juuri 12 vuotta täyttänyt tyttö kinuaa kesäksi tramboliinia...
Ja 400e arvoista. Ei puhettakaan mistään pikkuruisesta. Minä en usko ikipäivänä että tyttö kauaa tuossa pomppisi. Mies oli heti halukas ostamaan, vaikka meillä rahastakin tiukkaa. Siis järkyttävän kallis. Aivan turha vempain. Tyttö ei ole muutenkaan kiinnostunut liikunnasta. 400e laitteeseen, jolla hän ehkä makailisi puoli kesää. Pomppiiko teidän tytöt noissa laitteissa??? Mikä näitä lapsia nykyään riivaa, kun ei tajuta rahan arvoa. Olen työtön, ja tuo summa on aivan järjetön.
Kommentit (42)
No niitä isoja saa paljon halvemmallakin.
Meillä 8v- ja 11v tytöt on kyllä pomppineet trampalla ahkerasti jo muutaman vuoden eli on kovassa käytössä. Mutten kyllä neljää sataa siitä olisi maksanut.
Ap. Mutta pomppiiko enään 12 vuotias kuitenkaan. Tuskin enään niin kevyttä touhua tossa iässä, kun pituutta jo 167 ja painoakin 50 kiloa.
No riippuu tietysti vähän alueesta mutta esim. meilläpäin ei ole yhtään lapsiperheen pihaa, jossa ei olisi tramppaa. Ja kyllä tuntuu olevan käyttöäkin, nyt jo pompitaan, kun ensimmäiset saatu talven jäljiltä pystyyn. Meilläkin on kova kinuaminen käynnissä, kun pitäisi tramppa saada äkkiä käyttöön mutta vähän on ollut vielä liian kylmää ja kosteaa, meillä kun ei saa hyppiä kengillä siellä. Käyttö on meillä kesällä jokapäiväistä, välillä tuntikausia päivässä. Tietty riippuu varmaan siitä, onko kavereita tai sisaruksia. Ei se yksin pomppiminen hauskaa ole ja varmaan tulee seisomaan käyttämättömänä pihalla, jos ei edes yhtä kaveria tai sisarusta saa pomppimaan kaverina.
Hyvät verkot kannattaa olla ja myös säännöt, esim. vain yksi hyppii kerrallaan tai ainakin hypitään eri reunoilla, jos pari kolme hyppii ja vain yksi tekee temppuja kerrallaan eikä isoja ja pieniä yhtä aikaa. Aconin trampat on hyviä mutta on aika kalliita, markettiversioita löytyy paljon halvemmallakin mutta osassa on löysä tai helposti löystyvä matto ja helposti repeytyvät verkot.
Meillä 8v. ja 9v lapset. Tramppa todella ahkerassa käytössä.
Meillä vielä 15v tyttökin pomppii trampalla, vaan ei noin kallilla :D
En ostaisi. Olen niin paljon kuullut siinä vahinkoja tulevan ja selkiä menevän pilalle. Omassa kotonani oli trampoliini silloin kun olin lapsi ja teininä jo ajattelin, että tällasta en omille lapsilleni hanki.
Eihän se yksin pomppiminen hauskaa ole, eikä sielä kyllä saisi olla kun se yksi kerralla!
Mun just 14 v täyttänyt tytär on pomppinut monta vuotta ja pomppii tänäkin kesänä. Tekee erilaisia hyppyjä ja voltteja. Hyppelee mielellään mökillä ihan yksikseenkin.
Eihän sitä tarvitse kalleinta tai halvinta ostaa, siitä väliltä löytynee hyvä vaihtoehto. Suosittelen erityisesti, jos ei ole muutenkaan liikunnallinen. Kyllä siinä hiki tulee ja kunto nousee.
Ap. Ei siinä kyl montaa yhtäaikaa pompi, kun 12 vuotiaat on jo suht painavia. Sisaruksia ei ole. Luultavasti tyttö kuvittelee, että voi yhdessä pomppia 200 kilon porukka.
Joo ja 12 v ei enään niin vaan opi niitä voltteja ja temppuja joita muut on opetelleet silloin lapsesta asti. Alkaa olla kuitenkin kokoa jo, ja ehkä vähän alkava murrosikä alkaa tuomaan kömpelyyttä.
En usko että hyppisi kovin montaa vuotta siinä.
Alle 200€ saa ison trampan. Ehdottomasti kannattaa hankkia. Ehkä trampan avulla sais edes jonkun verran liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:33"]
Ap. Ei siinä kyl montaa yhtäaikaa pompi, kun 12 vuotiaat on jo suht painavia. Sisaruksia ei ole. Luultavasti tyttö kuvittelee, että voi yhdessä pomppia 200 kilon porukka.
[/quote]
150kg on meidän trampoliinin maksimi että kyllä siihen muutama 12v menee.
Meillä pomppii vielä 18 v poikakin. Minäkin pomppisin, jos en ois niin pläski.
eli tytön kohtalona on opetella olemaan rehti sohvaperuna, peruna on onneksi halpaa.
Kiva asenne.... 12 v. on jo möhömaha läski motorisesti jälkeenjäänyt ahne lusmu, jolle ei kannata ostaa mitään, kun ei kuitenkaan opi temppuja eikä jaksa hyppiä.
Meillä ainakin ostetaan kaikki mahdollinen lapsille, mikä vaan liikuntaa ja liikunnallisuutta tukee ja mitä vain keksivät pyytää. Usein ostetaan sellaistakin, mitä eivät keksi pyytää... saahan tuota tavaraa sitten myytyä tai pistettyä kiertoon, jos turhaksi jää. Mikä vaan, mikä pitää tenavat pois ruudun äärestä, on hyödylllistä!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:36"]
Joo ja 12 v ei enään niin vaan opi niitä voltteja ja temppuja joita muut on opetelleet silloin lapsesta asti. Alkaa olla kuitenkin kokoa jo, ja ehkä vähän alkava murrosikä alkaa tuomaan kömpelyyttä.
En usko että hyppisi kovin montaa vuotta siinä.
[/quote]
Kyllä huokuu tänne asti tuo positiivisuus ja optimismi tästä ihmisestä! :D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:27"]
En ostaisi. Olen niin paljon kuullut siinä vahinkoja tulevan ja selkiä menevän pilalle. Omassa kotonani oli trampoliini silloin kun olin lapsi ja teininä jo ajattelin, että tällasta en omille lapsilleni hanki.
Eihän se yksin pomppiminen hauskaa ole, eikä sielä kyllä saisi olla kun se yksi kerralla!
[/quote]
*poing--poing* Tällaista ei kyllä mun lapsille tule! *poing--pojoing* Tää on ihan hirveetä! *pojojoing--heittää voltin*
Mä kinusin tuon ikäisenä tramppaa; en saanut ja hyvin pärjäsin ilman vaikka olinkin pettynyt. Tänä päivänä ei harmita! Kaveri sai trampoliinin mutta ei sillä kauaa jaksettu hyppiä ja selänhän siinä joku loukkasi. Älä osta, käytä rahat järkevämpään. Kyllä sitä muutakin tekemistä nuoret keksii!
Meillä tuleva kesä on 8. trampallinen, eikä kukaan ole koskaan loukkaantunut.
3 lasta on pomppinut yhtäaikaa, ihan eri painoisia ja eri ikäisiä, 1 tuleva polvi juuri kasvaa pomppijaksi. Ei ole ollut suojaverkkoa eikä tramppa ole edes suurin mahdollinen.
Meille se on todellakin ollut onnistunein osto ja tänäkin keväänä siellä on jo innokkaimmat käyneet pomppimassa.
t: 14
Joo, kuten kännykkäpelien pelaamista, liikennemerkkien kivitystä, pleikkapelejä...
meidän 9 -vuotias pomppisi trampalla aamusta iltaan. Nyt viikonloppuna laitettiin pystyyn. Ja kyllä valtaosa kavereista tykkää pomppia. en ole vielä tavannut lasta, joka ei trampasta tykkäisi.