Sain säästettyä 10 000 euroa
Ja minun olisi mahdollista hankkia implantit rintoihin. Olen ollut aina pieni- ja rumarintainen ja kärsinyt siitä kovasti. Nuorempana olin varma, että jonain päivänä hankin vielä silkkarit. Lapsen ja pienen lihomisen myötä kuppikoko on kasvanut, mutta rinnat on edelleen suhteessa pienet ja ei niin kivan muotoiset. Tuntuu isolta summalta laittaa tisseihin vain oman itsensä vuoksi, mutta olisi silti ihanaa omata kauniit rinnat ja saada tuntea itsensä naiselliseksi. Leikkauksen riskit pelottaa ja toisaalta tuolla rahalla voisi tehdä paljon muutakin. Vielä enemmän pelottaa ajatus siitä, että en osaisikaan elää isompien, kauniiden rintojen kanssa, koska minulla on aina ollut pienet ja rumat rinnat ja voimakkaasti rumarintaisen identiteetti enkä ansaitsisi kauniita rintoja.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se poistaa pitkäaikaisen trauman niin ehdottomasti hyvä ostos. Tosin se leikkaus ei maksa noin paljon. Pääset alle 5000e ainakin virossa ja suomessakin alle 7000e.
Joo, hyvä ostos jos haluat syövän.
Implanttien aiheuttamista komplikaatioista syöpä nyt on varmaan se vähiten todennäköinen. Implanttien aiheuttama imusolmukesyöpä on käsittääkseni erittäin harvinainen ja liittyy karheapintaisiin implanttehin, niiden laittaminen kaiketi lopetettiin Suomessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ap siltä että ongelmasi ja traumasi on syvemmällä kuin rinnoissa, joten ennemmin lähtisin etsimään apua psykologilta tai terapiasta, kuin kirurgin veitsestä.
Itse kipuilin joskus nuorempana pienien rintojeni kanssa ja harkitsin leikkausta. Onneksi en siihen lähtenyt, koska nyt vanhempana olen erittäin tyytyväinen näihin rintoihin ja pidän niitä jopa kauniina.
Terapiat on käyty, eikä siitä ollut mitään apua tähän asiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista. Esiin nousi pointteja mitä itsekin mietin.
Tiedän, että Virosta saa silkkarit halvemmalla, mutta säästin tuon summan, jotta siinä olisi ylimääräistä matka- ym kuluihin, mitä leikkauksesta, ja sen jälkeen, mahdollisesti tulisi. Enkä missään tapauksessa leikkuuttaisi itseäni Virossa millään halpisklinikalla, vaan operaatio tapahtuisi Suomessa tai mahdollisesti Ruotsissa.
Ja tarkoituksena olisi siis hankkia vartaloon sopusuhtaisen kokoiset, ja mahdollisimman luonnollisen näköiset implantit, ei mitään niska-ja hartiakipuja aiheuttavia, jättikokoisia jalkapallon puolikkaita, mitkä ehkä monille tulee enimmäisenä silikonirinnoista mieleen.
Vielä enemmän kuin mahdollinen rahan menetys, asian psykologinen puoli mietityttää. Just tuo, minkä joku mainitsikin, onko outoa, jos tavallisessa vartalossa on ”liian kauniit rinnat. Näyttääkö se oudolta ja pystynkö sopeutumaan siihen? Onko minulla oikeus käyttää noin paljon rahaa tavallaan turhaan asiaan? Olenko luuseri taipuessani paineen alla, onko väärin yrittää muokata itseään enemmän kauneusihanteisiin sopivaksi. Fakta kuitenkin on, että nämä rinnat on aiheuttaneet minulle paljon mielipahaa ja ristiriitoja ihmissuhteissa.
Vastauksistakin kävi ilmi, että monet ei voi ymmärtää rintojen merkitystä, mutta kyllä niillä se on. Rintoja pidetään yleisesti naiseuden symbolina ja jos tässä asiassa on ollut jo teini-iästä saakka iso särö.. No, ehkä tämä on tosiaan sellainen asia, mitä ei voi selittää, vaan sen voi ymmärtää vain jos on itse kokenut sen.
Suoraan sanottuna en tiedä riittääkö mahdollinen leikkaus enää paikkaamaan niitä kaikkia ” menetettyjä” vuosia, jotka olen asian kanssa paininut.
Ap
Kuule, mä mietin mistä rahat pienentää rinnat.. Ei ne rinnat onnea sulle välttämättä tuo, eikä feikillä pärjää jos muuten olet rehellinen luonteeltasi. Mutta tee mitä lystäät...
saat jonkun 7 vuodeksi kivat tissit. Sitten uusiksi
Ellei sitten halua pitää ajan myötä kiusallisen feikeiksi muuttuneet tisut jotka ei sovi enää vanhuneeseen kroppaan ollenkaan.
Tai sitten poistat ne. Sekin maksaa.
Mutta joka tapauksessa joskus 7.10v päästä kuuluisi olla koossa tommonen 15000e (koska inflaatio)
Vierailija kirjoitti:
saat jonkun 7 vuodeksi kivat tissit. Sitten uusiksi
Ellei sitten halua pitää ajan myötä kiusallisen feikeiksi muuttuneet tisut jotka ei sovi enää vanhuneeseen kroppaan ollenkaan.
Tai sitten poistat ne. Sekin maksaa.Mutta joka tapauksessa joskus 7.10v päästä kuuluisi olla koossa tommonen 15000e (koska inflaatio)
Nykyään implanttien laatu on parantunut ja joku voi selvitä samoilla liki 20 vuotta. Tämä on tietenkin yksilöllistä, ei voi etukäteen tietää alkaako implantti esim. kapseloitua hyvinkin nopeasti laittamisesta. Mutta joo, selvää on, että jos tähän leikkiin ryhtyy, että rahaa pitää olla säästössä ainakin implanttien poistamiseen.
Ap
Migreeni kirjoitti:
Haluat väkisin ikuiset niska- ja hartiavaivat?
Handikappaavine päänsärkyineen.Itse menossa pienennysleikkaukseen ry 106 cm ettei tän isompi.
Migreeniä ja niska- ja hartiakipuja on pienirintaisillakin ja jopa miehillä. Eikä kaikki isorintaiset kärsi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sitten jo säästämään uusintaleikkaukseen saman tien. Eivät ole ikuisia. Eikö olisi kivempi tarjota koko perheelle yhteisiä muistoja esim todella kivan matkan muodossa? No, oma vartalosi toki mutta kroppa rupsahtaa muutenkin iän myötä.
Mitä ihmettä, miksi heti oletat että säästetyt rahat pitää jakaa perheen kesken. Ap ei mainitse, onko hänellä perhettä, mutta jos olisi, on sen perheenäidinkin ihan oikeus käyttää itse säästämänsä omat rahansa myös ihan vaan itseensä jos niin haluaa.
No jos hänellä on lapsi niin eikö se ole jo perhe? Ja hän mainitsi lapsen. En ikinä tuhlaisi rintoihin tuollaista summaa vaan sijoittaisin rahat. Pienien rintojen kanssa voi käyttää push uppeja kuten itsekin teen.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä keksisin tuhat muuta mielenkiintoisempaa ja tärkeämpää kohdetta kymppitonnille kuin rinnat. En tajua mikä saa ihmisen pistämään kahdelle rauhaselle ja rasvalle noin suuren merkityksen. Että oikein elämänlaatu on siitä kiinni ja itsetunto ja ties mikä. Minusta täysin mitäänsanomaton asia, sama kuin polvet tai korvat. Ne on sellaiset kuin on, jokaisella erilaiset, mitä väliä.
Pakko heittää sivusta tähän väliin, että et voi ihan tosissasi väittää, että on täysin saman tekevää minkälaiset rinnat naisella on. Rinnat tekevät naisen.
Kyllä ihmiset on nykyään ulkonäkökeskeisiä! Itse laittaisin mielummin vaikka hyväntekeväisyyteen tuon summan
Tuolla rahalla saisi jo kivan matkan tai sen voisi sijoittaa. Tai vaikka pitää pankkitilillä pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on nykyään ulkonäkökeskeisiä! Itse laittaisin mielummin vaikka hyväntekeväisyyteen tuon summan
Tuskinpa laittaisit. Vaivalla säästämäsi rahat menisivät kankkulan kaivoon. Taidat olla hyvätuloinen.
Laita se 10 000 eur Fortumin osakkeisiin ja odottele pari vuotta. Sen jälkeen voit myydä puolet osakkeista ja saat sen 10 000 eur takaisin ja puolet osakkeista jää vielä.
Itselleni on tehty kaksi kertaa plastiikkakirurginen operaatio kehonosaan x. Kyseessä ei ollut rinnat, mutta muutoin omasta mielestäni sellainen osa kehoa, että koin rumuuden haittavaan elämääni ja naiseuttani monin tavoin ja olin aiheesta saanut kommenttiakin > traumatisoitunut ajan myötä.
Tavoitteeni leikkauksen suhteen oli mielestäni ihan realistinen, en hakenut kirurgin pöydältä mitään ihmettä vaan parempaa sopusuhtaisuutta.
Rahaa paloi leikkaukseen + uusintaleikkaukseen 20 000 € ja lopputulos on plusmiinusnolla. Sain tavallaan sitä mitä hainkin, mutta ns. kaupan päälle sain ihan uusia ongelmia ja ahdistus on valtava kun tajuan että pitkään ja hartaasti säästämääni rahaa paloi käytännössä hukkaan. Nyt kun katson ennen-kuvia, ei olisi kannattanut lähteä korjaamaan ylipäätäänkään. Olisi ollut muitakin tapoja kohentaa tilannetta kuin kalliit leikkaukset. Katson itseäni nyt _aivan_ eri silmin kuin silloin.
Mieti nyt oikeasti tarkkaan tilanne. Ymmärrän sinua toki, mutta haluan sanoa että älä ainakaan anna kenenkään muun (miehesi, ystäviesi, kenenkään) sanomisten vaikuttaa siihen miten itsesi näet ja hyväksyt. Jos päätät mennä leikkaukseen, tee se vain ja ainoastaan, aidosti itsesi vuoksi ja muista että kun pääset yhdestä häiritsevästä asiasta eroon, tilalla saattaa tosiaan olla ihan uusia ongelmia. Varaudu myös henkisesti ja taloudellisesti siihen että leikkaus ei onnistu.
Voimia ja myötätuulta ap. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se poistaa pitkäaikaisen trauman niin ehdottomasti hyvä ostos. Tosin se leikkaus ei maksa noin paljon. Pääset alle 5000e ainakin virossa ja suomessakin alle 7000e.
Joo, hyvä ostos jos haluat syövän.
Mitä kuvitelma että korkeammalla hinnalla saisi parempaa materiaalia sisäänsä? Leikkuutyö on mikä maksaa ja menee palkkojen mukaan. Materiaalit on ne mitkä on ongelmallisia syöpien suhteen, ei liksat.
Palkka vauvasivuston ylläpitämisestä. Oletko ajatellut miten kulutat elämäsi täällä, huh.
Mäkin oon säästänyt ton verran ja eikö mieleen tuu ollenkaan säästää tuota summaa arjen menoihin? Vai onko silarit tärkeämmät kuten esim syöminen ja tulevaisuutta aatellen? Sitten vingutaan kun rahat meni ja voi miten se oli huono ostos ikinä. Jos ei oo tyytyväinen itseensä niin silarit tuskin aiheuttaa sitä iloa. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista. Esiin nousi pointteja mitä itsekin mietin.
Tiedän, että Virosta saa silkkarit halvemmalla, mutta säästin tuon summan, jotta siinä olisi ylimääräistä matka- ym kuluihin, mitä leikkauksesta, ja sen jälkeen, mahdollisesti tulisi. Enkä missään tapauksessa leikkuuttaisi itseäni Virossa millään halpisklinikalla, vaan operaatio tapahtuisi Suomessa tai mahdollisesti Ruotsissa.
Ja tarkoituksena olisi siis hankkia vartaloon sopusuhtaisen kokoiset, ja mahdollisimman luonnollisen näköiset implantit, ei mitään niska-ja hartiakipuja aiheuttavia, jättikokoisia jalkapallon puolikkaita, mitkä ehkä monille tulee enimmäisenä silikonirinnoista mieleen.
Vielä enemmän kuin mahdollinen rahan menetys, asian psykologinen puoli mietityttää. Just tuo, minkä joku mainitsikin, onko outoa, jos tavallisessa vartalossa on ”liian kauniit rinnat. Näyttääkö se oudolta ja pystynkö sopeutumaan siihen? Onko minulla oikeus käyttää noin paljon rahaa tavallaan turhaan asiaan? Olenko luuseri taipuessani paineen alla, onko väärin yrittää muokata itseään enemmän kauneusihanteisiin sopivaksi. Fakta kuitenkin on, että nämä rinnat on aiheuttaneet minulle paljon mielipahaa ja ristiriitoja ihmissuhteissa.
Vastauksistakin kävi ilmi, että monet ei voi ymmärtää rintojen merkitystä, mutta kyllä niillä se on. Rintoja pidetään yleisesti naiseuden symbolina ja jos tässä asiassa on ollut jo teini-iästä saakka iso särö.. No, ehkä tämä on tosiaan sellainen asia, mitä ei voi selittää, vaan sen voi ymmärtää vain jos on itse kokenut sen.
Suoraan sanottuna en tiedä riittääkö mahdollinen leikkaus enää paikkaamaan niitä kaikkia ” menetettyjä” vuosia, jotka olen asian kanssa paininut.
Ap
Miehenä en ymmärrä ajatuksiasi "naiseuden symbolista". Mulle ainakin rinnat on täysin yhdentekevät. Jos sulla on kiva peppu/reidet ja lantio niin pidän sua seksikkäänä ja rinnoilla ei ole mitään merkitystä vaikka olisivat AA-kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä keksisin tuhat muuta mielenkiintoisempaa ja tärkeämpää kohdetta kymppitonnille kuin rinnat. En tajua mikä saa ihmisen pistämään kahdelle rauhaselle ja rasvalle noin suuren merkityksen. Että oikein elämänlaatu on siitä kiinni ja itsetunto ja ties mikä. Minusta täysin mitäänsanomaton asia, sama kuin polvet tai korvat. Ne on sellaiset kuin on, jokaisella erilaiset, mitä väliä.
Pakko heittää sivusta tähän väliin, että et voi ihan tosissasi väittää, että on täysin saman tekevää minkälaiset rinnat naisella on. Rinnat tekevät naisen.
Ihan eri jäbänä voin sanoa että on se. On pienet ja on isommat. Ainoita joille sanon heti stop on tommoset 50 kilon riisisäkeille. Hymy on se jolla on merkitystä, ja onko nainen sinut itsensä kanssa ettei ihan kaikkea pelkää ku joku pikkulapsi.
Et.. jos ne tissit on ihan välttämättömiä jotta nainen itse sietäisi itsenä puolesta läheisyyttä.. niin joo. Muuten on täysin tarpeetonta.
Ja tietty ton kaiken edelle viihtyykö hänen kanssaan, voiko jutella. Onko kiva tyyppi.
Tähän tietty joku mutta kun se lihavuus huuto. Joo no siitäkin sen verran että jokainen on sen verran velkaa partnerilleen että pitää itsensä edes jonkinlaisessa kunnossa. Joka päästäää täysin menemään ei selkeästi arvosta suhdetta kovinkaan paljon.
En ole nähnyt kauniita silikonirintoja.
Kuulostaa ap siltä että ongelmasi ja traumasi on syvemmällä kuin rinnoissa, joten ennemmin lähtisin etsimään apua psykologilta tai terapiasta, kuin kirurgin veitsestä.
Itse kipuilin joskus nuorempana pienien rintojeni kanssa ja harkitsin leikkausta. Onneksi en siihen lähtenyt, koska nyt vanhempana olen erittäin tyytyväinen näihin rintoihin ja pidän niitä jopa kauniina.