa avioliitoissa" olevien alkoholinhuuruisia illanviettoja, puheita vieraista naisista, ja naisten valitusta miehistänsä.

Vierailija
22/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. Toivot asiallisia vastauksia mutta koko kuvio ei ole pätkääkään asiallinen. Ellei miehesi ole väkivaltainen hullu, olet huijannut, valehdellut, salaillut, vehkeillyt miehen selän takana ja sen jälkeen ihan pokkana esität täällä vaihtoehtoja, jotka ovat SINUN kannaltasi parhaita.

Aloitetaan siitä, että teet eron selväksi ennen kuin petaat yhtään enempää uutta elämää itsellsi valmiiksi. Miehesi olisi ansainnut rehellisyytesi jo puoli vuotta sitten. On törkeää valmistella itse eroa ja pamauttaa asia toisen silmille sitten, kun on uusi valmiiksi katsottuna. Se on törkeää myös lapsillesi. Heidän on saatava suruaika! Heille on tarjottava hidas sopeutuminen vaikeaan tilanteeseen. Heidän on kuultava asiasta rauhalliusilta vanhemmilta ja saatava vaikutelma, että isä pärjää. Muutto on sovittava rauhassa ja varoitellen. Asiaa on pohjustettava ja valmisteltava. 

Olet kyllä ihan sietämättömän itsekäs! Olet valmis riistämään lapsilta isän yhtään pohtimatta miltä se lapsista tuntuu, olet valmis repimään heidät pois nykyiseltä asuinpaikalta ja kaikki vain siksi, että itse juokset jonkun salapanon perässä. Jos salapanosi olisi tosissaan kanssasi, kaipa hän voisi muuttaa sinun luoksesi sinun paikkakunnallesi, jolloin saisit pitää työsi, lapset saisivat pitää tutun asuinympäristön ja ennen kaikkea hyvät välit isäänsä. 

En käsitä käytöstäsi pätkääkään, ellei mies sitten ole vaarallinen ja väkivaltainen. Silloin suosittelen olemaan yhteydessä viranomaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KukaanKukkaan äiti joka lapsistaan välittää ei tekisi sellaista ratkaisua että tänään asutaan isän kanssa ja huomenna isäpuolen. Kamala itsekäs paska huora olet ap!

Vierailija
24/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suosittele lähtemään suin päin vieraalle paikkakunnalle jonkun perässä. Et ole elänyt normaalia parisuhdetta ko. ihmisen kanssa päivääkään, joten et voi tietää yhtään, mitä on vastassa.

Jos on pakko erota, eroa omalla paikkakunnallasi. Pidä työsi ja muuta lasten arkea mahdollisimman vähän.

Sitten kun lapset ovat toipuneet erosta ja elämä on tasapainossa, voit alkaa pohtia, miten elämä uuden miehen kanssa mahdollisesti järjestyy.

Kyllä aikuisten ihmisten pitää hiukan malttaa odottaa.

Vierailija
25/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sinulle jo tässä on aiemmin kerrottu, esittämäsi vaihtoehdot ovat ihan persiistä. Kannatan nroa 11, enempää en viitsi sinulle edes kirjoittaa.

Vierailija
26/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot heti miehellesi, se on se ainoa vaihtoehto mikä sinulla on

Vierailija
27/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tilanne näyttää olevan samanlainen kuin oman vaimoni tilanne vielä muutama viikko sitten.

Hän päätyi siihen, että5224 muutti vähän aikaa sitten omaan asuntoonsa ja se kaukana oleva ihana mies kuulemma muuttaa "pian" hänen luoksensa. Lapset kuulemma asuvat vuorotellen kotona ja uudessa asunnossa. Saa nähdä kuinka elämä etenee. Ero ei ole vielä vireillä ja kiire näyttää olevan.

Vierailija
28/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ap:n kaltaisten ääliöiden takia uusperheillä on niin huono maine ja suuret erotilastot. Kauhealla kiireellä perustetaan uusperhe kun ollaan niin rakastuneita että melkein paskotaankin vaaleanpunaisia sydämiä.  

Onko oikeasti ihan mahdoton ajatus hoitaa ensin ero ja vasta sitten kun lapset ja vanhemmat ovat tästä toipuneet, niin sitten katsella uusia miehiä sillä silmällä. Ainahan sitä panemassa voi käydä tilaisuuden tullen, mutta on todella ajattelematonta muuttaa heti yhteen uuden miehen kanssa.

Vierailija
29/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. hae eroa- kestää 6 kk tulla voimaan

2. hanki hyvä lakimis huoltajuuden ja osituksen takia

3. hanki asunto

4. muuta uuteen asuntoon yksin ja lasten kanssa tai uuden kanssa, jos uskallat ennen kuin ero on voimassa

5. onnea!

Vierailija
30/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ylipäätään hirveän itsekästä muuttaa eri paikkakunnalle kuin lasten isä, ellei ole ihan pakko. Ellei miehessä siis isänä ole jotain valtavaa vikaa. Lapsilta menee kerralla perhe, tuttu koulu/tarha ja kaverit ja arkipäiväinen yhteys toiseen vanhempaan. Ajattele nyt vähän muutakin kuin itseäsi ja ihastustasi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme