Suositelkaa "sairastumis/elämänkamppailu"-kirjoja!
Haluaisin lukea kirjoja esim. syöpään sairastumisesta ja sen kanssa kamppailusta.
Tai muita kirjoja, jotka esittelevät elämän realistisemman ja surullisemman puolen. Suositelkaa kirjoja minulle!
Kiitos!
Kommentit (8)
Laura Save: Paljain jaloin. Syöpään menehtyneen lääketieteen opiskelijan postuumi dokumenttiromaani
http://www.syopapotilaat.fi/kl-emp.php
Tuolla on pitkä lista kirjoista.
Itse en muista kuin yhden kirjan, josta tykkäsin, mutta en kuollaksenikaan muista sen nimeä =/ Kirjan nimi on sen sairastuneen pojan nimi, mutta en muista nimeä, niin en muista =( Tuolla listassa sitä ei ollut.
Se oli äidin kertomus, kun lapsi sairastui, koskettava ja riipaiseva, mutta kuitenkin myös jotenkin positiivinen.
Onko suositella jotain avioeroista kertovia kirjoja? Siis kaunokirjallisuutta. Jossa mies olisi yllättäen jättänyt perheensä, uskottomuutta jne.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 08:33"]
Itse en muista kuin yhden kirjan, josta tykkäsin, mutta en kuollaksenikaan muista sen nimeä =/ Kirjan nimi on sen sairastuneen pojan nimi, mutta en muista nimeä, niin en muista =( Tuolla listassa sitä ei ollut.
Se oli äidin kertomus, kun lapsi sairastui, koskettava ja riipaiseva, mutta kuitenkin myös jotenkin positiivinen.
[/quote]
Se kirja on varmasti "Eric". Luin sen teininä monta kertaa. Olisko kirjailija Doris Lund.
Suosittelen myös seuraavia:
Lionel Shriver: Jonnekin pois
Apua, nyt en muista sen yhden kirjan nimeä, mikä on aika uusi (2-3v), sininen kansi, missä teinityttö kertoo itse "kun mä kuolen" -tyyppisesti tarinaansa. Kuka muistaa?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 08:35"]
Onko suositella jotain avioeroista kertovia kirjoja? Siis kaunokirjallisuutta. Jossa mies olisi yllättäen jättänyt perheensä, uskottomuutta jne.
[/quote]
Mun suosikki tältä aihealueelta on Anna Gavaldan Viiniä keittiössä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 08:50"]
[/quote]
Se kirja on varmasti "Eric". Luin sen teininä monta kertaa. Olisko kirjailija Doris Lund.
[/quote]
Niin olikin =D
Kiitos, jäi jo hulluna vaivaamaan eikä googlestakaan ollut apua =)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 08:50"]
[/quote]
Suosittelen myös seuraavia:
Lionel Shriver: Jonnekin pois
Apua, nyt en muista sen yhden kirjan nimeä, mikä on aika uusi (2-3v), sininen kansi, missä teinityttö kertoo itse "kun mä kuolen" -tyyppisesti tarinaansa. Kuka muistaa?
[/quote]
Löysin itse tuon viimeisen: Jenny Downham: Ennen kuin kuolen
Itkin lukiessani (samoin Eric-kirjaa lukiessa).
No se Reko Lundanin "Viikkoja, kuukausia". Siinä ainakin oli elämänmakua.