Minne muuttaa Espoossa/Helsingissä taide/kirjallisuusperhe?
Anteeksi, otsikkko hassu rajatun merkkipituuden vuoksi.
Olemme muuttamassa pohjoisemmasta Suomesta pk-seudulle. Muistan täältä joskus lukeneeni, että siellä tietyille alueilla asuu tietynlaisia perheitä.
Eli missä päin luulisitte viihtyvän tällaisen taiteista ja kirjallisuudesta kiinnostuneen lapsiperheen? Lapset ovat alakouluikäisiä, vanhin menee yläkouluun. Mitä aluetta ette suosittelisi?
Kommentit (47)
AP:n tosiaan profiloisin Kumpulaan tai puu-Käpylään. Oikeasti varakkaat & taiteelliset tai uuden median tyypit (joilla rahaa) sen sijaan Etelä-Helsinkiin, Töölöön tai Krunikkaan. Espoo on mielestäni kulttuurista ja taiteesta tunnelmaltaan oikeasti todella kaukana. Espoo on insinöörien mekka. Eksentrisemmät & taiteelliset Suomenlinnaan. Köyhemmät ja kevyesti kulturellit, vihreästi ajattelevat lapsiperheet Pikku-Huopalahteen tai Viikkiin.
Joo, Espoolla ei ole mitään tekemistä luovuuden tai kulttuurin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:14"]
Ihan mihin vaan. Et koskaan voi tietää, pitävätkö naapurit VOFista vai käyvätkö taidenäyttelyissä. Itse asun Leppävaaarassa lähiössä ihan tavallisessa kerrostalossa ja juttelen toisten naapureiden kanssa niitä näitä ja toisten kanssa kulttuurista. Esikoinen valmistui juuri kuvataiteilijaksi.
[/quote]
Meillähän on tässä Espoossa aika lähellä kauppakeskus Sello ja sen yhteydessä konserttisali Sello, sekä Gallen-Kallelan museo ihan tuossa pienen matkan päässä sillä perheemme asuu Ruukinrannassa. Alue on rauhallista koska täällä ei ole sosiaalitoimistoja, narkkareiden piikitysklinikoita, kaljabaareja ja muuta, Leppävaarakin nykyään lähinnä ohikulkupaikka jossa porukka vaihtaa junaa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:52"]
Tapiolassa on loistavat harrastusmahdollisuudet
[/quote]
Tapiola aivan täynnä sen näköisiä zombie-eläkeläisiä että kuukahtavat hetkenä minä hyvänsä, aina katkerina ja valittamassa joka asiasta jokaiselle vastaantulijalle. Ruokkivat lintuja ja rottia joten niitä riittää ja vilisee! Tapiola lisäksi myllerretty ja maat käännetty metron rakentamisen takia, kamala pöly. Onneksi pääsimme pois ja löysimme keväällä uuden rivitaloasunnon Espoon Mankkaalta koska rakennustyömaan lähettyvillä ei ole mukava asua.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:52"]
Tapiolassa on loistavat harrastusmahdollisuudet
[/quote]
Tapiola aivan täynnä sen näköisiä zombie-eläkeläisiä että kuukahtavat hetkenä minä hyvänsä, aina katkerina ja valittamassa joka asiasta jokaiselle vastaantulijalle. Ruokkivat lintuja ja rottia joten niitä riittää ja vilisee! Tapiola lisäksi myllerretty ja maat käännetty metron rakentamisen takia, kamala pöly. Onneksi pääsimme pois ja löysimme keväällä uuden rivitaloasunnon Espoon Mankkaalta koska rakennustyömaan lähettyvillä ei ole mukava asua.
[/quote]
Hyvä että muutitte, älykkyysosamäärässä ja suhtautumistavoissa varmaankin kumpikin paikka voitti. :D
Ihan kaikkea mitä täältä lukee, ei kannata uskoa. Täällä liioitellaan ja rajusti, ei oikeasti millään alueella missään ole vain tiettyä suuntausta edustavia ihmistyyppejä.
Itse tykkäisin Roihuvuoresta (siellä on sekä musiikkiopisto että kuvataidekoulu), se on luonnonläheinen ja lähellä merta ja hyvien liikenneyhteyksien päässä (lähellä Itäkeskuksen kaikkia palveluita), voisin asua myös Vuosaaressa (siellä on hyvä kirjasto ja kulttuuritalo saman katon alla, vieressä uimahalli/urheilutalo) jossa myös on meri ja upea luonto, sieltä saisi pien- tai rivitalon ehkä juuri tuolla budjetilla. Myös Laajasalo on hieno merellinen asuinalue, siellä on sekä kerros- että pientaloja. Kannattaa unohtaa kliseiset ennakkokäsitykset tietyistä asuinalueista (esim. Kontulasta löytyy vielä Helsingin mittapuulla katsottuna tosi edullisia isoja perheasuntoja) ja käydä itse tutustumassa eri alueisiin. Itse tykkään asua meren lähellä, se on minusta parasta täällä Helsingissä.
[/quote]
Muistan lukeneeni täältä joskus keskusteluja, joissa jollakin Helsingin alueella(nyt en musita nimeä) sanottiin hyväksyttävän vain urheiluhullut perheet ja jossain Espoossa kilpaillaan lasten harrastuksilla. Tällaisille alueille en haluaisi.
t.ap
[/quote]