Monen miehen elämä tuhoutuu elatusmaksujen takia
Mullakin kaverin miehellä neljä lasta edellisestä liitosta. Ja nykyisen liiton lapset vielä päälle. Kaikki rahat menee elatusmaksuihin. Tuskin kannattaa ikinä mennä töihin tms. Voi mies parkoja...
Kommentit (14)
Miksi pitää tehdä lisää lapsia jos ei ole varaa elättää neljää jo olemassa olevaa lasta???
Ei se miesten osuus (elatusmaksut vain) voi olla liian kova osa. Elatusmaksut arvioidaan tulojen mukaan. Lapset ovat yhteinen projekti, ihan yhtä paljon miesten kuin naisten. Perheestään erossa asuvat miehet eivät kyllä osallistu lapsen kasvatukseen läheskään yhtä paljon kuin äidit, eikä heidän taakkansa ole äiteihin verrattava. Turha sääliä miehiä.
Mutta entä jos vaimo vaan ottaa ja lähtee toisen matkaan. Ja sitten saa lasten huoltajuuden ja vaatii miesparalta isoja elatusmaksuja... Kyllä ahdistaisi...
ap
hyvä, jos rahallisesti edes ovat auttamassa lastaan.
Hankkikoon sitten sellaisen duunin, jolla voi elättää lapset.
ja tietysti säälin myös äitejä ja lapsia. Mutta yleensä naiset kyllä pärjää ja lapset myös. Vaikka ilman miestä sitten...
Onhan se mieskin niitä lapsia ollut tekemässä vai kuinka. Sitä paitsi on olemassa myös yh- isiä joille lasten äidit maksavat elatusmaksuja lapsista.
Ja ehkä vaimo lähti, jos oli käytännössä yksinhuoltaja ?
Liian monille miehille on vaikeaa vahtia lapsiaan edes hetken yksin.
mies jättää silloin perheensä... miksi se on aina miehessä se vika?
vaimo heitti pihalle. Nyt mies on ihan martta, ruikuttaa elatusmaksuistaan. No hitto, olisi ajatellut ennen kuin lähti pettämään.
niillä vaan kustannetaan lapsen eläminen OSITTAIN.
joten isin ei tarvitse ollenkaan osallistua lapsen elatukseen. Tai korkeintaan maksaa kerran vuodessa lapset lintisille?
Sellainen iskä voi sitten miettiä sitä lapsen tekoa uudemman kerran, jos ei edellisiäkään kykene elättämään. Se on kuiten aika pieni summa mitä maksavat per lapsi verrattuna siihen mitä maksaisivat, jos ITSE asuisivat lapsiensa kanssa.
Tarttee kai naistenkin miettiä, etteivät pykää maailmaan enempää lapsia kuin pystyvät elättämään. Elatusvelvolliselta menisi varmasti vähintään se sama raha lapsiin, jos asuisi niiden kanssa. Turha jälkikäteen ruikuttaa. Ps. Itse olen äiti, joka elättää ihan itse lapsensa ja mieluusti, ei tarvi lapsen isän maksaa senttiäkään. Lapsi tarvitsee isäänsä muihin asioihin kuin elatukseen. Kaikilla ei näin onnellisesti voi olla, joten sympatiani ovat täysin lasten kanssa elävien puolella.
ei ne lapset vedellä ja leivällä pärjää. Ja asuntokin on oltava.