Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis täh? Kuinka monella ei siis oo nykyään älypuhelinta??

Vierailija
03.07.2020 |

En tunne yhtäkään kenellä ei olis. Mutta täällä niitä ollaan haukuttu turhiksi, siis hä? Käyttääks jotkut siis niiku oikeesti muka viel tyyli simpukkapuhelimii tai sellasii? Siis jos ei puhuta rikollisista?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole älypuhelinta, minusta älypuhelin aikuisella kertoo hänen älyllisestä tasostaan, tyhmät ja epävarmat selailevat puhelimiaan jatkuvalla syötöllä. En tarvitse somekanavia mihinkään, eikä minua kiinnosta seurata mitään turhanpäiväisiä ihmisiä jotka esittelevät elämäänsä somessa. MInulla on ihan oikea elämä ja elän sitä.

Nainen50

Miksi ihmeessä yhdistät älypuhelimen somekanaviin? En ole missään somessa, enkä ole ikinä ollutkaan. Älypuhelimella luen uutisia. Enkä ole tyhmä tai epävarma.

Vierailija
82/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäishän tuota ilmankin, jos ei noita harrastusryhmiä olisi, WhatsAppia lähinnä käytän. Sitäkin käytä kotona koneen kautta, mutta ilman puhelinta se ei onnistu. Minkään puhelimen kamera ei korvaa oikeaa, joka niin väittää, ei tiedä hyvien kuvien otosta, terävyydestä, valoituksesta ja tarkkuudesta oikeasti yhtään mitään. Toinen puhelimen käyttö mulle on tilapäinen netti jossain mökkiolosuhteissa. Mulle riittäisi siis whatsapp ja netti, muuta käyttöä ei ole. Tietty kameralla voi ottaa jotain tilannekuvia muistoalbumiin, niin ei tarvitsi montaa laitetta kantaa, mutta parempaan kuvaukseen pitää olla kunnon kamera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä. Yritin käyttää ja hankin laitteen. Paino lähti nousemaan ja ryhti huononemaan. Kun lopetin käytön painoni palautui normaaliksi. Jos haluatte laihtua, kannattaa kokeilla älyvapaadieettiäni :)

Vierailija
84/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun duunissa älypuhelin on ihan hanurista. Ja muutkin kosketusnäytöt. Pitää ottaa työhanska kädestä pois, että sitä voi näpelöidä. Näppäinpuhelinta voi käyttää hanskat kädessä.

Kotioloissa on käytössä tabletti, mutta puhelimena on vanhanaikainen känny.

Vierailija
85/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta!! Eikö kaikiolla ole puhelinta.! !! PUHEEEEEEEEEELIN 

Mitä sillä älyllä tekee

Zinc

Läppäri on sitä varten, että tarvii nettiä tai tietokonetta liikkuessa. Esim. ulkomailla yms. 

Kotona käy kotikone tai pari, kolme.

Puhelin on puhumiseen.

Vierailija
86/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä jäärät valittavat, kun jäävät sivuun kaikesta. Isommalla porukalla wa-ryhmä on ylivoimaisesti kätevin alusta sopia asioista. Ei sen yhden takia jaksa alkaa mitään sähköpostikokoustamista. Meseryhmääkin olisi kokeiltu, mutta kun "ei voi istua koko ajan koneella".

On tämä nykyaika järkkyä, kun pitää olla koko ajan olla tavoitettavissa. Että pitää ihan olla wa-ryhmä, että saa sovittua, milloin lähdetään ”kaken, peran ja lissun” kanssa kaljalle.

On tämä nykyaika tosiaan järkkyä, kun kaikki voivat sopia asiasta samassa ryhmässä, eikä tarvitse erikseen viestitellä jokaiselle. "mennään kaken kanssa kaljalle, kysytkö lissulta lähteekö se mukaan", "lissu kysyy vielä peralta", "perakin tulee, kerrotko makelle". Ei, ei yhtään hankalaa.

Oletetaan, että sulla on n kappaletta tuttuja. Et varmaankaan aina halua viestitellä joka asiasta jokaisen tutun kanssa? Näistä voidaan muodostaa 2^n- 1 erilaista ryhmää, joissa on sinun lisäksesi 1 .. n kappaletta muita jäseniä.

Jos yksittäisten kaverien kanssa ei muodosteta ryhmää, vaan ryhmässä pitää olla lisäksesi vähintään 2 jäsentä, vähennetään n.

Eli n kaverista voidaan muodostaa kanssasi 2^n - n - 1 eri wa ryhmää.

3 kaveria, 4 ryhmää

5 kaveria, 26 ryhmää

10 kaveria, 1013 tyhmää

12 kaveria, 4083 ryhmää

16 kaveri, 65519 ryhmää

Ei, ei yhtään hankalaa.

Vierailija
87/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta, eikä se ole toistaiseksi maailmaa kaatanut. Matkoille lähtiessä selvitetään asiat etukäteen. Silloin harvoin jos tulee joku lakko tai vastaava niin silloin varmaan älyvehje olisi kätevä mutta ilmankin on pärjännyt ihan hyvin.

Vierailija
88/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

läppärillä nettiin,puhelimella puhumiset.

oli älypuhelin,nakkasin roskiin ja ostin ton nokian simpukkapuhelimen, tuli oltua iha liikaa netissä.

Vierailija
89/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olisin nenä kiinni luurissa ihan liikaa jos mulla olis sellainen. Tietoisesti olen halunnut pysytellä siitä irti. 

Ja väitän, että ehdin ajattelemaan enemmän kuin jos minulla olisi se luuri: bussipysäkillä, juoksumatolla, kahvitauolla, nukkumaan mennessä.  Tuo elämään sellaista rauhallista rentoutta kun ei tarvitse koko ajan lukea uutisia, tarkistaa viestejä jne.

Vierailija
90/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäilin simpukkaluurilla vielä 3 vuotta sitten. Lapsenlapsen synnyttyä ostin älykännyn kuvaussyistä. Wa on hyvä juuri sukulaistenkin kesken, ei tarvi samoja juttuja kaikille erikseen näpytellä. Facea en ole avannut kännyyn akkusyistä.

10 vuotta sitten mulla ei ollut edes omaa läppäriä, katsoin lasten läppäreillä jotain, jos piti.

Nyt mun miehellä ei ole minkäänlaista kännyä. Tai kännyjä olisi, mutta liittymä puuttuu. Ostaa sitten joskus..

Mun +70v sisko tuli sukujuhliin tabletin kanssa ja laskut maksaa koko suku läppärillä. Eli eipäs väitetä ettei +60v osaa käyttää nykylaitteita. Yksi tuttava +80v ei tosin osaa soittaa tavallisellakaan simpukkaluurilla, vaikka tavallisimmat numerot onkin talletettu hänen luuriinsa.

91/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Joy kirjoitti:

Joo-o... Ei ole täälläkään eikä tulekaan. Lähi-/tuttavapiiri yrittänyt jopa painostaa ottamaan sellaisen. Minulle tarjottu ilmaiseksikin sellaista.

Hei keitä te muut samankaltaiset oikein olette?!! Mistä teidät löytää? :D Luulin olevani ehkä maailman viimeisin ikäluokkani ihminen, joka ei ole lähtenyt mukaan tähän. Tämä oli riemu! :) Tuntuu jo itsekin siltä, että "uhmaan" maailmaa ja olen hirveä rebelli, kun en vain halua mennä muiden mukana... Niin ja pääsyyni älypuhelittomuuteeni on sama kuin monella kommentoijistakin; en tarvitse sitä.

N28 pk

Mikä ihmeen "rebelli"? Tarkoittanet kapinallista.

Miksi kysyt, kun kerran ymmärsit?

Vierailija
92/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Joy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Joy kirjoitti:

Joo-o... Ei ole täälläkään eikä tulekaan. Lähi-/tuttavapiiri yrittänyt jopa painostaa ottamaan sellaisen. Minulle tarjottu ilmaiseksikin sellaista.

Hei keitä te muut samankaltaiset oikein olette?!! Mistä teidät löytää? :D Luulin olevani ehkä maailman viimeisin ikäluokkani ihminen, joka ei ole lähtenyt mukaan tähän. Tämä oli riemu! :) Tuntuu jo itsekin siltä, että "uhmaan" maailmaa ja olen hirveä rebelli, kun en vain halua mennä muiden mukana... Niin ja pääsyyni älypuhelittomuuteeni on sama kuin monella kommentoijistakin; en tarvitse sitä.

N28 pk

Ihmetteli varmaan sanaväännöstäsi. Niin minäkin.

Vierailija
93/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Joy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Joy kirjoitti:

N28 pk

Miksi käyttää typerää väännöstä englannista, kun suomenkielinen sanakin on olemassa?

-eri

Vierailija
94/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku uskaltaisi tehdä tutkimusta älypuhelin omistavien ja omistamattomien välisistä eroista, niin eiköhän älypuhelittomilla olisi korkeampi älykkyysosamäärä ja paremmat empatiakyvyt.

Vierailija
95/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te, jotka ette omista älypuhelinta ostatte vaikka matkaliput vieraassa kaupungissa, tilaatte taksin ulkomailla, katsotte hyvän ravintolan matkoilla, katsotte karttaa, tarkastatte museon aikataulun, ostatte junaliput, tarkastatte junan aikataulut jne.? Vai oletteko näitä ihmisiä, jotka luotatte, että joku muu hoitaa nämä asiat? Menisi kyllä elämä todella hankalaksi, jos kaikki pitäisi etukäteen varata ja suunnitella..

Minkä ikäinen mahdat olla?

Olen 38.v., miten ikä tähän liittyy?

Vierailija
96/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen 55 vuotta, "koneistuin" pikavauhdilla.

Vuonna 2013, eli vajaat seitsemän vuotta sitten minulla ei ollut kotona tietokonetta lainkaan. Känny oli näppäinpuhelin ehkä vuodelta 2003. Telkkarina analoginen vanhus digiboxilla.

Yks'kaks kaikki muuttui. Onneksi! Työn puolesta tuli älykännykkä ja ihastuin siihen heti. Hankin kotiin myös läppärin vaikka ennen olin ajatellut, että töissä saan tarpeekseni tietokoneen kanssa puuhaamisesta.

Nyt minulla on kolme läppäriä :D Työkone telakassa isoilla näytöillä. Vanha läppäri makuuhuoneessa ja olohuoneen sohvapöydällä on uusin läppäri viimeistä huutoa. Repussa kulkee tabletti. Käsilaukussa älykänny milloin se ei ole vieressäni sohvan käsinojalla tai latauksessa yöpöydällä. Telkkarikin on viimeistä huutoa nettiselaimineen. Kuusi erilaista älylaitetta siis. Vanhaan en palaisi :D

Uusi teknologia ei ole mörkö!

Vierailija
97/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin ensimmäisen älypuhelimen lähinnä voidakseni bussipysäkillä seistessäni siitä katsoa, milloin seuraava bussi tulee. Ja onhan kamerakin kiva aina mukana kulkemassa. Mutta mitään muuta netinkäyttöä en sillä oikein jaksa, paitsi ehkä satunnaisesti esim. tsekkaan mihin asti joku kauppa on auki, jos olen kaupungilla asioilla. 

Sittemmin hankin tabletin "matkatelkkariksi", mutta huomasin sen käteväksi myös netinkäyttöön, ja se kulkee melkein aina mukanani ja täyttää ne tehtävän, joita varten älypuhelimessa on ne älyominaisuudet. 

Jos tuo luuri tuosta joskus hajoaa niin enpä tiedä, onko minulla enää älypuhelimelle käyttöä. Toisaalta voi olla, että "älyttömiä" ei silloin enää edes ole tarjolla. 

Niin joo, tietokone on ollut 80-luvulta asti. Ensin pöytäkone, nyt läppäri (jolla tätäkin kirjoitan). Vaativaan käyttöön, työskentelyyn, kirjoittamiseen, pelaamiseen ainoa laite jota viitsin käyttää. Tätä ei korvaa tabletti, saati joku puhelin.

En tiedä millainen puhelin 82-vuotiaalla äidilläni on nykyään. Ei ainakaan lankapuhelinta. Nettiä hän ei käytä millään tavoin, joten älypuhelin olisi sikäli tarpeeton.

Vierailija
98/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla semmoinen, mutta toimii kotipuhelimna. En raahaa mukanani oikein minnekkään koskaan. Usein kuukausi koskematta siihen kertaakaan.

Vanh nokia, samoin ikilatauksessa, saa toimia herätyskellona.

Vierailija
99/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin ja kokeilin jonkun aikaa älypuhelinta, koska "kaikillahan se vallan on" ja oli niin kehuttu. Mulle naureskeltiin pitkään miten en ole ollenkaan nykyaikainen kun käytän peruskännyä. Sanottiin, että kunhan kokeilet älypuhelinta, et enää koskaan palaa peruspuhelimeen.

Päätin siis ostaa älypuhelimen ja kokeilla: se oli tosi kömpelön kokoinen käteen, liian iso käsiteltäväksi ja säilytettäväksi esim takin taskussa. Viestien kirjoittamisessa ei pystynyt näppäilemään vaan kirjaimet vaan liukui ja koko ajan sai olla korjaamassa tekstiä. Palasin peruskännyyn!

Et osaa kirjoittaa kosketusnäytöllä?

et kyllä kauhean älykäs taida olla jos tuollainen on liian vaikeata

Vierailija
100/128 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että nuorempia ihmisiä on ilman älypuhelinta. Pankkitunnistautumisesta ja matkalipun ostamisesta lähtien aika moni asia toimii älypuhelimella. Miten oikein tulette toimeen vai vietättekö vain kaiken aikaa kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi