Kuljettaako Ikea kotiin asti, vai vain alaovelle
Onko kukaan tilannut viime aikoina Ikeasta ja tietää varmasti vastauksen: jos tilaa kotiinkuljetuspalvelun, siis nettikaupassa, niin tuovatko kaiken kotiin asti (kerrostalossa) vai jättävätkö alaovelle? Pitäisi tilata monta sataa kiloa vaatekaappeja, kiva jos ne pitää itse kantaa ylös...
Kommentit (4)
Minun kokemukseni on kahden vuoden takaa ja Lapista.
Ikea käytti Itellan kuljetuspalvelua ja kyllä kantoivat huonekalut ylös asuntoon asti, vaikkei ollut edes hissiä käytössä. Ihan tuohon normaaliin kotiinkuljetushintaan. Tilasin tuotteet verkkokaupasta.
En sitten tosiaan tiedä jos ostaa myymälästä ja asuu Ikean myymälän toimitusalueella. Meillä lähin Ikea on reilun sadan kilometrin päässä joten Ikealla itsellään ei ole mahdollisuutta toimituksia tehdä.
Ikea tuo ylös asti. Monet suuret kotimaiset huonekaluliikkeet taas eivät. Esim. suurta muovimattorullaa ei kaksi miestä viitsineet kantaa toiseen kerrokseen edes maksusta, vaan jättivät maton alas rappukäytävään. Kyseessä eräs maamme suurimmista remonttiketjuista joka on ulkoistanut kuljetuksia firmoille, joita ei huvita tehdä mitään.
"Kuljetushinnat
Vyöhyke0-100kg> 100kgVyöhyke 1/ kuljettaja (Koti) *
Tavaratalojen lähialueet
39,-
79,-
Vyöhyke 1/kuljettaja + kantoapu (Koti +) **
Tavaratalojen lähialueet
69,-
109,-
Vyöhyke 2/kuljettaja (Koti) *
59,-
89,-
Erikoisalueet ja muu Suomi/ kuljettaja (Koti) *
129,-
129,-
* (Koti) Voit valita vain kuljettajan, jos sinulla on mahdollisuus toimia itse kantajana. Tuotteet toimitetaan ensimmäisen kynnyksen yli (Esimerkiksi kerrostaloissa rappukäytävän kynnyksen yli, ei huoneistoon asti). Päiväjakelu klo 8-16.
** (Koti+) Jos valitset kuljettajan ja kantoavun (valittavissa vain vyöhykkeellä 1), tuotteet toimitetaan huoneistoon asti. Jakelu klo 10-21 joko 10-15 tai 15-21."
Ei tule kuin ensimmäisen kynnyksen yli halvimmalla taksalla? Tämä koski tosin myymälästä ostettuja tuotteita.
kyllä tuo huoneeseen asti kunostaa tuon palvelun