Vain lapset ja urpot syö välipaloja
Viisaat syö ruokaa ruoka-aikana. Pysyvät terveinä ja hoikkina.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Virallisen ohjeistuksen mukaan (myös aikuiset) kuuluu syödä 3-5 tunnin välein
Eli aamupala, lounas, päivällinen, iltapala ja Välipalaa noiden väliin. Pieniä annoksia, energia lähteitä jne
Aikuisen ja lapsen Välipala voi olla erilainen tai tuskin aikuinen syö esim Paula-vanukasta, vaan ennemmin se on leipä ja kahvi tyylinen tai hedelmä.
Tuohan on se virallinen ohjeistus, jolla ei ole mitään terveydellistä merkitystä. Pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounas töissä klo 11. Töistä kotona klo 17. Treenit 18-20. "Päivällinen" klo 21-22 välillä. Tuossa välissä ei siis saa syödä välipalaa. Ok.
Niin kato ku näiden mielestä pärjää 10 h ja treenit yhdellä aterialla, kunhan se on vaan tätä mystistä "oikeaa ruokaa", joka ilmeisesti näiden sekopäiden mielestä on keto-ruokavalio.
Ja sun mielikuvitus ei muuhun riitä :D:D
No kerroppa mulle sun loistavalla mielikuvituksella miten pärjäät 10 h, johon sisältyy 2h rankka kestävyyspainotteinen treeni, yhdellä aterialla? Mistä tämä ateria koostuu konkreettisesti?
Eipä näy vastausta, eli ymmärrät siis itsekin että et ole saumattomasti oikeassa. Hienoa.
Aivan hyvin onnistuu, kunhan ruoka koostuu rasvasta eikä sokerista. Sokerilla ei pärjää.
Eli et edellenkään osaa kertoa mitään konkreettista :D Ok, tulipahan todistettua, että täysi trollihan tää on. Jatkan siis omalla ruokavaliollani, vaikka sinä siitä pahan mielen saisitkin :)
Sä et ymmärtäis, vaikka rautalangasta vääntäis. Sitähän tässä ketjussa on tehty. Jatka omia juttujasi ihan vapaasti, kun et paremmasta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvään ateriarytmiin kuuluu myös terveelliset ja monipuoliset välipalat.
Ja toisinaan saa myös herkutella.
T: Ravitsemusterapeutti
Suomessa ravitsemusterapeutit ohjeistetaan toistamaan tuota mantraa. Terapeutti saa potkut, jos ei tottele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounas töissä klo 11. Töistä kotona klo 17. Treenit 18-20. "Päivällinen" klo 21-22 välillä. Tuossa välissä ei siis saa syödä välipalaa. Ok.
Niin kato ku näiden mielestä pärjää 10 h ja treenit yhdellä aterialla, kunhan se on vaan tätä mystistä "oikeaa ruokaa", joka ilmeisesti näiden sekopäiden mielestä on keto-ruokavalio.
No kerroppa mulle sun loistavalla mielikuvituksella miten pärjäät 10 h, johon sisältyy 2h rankka kestävyyspainotteinen treeni, yhdellä aterialla? Mistä tämä ateria koostuu konkreettisesti?
Eipä näy vastausta, eli ymmärrät siis itsekin että et ole saumattomasti oikeassa. Hienoa.
Aivan hyvin onnistuu, kunhan ruoka koostuu rasvasta eikä sokerista. Sokerilla ei pärjää.
Eli et edellenkään osaa kertoa mitään konkreettista :D Ok, tulipahan todistettua, että täysi trollihan tää on. Jatkan siis omalla ruokavaliollani, vaikka sinä siitä pahan mielen saisitkin :)
Sä et ymmärtäis, vaikka rautalangasta vääntäis. Sitähän tässä ketjussa on tehty. Jatka omia juttujasi ihan vapaasti, kun et paremmasta tiedä.
Eli suomeksi sanottuna sinulla ei ole konkreettista esimerkkiä siihen miten pärjää 10 tuntia ja treenit yhdellä aterialla. Eli siis ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomeksi sanottuna sinulla ei ole konkreettista esimerkkiä siihen miten pärjää 10 tuntia ja treenit yhdellä aterialla. Eli siis ei pärjää.
Miksi pitäisi pärjätä 10 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pärjätä 10 tuntia?
Jos töissä syö lounaan klo 11 ja on töistä kotona klo 17. Treenit 18-20. "Päivällinen" klo 21-22 välillä. Itse en ainakaan pysty syömään raskasta ateriaa ennen kestävyyspainotteista raskasta treeniä.
syön vain kerran vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostus uppoaa naisiin helposti, en muista koskaan kuulleeni miehen sanovan että pitää saada välipalaa.
Kyllä myös miehet syövät välipaloja. Eikä siihen mitään mainoksia tarvita.
Eivät syö. Miehet osaa syödä ruoka-aikoina.
Kyllä syövät. Välipalat ovat ihan ruokaa. Jos sinä ymmärrät välipalana vaikka kaljan litkimisen, niin se on omaa tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostus uppoaa naisiin helposti, en muista koskaan kuulleeni miehen sanovan että pitää saada välipalaa.
Kyllä myös miehet syövät välipaloja. Eikä siihen mitään mainoksia tarvita.
Eivät syö. Miehet osaa syödä ruoka-aikoina.
Kyllä syövät. Välipalat ovat ihan ruokaa. Jos sinä ymmärrät välipalana vaikka kaljan litkimisen, niin se on omaa tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vau! Sun täytyy olla todella terve ihminen (mikäli on uskominen tän palstan jankkaajaa). Vielä terveemmäksi voit ilmeisesti tulla, jos vielä paastoat joka toisen päivän ja syöt vain kerran kahdessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau! Sun täytyy olla todella terve ihminen (mikäli on uskominen tän palstan jankkaajaa). Vielä terveemmäksi voit ilmeisesti tulla, jos vielä paastoat joka toisen päivän ja syöt vain kerran kahdessa päivässä.
Itse asiassa kerran päivässä ja paljon, on terveellisin tapa syödä. Esim. seuraavan videon kaveri on todella terveessä kunnossa ja takuulla ei syö kuin kerran päivässä:
en oo koskaan tajunnut välipalaa enkä aamupalaa, eihän se suomalainen hiihtäjäkään joku mies ja mm mestari syönyt aamupalaa vaan kahvia
itse juon aamulla vain kahvia eikä ole nälkäkään, ja sit teeen 30 vatsalihjasta ja 20 etunojaa herätäkseni ja illalla on lenkki
päivällä syön lounaan n klo 12 maissa vasta tosijn tulee usein syötyä liikaa ja sit illalla toinen lautasellinen joskus 19 maissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeriahan sun lettusi kuitenkin on, vaikka yrität selittää mitä siinä ei ole. Syö mun puolesta ihan mitä haluat, mutta älä itsellesi viitsi valehdella.
Mihin unohtuivat ne esimerkit paremmista välipaloista?
Nykyisten suositusten mukaan 45-60% päivän energiasta tulisi saada hiilihydraateista.
Parempia välipaloja ei ole, koska välipaloja ei aikuinen tarvitse.
Suositukset tosiaan hehkuttavat runsasta sokerin määrää. Mitään järkeä siinä ei ole, mutta hölmöt näihin valitettavasti uskoo.
Kyllä moni aikuinen tarvitsee terveyssyistä. On ihan typerää jankata tästä asiasta, kun moni sekoittaa mielipiteen ja faktan.
ohis
Yksikään aikuinen ei tarvitse välipaloja. Älä sitten jankkaa.
Sinähän se täällä jankkaat! Jos olet itse ylipainoinen, niin muut eivät välttämättä ole.
Välopalojen syöjät ovat niitä ylipainoisia.
Eivätkä ole.
Tunnen yhden Teron joka syö välipaloja. Hän on aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kerran päivässä ja paljon, on terveellisin tapa syödä. Esim. seuraavan videon kaveri on todella terveessä kunnossa ja takuulla ei syö kuin kerran päivässä:
Yksilöllistä. Esim. minulla on neurologinen sairaus, josta aiheutuu pahaa nielemisvaikeutta l. dysfagiaa. Suurin osa ravitsemuksesta menee PEG-letkun kautta, mutta lääkärin suosituksesta yritän syödä päivittäin pieniä, välipalan kokoisia aterioita useamman kerran päivässä. Tällä pidetään mm. nielun motoriikkaa yllä. 1 ateria päivässä olisi erittäin pahaksi terveydelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä. Esim. minulla on neurologinen sairaus, josta aiheutuu pahaa nielemisvaikeutta l. dysfagiaa. Suurin osa ravitsemuksesta menee PEG-letkun kautta, mutta lääkärin suosituksesta yritän syödä päivittäin pieniä, välipalan kokoisia aterioita useamman kerran päivässä. Tällä pidetään mm. nielun motoriikkaa yllä. 1 ateria päivässä olisi erittäin pahaksi terveydelleni.
Jälleen yksi joka on aivopesty uskomaan virallisiin ohjeisiin. Sinäkin paranisit, kun jättäisit turhat välipalat pois ja söisit korkeintaan kaksi kunnollista ateriaa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi joka on aivopesty uskomaan virallisiin ohjeisiin. Sinäkin paranisit, kun jättäisit turhat välipalat pois ja söisit korkeintaan kaksi kunnollista ateriaa päivässä
Onneksi joku muukin ymmärtää oikean ruokavalion päälle. Välipaloilla ihmiset vain tuhoavat terveytensä.
Olen ollut psykiatrisella osastolla ja avohoidossa ja molemmissa suositellaan tiheää syömistä välipaloineen. Verensokeri pysyy tasaisena ja saa energiaa. Ja hulluilla on hyvä olla säännölliset elämäntavat. Edistävät terveenä pysymistä.
Välipalakin voi olla terveellinen. Esim. hedelmä, leipä, jugurtti, juures yms.
Mutta jos toinen ei usko viralliseen tietoon, niin aika hankala perustella näitä asioita. Luotan kuitenkin yleiseen terveysalan suosituksiin enemmän kuin jonkun yksittäisen ihmisen epäluuloiseen fanatismiin ja uskomuksiin vaikkapa ketoruokavaliosta.
Itse syön yksinäisyyteen ja suruun, yksin saa oll ilman kavereita tai edes miestä vuodesta toiseen,
Näinhän teidät on koulutettu sanomaan. Totuudesta viis.