Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka. Nyt kaikki kokemukset kehiin!

Vierailija
21.04.2013 |

Plussat ja miinukset. Harkinnan alla mulla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa...meillä nyt paras ehkäisy.miehen sterilointi! 3 lasta riittää.mies sanoi,että nyt on hänen vuoro huolehtia ehkäisystä:)

Vierailija
22/24 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut minulle ollenkaan. Laitettiin paikoilleen päiväkirurgiassa. Viikon päivät meni ihan mukavasti, ei vuotoa eikä mitään. Sitten eräänä aamuna heräsi aivan järkyttävään vihlovaan kipuun alavatsassa. Ajattelin sen olevan ihan normaalia, joten elin ihan normaalisti. Samana päivänä alkoi runsaat vuodot, eikä kipu hellittänyt ollenkaan. Kaksi viikkoa kestin sitä, jonka jälkeen menin päivystykseen. Siellä lääkäri kurkkasi ja totesi, että olin synnyttänyt kierukan ulos. Tottakai pieni tulehdus kierukan ympärillä ja märkimistä. Kierukka vedettiin kokonaan ulos ja lähes välittömästi oireet loppuivat.

Neuvolassa asiasta keskusteltiin ja sanottiin, että synnytys olisi ollut ymmärrettävää, jos kierukka olisi laitettu ihan vain terveyskeskuksessa. Päiväkirurgiassa laitettaessa synnytyksen mahdollisuus on lähes nollassa prosentissa . Keskustelin lähisukulaisieni kanssa asiasta, niin eipä ole sopinut oikeastaan kenellekään suvussani. Saattoi siis olla geneettinen epäsopivuus minun kohdallani. Kannattaa siis ehkä kysellä sukulaisien kokemuksia meidän muiden sijaan, se kertoo ehkä paremmin totuuden asiasta. Jos siis kehtaat.

Nyt syön minipillereitä ja ne ovat sopineet minulle mainiosti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hormonikierukka, niin joka kerta kun on kuukautiset, se tarkoittaa että raskaus on mennyt kesken. Hormonikierukka 'abortoi' alkaneen raskauden. Kannattaa kysellä lääkäriltä enemmän!

Vierailija
24/24 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 23:50"]

Kun on hormonikierukka, niin joka kerta kun on kuukautiset, se tarkoittaa että raskaus on mennyt kesken. Hormonikierukka 'abortoi' alkaneen raskauden. Kannattaa kysellä lääkäriltä enemmän!

[/quote]

Enpä ole moista kuullut että olisi noin. Vähän epäilen. Lääkärini mukaan toisilta jää kuukautiset pois, toisilta ei.

Minulla ollut nyt reilun vuoden verran Mirena hormonikierukka:

+Kuukautiset vähentyneet/niukentuneet ja harvoin

+Huoleton ehkäisyväline, kun on parisuhteessa, en suosittele irtosuhteita harrastaville ainoaksi ehkäisyvälineeksi, koska silloin täytyy miettiä niitä seksitautejakin (eli kondomi käyttöön). Ei tarvitse muistaa syödä pilleriä tms, eikä säätää kortsun kanssa (siis parisuhteellisten).

-Aiheuttaa minulle edelleen välillä aivan järkyttäviä mahakipuja ja joskus on tullut runsaitakin yhtäkkisiä vuotoja.

-Alkuun oli todella pitkään vuotoa 24/7, joka vaihteli tuhrusta ihan kunnon vuotoon. Noin 6kk erinäköistä vuotohäiriötä aluksi, sittemmin alkoi tasaantumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi