Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen ystävälleni! Hänen 2kk lomalle yms.

Vierailija
09.04.2013 |

eli hän kesällä lomalla reilu 2kk, josta 1,5kk viettävät lämpimässä miehensä kotimaassa. Siellä ovat kuin täysihoitolassa, kaveriani passataan, syövät tuoreita hedelmiä, herkullista ruokaa.. Siellä on takuulla lämmintä ja lapsille leikkikavereita ja hoitajia. Ja en voi mitään, että olen kateellinen. 

Tiedän, että kaverini anoppi rakastaa kaveriani ja kaikki pitävät hänestä siellä, on juhlia, kyläilyjä.. kaunis iso talo anoppilassa. On minullakin hyvät välit anoppiini ja saamme hyvin hoitoapuja. Enkä ole pahalla tavalla ystävälleni kade, en toivois hälle mitään pahaa, todellakaan

Miten eroon kateudesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuulostaahan tuo ihanalta. Oisin itsekin kade. Tuosta kateellisuudesta en olisi kuitenkaan huolissani, kun kerran et toivo kaverillesi mitään pahaa. Älä ajattele sitä asiaa liikaa, keskity itseesi ja omaan elämääsi, sillä siitä pääsee

Vierailija
2/5 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on ihan inhimillinen tunne minusta. Kyllä varmasti melkein kuka tahansa kadehtisi ystävääsi tuosta. Ei se haittaa mitään niin kauan kun se ei purkaudu ystävääsi ikävinä tölväisyinä tms.

Itse olen jotenkin viime vuosina onnistunut kääntämään asioita siihen suuntaan, että osaan olla onnellinen ystävieni puolesta kadehtimisen sijaan. Mutta se ei onnistu pakottamalla, vaan on vaatinut sen että mulle on itsellenikin tapahtunut paljon onnellisia asioita (aiemmin elämässäni oli paljon murheita, mm. sairautta ja yksinäisyyttä ja kadehdin ihmisiä ihan jo siitäkin, että saavat elää normaalia elämää). Toisaalta olen joutunut seuraamaan vierestä muiden vastoinkäymisiä, joten nyt on helppoa olla onnellinen kun heillä menee hyvin (eikä se ole itseltäkään pois / korosta omaa onnettomuuttani, kun mulla on itselläkin asiat tosi hyvin nyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarttee tehdä omasta elämästä sellainen, ettei tarvitse kadehtia muita.

Vierailija
4/5 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat siellä aamuisin pitkään ja pari kertaa viikossa kaverini herää tarkoituksella tosi aikaisin, kun hänestä ihanaa herätä hiljaiseen taloon ja hiiviskellä rauhassa puutarhassa ja katsoa auringonnousua... Ja anoppi leipoo aamuisin tuoretta leipää, eikä annan kaverini perrheen ostaa ollenkaan ruokaa siellä olon aikana. Olen iloinen hänen puolestaan ,mutta kateellinen.. itse en pääse vuosittain ulkomaille, enkä todellakaan tuollaiselle hemmottelulomalle. 

Vierailija
5/5 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kateellinen kaikille, joilla on sellainen työsuhde että on edes lomaa.

Viiteen vuoteen en ole kesälomaa pitänyt, ensi vuonna sitten ehkä.

Pätkää pätkän perään, perhana, pari konkurssia ja yyteetä. On sitä ollut aikoja, ettei ole työpaikalla tarvinnut olla, mutta ne ajat ei ole ollut itse kalenteriin varattuja. Eikä siinä oikein osaa lähteä mihinkään, kun lapset on koulussa ja huoli tulevasta painaa.

Jotta olisiko siinä sulle vähän perspektiiviä asioihin? Sen kun olet kateellinen kaverillesi, mutta itselläsikin voisi mennä paljon huonommin. Minä olen kateellinen sinulle.