Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis täh? Kuinka monella ei siis oo nykyään älypuhelinta??

Vierailija
03.07.2020 |

En tunne yhtäkään kenellä ei olis. Mutta täällä niitä ollaan haukuttu turhiksi, siis hä? Käyttääks jotkut siis niiku oikeesti muka viel tyyli simpukkapuhelimii tai sellasii? Siis jos ei puhuta rikollisista?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukundilla on ainaki flippiphone ja prepaid.

Vierailija
62/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailukundilla on ainaki flippiphone ja prepaid.

Se on simpukkapuhelin suomeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole, ja tuttavapiirissäni on ainakin neljä muuta. Opiskelukavereitani, asuimme n 100 ihmisen opiskelijayhteisössä. Ja niistäkäan, joilla älypuhelimet oli, niin harvoin näkyi ketään luuri kädessä somettamassa. Ikäluokka 20-30 v. On mullakin facebook, mutta käytän sitä läppärillä. 

Opiskelin luomumaataloutta.

Vierailija
64/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vanha Nokia. Netti ainoastaan pöytäkoneessa.

Samat sanat, Nokian näppäinpuhelin ja netti pöytäkoneessa.

Voin suositella Samsung GT-1200 puhelinta, joka toimii moitteettomasti 2G verkossa.

https://hinta.fi/817881/samsung-gt-e1200/tuotetiedot

Sitä vastoin nettiä varten minulla on pöytäkone ja kannettava tietokone, musiikin kuuntelua varten stereot ja valokuvausta varten digikamera. Minulla ei ole todellakaan jatkuvaa tarvetta räplätä kännykkää ja olen välillä aivan tietoisesti kokonaan irti netistä, vaikka olenkin notkunut siellä Windows95:n ja Netscape Navigatorin ajoista lähtien.

65/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o... Ei ole täälläkään eikä tulekaan. Lähi-/tuttavapiiri yrittänyt jopa painostaa ottamaan sellaisen. Minulle tarjottu ilmaiseksikin sellaista.

Hei keitä te muut samankaltaiset oikein olette?!! Mistä teidät löytää? :D Luulin olevani ehkä maailman viimeisin ikäluokkani ihminen, joka ei ole lähtenyt mukaan tähän. Tämä oli riemu! :) Tuntuu jo itsekin siltä, että "uhmaan" maailmaa ja olen hirveä rebelli, kun en vain halua mennä muiden mukana... Niin ja pääsyyni älypuhelittomuuteeni on sama kuin monella kommentoijistakin; en tarvitse sitä.

N28 pk

66/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te muut vielä, keillä ei ole älyä, oletteko muualla somessa? Itse käytän vain Youtubea ja nyt pari kuukautta täällä chatannut... Tehnyt ihan hyvää jutella ihmisten kanssa välillä, mutta en tarvitse tämän enempää. :)

Vierailija
67/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla jos mittapuuna pitää kaikkia niitä typeryyksiä mitä tältäkin palstalta kysellään. Ei uskoisi, että kysyjä tod.näk näpyttelee ongelmaansa laitteella , jolla pääsee mm.googleen.

Vierailija
68/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Joy kirjoitti:

Joo-o... Ei ole täälläkään eikä tulekaan. Lähi-/tuttavapiiri yrittänyt jopa painostaa ottamaan sellaisen. Minulle tarjottu ilmaiseksikin sellaista.

Hei keitä te muut samankaltaiset oikein olette?!! Mistä teidät löytää? :D Luulin olevani ehkä maailman viimeisin ikäluokkani ihminen, joka ei ole lähtenyt mukaan tähän. Tämä oli riemu! :) Tuntuu jo itsekin siltä, että "uhmaan" maailmaa ja olen hirveä rebelli, kun en vain halua mennä muiden mukana... Niin ja pääsyyni älypuhelittomuuteeni on sama kuin monella kommentoijistakin; en tarvitse sitä.

N28 pk

Mikä ihmeen "rebelli"? Tarkoittanet kapinallista.

Vierailija
69/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis tajuutteko te tietsikka perustajat, että kunnon älypuhelin on tietsikka? Olis kaks kärpästä yhellä iskulla.

Tietenkin se on periaatteeltaan tietokone. Mutta tietokoneita on monenlaisia, eivätkä kaikki tietokoneet sovellu kaikkeen mitä tietokoneella teen! Nykyaikaisessa autossakin on ajotietokone, mutta en minä silläkään yritä kaikkea tehdä.

Vierailija
70/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että mummoni on rikollinen. Aika harva yli kuusiikymppinen hallitsee nykylaitteita.

Höpönhöpön. Kyllä sun tarvii tällä hetkellä nostaa tuo ikäraja huomattavasti ylemmäksi.

Vierailija
71/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman, eikä siinä ole mitään outoa. Hyvin pärjää ilmankin.

Oudompaa on väittää, ettei tarvitse älypuhelinta tai somea ja sitten hyödyntää muiden omia. Vanhalla tutulla ei ole älypuhelinta, mutta käyttää muiden omia (yleensä silloisen puolisonsa) viihdykkeenä (pelailee, valokuvaa ym).

Hieman halveksuen mainitsee " niin kun teillä on se face ja ja..." ym. Kuitenkin "vakoilee" tuttujaan pyytämällä muita etsimään heitä tai yrittää itse etsiä ilman profiilia.

Omaa puhelintaan näprää paljon useammin, kuin esim. minä, älypuhelimen omistaja. Viesteihin on vastattava salamana, ihan sama missä seurassa on.

Vierailija
72/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/128 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkää anteeksipyyntöä hirvittävästä käytöksestä ei siis yhtään! Toivottavasti olette nyt iloisia, kun saitte toisen itkemään!

-AP

Vierailija
74/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole. En tarvitse sitä yhtään mihinkään. Ehkä jos nykyinen puhelin menee rikki, joudun harkitsemaan uudelleen.

Seniorimalleja saa vieläkin!

Vierailija
75/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtäkää anteeksipyyntöä hirvittävästä käytöksestä ei siis yhtään! Toivottavasti olette nyt iloisia, kun saitte toisen itkemään!

-AP

Älä jaksa trollata. Mene pois palstalta, jos et kestä trollialoitukseesi saamiasi vastauksia. Siis täh!

Vierailija
76/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tarvitse"... Mutta silti tarvitsee mankua toisten puhelinta lainaan jatkuvalla syötöllä :D

Samaa kastia kuin ne jotka "eivät tarvitse autoa", mutta ovat koko ajan kyytiä vailla ja tietenkin ilmaiseksi.

Vierailija
77/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tarvitse"... Mutta silti tarvitsee mankua toisten puhelinta lainaan jatkuvalla syötöllä :D

Samaa kastia kuin ne jotka "eivät tarvitse autoa", mutta ovat koko ajan kyytiä vailla ja tietenkin ilmaiseksi.

En ole koskaan mankunut kenenkään älypuhelinta lainaan, enkä haluaisikaan, koska älypuhelimet ovat epämiellyttäviä käyttää. Puhelut soitan älyttömällä puhelimella, tekstiviestejä lähetän noin yhden kuukaudessa ja nettiä käytän läppärillä. Joskus, kun olen ollut koko päivän vieraassa kaupungissa ilman läppäriä, olen poikennut kirjastoon katsomaan netistä sääennustetta, missään muussa asiassa en ole laitteita tarvinnut.

Vierailija
78/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin älypuhelinta vastaan, kun pieni nokialainen sujahti taskuun kuin taskuun.

Sain sitten lahjasi älypuhelimen ja olen siitä kiitollinen, en enää vaihtaisi tavalliseen.

Kauhean paljon en soittele, mutta käytän mielelläni nettiä.

Vierailija
79/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion vastustaa tätä kehitystä niin pitkään kun pystyn. Mulla on 10 vuotta vanha nokialainen. (En ole myöskään somessa omalla nimelläni. Täällä käyn joskus ja käytän redditiä. En käytä Facebookkia, Instagrammia tms.) Olen 31v.

Älypuhelimet hajoavat herkästi ja niiden akunkesto on surkea. En myöskään halua minkään laitteen paikantavan mua 24/7.

Sitten kun älypuhelimissa kestää akku viikon, ne saa johonkin turvamoodiin, käyttöikä on yli viisi vuotta ja kestävät iskuja ja kosteutta paremmin, saattaisin harkita. Eihän näitä nykyhärpäkkeitä voi esim. eräretkelle tai sähköttömään mökkiin ottaa mukaan.

Joskus aikanaan säästelin kännykän akkua kaksi viikkoa yhden latauksen jälkeen. Vanhat kännykät saattoi pysyä toimivana myös pyörittyään pesukoneessa tai pudottuaan kerrostalon katolta (ei nyt mistään pilvenpiirtäjästä).

Multa ei oikein edes suju älypuhelimen käyttö. Töissä on pitänyt välillä käyttää sellaista. Kai siihen lopulta oppisi, mutta näppäimetkin on niin pieniä ja niska tulee kipeäksi. Jotain Google mapsia olisi tietty ihan mukava käyttää kaikkialla, mutta on sitä aina pärjätty ilmankin. Suosin paperisia karttoja (ikävää, kun lopettivat puhelinluetteloiden painamisen. Niissä oli hyvät kartat).

Vierailija
80/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mankunut kenenkään älypuhelinta lainaan, enkä haluaisikaan, koska älypuhelimet ovat epämiellyttäviä käyttää. Puhelut soitan älyttömällä puhelimella, tekstiviestejä lähetän noin yhden kuukaudessa ja nettiä käytän läppärillä. Joskus, kun olen ollut koko päivän vieraassa kaupungissa ilman läppäriä, olen poikennut kirjastoon katsomaan netistä sääennustetta, missään muussa asiassa en ole laitteita tarvinnut.

Kai sentään on oma puhelin ettei tarvitse lähteä naapuriin tai peräti postikonttorille asti soittamaan? Tekstiviesti viitannee kirjeeseen, joita kirjoitellaan sulkakynällä päreen valossa savupirtin nurkassa. Vieraaseen kaupunkiin lähdetään tietenkin hevosella ja ostokset maksetaan oravan nahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme