Lastensuojelu ja traumojen hoito
Olen miettinyt tällaista asiaa: millä tavalla lastensuojelussa hoidetaan huostaanoton lapsille ja vanhemmille aiheutuvaa traumaa? Kuuluuko huostaanottoon esimerkiksi automaattisesti terapiaa molemmille vaurioiden minimoimiseksi? Vai millä tavalla asia on hoidettu? Kokemushan on molemmille todella repivä ja tuollainen trauma voi pilata koko loppuelämän kaikilta osapuolilta, vaikka siihen saisikin kaiken mahdollisen avun.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni kärsiikään sossujen mielivaltaisesta toiminnasta.
Jos teet valituksen toiminnasta käsittely kestää vuoden. Mitä sitten. Asia meni jo lapsi kasvaa laitoksessa.Ihan sama vaikka tekisit lastensuojelusta minkämoisen valituksen, selvityspyynnön tai oikaisupyynnön niin se lentää roskikseen ja saat jonkun onnettoman selityksen. Sen jälkeen et saa yhteyttä koko lafkaan.
Nämä julkishallinnon hommat ovat aina olleet näitä, olen itsekin ollut kaupungin hommissa joten tiedän miten siellä toimitaan ja vähätelläänkin ihmisiä, naureskellaan kun asiakkaat kuvittelevat hakevansa oikeutta.
Vähän on sellaista mielivaltaa kaiken suhteen, varsinkin nykyisin kun työntekijätkin ovat jo hieman erilaisia eivätkä siis yleisesti ottaen niin mukavia lämminhenkisiä ihmisiä.
Jos huostaanotetuilla lapsilla olisi niin hyvä olla, niin miksi sitten valitsevat lähteä ennemmin hatkaan kodittomana, rahattomana, vaikka joutuvat lähes varmasti raiskatuiksi? Kyse on kuitenkin lapsista. Nyt pitäisi silmät aueta jokaisella suomalaisella, haluavatko he tukea ja auttaa lapsia vaiko pedofileja ja lapsikauppiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni kärsiikään sossujen mielivaltaisesta toiminnasta.
Jos teet valituksen toiminnasta käsittely kestää vuoden. Mitä sitten. Asia meni jo lapsi kasvaa laitoksessa.Ihan sama vaikka tekisit lastensuojelusta minkämoisen valituksen, selvityspyynnön tai oikaisupyynnön niin se lentää roskikseen ja saat jonkun onnettoman selityksen. Sen jälkeen et saa yhteyttä koko lafkaan.
Nämä julkishallinnon hommat ovat aina olleet näitä, olen itsekin ollut kaupungin hommissa joten tiedän miten siellä toimitaan ja vähätelläänkin ihmisiä, naureskellaan kun asiakkaat kuvittelevat hakevansa oikeutta.
Siksi lähetän jokaiselle viranomaiselle sähköpostia ja laitan vastaanottajiksi jokaisen erikseen. Saatan myös soittaa heille henk.koht. Jokaisen viranomaisen nimen laitan google mapsiin, sekä virastojen some-kanaville, sekä kerron, miten he ovat korruptoituneessa suojatyössään rikkoneet lakia.
Luulen, että uskottavuus systeemiltä on menossa lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Meitä se ei enää auta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä se ei enää auta..
Tiedän. Mutta tietyssä mielessä saattavat entiset sijoitetutkin saada oikeutta.
Ptsd kaikista viranomaisista ja heihin verratavista. Ensin ajattelin päättää päiväni kun sossun raju valehtelukaan joka todistettavissa ei johtanut mihinkään. On nauhoitus ja kaksi ulkopuolista todistajaa.
Nyt aion olla pitkäikäinen,hankala ja kallis päänvaiva yhteiskunnalle koska terapiakaan ei ole vaihtoehto. Kävin siellä kerran ja kaikki puhuttu oli sossun tiedossa.
Lapsetkin varmaan, eivät käy koulua, eivät nuku.
Aloittaja ei todellakaan tiedä lastensuojelusta yhtään mitään,kun edes kysyy tuollaista LOL! Mitään "traumaterapiaa" ei ole tarjoiltu koskaan,sillä vanhempi on se rikollinen,joka tulee ajaa mieluiten itsetuhon partaalle-ei edes silloin,kun ihminen on itse hankkinut traumaterapiat ja lausunnot ja todisteet vakavasta pysyvästä traumatisaatiosta viranomaisten rikollisen toiminnan seurauksena:millään ei ole mitään merkitystä,vain huostaanotoilla tienaamisella ja vanhemman piinaamisella on,lapsi on tässä kaikessa pelkkä pelinappula. Mitä huonovointisempi vanhempi on,sitä parempi:huostaanottoa ei tarvitse koskaan purkaa,tapaamiset voidaan määrätä valvotuiksi tai kieltää täysin. Lastensuojelu on rikollisjärjestö,jolla ei ole mitään vastuuta rikoksistaan ihmisyyttä vastaan missään tuomioistuimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelulakiin on tullut vastikään paljon muutoksia.
Juu. On viety viimeisetkin mahdollisuudet puuttua nuorten hatkaamisiin tai väkivaltaiseen käytökseen niin laitoksessa, kouluissa kuin kaduillakin.
- ohjaaja
Meilläkin on nuoria jotka sijotettuna lintsaamisen ja/tai päihteiden takia.
Saadaan sanoa ettei ole kivaa kun eivät mene kouluun tai narkkaavat. Muuta ei.
Ihme kaksinaismoralismia. Kodilta on vaadittu että pakottavat kouluun ja päihteet on syy kiireelliseen sijotukseen.
Puhuttaisipa tästä enemmän. Mutta sossuja pelätään, toki ihan syystä.
-Toinen
Kohta on varmaan ohjaaja syytteessä, jos puuttuu ilman rajoituspäätöstä mihinkään nuorelle haitalliseen. Huoneenkin voi ohjaajavetoisesti vasta siivota, kun pystyy perustelemaan sen nuoren omana ja muiden terveysriskinä, yöt sometetaan huoneessa puhelimella silmät ristissä, mutta jos on hiljaa ja ei häiritse muiden unta, niin et voi puuttua. Mikäli ei ole LVR:n alla ja vaikka tiedät, että on lähtiessään aikomus huitoa ties missä aamuyöhön tai hatkata, niin et voi kuin toivottaa turvallista matkaa.
- kolmas, 25 vuoden kokemuksella ohjaajana
Tämä on nii-in yleistä..