Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka syön pelkkiä pussikeittoja?

Vierailija
23.04.2013 |

Olen nyt kolmatta viikkoa pussikeitolla ja en ole laihtunut kuin 5 kiloa. Painoa on pudotettavana vaikka kuinka paljon mutta ensimmäisen viikon jälkeen lähti tuo 5 kiloa ja sen jälkeen ei yhtään, missä vika? Juon paljon (3litraa ainakin päivässä).

Olen aiemminkin ollut pusseilla ja paino tippui paljon enemmän.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tätä liikkumattomuutta on takana 5 vuotta kohta. Ja itsekuria ei minulla olekkaan hyvän ruuan suhteen, sen myönnän, en ole muuta väittänytkään. 

ap

Vierailija
2/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä laihduin kolmessa viikossa pussikeitolla 2 kg... Olisin tosi onnellinen 5 kilosta. Mutta ei riitä motivaatio laihdutukseen, kun viikon lomareissulla saa helposti 3 kiloa lisää (eikä kyse mistään ryyppy/mässäyslomasta, kun ihan ravintolasta pitää kaikki ostaa) mutta niiden poistaminen vaatii 4-5 viikkoa pussikeittoa. Kilpirauhaset, kalium  kaikki veriarvot ok, mutta paino nousee vaan ei laske. Onko kenelläkään keksitty mikä olisi vikana? Normaalisti syön n. 1500 kcal päivässä, ja nyt olen 5 kiloa painavampi kuin 6 vuotta sitten kun aloitin pudottaa viimeisiä raskauskiloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä laihduin kolmessa viikossa pussikeitolla 2 kg... Olisin tosi onnellinen 5 kilosta. Mutta ei riitä motivaatio laihdutukseen, kun viikon lomareissulla saa helposti 3 kiloa lisää (eikä kyse mistään ryyppy/mässäyslomasta, kun ihan ravintolasta pitää kaikki ostaa) mutta niiden poistaminen vaatii 4-5 viikkoa pussikeittoa. Kilpirauhaset, kalium  kaikki veriarvot ok, mutta paino nousee vaan ei laske. Onko kenelläkään keksitty mikä olisi vikana? Normaalisti syön n. 1500 kcal päivässä, ja nyt olen 5 kiloa painavampi kuin 6 vuotta sitten kun aloitin pudottaa viimeisiä raskauskiloja. 

Vierailija
4/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa sulla ei ole ollut kuuria aloittaessasi ylimääräisiä nesteitä kehossa. Jos olet kolmatta viikkoa kuurilla ja laihtunut 5 kg, se on oikein hyvä ja normaali tulos. 1,5-2,5 kg se useimmila on mitä noilla laihtuu viikossa, riippuen lähtöpainosta ja kulutuksesta. 

Mutta jos tosiaan lähtee tilanteesta jossa on vaikka runsaiden hiilarien tai suolan tai alkoholin takia kovasti nestettä  kehossa, voi ekoina parina viikkona lähteä painoa jopa 6-8 kg, mutta siitä tosiaan suurin osa on nestettä eikä oikeaa laihtumista. 

Vierailija
5/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pussikeittoja syöt, syötkö oikean määrän? Montako kertaa olet laihdutellut?

Vierailija
6/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä pussikeitoista tulee n. 500 kaloria päivässä, luulisi että reippaasti ylipanoinen näillä laihtuisi mutta kun ei niin ei. Hämmästyttää kyllä!

ap

Vierailija
7/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laihtunut todella hyvin. Paljonko sulla on ylipainoa? 5kg 3 viikossa on hyvä tulos. Huippu. Älä tavoiitele mahdottomuuksia. Realistiset tavoitteeet pitää olla. Jos  asetat tavoitteet liian korkealla tai tiukalle aikavälille tulee pettymyksiä ja ne ei johda mihinkään hyvään.

Vierailija
8/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:44"]

Näistä pussikeitoista tulee n. 500 kaloria päivässä, luulisi että reippaasti ylipanoinen näillä laihtuisi mutta kun ei niin ei. Hämmästyttää kyllä!

ap

[/quote]

Ihan varmasti laihdut. 5 kg 2-3 viikossa on oikein hyvä tulos. Se että nyt on ollut hetki ettei paino ole pudonnut, on johtunut varmasti ihan siitä että sulla on ekalla viikolla mennyt nesteet vähän turhankin alas ja nyt ne on palaillut. Rasvaa sulta on varmasti palanut nytkin mutta se vaan ei näy vaa'alla koska nesteen palailusta tuleva lisäpaino kompensoi sen painovaikutuksen. Jatka vaan sinnikkäästi niin painokin alkaa taas pudota. 

Oikeasti, aikuinen yli- tai edes normaalipainoinen ihminen joka ei laihdu 500 kcal päivässä on mahdottomuus. Mikään säästöliekkikään ei pysty niin alas saamaan energiaa jolla ihminen tulee toimeen. 

Vierailija
9/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syän Xtravaganzan pusseja, kolme kertaa päivässä niinkuin sääntö on. Syön oikean määrän ja juon nestettä oikean määrän. Olen laihduttanut monta kertaa aikaisemmin, viimeksi 2 vuotta sitten.

Vierailija
10/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jatka, kyllä sä laihdut, typerää turhautua noin hyvästä tuloksesta...

Vierailija
11/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkähän se 3 litraa vettä päivässä laihduttaa?

Huvittavia laihtumisuskomuksia ihmisillä kyllä on. Vaikka joisi 5 litraa vettä päivässä niin ei ne läskit sillä pala. Lisäksi huvittaa se, että ihmiset kuvittelevat vuosien aikana kertyneet läskit sulavan kitudieetillä muutamassa viikossa.

Vierailija
12/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laihdu koska elimistösi on shokissa eli hätätilassa ja aliravitsemuksessa. Ala tekemään vaikka kasvissosekeittoja, proteiiniksi raejuustoa ja luonnonjugurtista tuoreista marjoista ja hedelmistä pirtelöitä, jos haluat juoda osan ruoastasi. Syö paljon proteiinia ja rasvoja, saat kroppasi pelaamaan pikkuhiljaa. Ja niitä kasviksia.

Voi elämä, nyt ihan oikeesti nuo pussikuurit sun muut pitäisi lailla kieltää!!

Mä sanon nyt pahasti mutta lihavat on kuin laiskoja possuja, ruoka pitäisi lentää nenän eteen ja niin nirsoja, yökkäillään kaikelle terveelliselle ja vain suklaanmaku kelpaa. Ottakaa itseänne niskasta kiinni!! Kokkailkaa ja liikkukaa, lihavat laiskamadot!!

Ylipainoinen ihminen voi kärsiä aliravitsemuksesta, kun taas alipainoinen terveellisesti syövä voi olla hyvin ravittu. Ja näin se usein menee.

Vierailija
13/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:55"]

Et laihdu koska elimistösi on shokissa eli hätätilassa ja aliravitsemuksessa. Ala tekemään vaikka kasvissosekeittoja, proteiiniksi raejuustoa ja luonnonjugurtista tuoreista marjoista ja hedelmistä pirtelöitä, jos haluat juoda osan ruoastasi. Syö paljon proteiinia ja rasvoja, saat kroppasi pelaamaan pikkuhiljaa. Ja niitä kasviksia.

Mä sanon nyt pahasti mutta lihavat on kuin laiskoja possuja, ruoka pitäisi lentää nenän eteen ja niin nirsoja, yökkäillään kaikelle terveelliselle ja vain suklaanmaku kelpaa. Ottakaa itseänne niskasta kiinni!! Kokkailkaa ja liikkukaa, lihavat laiskamadot!!

Ylipainoinen ihminen voi kärsiä aliravitsemuksesta, kun taas alipainoinen terveellisesti syövä voi olla hyvin ravittu. Ja näin se usein menee.

[/quote]

Höpö höpö tälle viestille. Kyllä ihan jokainen laihtuu 500 kcal päivässä, vaikka kuinka olisi elimistö shokkitlassa. Aliravitsemusta laihdutukseen tarkoitetuilla pussivalmisteilla ei synny, koska tosiaan niihin on lisätty kaikki elmistön tarvitsemat ravinteet. Ja energiaahan ylipainoinen saa niistä omista rasvavarastoistaan. Siihen ne on evoluution aikana kehittyneetkin, että silloin kun on paljon ruoiaka tarjolla syödään varastoon ja sieltä kulutetaan kun on nälkäkausi.

VLCD-kuurit on myös virallisen terveydenhoidon hyväksymä ja käyttämä tapa hoitaa vaikeaa ylipainoa, joten mitään hömppää ne eivät ole. Itse pääsin niillä aikoinaan nopeasti 22 kilosta liikapainoa ja sen jläkeen muutin elämäntapani terveellisemmäksi kuin ennen, joten paino ei ole edes palannut.

Vierailija
14/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei lihavuuden taustalla ole sairaus? Vai onko oikeasti liian vähän laihdutettavaa?

Vierailija
15/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiloa 3 viikossa on minustakin TODELLA hyvin! Eikös se joku viitteellinen ohje ole että 500g viikossa ja 2 kg kuukaudessa on jo hyvä painonlaskutahti!? Näin olen kuullut. Itse aloitin laihiksen huhtikuun ensimmäinen päivä. En ole millään pussikeittodieetillä vaan ihan normilaihiksella. Jätin ruokavaliosta pois perunan, pastan ja riisin ja tietysti kaikki makeat herkut! Liikuntaa n.joka toinen päivä tunnin ajan, joko kävelylenkkejä (n.5km) jossa syke on n.140-160, pyöräilyä tai uintia. Kasviksia lisäsin myös ruokavalioon ja ruokajuomana vesi. Lihana Kalaa, kanaa tai kalkunaa. Nyt on painoa lähtenyt kuun alusta jo reilu 3kg, ja paino laskee tasaiseen tahtiin, olen tyytyväinen! :)  Vaikka en ole edes ylipainoinen, reilusti normaalipainon puolella.

Vierailija
16/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin huomasin painon tippuessa että se ei suinkaan lähtenyt lineaarisesti, vaan ennemmin rysäyksittäin. Monta päivää paino oli melkein grammalleen sama, sitten humps kilo oli lähtenyt vuorokaudessa. Metabolismi on monimutkainen juttu, ja toimii eri ihmisillä ihan eri tavoin. Painon tippumista olennaisempi asia on se, miltä kroppa tuntuu. Mulle ainakin elämäntapamuutos lähti siitä, että en ollut iskussa - painon tippuminen ym ovat siten ennemmin sivuseurauksia kuin päämääriä.

Vierailija
17/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:55"]

[/quote]

Höpö höpö tälle viestille. Kyllä ihan jokainen laihtuu 500 kcal päivässä, vaikka kuinka olisi elimistö shokkitlassa. Aliravitsemusta laihdutukseen tarkoitetuilla pussivalmisteilla ei synny, koska tosiaan niihin on lisätty kaikki elmistön tarvitsemat ravinteet. Ja energiaahan ylipainoinen saa niistä omista rasvavarastoistaan. Siihen ne on evoluution aikana kehittyneetkin, että silloin kun on paljon ruoiaka tarjolla syödään varastoon ja sieltä kulutetaan kun on nälkäkausi.

VLCD-kuurit on myös virallisen terveydenhoidon hyväksymä ja käyttämä tapa hoitaa vaikeaa ylipainoa, joten mitään hömppää ne eivät ole. Itse pääsin niillä aikoinaan nopeasti 22 kilosta liikapainoa ja sen jläkeen muutin elämäntapani terveellisemmäksi kuin ennen, joten paino ei ole edes palannut.

[/quote]

Jos ei viikkoon laihdu yhtään vaikka kituuttaa nälissänsä, kaikki ei ole kunnossa! Sanon jokaiselle kituuttajalle: lopeta heti!

On aivan sama asia ottaa vitamiinipilleri ja hieman heraproteiinia, ja elää sillä viikkotolkulla, kuin juoda noita litkuja! Litkut eivät ole ihmisravintoa!!

Tuntuisiko hyvältä elää heralla ja vitamiinipillerillä viikkotolkulla? Tuntuuko terveelliseltä? Laitetaanko sekaan hieman keinotekoisia makeutusaineita sekä keinotekoisia aromiaineita ja väriaineita? Muuttuiko terveellisemmäksi?

Ymmärrättekö että se missä ei ole e-koodeja eikä tuoteselostetta, on sitä ravintoa mitä ihmisen pitäisi syödä? Varsinkin lihavan ja sairaan (läskin laiskan possun).

Vierailija
18/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että ensimmäisellä laihdutuskerralla tuo pussisysteemi toimii tehokkaasti, tulee iso pudotus. Repsahdin. Otin uuden pussikuurin vuoden kuluttua ja paino putosi nihkeästi. Luovutin.

Nyt olen tehnyt ruokaremontin niin että syön kaikkea ruokaa - pienensin annoskokoa. Jätin pois ylimääräiset napostelut sekä makeiset. Nyt näyttää tulevan tulosta. Aion jatkaa tällä tyylillä ja katsoa mihin johtaa. Mitään negatiivista tunnetta ei ole noussut pintaan kun mikään ei ole kiellettyä vaan voin syödä normaalia ruokaa, ottaa kahvileipääkin jos sitä sattuu olemaan tuntematta huonoa omatuntoa.

Pahinta kaikissa aikaisemmissa dieteissä on ollut juurikin se että jos lipsahtaa ottamaan jotain tulee morkkis ja tunne että koko juttu on mennyt pilalle. Seuraa lisää repsahduksia ja lopulta luovutus ja mässäys.

Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta joten se on osasyynä painon kertymiseen, siihen on lääkitys.

Enää en keksi tekosyyksi tuota kilppariongelmaa, myönnän reilusti syöneeni enemmän mitä on ollut tarpeen.

Ensimmäinen askel tervehtymiseen on mielestäni se että tunnustaa reilusti  itselleen "olen ylensyöjä/syöppö" ihan sama kuin alkoholistin paraneminen alkaa sanonnasta "olen alkoholisti". Tämän kun uskaltaa tunnustaa itselleen ja lähimmilleen voi toipuminen alkaa. Vaatii tahtoa.

Vierailija
19/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalori määrää pitää pudottaa asteittain, tekemällä muutos kerrallaan ja ottaa tavoitteeksi esim. ihan vaikka ihan puolen kilon pudotus viikossa. Painonpudotus on pitkä, pitkä ja pitkä prosessi! Tai siis elämäntapa muutos! Itse suhtaudun skeptisesti pussivalmisteihin (ei ne ihmisen ravintoa ole) ne on ihan hyvä alku, mutta ei niillä voi ketään loppu elämäänsä voi elää, kalliitakin ovat.

Jos olet valmis tuhlaamaan rahojasi noihin pusseihin, suosittelen Personal Trainingin hankkimista. Hän räätälöi sinulle sopivan tavan tehdä elämäsi muutoksen ruokineen, liikkumisineen ja avainsanana myös ohjeistaa oikeanlaiseen lepoon, jota tarvitsee niin kehosi, kuin mielesi.

Vierailija
20/32 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin sitä läskiä kannetaan monta vuotta ja sitten siitä pitäisi päästä eroon muutamassa viikossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän