Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi on kiintyneempi mummoonsa kuin isäänsä

Vierailija
21.04.2013 |

vaikka isäänsä on luonnollisesti nähnyt ajallisesti enemmän. Mies oli myös 7kk hoitovapaalla kun lapsi oli 1v., itki JOKA aamu perääni tuon ajan. Joskus jos mummo oli hoitamassa jäi iloisena kotiin, vilkutteli mulle vaan.

Nyt lapsi on neljä vuotta, mies on ollut viikon matkalla, eikä lapsi ole ikävöinyt tai edes kysynyt isäänsä kertaakaan oma-aloitteisesti. Mummolle sen sijaan haluaa soittaa lähes joka päivä ja usein kertoo ikävöivänsä.

Onko tavallista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta samasta. Ei se niin epätavallista ole. Olen kyllä myös sitä mieltä, että se on lapselle myös hyväksi, läheinen suhde isoäitiin, tyypillisesti etenkin äidinäitiin.

Jos mies on kolho lasten kanssa ja ennemmin kotona on tietokoneella tai katsoo telkkaria tai käy iltaisin harrastuksissa eikä vain oikein tajua (pienen) lapsen maailmasta mitään, on ehkä stressaantunut töistä ja on vähän hukassa isän roolin kanssa, ei se nyt mikään ihme ole, jos lapsi kiintyy (toisena aikuisena) enemmän mummoonsa, jolla on aikaa (eikä sitä varsinaista arjen vastuuta kuitenkaan) lirkutella jne. Sitä paitsi usein mummot osaavat vanhasta muistista olla pienten lasten kanssa. Nykymiehet yrittävät kuka millaisellakin menestyksellä opetella sitä roolia.

En olisi tuosta tippaakaan huolissani, mutta miten teidän parisuhde jaksaa. Henk.koht. en usko evoluutiobiologisista syistä, että miehet keskimäärin sopisivat kovin hyvin pienten lasten hoitoon. Varsinkaan vauvojen. Vaikka nyt on muotia yrittää vaikka väkisin saada äidit ja isät jakamaan kaiken millilleen tasan. Semmoisiakin väitteitä ovat jotkut tieteilijät esittäneet, että naisilta loppuu lastensaantikyky niin aikaisin siksi, että ehtisivät vielä auttaa omien jälkeläistensä pienten hoidossa. Että se on ollut evoluution kannalta tärkeä apu, ihmislapsi kun tarvitsee niin paljon huomiota.

Tiedä sitten. Itse olen kallistunut enemmän sille kannalle, että ehkä sittenkin moni perhe voisi paremmin, jos isät keskittyisivät lähinnä siihen leivänhankintaan perheelleen ja sellaiseen auttamiseen...

Vierailija
2/2 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako asia miestä jotenkin?

Muakin kiinnostaa teidän parisuhde, ootko itse läheisempi äitisi kuin miehesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi