VIHAAN koiria! Miksette koiraihmiset kasvata rakkejanne?
Varsinkin isoja koiria, kuten labbikset, dalmatialaiset, jne., en voi sietää. Tuttavapiirissä on neljä perhettä, joihin on ollut pakko ottaa tuollainen isokokoinen koira. Sitten niitä ei välitetä kouluttaa.
Eilen olin taas vierailulla koiraperheessä. Tulos: ruokamyrkytys. Koira oli oksennellut koko päivän ja yön. Sain tietää tämän vasta, kun jo söin isäntäparin laittamaa ruokaa. Rakki tunki koko ajan naamaansa lautaselleni, nuoli sormiani, tunki päätään syliini. YÖK. Isäntäpari pallutti koiraa eikä pessyt käsiä välillä. Inhottavaa! Nyt olen oksennellut koko eilisen illan ja tämän päivän.
Miksi, jos otatte ison koiran, ette välitä kasvattaa sitä? Kun vieras tulee eteiseen, koira hyppää vastaan. Koira on KOKO AJAN siinä vieraan jaloissa vaatimassa huomiota. Sitten sille pitäisi heittää jotain ihan kakkaista koiran lelua, joka on ihan tahmea ja johon on tarttunut koiran ruokaa ja ties mitä moskaa... Ja kun koira kiipeää vieraan syliin, nauretaan, että se on vasta 2v, ihan pentu vielä. Eih.
Sitten sitä koiraa käytetään aamuin illoin pikapikaa vartin lenkillä, niin että raukka iso koira pursuaa tarmoa pienessä kerrostaloasunnossa ja on räjähtämäisillään joka suuntaan. Miksi te otatte tällaisia isoja koiria, kun ette vietä niiden kanssa kunnolla aikaa?
Kouluttakaa ne koiranne niin, että tulee tervehtimään vasta, kun vieras on ottanut takin ja kengät pois. Ja että se antaa vieraan sen jälkeen olla rauhassa eikä koko ajan tunge siihen. Opettakaa ne koiranne niin, ettei ne ruokapöydässä tunge naamansa siihen vaan pysyy etäällä, kun ihmiset syö. Ja opettakaa ne koiranne olemaan vetämättä ulkona, kun vastaan tulee muita koiria tai ihmisiä.
Jos ette tuohon kykene, niin miksi otatte niitä isoja koiria?
Kommentit (76)
Inhoan ylikaiken tuttavan koiraa joka seisoo ruokailun ajan pöydän alla. Ei liiku, ei varmaan edes hengitä vaan kyttää lattiaa jos jotain tippuu. No, jos tippuu niin aivan järjettömällä raivo paniikilla hyökkää syömään pois.. ai että tekis mieli potkia se pois aina sieltä pöydän alta. En ymmärrä miksi se ei häiritse omistajaa??? Koiralla kuitenkin kokoa, jos vain tahtoisi saisi helposti pöydän reunalta ruuat syötyä. Saa kyllä ruokaa ja vettä päivän aikana niin monesti kun pyytää, silti mikään ei tunnu riittävän
Vierailija kirjoitti:
Inhoan ylikaiken tuttavan koiraa joka seisoo ruokailun ajan pöydän alla. Ei liiku, ei varmaan edes hengitä vaan kyttää lattiaa jos jotain tippuu. No, jos tippuu niin aivan järjettömällä raivo paniikilla hyökkää syömään pois.. ai että tekis mieli potkia se pois aina sieltä pöydän alta. En ymmärrä miksi se ei häiritse omistajaa??? Koiralla kuitenkin kokoa, jos vain tahtoisi saisi helposti pöydän reunalta ruuat syötyä. Saa kyllä ruokaa ja vettä päivän aikana niin monesti kun pyytää, silti mikään ei tunnu riittävän
Fiksu koira. Se on oppinut, että lattiaan tuijottamista ei oikein voi laskea kerjäämiseksi. Muina koirina sitten muka tuijottelee lattiaa, vaikka oikeasti odottaa vain murusten putoamista. Lattialle putoava on sen laskujen mukaan sille kuuluvaa, toisin kuin pöydällä oleva ruoka. Jos olisin omistaja, todennäköisesti nauraisin ovelalle otukselle.
Ruokamyrkytys ei ala noin nopeasti. Jos olit eilen kylässä syömässä ja jo illalla oksentelit niin olet saanut tartunnan aikaisemmin ja kyseessä tuskin on ruokamyrkytys vaan nyt valloillaan oleva vatsatauti. Sinun olisi kanattanut pestä käsiäsi siis useammin.
Minä toivoisin, että ihmiset opettaisivat lapsensa käytöstavoille. Ei ole kivaa mennä vieraisiin, kun lapset kiljuvat ja roikkuvat minussa jo ennen kuin olen ehtinyt ulkovaatteita riisua.
Kahvipöydässä ängetään syliin ja kysellään koko ajan, eikä anneta aikuisten keskustella rauhassa. Puhutaan koko ajan aikuisten päälle milloin mistäkin lasten leffasta, tv-sarjasta, kavereista, koulusta, päiväkodin tapahtumista. Vingutaan kun halutaan mehua, keksiä ja pullaa. Esitellään kaikki lelut ja minun kuuluisi tietysti olla kiinnostunut.
Opettakaa lapsenne istumaan kiltisti lastenhuoneessa kun vieraita tulee, että aikuiset saisivat puhua rauhassa. Oma kahvipöytäkin voi olla ok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ai lapsista ei saa puhua tällä tavalla? Miksi ei?
Kun minä olin lapsi, niin osasin sentään käyttäytyä vieraiden tullessa kylään. Tämä koska minut oli kasvatettu hyvin. Aikaa tästä on reilut 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin, että ihmiset opettaisivat lapsensa käytöstavoille. Ei ole kivaa mennä vieraisiin, kun lapset kiljuvat ja roikkuvat minussa jo ennen kuin olen ehtinyt ulkovaatteita riisua.
Kahvipöydässä ängetään syliin ja kysellään koko ajan, eikä anneta aikuisten keskustella rauhassa. Puhutaan koko ajan aikuisten päälle milloin mistäkin lasten leffasta, tv-sarjasta, kavereista, koulusta, päiväkodin tapahtumista. Vingutaan kun halutaan mehua, keksiä ja pullaa. Esitellään kaikki lelut ja minun kuuluisi tietysti olla kiinnostunut.
Opettakaa lapsenne istumaan kiltisti lastenhuoneessa kun vieraita tulee, että aikuiset saisivat puhua rauhassa. Oma kahvipöytäkin voi olla ok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ai lapsista ei saa puhua tällä tavalla? Miksi ei?
Kun minä olin lapsi, niin osasin sentään käyttäytyä vieraiden tullessa kylään. Tämä koska minut oli kasvatettu hyvin. Aikaa tästä on reilut 10 vuotta.
Eikä unohdeta sitä, että lapset yskivät ja pärskivät vierasta sekä tarjottavia päin, kun eivät laita kättä suun eteen! Käsiä ei myöskään pestä ennen kahvipöytään tuloa ja kähmitään jokaista keksiä. Ties mitä tauteja tulee.
Sanon tähän vain, että harvemmin olen tavannut huonosti käyttäytyvää koiraa kuin huonosti käyttäytyvää lasta. Useat koiranomistajat pitävät tiukkaa kuria koirille, kun taas lapset saavat käyttäytyä kuten huvittaa.
Ei, minulla ei ole koiria. Lapsia löytyy.
Jep.. Se on itsestäänselvyys että lapsi laittaa jo 1veenä käden suun eteen kun aivastaa. Katsoo ettei vahingossa aivasta toisten päälle tai tarjoiltaville. Sinut selvästi kasvatettu niin että olet jo syntyessä aivastanut hihaan? AINII, sekin on todella epäkohteliasta. Parempi ettei kukaan aivasta muiden nähden missään ollenkaan.
Olisitpa mun vieras ja alkasit potkimaan koiraani.. Et potkisi sen jälkeen katkenneilla jaloillasi yhtään mitään.. Typerys..
Koiria en todellakaan vihaa mutta niitä tietynlaisia "koiraihmisiä" kylläkin. Yleensä nämä "koiraihmiset" ovat +40v, yksin eläviä naisia, asuvat pienessä yksiössä mutta on pakko olla 1-4 isoa koiraa, koko maailma on heidän koiriensa pa*ka- ja k*sipaikka. Varsinkin kerrostalon nurmikkoalue, jalkakäytävät ja merkityt lenkkipolut ovat heidän koiriensa tarpeiden tekoa varten. Sitten kun erehtyy huomauttamaan asiasta vastauksena on sitten huorittelua ym kaunista nimittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Jep.. Se on itsestäänselvyys että lapsi laittaa jo 1veenä käden suun eteen kun aivastaa. Katsoo ettei vahingossa aivasta toisten päälle tai tarjoiltaville. Sinut selvästi kasvatettu niin että olet jo syntyessä aivastanut hihaan? AINII, sekin on todella epäkohteliasta. Parempi ettei kukaan aivasta muiden nähden missään ollenkaan.
Aivan se ja sama osaako 1-vuotias laittaa käden suunsa eteen aivastaessa. Lapsen kuolat ja räät naamalla ovat aivan yhtä ällöttävää kuin koiran kuolatkin.
Sitä paitsi, en puhunut tekstissäni yksivuotiaista, vaan ihan 3-10- vuotiaista lapsista. Pienet lapsethan ovat ihan suloisia.
Koirat on ällöttäviä ja koiranomistajat idiootteja. Kävelyttävät piskiä tien vasenta laitaa, hankaloittaen muiden kulkemista oikeaa reunaa pitkin. Eivät kerää koirankakkoja. Antavat piskien kuseksia minne sattuu, pilaten kasvit ja talon seinustat. Kertakaikkisen sietämätön ihmisryhmä, nuo koiraihmiset. Hyi!
En minäkään tykkää kouluttamattomista koirista. Perusjutut on koiralle vielä niin helppo opettaa, että se on tasan ja vain saamattomuutta jos ei viitsi.
Meillä on koira ja aika iso sellainen. On opetettu ettei tule keittiöön ollenkaan kun sieklä syödään. Ei hypi, ei tunge syliin. Rapsutteluista toki tykkää, jos joku haluaa rapsutella, mutta käskystä siirtyy myös kauemmaksi.
En muuten koskaan ole leikkinyt koirien kanssa kotona sisällä, ja kun on ollut useampi koira niin nekään eivät ole saaneet riehua keskenään sisällä. Näin oppivat ihan itsestään, että kaikki sellainen tapahtuu ulkona, ja sisällä on rauhoittumisen paikka. Helppoa.
Kyllä mä ilomielin maksaisin koirastani veroa...jos lapsilisät poistettaisiin.
Miksihän niitä yleensäkin pitää maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Koirat on ällöttäviä ja koiranomistajat idiootteja. Kävelyttävät piskiä tien vasenta laitaa, hankaloittaen muiden kulkemista oikeaa reunaa pitkin. Eivät kerää koirankakkoja. Antavat piskien kuseksia minne sattuu, pilaten kasvit ja talon seinustat. Kertakaikkisen sietämätön ihmisryhmä, nuo koiraihmiset. Hyi!
Eniten ärsyttävät nämä jalkakäytävänomistajat, jotka kävelevät vasenta laitaa ja koira hyppii oikean laidan ojassa. Sitten kun esim pyöräilessä soittaa kelloa niin katsotaan murhaavasti.
Rakit ei kuulu keittiöön ihmisten kanssa samaan aikaan ellei syö omaa ruokaa. Eikä todellakaan samaan sänkyyn nukkumaan!! Koirahan luulee olevansa samalla tasolla omistajansa kanssa vaikka omistajan pitäisi olla se joka käskee ja koiran joka tottelee. Eli omistaja korkeammalla. Arvojärjestys kärsii tuollaisissa järjestelyissä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suotta koiria vihaat, kun syy on kuitenkin siellä talutusnarun toisessa päässä..
Jos koira käyttäytyy huonosti, niin kyllä sitä oppii vihaamaan. Oli syy missä tahansa.
Entäs huonosti käyttäytyvät lapset. Saako niitä vihata "oli syy mikä tahansa"?
Vertaatko nyt lasta johonkin haisevaan kirppukasaan???
Varma wt:n tuntomerkki: käyttää eläimistä sanaa "hän", eikä se. Katsokaapa vain, niin tunnistusvarmuus on yli 90% ;D
Vierailija kirjoitti:
Koirat on ällöttäviä ja koiranomistajat idiootteja. Kävelyttävät piskiä tien vasenta laitaa, hankaloittaen muiden kulkemista oikeaa reunaa pitkin.
Mitä tarkoitat oikealla puolella kulkemisella? Kävelemistä? Nimenomaanhan vasenta laitaa pitää käyttää kävelyyn eli koiranomistajat tekevät juuri oikein.
Koira on koira, ei ihminen. Koira käyttäytyy kotonaan siten kuin se on opetettu. Jos isäntäväki sallii sohvalle hyppimiset tai tervehtiessä hyppäämisen kahdelle jalalle, näin koira sitten käyttäytyy. Koira ei ymmärrä, että jonkun toisen ihmisen kanssa pitäisi olla eri tavalla.
Jos ei vieras ei siedä isäntäväen opettamia tapoja, kannattaa pysyä poissa. Kodin ulkopuolella koiralta voi vaatia yleisesti hyväksyttyjä käytöstapoja, mutta kotona koira tekee siten kuin isäntäväki sallii. Meillä esim. ei juuri käy vieraita. Niitä harvoja vierailuja varten en ole opettanut koiraa olemaan hyppimättä, koska hyppiminen on meille koiran kanssa hauska yhteinen tervehtimisjuttu päivittäin. Ne, jotka eivät siedä koiraamme, eivät meille tule, tapaamme muualla ja se on ihan ok.