11-v tyttöni haluaisi nyppiä kulmakarvojaan..=0/
Varmaan koulussa joku kiva kaveri huomauttanut tämän tummista kulmakarvoista, jotka kieltämättä kasvaa vähän "yli" ja keskeltä hieman yhteen, mutta ei minusta ainakaan häiritsevästi. Tai ainakaan niin, että niitä vielä pitää ryhtyä tuon ikäisenä siivoamaan. Ja siihen kysymykseen Miksi ei? yritin vastata, että niitä saa olla siitä lähtien aina nyppimässä kun kerran aloittaa... mutta ei se mennyt perille. Täytyy piilottaa kai pinsetit...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:02"]
Mitka "tuuheet tummat kulmakarvat"?!
[/quote]
No jotenkin vaan sellaisen kuvan noista sain, ei ne ehkä ihan vaaleet ja ohuetkaan ole, jos noita ap. nuvailuja lukee??!
"Tummat ja kauniit ne on, ei tarttee hänenkään värjätä niinkuin ei minunkaan."
"...huomauttanut tämän tummista kulmakarvoista, jotka kieltämättä kasvaa vähän "yli"
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:41"]
Ootte oikeesti sitä mieltä, että on ok? Oh.. mun kotikasvatus kai vielä painaa.. Mun oma äiti sanoi aina ja moneen kertaan, että IHOKARVOJA EI SITTEN NYPITÄ TAIKKA AJELLA. Ei mistään. Huh, hyvä jos uskalsin ikinä kainalokarvatkaan ajaa pois kun kotoa muutin. Säärikarvojakin vasta vuosien vuosien päästä ja kulmakarvojani nypin parikymppisenä ekan kerran ja nyt se on itselle arkea. Äiti ei myöskään meikkaa ikinä. Ei ole koskaan meikannut ja mun "maalaamista" aina arvosteli, vaikka joutui kyllä myöntymään jossain vaiheessa, että meikki tekee minusta kauniimman.. (ihmettelin tuota!! Olen kaiketi ämpäriruma sitten luonnossa..)
Mutta siis.. kiitos kommenteista, jään miettimään. Ei ne tyttären kulmakarvat ihan yhteen kasva, vaan tuppaavat puskemaan tuohon välialueelle kummaltakin puolelta. Tummat ja kauniit ne on, ei tarttee hänenkään värjätä niinkuin ei minunkaan.
ap
[/quote]
Maailma on muuttunut ja äitisi on vanhanaikainen. Koita sinä olla avarakatseisempi.
Minulla tämä on vielä edessä, mutta olen näistä ajatellut että meikkaamiset aion opettaa (minua ei kukaan aikoinaan opettanut ja tsiisus mitä töherrystä), ja sitten kun haluaa karvojaan ajella niin vien ensiksi vahattavaksi kosmetologille. Sheiverillä saa vain kainaloja ajella. Kosmetologi osaa neuvoa ja opastaa.
Voihan olla että se sattuu niin paljon että tyttösi ei vähään aikaan sitten haluakkaan uudestaa niitä nyppiä.
Minä olisin toivonut omalta äidiltäni tukea naisellisuuden saloihin. Omaan luonnostaan mustan tukan, ja sen myötä mustan karvoituksen kaikkialla muuallakin. Ja kaikessa vielä semmosta rehottavaa kasvua, käsivarret kuin apinalla ja kulmat kasvaisivat myös yhteen jos antaisin. Kulmakarvat kehystävät kasvoja, ja niitä kannattaa "huoltaa", säilytääksen siistin ulkonäön. Kosmetologi osaisi hyvin kertoa perustiedot kulmien hoidosta, ja varoitella, ettei niitä nypi liikaa ja miten sattuu. Minulla on tuttuja, joille ei enää kasva kunnon kulmakarvoja, kun ovat niitä nyppineet pakkomielteisesti...
No jos piilotat pinsetit, niin mikä estää sitä ostamasta omat, toivottavasti ostaakin, se on ihan oikein tuollaiselle natsiäidille. Kiellätkö myös kynsien leikkaamisen?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:41"]
Ootte oikeesti sitä mieltä, että on ok? Oh.. mun kotikasvatus kai vielä painaa.. Mun oma äiti sanoi aina ja moneen kertaan, että IHOKARVOJA EI SITTEN NYPITÄ TAIKKA AJELLA. Ei mistään. Huh, hyvä jos uskalsin ikinä kainalokarvatkaan ajaa pois kun kotoa muutin. Säärikarvojakin vasta vuosien vuosien päästä ja kulmakarvojani nypin parikymppisenä ekan kerran ja nyt se on itselle arkea. Äiti ei myöskään meikkaa ikinä. Ei ole koskaan meikannut ja mun "maalaamista" aina arvosteli, vaikka joutui kyllä myöntymään jossain vaiheessa, että meikki tekee minusta kauniimman.. (ihmettelin tuota!! Olen kaiketi ämpäriruma sitten luonnossa..)
Mutta siis.. kiitos kommenteista, jään miettimään. Ei ne tyttären kulmakarvat ihan yhteen kasva, vaan tuppaavat puskemaan tuohon välialueelle kummaltakin puolelta. Tummat ja kauniit ne on, ei tarttee hänenkään värjätä niinkuin ei minunkaan.
ap
[/quote]
Maailma on muuttunut ja äitisi on vanhanaikainen. Koita sinä olla avarakatseisempi.
Minulla tämä on vielä edessä, mutta olen näistä ajatellut että meikkaamiset aion opettaa (minua ei kukaan aikoinaan opettanut ja tsiisus mitä töherrystä), ja sitten kun haluaa karvojaan ajella niin vien ensiksi vahattavaksi kosmetologille. Sheiverillä saa vain kainaloja ajella. Kosmetologi osaa neuvoa ja opastaa.
Voihan olla että se sattuu niin paljon että tyttösi ei vähään aikaan sitten haluakkaan uudestaa niitä nyppiä.
[/quote]
Eiköhän se pikkutyttö nyt ihan vaan voi sheivata ne säärensä, ei niitä tarvitse vahaamaan kosmetologilla ekana ruveta.
Kulmat taas voi kotona siististi vahata ja se ei kyllä satu.
Kuule ap, sinuna nyppisin tytön kulmat yhdessä tämän kanssa ennenkuin tuo ehtii omin päin asialle!
Minua kiellettiin tuossa iässä nyppimästä ja niinpä se piti sitten tehdä salaa ilman lupaa. Lopputulos oli jopa teiniksi aivan järkyttävä, mulla oli kaksi ihan ohutta pyöreää viivaa puolivälissä otsaa :D
Ottakaa yhdessä kulmien välit, ohimot ja vähän (huom. vähän!) luomiltakin. Opiskelkaa yhdessä kulmienmuotoiluoppaita ettei tule nypittyä liikaa. Saara Sarvas kirjoitti jokin aika sitten hyvän (saat siisti mutsi-pisteitä, Saara on nuorten tyttöjen suosikki) jossa painotetaan nimenomaan sitä omien kulmien säilyttämistä! Kun teette homman yhdessä, tyttösi oppii luottamaan sinuun myös muissa naiseuteen liittyvissä asioissa eikä hommaan tule salamyhkäisyyden viehätystä. Ja onpahan teillä yhteistä äiti-tytär-tekemistä!
Tässä vielä linkki tuohon Saaran oppaaseen (siinä on enemmänkin kulmien meikkaamisesta mutta tulee siinä asiaa muotoilustakin): http://www.lily.fi/juttu/kulmakarvojen-abc-muotoilu-erilaisilla-tuotteilla
mulla saman ikäinen tytär, ja sama toive kulmien nyppimisestä. annoin tytölle pinsetit ja neuvoin kiristämään ihoa kun nyppii :) hän myös harjoittelee meikkaamista eri tavoilla, kokeilee kasvonaamioita.. eri hiustyylejä yms. hyvähän se vaan on et oma ulkonäkö kiinnostaa :)
Voi kun joku olisi minullekin teininä kertonut, että niitä kulmakarvoja voi nyppiä ja siistiä ja jopa värjätä!
Minulla oli paksut vaaleat kulmakarvat...ihan friikin näköinen :(
Mä olen paasannut jo 11 vuotiaalle tytölle, että ei leikkaa karvojaan eikä sheivaa. Hänellä on oma sheiveri millä voi ajaa suihkussa kainalokarvat. Olen sanonut, että kun hän haluaa kulma- tai säärikarvoistaan eroon, niin mä tilaan saman tien ajan hyvälle kosmetologille, joka hoitaa homman. Eikä ne karvat ala kasvamaan, jos niitä nyppii. Mulla on monta vuotta vahattu säärikarvoja ja pikkuhiljaa niitä kasvaa koko ajan vähemmän ja vähemmän. Ennen epiloin eikä mitään muutosta määrässä.