VIHAAN koiria! Miksette koiraihmiset kasvata rakkejanne?
Varsinkin isoja koiria, kuten labbikset, dalmatialaiset, jne., en voi sietää. Tuttavapiirissä on neljä perhettä, joihin on ollut pakko ottaa tuollainen isokokoinen koira. Sitten niitä ei välitetä kouluttaa.
Eilen olin taas vierailulla koiraperheessä. Tulos: ruokamyrkytys. Koira oli oksennellut koko päivän ja yön. Sain tietää tämän vasta, kun jo söin isäntäparin laittamaa ruokaa. Rakki tunki koko ajan naamaansa lautaselleni, nuoli sormiani, tunki päätään syliini. YÖK. Isäntäpari pallutti koiraa eikä pessyt käsiä välillä. Inhottavaa! Nyt olen oksennellut koko eilisen illan ja tämän päivän.
Miksi, jos otatte ison koiran, ette välitä kasvattaa sitä? Kun vieras tulee eteiseen, koira hyppää vastaan. Koira on KOKO AJAN siinä vieraan jaloissa vaatimassa huomiota. Sitten sille pitäisi heittää jotain ihan kakkaista koiran lelua, joka on ihan tahmea ja johon on tarttunut koiran ruokaa ja ties mitä moskaa... Ja kun koira kiipeää vieraan syliin, nauretaan, että se on vasta 2v, ihan pentu vielä. Eih.
Sitten sitä koiraa käytetään aamuin illoin pikapikaa vartin lenkillä, niin että raukka iso koira pursuaa tarmoa pienessä kerrostaloasunnossa ja on räjähtämäisillään joka suuntaan. Miksi te otatte tällaisia isoja koiria, kun ette vietä niiden kanssa kunnolla aikaa?
Kouluttakaa ne koiranne niin, että tulee tervehtimään vasta, kun vieras on ottanut takin ja kengät pois. Ja että se antaa vieraan sen jälkeen olla rauhassa eikä koko ajan tunge siihen. Opettakaa ne koiranne niin, ettei ne ruokapöydässä tunge naamansa siihen vaan pysyy etäällä, kun ihmiset syö. Ja opettakaa ne koiranne olemaan vetämättä ulkona, kun vastaan tulee muita koiria tai ihmisiä.
Jos ette tuohon kykene, niin miksi otatte niitä isoja koiria?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Olisitpa mun vieras ja alkasit potkimaan koiraani.. Et potkisi sen jälkeen katkenneilla jaloillasi yhtään mitään.. Typerys..
Älä rakkihullu uhoa, kun et kuitenkaan uskalla tehdä koskaan mitään. Siksihän otit koirankin että saat pomottaa edes jotain. Kissa ei kelvannut koska se sanois vain kissakielellä fuck you tollasille ja olis ku ei huomaiskaan :P
En ikinä olisi sellaisen ihmisen ystävä joka ei pidä koirasta enkä ottaisi sellaista ihmistä kotiini vieraaksi.
Kumma kun sulla on edes ystäviä
Vierailija kirjoitti:
Rakit ei kuulu keittiöön ihmisten kanssa samaan aikaan ellei syö omaa ruokaa. Eikä todellakaan samaan sänkyyn nukkumaan!! Koirahan luulee olevansa samalla tasolla omistajansa kanssa vaikka omistajan pitäisi olla se joka käskee ja koiran joka tottelee. Eli omistaja korkeammalla. Arvojärjestys kärsii tuollaisissa järjestelyissä!!
Se on kuule sellanen juttu että sinähän et tollasista asioista päätä.
Hae hoitoa tohon sun pakkomielteeseen. Kyllä siihen napit löytyy
Koira on perheenjäsen ja perheessä on omat säännöt. Jos ne ei sulle sovi, älä mene kylään. En haluaisikaan tuollaista nipottajahaukkaa kotiini kylään, oli sukulainen tai ei. Pysy pois, kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
minkä helvetin takia sä menet kylään paikkaan jossa on koiria jos niitä vihaat? Ja sitten jälkeenpäin nillität kun joku hiton koiranvinkulelu.
Itse komensin aikanaan yhden nillittäjän pihalle kun en jaksanut kuunnella. Allerginen kissanvihaaja tuli kylään vaikka tiesi että meillä on talossa 3 kissaa. Sitten kitistään ja natistaan kutisevista silmistä ja sohvalla nukkuvista kissoista. Totesin vaan et nyt sun on aika lähtee omaan himaan. Meillä ei eläimet vieraita väistele. Jos ei talon tavat käy, niin muualla on kyllä tilaa.
Vaikea uskoa että tärähtäneen kissahullun luona kävisi kukaan kylässä muuten kuin pakosta. Vai oliko se ulosottomies tai muu viranomainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitpa mun vieras ja alkasit potkimaan koiraani.. Et potkisi sen jälkeen katkenneilla jaloillasi yhtään mitään.. Typerys..
Älä rakkihullu uhoa, kun et kuitenkaan uskalla tehdä koskaan mitään. Siksihän otit koirankin että saat pomottaa edes jotain. Kissa ei kelvannut koska se sanois vain kissakielellä fuck you tollasille ja olis ku ei huomaiskaan :P
Hae nyt ihmeessä apua tohin raivohulluuteen!! Sut kyllä pitäs kouluttaa yhteiskuntakelpoiseksi. Kuullostat ihan pelkopurijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minkä helvetin takia sä menet kylään paikkaan jossa on koiria jos niitä vihaat? Ja sitten jälkeenpäin nillität kun joku hiton koiranvinkulelu.
Itse komensin aikanaan yhden nillittäjän pihalle kun en jaksanut kuunnella. Allerginen kissanvihaaja tuli kylään vaikka tiesi että meillä on talossa 3 kissaa. Sitten kitistään ja natistaan kutisevista silmistä ja sohvalla nukkuvista kissoista. Totesin vaan et nyt sun on aika lähtee omaan himaan. Meillä ei eläimet vieraita väistele. Jos ei talon tavat käy, niin muualla on kyllä tilaa.
Vaikea uskoa että tärähtäneen kissahullun luona kävisi kukaan kylässä muuten kuin pakosta. Vai oliko se ulosottomies tai muu viranomainen?
Lääkkeet, NE SUN AAMULÄÄKKEET JÄI OTTAMATTA!! To iskitsofrenia on kyllä viheliäs sairaus!!
Koirat haisee kyllä helvetin pahalta. Kannattais ehkä pestä useammin?
Jos vihaat koiria, niin miksi menet kyläilemään paikkaan, jossa niitä on?
En minäkään mene allergiani vuoksi kylään kenellekään, kellä kotieläimiä on. Ystäviä ja perheenjäseniä voi tavata muuallakin.
En ymmärrä tällästä vauhkoamista koirista. Enemmän itseäni ainakin ärsyttää kyläpaikoissa KISSAT! Hyppivät ruokapöydille/keittiön tiskipöydälle kun siinä tehdään ruokaa ja ruokapöydässä istutaan kahvilla niin kissa hyppää siihen niin ompa erittäin mukavaa ja hygieenista.. Ja omistajien mielestä se on vaan niin "lutusta" ja "hauskaa". Mua ei ainakaan naurata.
Meillä koirat osaa käyttäytyä, eivät hypi ihmisten päälle, eivätkä saa tulla keittiöön sillon kun siellä tehdään ruokaa tai syödään niin eivät tule kyttäämään, kuolaamaan ja kinuamaan pöydältä herkkuja.
Olen lopettanut kissataloudessa käynnin, kun ei siellä saa rauhassa kahvilla edes istua. Lisäksi kissaihmiset antaa kissojen kulkea vapaina, mikä on ihan käsittämätöntä. Eikö teitä kissan omistajia oikeasti pelota sen kissanne puolesta, kun se vapaana kulkee ulkona? Sille voi sattua mitä vaan ja sitten märistään jossain iltalehdessä kun joku ampui meidän miukumaukun tai se jäi auton alle.
Ja ei, en vihaa kissoja enkä muitakaan eläimiä. Mulla on itelläkin joskus ollut kissa.
Onneksi läheisillä ja tuttavilla ei ole rakkeja niin ei ole ongelmaa kyläilyjenkään suhteen.
Päälle hyppivästä piskistä muuten pääsee eroon, kun potkaisee sitä kunnolla. Kokeiltu on ja toimii. Jokainen rakki joka mun päälle pomppii saa saman kohtalon.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tällästä vauhkoamista koirista. Enemmän itseäni ainakin ärsyttää kyläpaikoissa KISSAT! Hyppivät ruokapöydille/keittiön tiskipöydälle kun siinä tehdään ruokaa ja ruokapöydässä istutaan kahvilla niin kissa hyppää siihen niin ompa erittäin mukavaa ja hygieenista.. Ja omistajien mielestä se on vaan niin "lutusta" ja "hauskaa". Mua ei ainakaan naurata.
Meillä koirat osaa käyttäytyä, eivät hypi ihmisten päälle, eivätkä saa tulla keittiöön sillon kun siellä tehdään ruokaa tai syödään niin eivät tule kyttäämään, kuolaamaan ja kinuamaan pöydältä herkkuja.
Olen lopettanut kissataloudessa käynnin, kun ei siellä saa rauhassa kahvilla edes istua. Lisäksi kissaihmiset antaa kissojen kulkea vapaina, mikä on ihan käsittämätöntä. Eikö teitä kissan omistajia oikeasti pelota sen kissanne puolesta, kun se vapaana kulkee ulkona? Sille voi sattua mitä vaan ja sitten märistään jossain iltalehdessä kun joku ampui meidän miukumaukun tai se jäi auton alle.
Ja ei, en vihaa kissoja enkä muitakaan eläimiä. Mulla on itelläkin joskus ollut kissa.
Tämä. Ja kaiken lisäksi kissat levittävät toksoplasmaa. Sen leviämiseenhän riittää, että kissa käy ulostamassa hiekkalaatikkoon ja kävelee ulosteensa päällä, jonka jälkeen ulosteisilla tassuilla hyppii pitkin pöytiä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja kaiken lisäksi kissat levittävät toksoplasmaa. Sen leviämiseenhän riittää, että kissa käy ulostamassa hiekkalaatikkoon ja kävelee ulosteensa päällä, jonka jälkeen ulosteisilla tassuilla hyppii pitkin pöytiä. Yäk.
Jokainen valvomatta jätetty koira syö PASKAA ulkona. Tuollaisia saastaisia elukoita vielä suukotellaan. Yäk.
Kissat ei kylläkään kävele paskansa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valvomatta jätetty koira syö PASKAA ulkona. Tuollaisia saastaisia elukoita vielä suukotellaan. Yäk.
Kissat ei kylläkään kävele paskansa päällä.
En ole koskaan tavannut paskaa syövää koiraa, koska minulla on tapana tarkkailla koirani touhuja pihalla. Toivon todella, ettei kukaan päästä lemmikkejään valvomatta pihalle.
Toisekseen tuohon kissa väitteeseen. Äitini kissa jopa leikkii omalla paskallaan. Kuopsuttaa sitä tassuillaan yms.
https://www.evira.fi/elaimet/elainten-terveys-ja-elaintaudit/elaintaudi…
"Tartuntaa kantavan kissaeläimen ulosteiden välityksellä loinen voi tarttua ihmiseen"
"Loinen lisääntyy suvullisesti vain kissaeläinten suolessa ja leviää niiden ulosteissa ympäristöön ookystien muodossa."