Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain säästettyä 10 000 euroa

Vierailija
04.07.2020 |

Ja minun olisi mahdollista hankkia implantit rintoihin. Olen ollut aina pieni- ja rumarintainen ja kärsinyt siitä kovasti. Nuorempana olin varma, että jonain päivänä hankin vielä silkkarit. Lapsen ja pienen lihomisen myötä kuppikoko on kasvanut, mutta rinnat on edelleen suhteessa pienet ja ei niin kivan muotoiset. Tuntuu isolta summalta laittaa tisseihin vain oman itsensä vuoksi, mutta olisi silti ihanaa omata kauniit rinnat ja saada tuntea itsensä naiselliseksi. Leikkauksen riskit pelottaa ja toisaalta tuolla rahalla voisi tehdä paljon muutakin. Vielä enemmän pelottaa ajatus siitä, että en osaisikaan elää isompien, kauniiden rintojen kanssa, koska minulla on aina ollut pienet ja rumat rinnat ja voimakkaasti rumarintaisen identiteetti enkä ansaitsisi kauniita rintoja.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä säästämäsi rahat johonkin muuhun omaan unelmaasi, vaikka johonkin matkaan tai muuhun mistä olet haaveillut. Tai pidä säästössä siihen saakka kunnes jotain (muuta kuin leikkaus) tulee eteen johon tarvitset rahat. Ainakin siis jos tuo kymppitonni ei ole sinulle taskurahaa vaan olet joutunut oikeasti tekemään töitä sen eteen.

Vierailija
42/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se poistaa pitkäaikaisen trauman niin ehdottomasti hyvä ostos. Tosin se leikkaus ei maksa noin paljon. Pääset alle 5000e ainakin virossa ja suomessakin alle 7000e.

Joo, hyvä ostos jos haluat syövän.

Implanttien aiheuttamista komplikaatioista syöpä nyt on varmaan se vähiten todennäköinen. Implanttien aiheuttama imusolmukesyöpä on käsittääkseni erittäin harvinainen ja liittyy karheapintaisiin implanttehin, niiden laittaminen kaiketi lopetettiin Suomessa.

Ap

inplantit ei tosiaan aiheuts syöpää mutta saattavat ”blokata” mammografiassa näkyvyyden niin että kasvain kää huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä keksisin tuhat muuta mielenkiintoisempaa ja tärkeämpää kohdetta kymppitonnille kuin rinnat. En tajua mikä saa ihmisen pistämään kahdelle rauhaselle ja rasvalle noin suuren merkityksen. Että oikein elämänlaatu on siitä kiinni ja itsetunto ja ties mikä. Minusta täysin mitäänsanomaton asia, sama kuin polvet tai korvat. Ne on sellaiset kuin on, jokaisella erilaiset, mitä väliä.

Pakko heittää sivusta tähän väliin, että et voi ihan tosissasi väittää, että on täysin saman tekevää minkälaiset rinnat naisella on. Rinnat tekevät naisen.

No ehkä asia häiritsisi jos ne rinnat olisi kertakaikkiaan ihan susirumat. Mutta muutenhan ne on tarkoitettu imettämistä varten ja sen onnistumiseen rintojen koko ja muoto ei taas korreloi millään tavalla.

Vierailija
44/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on tehty kaksi kertaa plastiikkakirurginen operaatio kehonosaan x. Kyseessä ei ollut rinnat, mutta muutoin omasta mielestäni sellainen osa kehoa, että koin rumuuden haittavaan elämääni ja naiseuttani monin tavoin ja olin aiheesta saanut kommenttiakin > traumatisoitunut ajan myötä.

Tavoitteeni leikkauksen suhteen oli mielestäni ihan realistinen, en hakenut kirurgin pöydältä mitään ihmettä vaan parempaa sopusuhtaisuutta.

Rahaa paloi leikkaukseen + uusintaleikkaukseen 20 000 € ja lopputulos on plusmiinusnolla. Sain tavallaan sitä mitä hainkin, mutta ns. kaupan päälle sain ihan uusia ongelmia ja ahdistus on valtava kun tajuan että pitkään ja hartaasti säästämääni rahaa paloi käytännössä hukkaan. Nyt kun katson ennen-kuvia, ei olisi kannattanut lähteä korjaamaan ylipäätäänkään. Olisi ollut muitakin tapoja kohentaa tilannetta kuin kalliit leikkaukset. Katson itseäni nyt _aivan_ eri silmin kuin silloin.

Mieti nyt oikeasti tarkkaan tilanne. Ymmärrän sinua toki, mutta haluan sanoa että älä ainakaan anna kenenkään muun (miehesi, ystäviesi, kenenkään) sanomisten vaikuttaa siihen miten itsesi näet ja hyväksyt. Jos päätät mennä leikkaukseen, tee se vain ja ainoastaan, aidosti itsesi vuoksi ja muista että kun pääset yhdestä häiritsevästä asiasta eroon, tilalla saattaa tosiaan olla ihan uusia ongelmia. Varaudu myös henkisesti ja taloudellisesti siihen että leikkaus ei onnistu. 

Voimia ja myötätuulta ap. <3

Niin, mitä jos kaikki ei menekään hyvin tai vaikka meneekin, tulee uusia ongelmia. Jokainen itse tietty parhaiten tietää miten vaikea tai traumaattinen oma tilanne on, mutta kannatan kyllä vahvaa harkintaa ja pohdintaa kaikilta kanteilta.

Vierailija
45/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on näin luonnostaan isorintaisena naisena tosi vaikea ymmärtää, miksi joku haluaa isot tissit. Niistä on pelkkää haittaa mm urheillessa ja monet vaatteetkin näyttää paljon paremmalta pienirintaisen päällä, esim kesämekot. Ja topatuilla rintsikoilla saa kuitenkin povea suuremmaksi ihan pikkurahalla eikä tarvitse leikellä itseään, jos niin kovasti häiritsee. Pienet rinnat on kauniit eikä ne roiku vanhemmallakaan iällä.

Tottakai käytät kuitenkin rahasi kuten parhaaksi näet. Jos silikonit elämänlaatua merkittävästi nostaa niin kaipa se leikkaus sitten on hintansa väärti.

Vierailija
46/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rasvansiirto rintoihin ole vaihtoehto?

Itse mietin tätä vaihtoehtoa.. yhtä kallis toimenpide, mutta riskittömämpi.

Tosin tällä saa kuppikokoa kasvatettua vain 1-1,5 kuppikoon verran.

Itse harkitsen siitä syystä, että imetys teki rinnoista rumat, tyhjät pussit.

Vierailija
47/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se poistaa pitkäaikaisen trauman niin ehdottomasti hyvä ostos. Tosin se leikkaus ei maksa noin paljon. Pääset alle 5000e ainakin virossa ja suomessakin alle 7000e.

Joo, hyvä ostos jos haluat syövän.

Implanttien aiheuttamista komplikaatioista syöpä nyt on varmaan se vähiten todennäköinen. Implanttien aiheuttama imusolmukesyöpä on käsittääkseni erittäin harvinainen ja liittyy karheapintaisiin implanttehin, niiden laittaminen kaiketi lopetettiin Suomessa.

Ap

Implanttejahan laitetaan suomessakin ihan julkisella puolella rintasyöpäpotilaille, kun rakennetaan rinnat uusiksi. Jos sinua huolettaa rintojen ulkonäkö niin siihen saattaa auttaa myös ripustusten laitto ja oman kehon rasvan käyttö täyttämiseen ja muotoiluun, mutta tällöin rinta pienenee hieman ajan kanssa. Kirurgin kanssa voi keskustella siitä millaiset haluat ja voit esittää pyynnön, että ne on mahdollisimman luonnolliset ja ikääsi sopivat. Niille jotka täällä käskee terapiaan ja hoitamaan ongelma psyykkisenä häiriönä, niin voin luvata, että ongelma ei häviä, vaikka ne rahat laittaisi täysin turhiin terapiakuluihin, koska jos joku ei miellytä esteettistä silmää niin se ei muuksi muutu. Turha monimutkaistaa kaikkea henkisiksi ongelmiksi. Joskus todellakin asiat on vain esteettisiä.  Itse kävin syömishäiriöt bedistä buulimian kautta anoreksiaan kunnes hoidin kosmeettisen haitan pois ja se oli siinä. Ei ole päivääkään tarvinnut olla sen jälkeen syömishäiriöinen. Valitettavasti tässä yhteiskunnassa laitetaan uskomaton määrää rahaa täysin turhaan sössöttämiseen sen sijaan, että hoidettaisiin se varsinainen ongelma pois alta.

Vierailija
48/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt niitä arpia mitkä leikkauksita saat. Entä jos sulla on taipumus arpien liikakasvuun? Entä jos tulee joku komplikaatio leikkauksessa tai sen jälkeen? Pohtisin huonot puolet tosi tarkkaan sataan kertaan.

49/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sulle, pistit pari vuotta elämästäs roskiksee nuukailemalla...

Minä en ainakaa arvosta feikkitissei ollenkaa...

Vierailija
50/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sitten jo säästämään uusintaleikkaukseen saman tien. Eivät ole ikuisia. Eikö olisi kivempi tarjota koko perheelle yhteisiä muistoja esim todella kivan matkan muodossa? No, oma vartalosi toki mutta kroppa rupsahtaa muutenkin iän myötä.

Mitä ihmettä, miksi heti oletat että säästetyt rahat pitää jakaa perheen kesken. Ap ei mainitse, onko hänellä perhettä, mutta jos olisi, on sen perheenäidinkin ihan oikeus käyttää itse säästämänsä omat rahansa myös ihan vaan itseensä jos niin haluaa.

No jos hänellä on lapsi niin eikö se ole jo perhe? Ja hän mainitsi lapsen. En ikinä tuhlaisi rintoihin tuollaista summaa vaan sijoittaisin rahat. Pienien rintojen kanssa voi käyttää push uppeja kuten itsekin teen.

Mikä velvoite äidillä on aina ajatella perhettään, saa joskus olla itsekäskin.  Aloittajana ottaisin implantit,  jos rahatkin jo niihin säästettynä.  Tuskin nuo rahat ovat lapsilta pois. 

Vierailija
51/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, miltä elämä haluamasi kokoisten rintojen kanssa tuntuisi. Hanki sen kokoiset rintaliivit, millaiset rinnat haluaisit ja täytä ne joko proteesilla tai askartele vaikka riisipussit. Pidä viritelmää viikko ja tunnustele, olisitko tyytyväisempi uuteen peilikuvaasi.

Jos vastaus on kyllä, niin anna mennä. Kerran täällä vaan eletään ja toisille merkityksetön asia voi tehdä hyvin onnelliseksi. Rahaa voi säästää ja hankkia lisää, muttei elinpäiviä.

Vierailija
52/52 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmiset rakastaisivat ja hyväksyisivät itsensä sellaisina kuin ovat. Ainakaan kenenkään ulkopuolisen ei pitäisi antaa määritellä sitä. Ollaan itsellemme armollisia, meillä on yksi ainoa ihana ja ainutlaatuinen elämä. Aina tulee joku joka on jotain mieltä jostain ja määrittelee meitä ulkonäön kautta. Pitäisi vaan ohittaa olkia kohautellen. Sanon tämän rakkaudella, myös aiemmalle itselleni.

Toki aivan selvä epämuodostuma tai vamma tms. on varmasti sellainen jonka korjaaminen (plastiikka)kirurgisesti parantaa oikeasti elämänlaatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi