Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huollatatteko aina autonne merkkihuollossa?

Vierailija
23.04.2013 |

Olisi aika huoltaa auto. Varattiin aika merkkihuoltoon (niin kuin aina) ja hinta-arvio 950e!!!! Siis ei hyvänen aika mikä summa! Eikö noita nykyautoja voi ite huoltaa ollenkaan? Tai onko halvempaa viedä jonneki peruskorjaamolle?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, vaikka autot jo 11 ja 9 v

Vierailija
22/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaupungissa on paitsi merkkihuolto myös valtuutettuja huoltamoja. Merkkihuolto myy kyseisiä autoja ja heillä on siinä ohessa huoltamo, jossa tehdään esim. takuukorjaukset ja huollot alkuperäisosilla. Sitten on nämä valtuutetut huoltamot, joilla on esim. pari kolme automerkkiä ja luvat tehdä näihin huolto- ja korjaustoimia.

Itse käytän näitä valtuutettuja huoltamoja, koska heidän kanssaan voi sopia, että käytetään alkuperäisosien sijasta jotain halvempia (ja silti yhtä hyviä) varaosia. Hintakin on puolet siitä, mitä merkkihuollossa pyydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole huoltaneet merkkikorjaamolla sen jälkeen, kun joskus 2000-luvun alussa takuun voimassa pysyminen ei enää edellyttänyt merkkihuoltoa. Sitä ennen käytettiin merkkihuollossa niin kauan, kun auton takuu oli voimassa.

Kannattaa kuunnella puskaradiota, niin löytää hyvän ja edullisen ei-merkkikorjaamon, niin ei tarvitse turhaan maksella ekstroja tyhjästä. Se merkki kun ei edes ole mikään tae huollon laadusta.

Vierailija
24/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan. Mies kyseli tarjouksia kun piti korjata autoa ja selvisi, että merkkihuoltokin olisi käyttänyt tarvikeosaa, eikä merkkiosia. Paljoltihan se riippuu myös auton merkistä, missä kannattaa huollattaa, sekä siitä kuka maksaa. Yleensä meidän korjaukset on maksanut vakuutusyhtiö, jolloin käytetään merkkihuoltoa, jos taas kyse huollosta, tehdään joko itse, tai viedään tutulle korjaamolle.

Vierailija
25/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:06"]

Minä kyllä huollatan aina merkkihuollossa, siis määräaikaishuollot ja silloin jos osia pitää uusia. Johtuu ihan siitä, että automalli edellyttää "omia" erikoisosia, eikä niitä ole saatavana muuten kuin merkkikorjaamon kautta.

[/quote]

Niitä omia erikoisosia saa ostaa ihan mistäpäin Eurooppaa tahansa. Ei niiden myyntiä voi rajoittaa ja juuri sen takia niiden katteetkin ovat ihan kohtuutasolla.

Vierailija
26/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot huolletaan omassa tallissa joka varustelutasoltaan vastaa taviskorjaamoa, mies yhdeltä ammatiltaan autoasentaja vaikkei sitä enää palkkatyökseen teekään.

Noita alkuperäisosia saa ostaa kyllä kuka tahansa joko merkkiliikkeen kautta tai netin ihmeellisestä maailmasta joten siihen on turha vedota merkkiliikehuollatuksensa :) 

Vierailija
27/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton arvo pysyy paremmin autonvaihtotilanteessa, jos se on huollettu oman autotallin sijasta joko merkkihuollossa tai merkkivaltuutetulla huoltamolla eikä omassa autotallissa, vaikka kuinka mies olisi ammattitaitoinen autonkorjaaja.

Vierailija
28/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkihuolossa käytetään sieltä saa kuitit ja hyvän palvelun ja mielllään niistä maksan. Kerran erehdyttiin hikipajalle, mutta toiste ei mennä-

Vierailija
29/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Halvat autot ja mies merkkihuollon asentajana rassaa kaiken itse =) Mutta käyttäkää ihmeessä huolloissa =)

Vierailija
30/45 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä' meidän uudehko auto käytetään merkkikorjaamossa. On melko harvinainen merkki, ja osaamísta siihen on merkkikorjaamossa. Nuo vanhat kotterot huoltaa ja korjaa poika, joka on ammattilainen. Merkkikorjaamot kouluttavat asentajiaan jatkuvasti, mutta pajoilla ei sitä tehdä. Osaamista sitlti saattaa olla pajoillakin.

Vierailija
31/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä merkkihuollossa ja ei maksa ku 300 e max..

Kauheen kallis, mun auton korjaa kiva korjaamon setä, edullista ja hyvin, menee katsastuksesta aina läpi ekalla.

Vierailija
32/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako ihmiset merkkikorjaamoille kalliit laskut? Olen autoasentaja omassa yhtiössäni ja tulee välillä näitä vastaan että laskua ei makseta. Tullaan jopa eri paikkakunnalta teettämään työ aikä makseta ja oikeudessa todetaan varattomaksikin.

Vierailija
33/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ollut niin huono laatu noissa käyttämissäni merkkihuolloissa, kuten SAH. 

Vierailija
34/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huollateta Volkkarin omassa huollossa, mutta Volkkarin hyväksymässä huollossa. Vähän halvempi kuin Volkkarin oma ja paremmat huoltoajat eli on kauemmin päivittäin auki. 

Vierailija
35/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersun joo, mutta reissaan euroopassa niin tuo niiden Mobilo tieturva on hyvä pitää voimassa.

Vierailija
36/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän autoni mieluummin pienkorjaamon ammattitaitoisella asentajalla, korjannut merkkikorjaamon tekemiä virheitäkin autooni ja on tietysti edullisempi sekä asiakaspalvelu toimii niin kuin sovitaan.

Vierailija
37/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse korjaan ja huollan autoni.

-mies

Vierailija
38/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun Bemarini täytti 5 vuotta, en ole käyttänyt sitä merkkihuollossa. Esimerkiksi yksi korjaus olisi maksanut merkkihuollossa 1450+ euroa ja entisten Bemarifirman työnjohtajien pajassa 400+ euroa

Vierailija
39/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, mikä säästö kun ajaa 1990-luvun autolla! Ensinnäkin se auto maksaa ostaessa paljon vähemmän, huoltoja ei enää kovin paljon kannata tehdä eikä varsinkaan maksaa niistä, ja korjauksista selviää kohtuullisen halvalla. Jos korjaushinta ylittää auton hinnan, ostetaan sitten seuraava.

Enkä ole merkkikorjaamolla käyttänyt autoani kuin muinoin nuorena, kun ei sattunut olemaan tuttua asentajaa, auto oli uusi ja siinä oli vielä takuu. Vikaa ei tosin löytynyt, vein sitten korjattavaksi sille asentajalle, johon olin tutustunut ... ja tässä onkin sitten vierähtänyt jo pari vuosikymmentä samoissa eväissä. Aina toisinaan on käynyt mielessä, olisiko sittenkin kannattanut silloin merkkihuoltoon viedä.

Täysin sama homma itsellä.Ostan 1000-2000e auton ja ajelen sillä niin kauan kun kestää. Kaveri tekee korjaukset halvalla, jos tulee jotain. Eikä nuo 2000 luvun autot ole mitään ihan paskoja ajettavuudeltaan.

Vierailija
40/45 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa merkkihuollolle kalliista statuksesta. Mulla on edullinen hyvä korjaamo jossa käytän auton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi