Miksi hyvät blogit menevät pilalle?
Miksi jokainen blogi -ennemmin tai myöhemmin - muuttuu täysin mitäänsanomattomaksi? Eivätkö bloggaajat osaa lopettaa ajoissa vai sokaiseeko yhteistyö ja mainonta kaiken?
Viimeisimpänä esimerkkinä ruusutapetilla: ennen niin persoonallinen ja nokkela blogi on nykyään puhdasta tylsää mainoshöttöä, täyttä tusinatavaraa, jota on netti jo pullollaan.
Vinkatkaa hyvistä blogeista, sellaisista joista löytyy ns. luonnetta - ei siis mitään ala-arvoista höttöä.
Kommentit (10)
Kaipa se on vähän niin, että bloggaajat kertovat tarinaa omasta elämästään, ja jokaisella tarinalla on loppunsa. Alussa ideoita, uusia näkökulmia ja innostustakin riittää; mutta samaa tarinaa ei voi kertoa loputtomiin toistamatta itseään.
Ymmärrettävistä syistä bloggaajat eivät yleensä halua sulkea rahasampoa ennen kuin rahantulo loppuu, vaikka ideat olisivat aikaa sitten jo loppuneetkin...
Mnun mielestäni blogeilla yleensä kestä 1-2 vuotta päästä kunnolla vauhtiin ("löytää itsensä") ja sen jälkeen on jäljellä 1-2 vuotta hyvää bloggausaikaa. Sen jälkeen valtaosa blogeista alkaa mennä melko jyrkkää alamäkeä, valitettavasti. (Poikkeuksia löytyy toki, jotkut blogit kuolevat aiemminkin ja jotkut kestävät pidempään.)
Yhteistyökuviot on pilanneet monta kivaa blogia. Ei jaksa lukea mainosta mainoksen perään.
Jos tykkää vaateblogeista niin yksi tuttu vaatesuunnittelija kirjoittaa tyyliblogia (www.rakkaudestatyyliin.com), jossa hän ei todellakaan esittele vuittoneita tai burberryjä. Hän ei myöskään tee mainontayhteistyötä kenenkään kanssa eli kirjoittelee ihan omaksi ja lukijoidensa iloksi vaatteista, muodista ja tyylistä yleisesti. Itse en ainakaan jaksa lukea enää yhdenkään tyypin jatkuvasta shoppailusta ja sitten niiden (ilmaisten) ostosten hehkutuksesta.
Jos tykkää vaateblogeista niin yksi tuttu vaatesuunnittelija kirjoittaa tyyliblogia (www.rakkaudestatyyliin.com), jossa hän ei todellakaan esittele vuittoneita tai burberryjä. Hän ei myöskään tee mainontayhteistyötä kenenkään kanssa eli kirjoittelee ihan omaksi ja lukijoidensa iloksi vaatteista, muodista ja tyylistä yleisesti. Itse en ainakaan jaksa lukea enää yhdenkään tyypin jatkuvasta shoppailusta ja sitten niiden (ilmaisten) ostosten hehkutuksesta.
Joo sama!
Mun suosikki oli ennen 500 miles high, jossa kuvattiin lapsiperheen elämää - nykyään se on sisustusblogi :(
Tykästyin myös adoptiomatkaan - josta julkaistiin kirja ja blogi melkein kuoli.
Suosikeissa oli myös prinsessa paskavarvas - noh, sille kävi mitä kävi :(
Nykyään luen Project mamaa ja tuossa oikeassa reunassa olevia Keltanokkaa ja Taaperotaloa. Tuon isänkin luen, mutta mua vain suututtaa että pidetään blogia eikä kerrota lasten oikeita nimiä, joten en oikeastaan pidä koko blogista (en tiedä, häiritseekö tuo nimiasia ketään muuta, mutta minua se suututtaa ihan hirveästi) :D
Samaa mieltä... Ennen oikeasti luin mm. Ps i love fashionia, Mungolifea ja joskus jopa Cavaa. Nykyään jokainen näistä on vain mainos, instakuva, mainos, instakuva. Mungolla enemmän jotain löpinää jostain iiiihanista kengistä ja laukuista, huoh. Ps i love fashion nyt on yhtä tyhjän kanssa, kerran viikossa yleensä vilkaisen ja siihen se sitten jääkin.
Lähiömutsiakin pidin ennen hyvänä, mutta nykyään sekin on lähinnä tuote-esittelyä tuote-esittelyn perään. Plus alkoi ärsyttää sekin, miten jatkuvasti korostetaan lapsen olevan ennenaikainen ja vahinko.
Mä voisin suositella Teiniäidin tunnustuksia. Mun mielestä oikein viihdyttävä blogi, joskin bloggaa välillä aika harvakseltaan. Ei tosin varmaan iske vähän vanhempaan väkeen, mutta suosittelenpa silti.
Saya-and-imperfect-life.blogspot.fi
Nuori tyttö kirjoitti ensin raskausblogia mutta myöhemmin menetti lapsensa. Tämän jälkeen jatkanut kirjoittamista aitoina tunteina. Kirjoittaa monipuolisesti ja mikä parasta on taas raskaana eli nähtäväksi jää mihin suuntaan blogi kehittyy :)
Minkälaisista blogeista pidätte? Itse pidän aidoista, tunteita herättävistä blogeista joissa on mahdollisimman vähän mainostusta ja nykyään niin yleisiä biletyspostauksia...
Minkälaisista blogeista pidätte? Itse pidän aidoista, tunteita herättävistä blogeista joissa on mahdollisimman vähän mainostusta ja nykyään niin yleisiä biletyspostauksia...
Nelonen, kiitos vinkeistä! Tuo teiniäitihän on aivan loistava! :D
T. Kolmonen