Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikein toimisin? Ero, toinen mies, muutto, huoltajuus..

Vierailija
24.04.2013 |

Minulla on ollut puolisen vuotta salasuhde mieheen, joka haluaisin muuttaa kanssani yhteen kotikuntaansa. Minä olen miettinyt eroa (jo ennenkuin tapasin tämän miehen), minulla on lapsia avioliitostani. Minulla on myös vakituinen työ täällä nykyisessä asuinkunnassa.. Miettimäni vaihtoehdot:

A. Hankkia asunto nykyisestä kunnasta ja erota. Jos tulee lapsista huoltajuustaistelu, käydä se loppuun ennenkuin muuttaa. Uuden miehen kanssa jatkaa etäsuhdetta, kunnes ero ja huoltajuusasiat on selviä ja uusi työ löytynyt uuden miehen kotikunnasta.. Ensimmäisenä miinuksena tulee mieleen että sitten pitää moneen kertaan muuttaa ja se raskasta myös lapsille.

B. Hankkia salassa työpaikka uuden miehen kotikunnasta ja lapsille hoitopaikka. Asunto siellä jo on.. siihen asti jatkaa tätä salailua ja muuttaa kerralla kokonaan pois mutta onko mahdollisuus että en saisikaan lapsia mukaani näin? Tekeekö tämä minut jotenkin huonommaksi sossujen silmissä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi muuttaa koko elämäsi? Eikö tämä uusi mies voi muttaa kotipaikkakunnallesi ja hommata sieltä työpaikan? 

Vierailija
2/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi olla, ettet koskaan saisi muuttaa pois. Siis jos teillä yhteishuoltajuus ja mies kieltää lasten muuton eri paikkakunnalle. Se on sillä selvä. Ja yksinhuoltajuus on oikeasti harvinainen vaikka monet sanoo lasten kanssa elävää eronnutta naista yksinhuoltajaksi. Silloin ei ole kuitenkaan yksinhuoltaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miettisit niitä lapsia etkä antaisi pi***n viedä?

Vanhempien ero jo yksistään on niin iso asia lapsille että uusi isäpuoli ei kuulu kuvioon hyvin hyvin hyvin pitkään aikaan. Yksi elämänmuutos kerrallaan.

Vierailija
4/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata lapsia heti viedä uuden miehen luokse asumaan. Typerää edes ajatella sellaista.

Vierailija
5/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on lasten vastuulla se, että "isi pärjää"? Omani eivät erotessamme uhranneet kyllä ajatustakaan isin pärjäämiselle, se oli itsestään selvää heille. Ero tosin puhuttiin läpi jo yhdessä asuessamme, vuoroviikonloppujakin teimme ennen isän pois muuttamista. Mukulat eivät ehkä edes huomanneet eroa.

Vierailija
6/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 19:22"]

No höpsis, minä en lapsista luovu. Isänsä ei niiden kanssa vietä aikaa nytkään.

Asiallisia vastauksia kiitos.

Ap

[/quote]

Sinä et ole ansainnut lapsiasi. He ovat onnellisempia ja paremmassa turvassa mitä kauempana heistä olet

Vierailija
7/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä aloitukset provoja, onhan?

Ei kukaan voi olla noin ilkeä, piittäämaton ja lapsistaan noin vähän välittävä ihminen.

Vierailija
8/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Olet omaa etuasi tavoitteleva itsekäs valehtelija. Hyviä vaihtoehtoja tuskin on, tuollainen arvomaailma joka tapauksessa kostautuu sulle, ja ikävä kyllä satuttaa myös lapsiasi.

terv. Petetty vaimo

Vierailija
9/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta en tiedä mutta muuten olet aika huono ihminen.  Tai vaan provo. Ei kukaan lapsistaan välittävä äiti. laittaisi lapsiaan kokemaan kumpaakaan noista vaihtoehdoista. 

Vierailija
10/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto C. Pistät eron vireille ja annat lähivanhemmuuden nyxällesi, niin olet vapaa lähtemään uuden perään heti.

Vierailija
11/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
12/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsis kun sinä et vain voi päättää, että et lapsistasi luovu. Itsehän sinä olet lähtemässä, ei ukkosi.

Vierailija
13/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aina äiti.. ei suomessa lapsia äidiltä oteta sen takia että on uusi mies.

Vierailija
14/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Aivan kuin oma tilanteeni kolme vuotta sitten! Jos nyt saisin tehdä päätöksen näillä tiedoilla, tekisin aivan toisin kuin mitä tein. Jäisin exän kanssa ja tekisin kaikkeni sen eteen että avioliitto toimisi. 

Vierailija
15/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetpä sitten minkä tahansa ratkaisun, niin älä tee mitään lapsiin liittyvää ainakaan salassa -järjestele muuttoa tai lasten hoitopaikkaa eri paikkakunnalle ilman, että lasten isä siitä tietää. Sun täytyy tulla jatkossakin toimeen lasten isän kanssa.

Vierailija
16/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 19:22"]No höpsis, minä en lapsista luovu. Isänsä ei niiden kanssa vietä aikaa nytkään.

Ap

[/quote]

Miten moiseen asiattomuuteen voi astata asiallisesti. Millaisen kuvan annat lapsillesi...

Vierailija
17/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla yhdessä vain ja ainoastaan sen takia kun on lapset. Toki kaikkensa täytyy yrittää että perhe säilyisi mutta ei väkisin. Kyllä lapset huomaa että kaikki ei ole hyvin. Turha surra täähän on vaan elämää. Salaa suhde kunnes kaikki ok, yhteishuolto ja sinä lähivanhempi ja mies tapaa joka toinen viikonloppu ja osan lomista. Niin se menee.

Vierailija
18/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]ÄLÄ missään tapauksessa lapsista luovu. Yhteishuolto ja sinä olet lähivanhempi ja isä joka toinen viikonloppu isä ja osa lomista.

Vierailija
19/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 19:32"]

Uskomatonta! Aivan kuin oma tilanteeni kolme vuotta sitten! Jos nyt saisin tehdä päätöksen näillä tiedoilla, tekisin aivan toisin kuin mitä tein. Jäisin exän kanssa ja tekisin kaikkeni sen eteen että avioliitto toimisi. 

[/quote]Itse mietin tosi tarkkaan mitä teen ja tein oikean ratkaisun. Tilanne ei muuttunut vaikka mitä tein joten avioero oli ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
20/30 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:52"]

Mun mielestä on ylipäätään hirveän itsekästä muuttaa eri paikkakunnalle kuin lasten isä, ellei ole ihan pakko. Ellei miehessä siis isänä ole jotain valtavaa vikaa.  

[/quote]

Tai ei ole töitä nykyisellä paikkakunnalla. Eronneena ei oikein kotiäitinä voi jatkaa, vaan on mentävä töihin. Mutta ap:llahan on jo työ, eli ei mitään esteitä pysyä samalla paikkakunnalla.

Eivät kaikki eroamassa olevat ole ryntäämässä leikkimään kotia uuden kanssa, vaikka olisivat voimakkaastikin ihastuneita. Lastenkin takia, ja siksi ettei ole kiinnostusta lähteä enää sille tielle, vaan nauttia ihan vaan huolettomasta seurustelusta. Näin varsinkin, jos avioliitossa on ollut huolia, ei enää halua sellaisia. Voi tapailla uutta tai uusia ihmisiä omalla ajalla ilman lapsia. Suosittelen ap:lle tällaista ratkaisua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän