Mieheni teot ( lapsi vai ei)
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta 2011 marraskuusta lähtien ja menimme naimisiin elokuussa 2012. Olemme käyneet lääkärissä tutkimassa missä mättää. Mieheni on täysin kunnossa, mutta minä en ovuloi ollenkaan ( mahtaako johtua siitä että söin e-pillereitä yli 6-vuotta ja niiden kanssa on ollut migreeniä ja halvaantumis kohtauksia, josta johtuen jouduin ne lopettamaan). Asia joka vaivaa: Mieheni kirjoitteli toisen naisen kanssa n.2kk, kunnes sain hänet kiinni siitä (kerkesimme olla naimisissa 3kk). Meillä oli silloin aika hiljaista makuhuoneen puolella. Hänen mielestään hän ei pettänyt, koska heillä ei ollut mitään fyysistä. Koen itse sen tavallaan pettämiseksi (ei toiselle naiselle "vitsillä" sanota rakastavansa ja ns. kirjoitella mitä tekisi toiselle). Päätin kumminkin että haluan saada selville mikä minussa on vikana ja sitten katsoa miten meidän suhteemme toimii. Nyt pitäisi päättää annanko mennä vaan ja ryhtyä lapsen hankintaan, vaiko jäädyttää asia toistaiseksi. Meillä menee paljon paremmin, seksi toimii ja olemme avoimempia toisillemme. Pelkään vain sitä että kun lapsi tulee (seksi saattaa vähentyä ja tietenkin se yhteinen aika) alkaako hän etsiä sitä kiinnostavampaa seuraa vai muuttuuko hän täysin ja panostaa kaiken lapsen eteen. (hän haluaa ehkä jopa enemmän kuin minä lasta). Asiaa pahentaa sekin että perheeni on lapsen hankintaa vastaan. Heidän mielestä meidän pitäisi ainakin vuoden verran olla.
Olen aivan hukassa. Haluan lapsen, mutta olen aivan sekaisin. Tuntuu että olen täydessä ristitulessa.
Kommentit (25)
Lapsettomuushoitoja valitettavasti jotkut joutuu käymään läpi. Enpä itsekkään mahda asialle mitään ettei kroppani toimi niin kuin sen kuuluisi toimia. Olin itse samanlainen ennen. Kun joutuu kyseiseen tilanteeseen ja oikeasti rakastaa toista. On helvetin vaikeata vaan sanoa pakkaa kamas ja painu helvettiin täältä! Noin olisin varmasti sanonut 4 vuotta sitten mutta asiat muuttuu. kaikki haluaa onnellisen elämän mutta joillekin tulee vastoin käymisiä ja jotkut pääsee niistä yli. jos emme tee töitä suhteemme eteen niin turha katua jälkeen päin.
18 - et ole tainnut koskaan käydä terapiassa? Pariterapiassa ei suinkaan käsitellä pelkästään parin välisiä asioita - vaan molempien omaa käytöstä & kasvua. Jos on ongelmia suhteessa, on valitettavasti todennäköistä, että niitä samoja ongelmia esiintyy kaikissa suhteissa. Se toinen osapuoli kun vastaa ainoastaan omista ongelmistaan - 50% parisuhteen ongelmista siirtyy sinun mukanasi seuraavaankin parisuhteeseen.
Mun mieheni petti mua, ja halusin ehdottomasti terapiaan. Jos mies ei olisi suostunut terapiaan, olisin mennyt ihan yksin. Mulle kun selkisi, että ellei oma käytökseni/ajatusmaailmani/odotukseni muita kohtaan muutu, jotenkin onnistun valitsemaan seuraavankin miehen, joka sopii mun kuvioihin - eli pettää mua.
Ootko koskaan kuullut naisista, jotka aina valitsee samanlaisia miehiä? Jotkut on erikoistuneet juoppoihin, jotkut on erikoistuneet taloudellisiin hyväksikäyttäjiin, jotkut on erikoistuneet pettäjiin...Siinä ei riitä ohje, että valitse paremmin. Täytyy tunnistaa itsessään ne asiat, joiden takia on tällainen "paskamagneetti".
Ja sitten on vaan mahdollista, että kaksi ihmistä on sopivia toisilleen, vaikka molemmilla on jotain epäkypsää toimintaa. Tässäkin ketjussa pari on yhä yhdessä :-). Jos nämä molemmat alkavat työstää epäkypsää toimintaansa ja kasvaa aikuisiksi, heillä voi olla ihan hyvät mahdollisuudet hyvään liittoon. Ehkä paremmat kuin sellaisilla, jotka ei näe omassa elämässään mitään korjattavaa/muutettavaa/kehitystarvetta ja näkee kaikki viat aina toisessa osapuolessa...
Siinä vaiheessa kun on kyse väkivallasta tai siitä, että vain toinen osapuoli kokee muutostarvetta, suhteella ei ole hyvää tulevaisuutta tai tulevaisuutta lainkaan. Muutoin kannattaa katsoa kaikki kortit, jos vain suinkin omat resurssit riittävät.
Miten naisen mies otti asian, kun laitoit hänelle kuvan miehesi ja tämän naisen vieteilyistä?
En ole käynyt pariterapiassa mutta olen joutunut käymään lapsena terapeutilla. Olin tutkinutkin pariterapiaa ja koin sen todella hyväksi jo pelkästään minulle. Tietenkin on hyvä että mieheni tulee mukaan, mutta toivon hänen käyvän myös yksin.
Olen kuullut kyseisestä asiasta ja mietin itseni kohdalla kyseistä asiaa. En tosin yhtäläisyyksiä löytänyt, onneksi. On myös ihmisiä jotka etsivät vanhempiensa kaltaisia kumppaneita. Omalla kohdalla toivon todellakin, ettei niin ole tapahtunut.
Naisen mies ei vastannut minulle mitään, mutta yhdessä he vaikuttavat yhä olevan.
Sittenhän sen taas näkee kun tulee hiukka hiljaisempaa makuuhuoneen puolella..vaikkapa kun lapsi syntyy..