Kaipaisin apua läppärillä kirjoittamiseen
Hei,
Hommasin läppärin 3 viikkoa sitten vanhan hajottua. Tällä kirjoittaminen on todella hankalaa koska hiukan jos hipaisee hiirenkohtaa kursori hypähtää jonnekin ihan muualle kuin siihen missä pitäisi kirjoittaa...
Onko mahdollista että tuon ongelman saisi jollakin tavalla poistettua ettei se olisi niin "herkkä". Kirjoitan todella paljon koneella ja koen asian todella hankalaksi kun välillä katson paperia mistä kirjoittaa ja yhtäkkiä huomaankin että olen kirjoittanut väärään paikkaan. =( Onko olemassa jotain pikanäppäintä tai voiko muuttaa asetuksista?
Oli hankalasti selitettävä ongelma, mutta toivottavasti jotain tästä saitte irti ja minä saan apua =)
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (5)
Katsopa control panelista (ohjauspaneeli) hiiren asetuksista, jos saisit sitä touchpadin herkkyyttä säädettyä tai kokonaan sen pois käytöstä. Joissain koneissa (juuri DELL on minulla työkoneena) on mahdollista säätää tuota herkkyyttä, mutta kaikista se pitäisi pystyä laittamaan pois.
Kiitos sinulle taas. Yritin nyt tuolta ohjauspaneelista nyt säädellä...=) Kyllä se sitten hetkenpäästä huomaa sainko toimimaan.
Mukavaa että täällä on noin mukavia ihmisiä kuin sinä!
Joo hiiren herkkyys oli mullakin sellainen, että kirjoittaminen oli hankalaa. Ohjauspaneelista touch padin herkkyyttä sai säädettyä alaspäin sen verran, että ei tuota ogelmaa enää ole ollut. Eli normijuttu kyseessä.
Mulla on läppäri, ja käytän sen kanssa tavallista hiirtä, en tuota hipaisuhiirtä lainkaan. Tässä on ainakin näppiksessä sellanen pikanäppäinyhdistelmä millä sen saa pois päältä. (sininen Fn nappi + sininen käden kuva F/näppäimessä).
Kiitos vastauksesta. Tässä läppärissä näköjään ei ole mitään tuollaista "kädenkuvaa".
Huokaus että on ärsyttävää kirjoittaa yhtäänmitään. Vanha DELL oli paljon parempi kuin tämä Compaq...siinä kun eivät pompailleet rivit minne sattuu hiiren takia...