Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä sinulla loppui biletys?

Vierailija
04.07.2020 |

Itsellä on näköjään nyt 26-vuotiaana tullut täysi stoppi. Enää ei tee yhtään mieli baareihin tai vetää hirveitä kännejä. Krapulat ovat nykyään aivan kamalia ja olo on lähes itsemurhan partaalla kaksi ekaa päivää ryyppäämisen jälkeen.
Juon kyllä alkoa, mutta hillitymmin. Nykyään mun perjantainautinto on muutama lasi viiniä, jotakin herkkuruokaa ja hyvä elokuva tai sarja.

Pariin kaveriin on tämän myötä selkeästi välit viilenneet, kun jaksavat jatkaa vielä alkoholin kanssa sekoilua. No, eipä se mua haittaa. Viihdyn paljon paremmin yksin kotona, kuin jossain riehumassa niin että seuraavana aamuna on kamala morkkis ja paha olo.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 vuotiaana lopetin, mutta aloitin pian uudelleen.

Vierailija
22/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan edes alkanut. Opinnoissa olin aina syrjään jätetty kun en käynyt bilettämässä ja röögaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa aloin käymään 15v (skideille, pikkutakki auttaa pääsemään ovesta) vanhana, 18v vanhana se loppui (ei ollu yhtään hauskaa kun oli laillinen lupa). Dokaaminen loppui joskus 21v vanhana.

Nykyään ei ole kuin muutama hassu pullo punkkua josta sormenleveys joskus iltaisin yms kastikekokeilut. 6kk välein pullo loppuu, 4kk välein tulle ostettua uusi. Joten niitä kertyy hyllyyn.

Tulojen puolesta vois hyvinkin ostella jotain 20+e matskua.. mutta edelleen vaan noita 7e.

Vierailija
24/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppuinen baareissa ravaaminen loppui 23-vuotiaana, kun löysin vuosien baareissa ravaamisen jälkeen itselleni naisen. Oltiin yhdessä kahdeksan vuotta, ennen kuin ero tuli. Olin sitten päälle kolmekymppinen ja yritin lähteä bilettämään ja seuraa hakemaan, mutta huomasin ajan ajaneen minusta kyllä pahasti ohi. Tuntui että ympärillä oli lähinnä lapsia ja koko meno oli jotenkin täysin muuttunut. En siis aloittanut bilevaihetta uudelleen. Kyllä se loppui itselläni tuolloin 23-vuotiaana.

Vierailija
25/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä rauhoittui kovasti 26-vuotiaana, kun tapasin nykyisen mieheni, ja olin sen jälkeen myös itse vuosia yökerhossa töissä, jolloin ei kiinnostanut mennä vapaalla... Loppunut ei ole koskaan, vaan oon käynyt vain muutaman kerran vuodessa ystävien kaa bileviikonlopulla, tai risteilemässä tms. jolloin pohjia tulee kyllä otettua, jotta jaksaa tanssia pilkkuun asti.😁 Ja täytän juuri 52...

Vierailija
26/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaan lyhyt parin/kolmen vuoden jakso parikymppisenä kun biletys ja baareilu oikeasti kiinnosti ja oli kivaa. Itsekin olin täysin kyllästynyt siihen tuossa iässä, mutta koska olin edelleen sinkku niin jatkoin sitä koska "ei kukaan tule kotoakaan hakemaan".. Reilu kolmekymppisenä sitten luovutin parisuhde- ja perheenperustamishaaveiden suhteen ja silloin loppui alkoholinkäyttökin ihan kokonaan.

Vierailija
27/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä bileet oli alta vuodessa nähty eli 18v loppu. Joku päävamma sias olla et jaksais juopotella ja katsella toisia juoppoja vuodesta toiseen ja se ois vielä hauskaa.

Vierailija
28/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo oikeen koskaan tullut biletettyä. Ns. pakolliset pikkujoulut tuli bailattua 23v saakka mutta sitten en jaksanut enää niitäkään. Vanhemmat alkoholisteja ja en oikein koskaan osannut nauttia alkoholista tai olla kännipäisten örveltäjien seurassa.

Vierailija
29/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan bilettänyt. Keskityn mieluummin muihin asioihin ja parisuhteeseen. 

n21

Vierailija
30/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

About kolmekymppisenä. Täysi-ikäisestä kolmekymppiseksi pyörin tosi paljon baareissa ja sen aikakauden "seduloissa". Toki samalla kyllä hoidon yliopisto-opiskeluni kunnialla loppuun ja siirryin työelämään ym.

Kolmekymppisenä hankin koiran ja hurahdin ulkoiluun, retkeilyyn ja juoksemiseen. Elämäntyyli muuttui oikeastaan hetkessä, vaikka perhettä en ole koskaan perustanutkaan. Näin on menty jo kohta viisitoista vuotta, uraan ja harrastuksiin keskittyen.

Vierailija
31/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kenenkin mielestä on biletystä. En ole koskaan jaksanut yökerhoja. Pubit ja terassit on mun makuun enemmän, pystyy puhumaan huutamatta.

En kyllä ole korona-aikana edes kaivannut mitään baareja, kotona silti biletän välillä. Juon viiniä, kuuntelen punkkia ja hypin sohvalla.

Olen jo nelikymppinen mutta vielä jaksaa :)

Kotona saa valita musiikin, riehua miten huvittaa ja missä vaatteissa sattuu huvittamaan, röökillä saa käydä rauhassa eikä tarvitse kestää muita ihmisiä, jonottaa juomia, vessaan tai kuunnella huonoja juttuja (paitsi omiansa).

Vierailija
32/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baareissa aloin käymään 15v (skideille, pikkutakki auttaa pääsemään ovesta) vanhana, 18v vanhana se loppui (ei ollu yhtään hauskaa kun oli laillinen lupa). Dokaaminen loppui joskus 21v vanhana.

Nykyään ei ole kuin muutama hassu pullo punkkua josta sormenleveys joskus iltaisin yms kastikekokeilut. 6kk välein pullo loppuu, 4kk välein tulle ostettua uusi. Joten niitä kertyy hyllyyn.

Tulojen puolesta vois hyvinkin ostella jotain 20+e matskua.. mutta edelleen vaan noita 7e.

Eipä siihen kummallisia tuloja tarvitse että pystyy ostamaan 20 tai jopa 40 euron juomia. Jopa työtyön pystyy käyttämään 20 euroa viikossa kaljaan.

Vierailija
33/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaako suurin osa suomalaisista baareissa käynnin todella näin aikaisin? Olen 27v, ja kun ajoittain käyn baarissa kavereiden kanssa, niin kyllä siellä hyvin monen ikäistä väkeä on, 18-55v ainakin.

Tosin vauva-palstalla kenties liikkuu keskimääräistä perheellisempiä ihmisiä... (yllättävästi)

Vierailija
34/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan bilettänyt. Toisinaan mietin olenko jäänyt jostain paitsi.. mutta en huvikseen viitsi yksinkään mihinkään mennä kun kavereita ei ole.

Vierailija
35/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 45-vuotiaana. Sitä ennen ihmettelin, että miten joitakin ei enää jossakin vaiheessa kiinnosta bilettää. Nyt ymmärrän, ei vaan yhtään huvita.

Vierailija
36/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26:na, jolloin aloin odottamaan esikoistani.

Varmaan aika yleistä.

Vierailija
37/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako suurin osa suomalaisista baareissa käynnin todella näin aikaisin? Olen 27v, ja kun ajoittain käyn baarissa kavereiden kanssa, niin kyllä siellä hyvin monen ikäistä väkeä on, 18-55v ainakin.

Tosin vauva-palstalla kenties liikkuu keskimääräistä perheellisempiä ihmisiä... (yllättävästi)

No on se huomattu, että aikaisin lopetetaan. Tällä paikkakunnalla kokeiltiin joskus, että joidenkin yökerhojen ikäraja nostettiin viikonlopuksi 24 vuoteen. Loppui häiriökäytös mutta loppui myös asiakasvirta. Palautui äkkiä pe 18 v. ja la 20 v.

Ilmeisesti nuoret käyvät yökerhoissa ja vanhemmat sitten viihtyvät parhaiten baarin puolella.

Vierailija
38/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä erakoidu!

Vierailija
39/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn klubeilla jos tekee mieli. En ryyppää enkä pode krapulaa. Tykkään tanssia. 36 vuotta mittarissa.

Vierailija
40/40 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tanssijalkan vaan villiintyi tuossa iässä kun muutin Lontooseen. Muuttui siinä 32v, hiljeni/väheni siis 37v, ehkä 39v, kun lähes loppui mutta ei juhlimenne ikinä lopullisesti lopu, miksi pitäisi - elämääni iloa ja menoa riittää edelleen vaikka biletys tyyli on muuttunut

:)