Mieheni torjuu minut toistuvasti, koska haluaa ”kouluttaa” minua!!
Hiukan taustaa: avioliiton alkuaikoina ja pikkulapsivaiheessa mieheni oli aloitteellisempi seksin suhteen ja suostuin usein harrastamaan seksiä hiukan vastentahtoisesti, koska olin tosi väsynyt tai hormonaalinen ehkäisy oli vienyt halut. Nyt kuitenkin pikkulapsivsihe on takana ja olen virkeä ja luopunut hormonaalisesti ehkäisystä, joten intoa olisi vaikka mihin.
MUTTA: Kuluneen vuoden aikana sen sijaan, että mieheni olisi iloinen muutoksesta, hän on puolestaan lopettanut kokonaan seksialoitteiden tekemisen. Kun minun tekisi mieli seksiä, hän torjuu minut ja sanoo, että nytpä tiedän miltä tuntuu, kun joutuu olemaan aloitteentekijä. Pari kertaa hän on suostunut naureskellen ja silmiään pyöritellen, kun ”vaimo on niin puutteessa”. Kertokaa, mistä ihmeestä voi olla kyse???! Mitä minun pitäisi tehdä? Miksi kukaan mies tekisi tuollaista? Ja lopulta- haluaako tuo mies seksiä vai ei?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehesi tuntuu alistajatyypiltä. Hänellä ei ole empatiaa tai hän ei käytä sitä sinuun, koska olet hänelle itsestäänselvyys ja hänen jatkeensa.
Vaimolla ei ollut empatiaa, kun torjui miestään, ja suostuessaankin teki selväksi, ettei haluaisi. Nyt sitten kehtaa valittaa, kun saa maistaa omaa lääkettään. Omaa empatian puutettaan. Omaa valtapeliään.
No mikä olisi ollut empaattisempaa? Näytellä kiimaista? Ihan oikeasti, kun on väsynyt lapsenhoidosta ja työstä ja oikeasti haluaa vaan nukkua, niin saa olla kyllä aikamoiset näyttelijänlahjat, että menee läpi esitys. En ymmärrä, miten tuo on valtapeliä, jos kerran toinen pyytää ja toinen suostuu.
Onko sitten niin, että miehet ihan todella luulee, että naiset "pihtaa" ihan vain rangaistakseen miestä ja "valtapelin" takia. Kai se sitten niin on.
Voin vakuuttaa miehille "yhden naisen suulla", että asia ei ole näin. Kun en halua, niin en todellakaan halua. En pure kieleeni tai paina kynnellä sormeani hillitessäni seksuaalisia halujani "suuremman päämäärän" edessä tai antaakseni miehelle "rangaistuksen". En säännöstele seksuaalisia halujani hallitaksei miestä tai ollakseni v'mäinen.
Kun olen seksuaalisesti haluton ja sinä yrität päästä "pesälle" niin kuvittele itsesi silloin tilanteeseen jossa "naapurin jorma" yrittää päästä sinun pökiisi. Ei siis Jorman sexy teinityttö tai tavis-vaimo.
Seksuaalisia haluja lisää miehen asenne. Ole ymmärtäväinen. helli naista "epäseksuaalisesti". älä hoe, että ei se seksi niin tärkeää ole, vaan älä tee siitä numeroa. Nainen tajuaa, jos hoet koko ajan, että ei se mitään, vaikka ei olekkaan seksiä, että sinä kärsit seksin puutteesta, ja nainen velvollisuudesta kokee, että hänen on sitä tarjottava, vaikka kokee sen eräänlaisena raiskauksena ja sinä saat "lahnailuna".
ole lempeä ja kunnioittava. Osallistu kotitöihin. Naisen sydäntä lämmittää itseäinen mies, joka tekee ehkä ruokaa hurmatakseen naisen. Älä ole kuin "yksi lapsista" tyyliin koska syödään, anna seksiä byhyyy!..
Ajattele naistasi tyttönä, joka sinut on hurmattava uudestaan ja uudestaan. Älä ajattele häntä äitinä, jolla on velvollisuus huolehtia myös sinusta isona lapsena.
En jaksanut alkua enempää tätä lukea. Itsellä tätä samaa taustalla sellainen kymmenisen vuotta. Olen mies, eli täysi p...apää kun haluaisin vaimoani. Jos naista kiinnostaisi niin sitten täällä taasen haukutaan miehiä. Miesten vika aina kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehesi tuntuu alistajatyypiltä. Hänellä ei ole empatiaa tai hän ei käytä sitä sinuun, koska olet hänelle itsestäänselvyys ja hänen jatkeensa.
Vaimolla ei ollut empatiaa, kun torjui miestään, ja suostuessaankin teki selväksi, ettei haluaisi. Nyt sitten kehtaa valittaa, kun saa maistaa omaa lääkettään. Omaa empatian puutettaan. Omaa valtapeliään.
No mikä olisi ollut empaattisempaa? Näytellä kiimaista? Ihan oikeasti, kun on väsynyt lapsenhoidosta ja työstä ja oikeasti haluaa vaan nukkua, niin saa olla kyllä aikamoiset näyttelijänlahjat, että menee läpi esitys. En ymmärrä, miten tuo on valtapeliä, jos kerran toinen pyytää ja toinen suostuu.
Onko sitten niin, että miehet ihan todella luulee, että naiset "pihtaa" ihan vain rangaistakseen miestä ja "valtapelin" takia. Kai se sitten niin on.
Voin vakuuttaa miehille "yhden naisen suulla", että asia ei ole näin. Kun en halua, niin en todellakaan halua. En pure kieleeni tai paina kynnellä sormeani hillitessäni seksuaalisia halujani "suuremman päämäärän" edessä tai antaakseni miehelle "rangaistuksen". En säännöstele seksuaalisia halujani hallitaksei miestä tai ollakseni v'mäinen.
Kun olen seksuaalisesti haluton ja sinä yrität päästä "pesälle" niin kuvittele itsesi silloin tilanteeseen jossa "naapurin jorma" yrittää päästä sinun pökiisi. Ei siis Jorman sexy teinityttö tai tavis-vaimo.
Seksuaalisia haluja lisää miehen asenne. Ole ymmärtäväinen. helli naista "epäseksuaalisesti". älä hoe, että ei se seksi niin tärkeää ole, vaan älä tee siitä numeroa. Nainen tajuaa, jos hoet koko ajan, että ei se mitään, vaikka ei olekkaan seksiä, että sinä kärsit seksin puutteesta, ja nainen velvollisuudesta kokee, että hänen on sitä tarjottava, vaikka kokee sen eräänlaisena raiskauksena ja sinä saat "lahnailuna".
ole lempeä ja kunnioittava. Osallistu kotitöihin. Naisen sydäntä lämmittää itseäinen mies, joka tekee ehkä ruokaa hurmatakseen naisen. Älä ole kuin "yksi lapsista" tyyliin koska syödään, anna seksiä byhyyy!..
Ajattele naistasi tyttönä, joka sinut on hurmattava uudestaan ja uudestaan. Älä ajattele häntä äitinä, jolla on velvollisuus huolehtia myös sinusta isona lapsena.
Aivan uskomatonta sontaa. Et ole valmis tekemään ”rakastamallesi” ihmiselle sitä mitä hän tarvitsee voidakseen hyvin. Jos sinusta todella tuntuu siltä että joku naapurin setä tulisi pökkimään niin eroa. Sinun sietäisi hävetä! Ei seksin tarvitse aina olla sellaista että sun pitäisi haarat avata siitä kärsien, voit tarjota läheisyyttä toisinkin keinoin. Et selvästikään ymmärrä millaista puutteessa on elää. Ja tämä että sinut pitäisi aina asettaa etusijalle, yök miten itsekästä ajattelua. Onneksi et ole kumppanini.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut alkua enempää tätä lukea. Itsellä tätä samaa taustalla sellainen kymmenisen vuotta. Olen mies, eli täysi p...apää kun haluaisin vaimoani. Jos naista kiinnostaisi niin sitten täällä taasen haukutaan miehiä. Miesten vika aina kaikki.
Ei se mene noin. Kommunikaatiossa joku vika, (taidoissa voi kyllä myös olla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mene noin. Kommunikaatiossa joku vika, (taidoissa voi kyllä myös olla).
Mitä? Terapiassa oltu ja keskusteltu vuosia. Silloin harvoin kun seksiä on vaimo saa useita kertoja. Mistä taidoista puhut? Sitä miten usein haluaa on todella hankala, ellei mahdotonta, kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti miehesi vaan haluaa että näytät kuinka oikeasti haluat häntä. Se tarkoittaa että et lannistu ja lopeta lähestymis yrityksiäsi vaan sinnikkäästi keksit vastustamattomia lähestymistapoja joilla saat hänet kuumaksi. Esim. Suuseksillä herättäminen, seksikkäissä alus vaatteisa viettely, tai vaikka flirttailu/rohkeista kokeilevista jutuista vihjailu. Jos on paljon tullut torjutuksi niin itsetunto ei ole korkealla ja on hyvin nöyryytetty olo. Jos pystyt osoittamaan olevasi kuumana häneen ja himoitset häntä niin paljon ettet pysy nahoissasi, niin miehesi itsetunto nousee ja alkaa varmasti itsekin unohtamaan huonot kokemuksensa ja katkeruutensa.
Huoh, siinä onkin sitten työsarkaa. Koen jotenkin tosi vieraana seksikkäissä alusasuissa pyörähtelyn, etenkin kun synnytysten jälkeen kroppa on suonikohjujen ja raskausarpien runnoma. Pelkäisin näyttäväni lähinnä naurettavalta, verrattuna oikeasti seksikkäisiin naisiin. Samoin nuo rohkeat ehdotukset ovat sellaisia, joista en itse innostu, olen oikeasti aika perinteinen. No mutta mitäpä sitä en mieheni vuoksi tekisi... Mietin vaan, onko se jotenkin tosi kornia tai teennäistä, jos pölähdän joku ilta sohvalle jossain satiinipitsiunelmassa tavallisen yöpukuni sijaan. Kokisitko mieheni, että hänen on nyt sitten pakko suostua seksiin, kun niin kovasti on vaimo panostanut?
En myöskään osaa hypätä yllättäen päälle istumaan, jos mies ei ole yhtään ilmaissut olevansa ”sillä tuulella”...
Ap
Aina näissä toki on riskinsä, mutta jos ei yritä niin voi vain huokailla tilannetta täällä. Uskoisin kuitenkin ettei miehet pääosin innostuu jos nainen selvästi viestittää haluavansa miestä. Siitä minä ainakin innostun.
Miehesi on kuitenkin valinnut sinut. Ei hän olisi kanssasi jos ei olisi viehättynyt sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Hän alisti sinua vaatimalla seksiä, kun hän huomasi. että suostuit seksiin kiltteyttäsi, vastetahtoisesti ja väsyneenä. Enemmän kuin yhdessäolo ja seksuaalisen nautinnon tasavertainen antaminen ja saaminen, häntä kiihotti sinun painostamisesi aktiin, josta tiesi, että sinä et nauttinut. Siis alistaminen.
Nyt olet innostunut mutta hän ei, koska tuo alistaminen, nyt toisella tapaa, on koukuttavampaa.
Anna hänen olla rauhassa ja etsi seksiseuraa ja nautintoa muualta tai tyydytä itse itseäsi. Ota itse vastuu tarpeistasi. Et voi pakoittaa häntä vastaamaan tarpeisiisi. Yleisesti ottaen, mies ymmärtää naisen hormonaaliset heitot ja väsymyksen kun on pikkutaaperoita helmoissa. jos mies on niin kypsymätön, ettei ymmärrä niin lakkaa ahdistelemasta miestä vaatimuksillasi ja etsi iloa muualta, vaikka omasta kädestä ja fantasioistasi. Katso mitä mies tekee. Löytääkö hän sinut uudelleen, kun et painosta häntä ja alkaa vietellä sinua vai heittäytyykö hän yhdeksi "kakaroista" , kodin pikku marttyyriksi, vai onko hänellä toinen nainen jo mielessä.
Jätä hänet siis kokonaan rauhaan. Hänellä on pallo, anna ajan kertoa.
Tämä.
Mies on sitä tyyppiä, joka käyttää seksiä välineenä konttolloida ja alistaa. Yksi parisuhdeväkivallan muoto.
Ap, lue Seksi-kappale kirjasta Why does he do that.
Tuo mitä kuvaat on ihan tyypillistä käytöstä henkisesti väkivaltaiselta mieheltä. Pelottavaa on se, että hän kykenee piilottamaan vihansa sinulta muutoin ja esittämään hyvää puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
---------------------- ---
Ei miehet luule, että nainen haluaa rangaista tms. Hyvin harva on niin tyhmä. Eikä ruuanlaitto tms. huomionosoitukset vaikuta yhtään, jos esim. on hormonaalisen ehkäisyn aiheuttama ongelma, jolle fi haluta tehdä mitään.
Haluttoman ei todellakaan kannata vähätellä tai lakaista ongelmaa maton alle, kuten ei myöskään halukkaan painostaa. Niillä saa pysyvän särön suhteeseen, joka ei välttämättä palaudu koskaan.
Kyllähän kyse on vallanhalusta. Osa naisista haluaa siveysvyön miehillensä. Ei siksi, että mies ei kävisi vieraissa, vaan täyden kontrollin vuoksi. Sama on myös puolison pihtaaminen puolin ja toisin. Inhottavaa, jos ei ole sama päämäärä molemmilla. Erotkaa ja heti.
Exä teki mulle noin. Oikein iloisesti nauraen kuittasi kuinka saan nyt potut pottuina.
Voin kertoa että vuoden jälkeen yökötti koko mies ja 22v pistettiin vessasta alas.
Voiko paremmin ilmaista kuinka arvoton olin hänelle. Ja kerran olin arvoton, miksi ei ottanut eroa vaan jäi kiu saa maan. Ero taisi olla yllätys, ei varmaankaan uskonut heikon naisen siihen pystyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vuosia tullut jatkuvasti torjutuksi, se jättää jälkensä. Jokainen kerta tuntuu pahalta ja toistuvana, kertyvänä tällaiset kokemukset rapauttavat itsetunnon ja jopa rakkauden. Kun alkaa kokea, että puolison silmissä ei ole lainkaan haluttava, se vaikuttaa vähitellen kaikkeen. Rakastaa ja haluaa toista, mutta tämä on aina vaan kylmä ja torjuva.
Pahinta on, jos tämän jatkuessa pitkään yrittää asiaa ottaa puheeksi ja kertoa, miten pahalta toisen käytös tuntuu, mutta toinen ei edes kuuntele. Ei ymmärrä, ei halua kuunnella tai tyrmää kokemukset(kin) turhina ja itsekkäästi. Kun mies kertoo, että torjunta tuntuu pahalta, niin nainen vetoaa vaan väsymykseen, haluttomuuteen, hormoneihin, ihan mihin tahansa. Kyllä, todellisia syitä ne varmasti ovat, mutta siinä kohtaa kun hän selittää ja selittää toiselle haluttomuuttaan, hän samalla sivuuttaa täysin toisen tunteet ja kokemukset, sen, että toinen voi pahoin. Se on henkistä torjumista, joka on jopa pahempaa kuin fyysinen puute. Toisen tunne ja kokemus ei selityksillä muutu olemattomaksi, mutta jää ilman huomiota jota toinen kaipaisi. Torjujan tunteet ja tarpeet ovat asetelmassa yhtäkkiä dominoivia, toisen omat mitätöityjä.
Tämä on varmaan juuri niin kuin mieheni asian ilmaisisi. Mietinkin nyt, että haluaisiko hän minun vain sinnikkäästi tekevän uusia ehdotuksia, vai jättävän hänet rauhaan ehdotteluiltani?? Olen kysynytkin häneltä asiaa, mutta jotenkin en ole saanut kunnollista vastausta, ehkä hän ei edes tiedä, mitä oikeasti haluaisi...
Ap
Olisiko mitään jos sanoisit miehellesi että nyt ymmärrät kuinka tuo jatkuva pakkien saaminen satuttaa ja pyytäisit tuota mennyttä aikaa anteeksi? Jos tuokaan ei auta, tarkoittaa on tuo jatkuvien pakkien saaminen tappanut jo teidän seksielämän miehen puolelta aikaa sitten.
Meillä oli tuo sama tapahtumassa. Nostin asian esiin ja kerroin suoraan että jatkuva pakkien saaminen vaikuttaa siihen kuinka vaimoni koen. Onneksi vaimoni lopulta ymmärsi asian.
eri
Meillä vuosia tuosta samasta puhuttu, vaimo sanoo ymmärtävänsä mutta torjuu silti lähes aina. En jaksa enää edes yrittää.
Huhhuh. Kyllä tulee outoja vastauksia osalta naisista. Oletteko todella noin heikkoja ottamaan torjunnan vastaan? Olisi varmaan itsrkin pitänyt vaan ottaa ero heti kun vaimo antoi pakkeja pienten lasten aikaan. Jos tuo on monen naisen samaistumis kyky toisen tilanteeseen, niin ei hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina syitä löytyy, jos jotain ei lähtökohtaisestikaan halua tehdä.
"Ajattele naistasi tyttönä, joka sinut on hurmattava uudestaan ja uudestaan.", kirjoitti joku tuolla aiemmin.
Tässä se ongelma juuri piilee!!!!
Kuka mies haluaa naimisiin tai edes parisuhteeseen ylipäänsä, jos tuo on se edellytys ja oletus naisten puolelta?
Jos mies joutuu tekemään kaikki sirkustemput ja soidinmenot joka kerta kun panettaa, niin sittenhän se on ihan sama pysyä sinkkuna ja hakea se seksi sieltä soittoruokalasta.
Ettekö te hyvät naiset vieläkään tunnista ja tajua meidän miesten päällimmäistä motiivia parisuhteeseen asettumiselle?
Tottakai se on oletus siitä, että suhteessa saa säännöllisesti seksiä.
(Ja mikäli joku nainen muita motiiveja miehen parisuhdeaikomuksille luuli tietävänsä, niin unohda ne. Katon pään päälle, vaatteet ja ruokaa saa tässä yhteiskunnassa jokainen, joko yhteiskunnalta, tai sitten vähän laadukkaampaa rahalla. Seksin ostaminen on vähän arveluttavaa, joten miehet näkevät tästä syystä parisuhteen houkuttelevana.)
Omakin vaimo pihtasi vuosikaudet, milloin mitäkin syitä, mutta syvät arvet se torjunta jätti. Aina kun lähestyit, kuulit olevasi vaan "sen" perässä, tiuskittuja "ei, ei nyt" - huudahduksia, koskea ei saanut ja loputtomia selityksiä siitä miksi nyt taas ei huvita.
Puhumattakaan siitä, että hän olisi joskus koskettanut minua, halannut tai silittänyt, ei, ei kun se vaan ei ole hänelle ominaista, ei osaa.
No, olen ratkonut asiaa siten, että en enää tee aloitteita tai kehu häntä kauniiksi tai seksikkäksi.
Vuosiin en ole enää osoittanut olevani kiinnostunut. Ihan muutaman kerran vuodessa vaimo saa puristettua itsestään ulos jonkun aloitteen tapaisen nykyään.
Aika vähän kiinnostaa enää itseänikään. Oma käsi tuntuu muutenkin paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, et vaan halua. Koska et välitä miehestäsi. Halu tulee, jos haluaa haluta. Itse haluan hyvää kumppanilleni, vaikka ei aluksi tekisi niin mieli, vaikka mielummin tekisin jotain muuta ja olen väsynyt. Siitä se kuitenkin lähtee, kun päästään alkuun, ja oma rakas nauttii minusta ja haluaa minua.
Sitten kuitenkin halusit antaa miehille neuvoja, vaikka tässä ketjussa sinun piti antaa AP:lle neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Exä teki mulle noin. Oikein iloisesti nauraen kuittasi kuinka saan nyt potut pottuina.
Voin kertoa että vuoden jälkeen yökötti koko mies ja 22v pistettiin vessasta alas.
Voiko paremmin ilmaista kuinka arvoton olin hänelle. Ja kerran olin arvoton, miksi ei ottanut eroa vaan jäi kiu saa maan. Ero taisi olla yllätys, ei varmaankaan uskonut heikon naisen siihen pystyvän.
Ei varmaan ottanut eroa silloin, koska hän oli sitoutunut.
Sinä kun itse jouduit kohtaamaan samaa, mitä olit hänelle tehnyt, otit eron. Koska et ollut sitoutunut, etkä tuntenut mitään syyllisyyttä tai vastuuta omista valinnoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vuosia tullut jatkuvasti torjutuksi, se jättää jälkensä. Jokainen kerta tuntuu pahalta ja toistuvana, kertyvänä tällaiset kokemukset rapauttavat itsetunnon ja jopa rakkauden. Kun alkaa kokea, että puolison silmissä ei ole lainkaan haluttava, se vaikuttaa vähitellen kaikkeen. Rakastaa ja haluaa toista, mutta tämä on aina vaan kylmä ja torjuva.
Pahinta on, jos tämän jatkuessa pitkään yrittää asiaa ottaa puheeksi ja kertoa, miten pahalta toisen käytös tuntuu, mutta toinen ei edes kuuntele. Ei ymmärrä, ei halua kuunnella tai tyrmää kokemukset(kin) turhina ja itsekkäästi. Kun mies kertoo, että torjunta tuntuu pahalta, niin nainen vetoaa vaan väsymykseen, haluttomuuteen, hormoneihin, ihan mihin tahansa. Kyllä, todellisia syitä ne varmasti ovat, mutta siinä kohtaa kun hän selittää ja selittää toiselle haluttomuuttaan, hän samalla sivuuttaa täysin toisen tunteet ja kokemukset, sen, että toinen voi pahoin. Se on henkistä torjumista, joka on jopa pahempaa kuin fyysinen puute. Toisen tunne ja kokemus ei selityksillä muutu olemattomaksi, mutta jää ilman huomiota jota toinen kaipaisi. Torjujan tunteet ja tarpeet ovat asetelmassa yhtäkkiä dominoivia, toisen omat mitätöityjä.
Tämä on varmaan juuri niin kuin mieheni asian ilmaisisi. Mietinkin nyt, että haluaisiko hän minun vain sinnikkäästi tekevän uusia ehdotuksia, vai jättävän hänet rauhaan ehdotteluiltani?? Olen kysynytkin häneltä asiaa, mutta jotenkin en ole saanut kunnollista vastausta, ehkä hän ei edes tiedä, mitä oikeasti haluaisi...
ApOlisiko mitään jos sanoisit miehellesi että nyt ymmärrät kuinka tuo jatkuva pakkien saaminen satuttaa ja pyytäisit tuota mennyttä aikaa anteeksi? Jos tuokaan ei auta, tarkoittaa on tuo jatkuvien pakkien saaminen tappanut jo teidän seksielämän miehen puolelta aikaa sitten.
Meillä oli tuo sama tapahtumassa. Nostin asian esiin ja kerroin suoraan että jatkuva pakkien saaminen vaikuttaa siihen kuinka vaimoni koen. Onneksi vaimoni lopulta ymmärsi asian.
eri
On täysin kohtuutonta olettaa, että anteeksipyynnöllä, muutamilla sanoilla, kuitataan vuosikausien torjumiset. Toki se voi olla osa parantumisprosessia, mutta teot ovat ne, joilla oikeasti merkitystä.