tilille tuli rahaa
Tuli tilille 1000 € vuokravakuus palautus taloyhtiöltä ja muutama päivä sen jälkee oli tullut sama summa joltain muulta taloyhtiöltä ja viestinä oli vuokravakuus palautus. Pitäisi tietenkin palauttaa ne mut ku ei millään haluis. Onko joku aika milloin tälläinen juttu vanhenee? Että niitä ei tarviis enää palauttaa. Ne tuli mun säästötilille ja en periaatteessa ikinä kato sitä tiliä et voisin olla ihan huomaamattakin sen. Nyt va katoin ku tarkastin että on palutus tullut.
Kommentit (8)
no tietenkin palautat. Ei ne sinun rahoja ole!Mitä edes tuollaista miettimään..Nyt soitat sinne ja selvität asian.Piste.
Perusteettoman edun palautus.
Päteekö ajatuskuviosi myös siinä tapauksessa, että vuokravakuuden palautuksen olisi pitänyt tulla sinun tilillesi ja kun se vahingossa maksetaan jollekin toiselle, niin hymyilet kauniisti ja sanot: Ei se haittaa, vaikka rahat menivät jollekin muulle, en minä niitä tarvitse.
Ap, olet moraalin musta aukko. Toivottavasti sitä tonnia karhutaan sulta sellaisella hetkellä, jolloin olet ihan totaalisen perse auki ja saat todella miettiä mistä ne rahat otat. :(((((
Oikeastiko edes mietit? Vai provo? Missä rehellisyys?
Minä varmaan pitäisin rahoja tilillä kasvattamassa korkoa (mitä korkoa?). En koskisi niihin ja antaisin olla ainakin 5v. Kyllä ne tilit syynätään seuraavan kerran viimeistään ensi tammikuussa, joten silloin voi tulla kyselyä. Mutta en koskisi niihin, jolloin voisin palauttaa jos niitä aletaan karhuta.
Mulle taas on käynyt niin että olen kahdesti jäänyt laskutta. Yhteensä noiden kahden laskun summa on 1000€. En ole laskujen perään kysellytkään, kun eihän se asiakkaan vastuulla ole muistuttaa laskusta. Maksaisin toki heti kun laskut tulisivat. Toisesta on nyt vuosi ja toisesta onkin jo 3 vuotta. Molemmat ihan eri asioista, mutta sama kaava: jäänyt asiapaperit täyttämättä minusta johtumattomasta syystä.
Ei kannata vielä juhlia. Todennäköisesti virhe huomataan lähipäivinä. Yritykset täsmäyttävät tiliotteet kirjanpitoon ja koska tiliotteella on kahdesti tuo vienti, tulee asia ilmi siinä vaiheessa kun suoritusta kirjataan kirjanpito-ohjelmaan.
Älä huoli kyllä se takaisin pyydetään ja jos et anna saat petossyytteen