VIHAAN koiria! Miksette koiraihmiset kasvata rakkejanne?
Varsinkin isoja koiria, kuten labbikset, dalmatialaiset, jne., en voi sietää. Tuttavapiirissä on neljä perhettä, joihin on ollut pakko ottaa tuollainen isokokoinen koira. Sitten niitä ei välitetä kouluttaa.
Eilen olin taas vierailulla koiraperheessä. Tulos: ruokamyrkytys. Koira oli oksennellut koko päivän ja yön. Sain tietää tämän vasta, kun jo söin isäntäparin laittamaa ruokaa. Rakki tunki koko ajan naamaansa lautaselleni, nuoli sormiani, tunki päätään syliini. YÖK. Isäntäpari pallutti koiraa eikä pessyt käsiä välillä. Inhottavaa! Nyt olen oksennellut koko eilisen illan ja tämän päivän.
Miksi, jos otatte ison koiran, ette välitä kasvattaa sitä? Kun vieras tulee eteiseen, koira hyppää vastaan. Koira on KOKO AJAN siinä vieraan jaloissa vaatimassa huomiota. Sitten sille pitäisi heittää jotain ihan kakkaista koiran lelua, joka on ihan tahmea ja johon on tarttunut koiran ruokaa ja ties mitä moskaa... Ja kun koira kiipeää vieraan syliin, nauretaan, että se on vasta 2v, ihan pentu vielä. Eih.
Sitten sitä koiraa käytetään aamuin illoin pikapikaa vartin lenkillä, niin että raukka iso koira pursuaa tarmoa pienessä kerrostaloasunnossa ja on räjähtämäisillään joka suuntaan. Miksi te otatte tällaisia isoja koiria, kun ette vietä niiden kanssa kunnolla aikaa?
Kouluttakaa ne koiranne niin, että tulee tervehtimään vasta, kun vieras on ottanut takin ja kengät pois. Ja että se antaa vieraan sen jälkeen olla rauhassa eikä koko ajan tunge siihen. Opettakaa ne koiranne niin, ettei ne ruokapöydässä tunge naamansa siihen vaan pysyy etäällä, kun ihmiset syö. Ja opettakaa ne koiranne olemaan vetämättä ulkona, kun vastaan tulee muita koiria tai ihmisiä.
Jos ette tuohon kykene, niin miksi otatte niitä isoja koiria?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tällästä vauhkoamista koirista. Enemmän itseäni ainakin ärsyttää kyläpaikoissa KISSAT! Hyppivät ruokapöydille/keittiön tiskipöydälle kun siinä tehdään ruokaa ja ruokapöydässä istutaan kahvilla niin kissa hyppää siihen niin ompa erittäin mukavaa ja hygieenista.. Ja omistajien mielestä se on vaan niin "lutusta" ja "hauskaa". Mua ei ainakaan naurata.
Meillä koirat osaa käyttäytyä, eivät hypi ihmisten päälle, eivätkä saa tulla keittiöön sillon kun siellä tehdään ruokaa tai syödään niin eivät tule kyttäämään, kuolaamaan ja kinuamaan pöydältä herkkuja.
Olen lopettanut kissataloudessa käynnin, kun ei siellä saa rauhassa kahvilla edes istua. Lisäksi kissaihmiset antaa kissojen kulkea vapaina, mikä on ihan käsittämätöntä. Eikö teitä kissan omistajia oikeasti pelota sen kissanne puolesta, kun se vapaana kulkee ulkona? Sille voi sattua mitä vaan ja sitten märistään jossain iltalehdessä kun joku ampui meidän miukumaukun tai se jäi auton alle.
Ja ei, en vihaa kissoja enkä muitakaan eläimiä. Mulla on itelläkin joskus ollut kissa.
Tämä. Ja kaiken lisäksi kissat levittävät toksoplasmaa. Sen leviämiseenhän riittää, että kissa käy ulostamassa hiekkalaatikkoon ja kävelee ulosteensa päällä, jonka jälkeen ulosteisilla tassuilla hyppii pitkin pöytiä. Yäk.
Jokainen valvomatta jätetty koira syö PASKAA ulkona. Tuollaisia saastaisia elukoita vielä suukotellaan. Yäk.
Kissat ei kylläkään kävele paskansa päällä.
Ei meidän koira syö kakkaa, ei mene edes lähelle kakkakasoja. Jos koira syö kakkaa, sillä on yleensä jokin puutostila.
No ei tarvitse tulla kyläilemään jos koira ei miellytä :D Tosin omat koirani ei todellakaan näyki eivätkä tunge koko aikaa iholle. Ei hypi päällekään ikinä. Toki käyvät tervehtimässä ja pienempi (keskikokoinen) on leikkauttamisen jälkeen tullut haukkuherkäksi. Sille ei nyt oikein mahda mitään. On jo vanha koira ja ennen oli niin hiljainen että kuulin sen haukkuvan ensimmäisen kerran vasta kun provosoin sitä tarpeeksi kun halusin opettaa sen haukkumaan käskystä. Haukkuu siis ovikellon soidessa tai jos vieraita tulee sisään. Ei räkytä yksin ollessaan tai kerrostalon äänille. Isompi koira on vartijarotuinen ja haukkuu silloin kun on tarvetta, ei ovikellolle tai vieraille.
Eli kai mun koirat on sitten koulutettu. Hassua kun tuntuu että nuo asiat tuli aika lailla itsestään, mitä nyt koskaan ei olla hyväksytty näykkimistä tai päälle hyppelyä. Silti, meidän koti on näiden korien koti ja ne saavat käyttäytyä täällä sen mukaisesti. Nytkin kun makoilen sängyssä nukkuu tuo pienempi mötkö kylkeä vasten peiton alla. Sillä on niin lyhyt karva että palelee helposti jos nukkuu koko yön lattian tasolla. Miksi en haluaisi että koirallani on mahdollisimman hyvä olla? Kymmenen vuotta tällä menty ja ihan terve olen. Karvaakaan tuosta ei lähde paljon yhtään.
Taitaa AP:n vastustuskyky olla aika heikolla pohjalla jos sait koiran takia ruokamyrkytyksen. Enkä ihmettele jos olet noin fanaattinen käsienpesijä. Pöpökammoiset ihmiset ovat mielestäni aika retardeja, tekevät itselleen vain hallaa. Suosittelen kyläilemään koiraperheissä useammin, ja opettelemaan koirien kieltä jotta ymmärrät niitä paremmin.
Vihaan koiria jotka kerjää kuin viimeistä päivää vaikka maha pullollaan . Mikä niitä vaivaa. Itsehillinnän puute tai joku vamma aivoissako
No jos koira on noin paskasti koulutettu, niin mietin vaan että miksi ne kasvattajat antaa koira niille? Meidän koirat on siististi koulutettu ja hyvin kilttejä,ei mitään huonoa! JA MIKSI TE NIITÄ KOIRIA HAUKUTTE?! MIELUMMIN SYYTTÄISI NIITÄ OMISTAJIA! JOS OOTTE NIIN TYHMIÄ ETTEKÄ TAJUA ETTÄ KOIRAT SUOJELEE OMISTAJIAAN,EI PITÄISI OLLA VAIKEAA!!
Vierailija kirjoitti:
Ruokamyrkytys ei ala noin nopeasti. Jos olit eilen kylässä syömässä ja jo illalla oksentelit niin olet saanut tartunnan aikaisemmin ja kyseessä tuskin on ruokamyrkytys vaan nyt valloillaan oleva vatsatauti. Sinun olisi kanattanut pestä käsiäsi siis useammin.
Nyt on sinulla mennyt vellit ja puurot sekaisin. Ruokamyrkytys alkaa muutaman tunnin kuluttua saastuneen ruoan syömiestä. Vatsatauti taas parin päivän viiveellä.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/204015ec-d115-40d6-a8f9-3ee04…
Yritin kasvattaa koiraani, mut jäi pienen käsilaukun kokoiseksi, sori..
Vierailija kirjoitti:
Ruokamyrkytys ei ala noin nopeasti. Jos olit eilen kylässä syömässä ja jo illalla oksentelit niin olet saanut tartunnan aikaisemmin ja kyseessä tuskin on ruokamyrkytys vaan nyt valloillaan oleva vatsatauti. Sinun olisi kanattanut pestä käsiäsi siis useammin.
"Jos tauti seuraa ruoassa valmiiksi olleesta myrkystä, tämä viive on useimmiten vain tunteja, viruksista 1–3 vuorokautta, bakteereista 2–5 vuorokautta (listerialla pitempi) ja alkueläimistä pari viikkoa tai pitempäänkin."
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Samaa mieltä ap:n kanssa. Itse en ikimaailmassa ottaisi itselleni vaivoiksi jotain haisevaa louskuleukaa!
Omassa lähipiirissäni olen päässyt seuraamaan koiraihmisen elämää lähietäisyydeltä ja kaikissa tapauksissa koirat ovat omistajilleen pelkkä rasite, enkä ole havainnut niistä olevan mitään iloa kyseisille ihmisille. Pelkkää stressiä ja vaivaa.
Koiranomistajat eivät pääse ikinä minnekään ilman piskiä tai ennen kuin sille on löytynyt hoitaja. Usein hoitajaa ei löydy ja omistajan pitää jäädä kotiin nököttämään koiransa kanssa. Mieheni äiti joutui jopa poistumaan kesken lapsemme kastejuhlan, koska ei voi jättää koiraansa yksi edes muutamaksi tunniksi kun koira tekee pahojaan aina kun omistaja on poissa.
Mökkireissut ovat yhtä painajaista kun erään ihmisen jatkuvasti vatsavaivainen vasikan kokoinen rakki oksentelee ja ripuloi autoon. Ja se haju mikä helteisessä autossa koirasta lähtee! Omistajakin menettää toistuvasti hermonsa kun koira ei osaa käyttäytyä mm. veneessä. Kaikki on yhtä huutoa, koiran haukuntaa ja sekamelskaa. Kerran koira jopa puri omistajaansa kun hän yritti estää sitä hyppimästä ja kaatamasta venettä. Kokoajan kuulee pelkkää: "älä mene sinne, älä tee noin, älä hauku, älä hypi, älä älä älä."
Toisella koiralla taas on jatkuvasti mädät hampaat joiden hoidattamiseen menee satoja ja taas satoja euroja. Yksi koira jouduttiin lopettamaan kun vähävaraisella omistajalla ei ollut varaa kalliiseen leikkaukseen.
Toiseen talouteen otettiin myös vasikankokoinen harrastuskoira. Mutta kukaan heistä ei silti jaksa viedä koiraa talon nurkkaa pidemmille lenkeille. Tämäkin koira on aina ylienerginen ja hiukan aggressiivinen ja kerran puri omistajaansa tosissaan jokun "leikin" tiimellyksessä, niin että omistaja tarvitsi tikit käteensä.
Aina kun käyn kylässä näillä ihmisillä koirat tungeksivat märän turpansa kanssa nuuhkimaan ja nuolemaan. Ja syödessä ne änkeävät suoraan jalkoihini pöydän alle kerjäämään ja vinkumaan huomiota. Koiranomistajat näyttävät olevan totaalisen sokeita piskiensä aiheuttamille harmeille. Ja mitään muuta kuin harmia niistä ei näytä olevankaan. En vain millään pysty käsittämään minkä takia pitää hankkia kotiinsa ja elämäänsä joku typerä elukka josta ei ole mitään iloa?
ENPÄS KERÄÄ KOIRAN PASKOJA JA KUSETAN NIITÄ TEIDÄN PIHOILLA LÄLLÄLLÄÄ ETKÄ VOI MITÄÄN MULLE LÄLLÄLLÄÄ ENKÄ VARMASTI KOULUTA MUN KOIRAA SENKIN IDIOOTTI
Labbikset ja tuollaisethan on symppiksiä. Itse inhoan niitä pieniä räksyttäviä seurapiskejä ja rottakoiria, joiden ylisuuri ego ei tunnu mahtuvan niiden pieneen päähän.
Mulle tulee pahoja inhon tunteita kerjäävistä koirista. Tuijottaa niin että silmät on pullahtaa ulos päästä. Ja ällöttävä kuolajojo roikkuu mustasta roikkuvasta huulesta. Sitten se keksii ravistaa päätään niin että räkä vaan roiskuu. Ja omistaja nauraa vieressä ja lässyttää että voi voi eikö ilkeä täti anna Mustille nammaa voi voi!!! Toisessa paikassa iso bernhardilainen hyppäsi mun päälle kun olin tulossa rappusia ylös, elukka painaakin varmaan tuplaten sen mitä minä. Meinasi käydä huonosti.
Aamulla heräsin klo 6, kun naapurin piski alkoi haukkumaan pihalla. Kyllä ketutti.
Vierailija kirjoitti:
ENPÄS KERÄÄ KOIRAN PASKOJA JA KUSETAN NIITÄ TEIDÄN PIHOILLA LÄLLÄLLÄÄ ETKÄ VOI MITÄÄN MULLE LÄLLÄLLÄÄ ENKÄ VARMASTI KOULUTA MUN KOIRAA SENKIN IDIOOTTI
Ja ikää oli?
No ei sinne koiraperheseen ole pakko ängetä kylään jos noin ärsyttää.