Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla nivelreumaa, jos vain toisen

Vierailija
07.05.2013 |

käden rystyset ovat kipeät? Mulla on jo pari viikkoa tuntunut kipua oikean käden rystysissä. Keskimmäiset sormet ovat kipeimmät. Turvotusta myöskin, mutta koko sormissa, ei vain nivelten kohdissa. Toisessa kädessä ei ole mitään oireita, vaikka mä käsitin, että pitäisi olla.

Perinnöllistähän tämä ei ole, mutta mun suvussa on paljonkin reumaa. Onko yleensä muita oireita mitä itse pystyy huomaamaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi olla, vaikka useimmiten reumatulehdus on jollain lailla symmetristä. Useimmiten, ainakin aikuisilla, sitä on myös useammassa kuin yhdessä nivelessä, joten jossa sulla on vain nuo rystyset kipeät, mutta ei esim sormet tai ranteet tai olkapäät niin en vielä ripottelisi tuhkaa päälleni. Usein, muttei tietenkään aina, reuma alkaa sormista ja päkiöistä. Ja parin viikon perusteella diagnoosia ei kuitenkaan tehdä, joten voit ihan hyvin katsella kaikessa rauhassa ja kokeilla, auttaisiko esimerkiksi apteekin käsikaupan halvin ibuprofeiini hyvinkin.

Reuma on tulehdus, ja siinä tulee yleensä mukana kaikki ne oireet, mitä tulehduksiin kuuluu. Kipuja on tulehtuineissa nivelissä, mutta niiden lisäksi voi olla kuumeilua, yleisiä lihaskipuja ja kaikkein useimmit tietysti yleistä väsymystä ja tukkoisuutta.

Vierailija
2/3 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alkaa toisesta ja sitten siirtyy toiseen ja lopulta kaikki yhtä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi