Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on tarpeeksi vanha muuttamaan yhteen kumppanin kanssa?

Vierailija
22.04.2013 |

Vai voiko sanoa mitään tiettyä ikää... 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei pysty. Kuten ei missään muussakaan asiassa.

Vierailija
2/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikarajan varmaan voi sanoa. Minusta se 16, 15, joka joskus oli Suomessa, on liian nuori. En tieda, missa raja nykyaan kulkee, onko edelleen tuo sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Usein on fiksua elää edes tovin itsekseen ennen kuin muuttaa yhteen. Itse olin juuri täyttänyt 20 vuotta yhteen muuttaessani, hyvin se meni.

Vierailija
4/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä eli 18v.

Vierailija
5/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana on täysi-ikäinen eli sillon on riitävän vanha. Jotkut ei oo riittävän kypsiä välttämättä koskaan, jos se toinen on aina "väärä" tai oudosti muuttuu.

Vierailija
6/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen että on asunut jo yksinkin ja osaa esimerkiksi ostaa vessapaperia ja maksaa laskut.

Vierailija
7/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Nuoremman asioista on vielä vanhemmat juridisesti vastuussa, joten siksi ei alle. 

Vierailija
8/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 18v.

Vierailija
9/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 19:08"]

Sen ikäinen että on asunut jo yksinkin ja osaa esimerkiksi ostaa vessapaperia ja maksaa laskut.

[/quote]

Heh :-D Täytin just 50v enkä ole eläissäni asunut yksin. Naimisissakin ehdimme olla 3kk ennen kuin muutimme yhteen. Mahdanko nyt sitten olla vastuullinen äiti kolmelle teinilleni :-D. Osaan kyllä ostaa vessapaperia ja maksaa laskut :-D

Vierailija
10/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 19:19"]

[/quote]

Heh :-D Täytin just 50v enkä ole eläissäni asunut yksin. Naimisissakin ehdimme olla 3kk ennen kuin muutimme yhteen. Mahdanko nyt sitten olla vastuullinen äiti kolmelle teinilleni :-D. Osaan kyllä ostaa vessapaperia ja maksaa laskut :-D

[/quote]

Ahistaa..ahistaa. Miten joku voi välittömästi muuttaa ukon kanssa yhteen asumatta koskaan yksin???? Ihmiselle tekee hyvää tutusua itseensä. Jos joku siinä vieressä kokoa ajan kuolaa, ei onnistu. Tällaiset tyypit yleensä eivät edes opiskele vaan miehelään on kiire. Sitten erotaan ja ollaan kouluttamattomia, työttömiä yksinhuoltajia ja huudetaan yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
11/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, vasta sitten ihminen on oikeasti aikuinen

Vierailija
12/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotias. Nuorempi ei voi oikein hoitaa omia asioitaan.

Vierailija
13/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:04"]

[/quote]

[/quote]

Ahistaa..ahistaa. Miten joku voi välittömästi muuttaa ukon kanssa yhteen asumatta koskaan yksin???? Ihmiselle tekee hyvää tutusua itseensä. Jos joku siinä vieressä kokoa ajan kuolaa, ei onnistu. Tällaiset tyypit yleensä eivät edes opiskele vaan miehelään on kiire. Sitten erotaan ja ollaan kouluttamattomia, työttömiä yksinhuoltajia ja huudetaan yhteiskuntaa apuun.

[/quote]

Olen tuntenut itseni ihan pikkupojasta asti, en ole tarvinnut omaa asuntoa itseeni tutustumiseen. En ole myöskään koskaan asunnut yksin. Muutin vanhempien luota 24 vuotta silloisen tyttöystäväni, eli nykyisen vaimoni luo asumaan.

Vierailija
14/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen tuntenut itseni ihan pikkupojasta asti, en ole tarvinnut omaa asuntoa itseeni tutustumiseen. En ole myöskään koskaan asunnut yksin. Muutin vanhempien luota 24 vuotta silloisen tyttöystäväni, eli nykyisen vaimoni luo asumaan.

[/quote]

Siis muutin 24 vuotta sitten 19 vuotiaana pois vanhempien asunnosta...

ed. mies

Vierailija
15/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olin kyllä opiskellut ennen naimisiinmenoa ja naimissa ollessani opiskelin lisää. Sinua ehkä ahistaa tieto, että olemme edelleen yhdessä (olleet 29v). Lisäksi käymme molemmat töissä. Varmaan nyt ahistaa jo tosi paljon?

Vierailija
16/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on tarpeeksi vanha (lue: kypsä, aikuinen) kantamaan itse vastuun rahataloudesta ja myös tunnetaloudesta, eli parisuhteesta. Eli pystyy hahmottamaan mistä perheen rahat tulevat ja mihin ne menevät ja miten ne pidetään tasapainossa. Ja pystyy ratkaisemaan väistämättä eteen tulevat parisuhteen riidat ja ristiriitatilanteet sen verran omilla jaloilla seisten, ettei tarvitse heti erota, rynnätä kotiin äidin helmoihin (tietysti äitiä saa käyttää tunnetukena edelleen :-)) tai jäädä myöskään sen toisen jyräämäksi! 

Joku on kypsä 16-vuotiaana mutta harva. Joku 17-vuotiaana, joku vasta 23-vuotiaana olen huomannut. Ja jotkut ei tietysti oikeastaan ole koskaan. 

Vierailija
17/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin 16 ja mies 18 joten.. ihan milloin on itse kypsä...

Vierailija
18/18 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niinhän se on, että me, jotka emme ole koskaan asuneet yksin olemme vastuuttomia ja automaattisesti vähemmän kouluttautuneita ja vielä yksinhuoltajiakin.  Huh, että tällä palstalla osataan!!

Olin 17v. kun muutin yhteen poikakaverini kanssa, joka oli 28v.

Ihan olen lukion käynyt ja ammatin hankkinut ja töissä ollut jo yli 25 vuotta, lähes aikuisia lapsiakin on ja vielä mieskin ja osaan ostaa myös vessapaperia.  

Uskomatonta soopaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän