Influenssa tappaa Suomessa vuosittain 500 - 2 000 ihmistä parissa kuukaudessa, vaikka siihen on rokote. Pitäisikö yhteiskunta sulkea joka talveksi?
Korona on tappanut reilussa viidessä kuukaudessa paljon vähemmän.
Influenssa tappaa kaikenikäisiä terveitä, jopa vauvoja.
Miksi yhteiskuntaamme ei suljeta joka talveksi, kun influenssaepidemia on tulossa? Säästyisi paljon henkiä.
Kommentit (34)
Jos olisimme eläneet kuten influenssan aikana, olisi kuolleita tullut suomessa kymmeniä tuhansia. Siinä on se ero.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisimme eläneet kuten influenssan aikana, olisi kuolleita tullut suomessa kymmeniä tuhansia. Siinä on se ero.
Vahvaa mutuilua. Ruotsi on elänyt kuten influessan aikana ja kuolleita on viisi tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
ruostissa on eletty normaalisti koronan kanssa ja suomeen suhteutettuna kuolleita on vain 2 500. siis influenssan verran.
Pitää muistaa sekin että moni niistä jotka kuoli koronaan olisi suurella todennäköisyydellä kuollut mihin tahansa seuraavaan tautiinsa, influenssaan, keuhkokuumeeseen tms. (monisairaat, vanhukset).
Joten jokikinen koronakuolema ei ole puun takaa tullut yllättävä ja ylimääräinen kuolema.
ei paha tauti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruostissa on eletty normaalisti koronan kanssa ja suomeen suhteutettuna kuolleita on vain 2 500. siis influenssan verran.
Vertaat vahvistettuja kuolemia tilastoista arvioituun kokonaiskuolleisuuteen (1000-2000) kun sinun pitäisi verrata vahvistettuihin influenssakuolemiin joita on ollu 2000-luvulla Suomessa muutamasta kymmenestä viiteen sataan vuosittain. Typerää.
Koronahullut pitäisi internoida leireille kiusaamasta tavallisia ihmisiä.
Ei vaan että influenssarokotteen ottaisivat kaikki riskiryhmään kuuluvat. Säästyisi aika monta henkeä.
Vuonna 2010 influenssaan kuolleiden määrä on lähtenyt nousuun. Vuonna 2018 influenssaan kuoli 400-450 henkilöä. Koronaan on tämän kevään aikana kuollut 328 ihmistä, vaikka rajoitukset tehtiin.
Mutta luulen, että sulkemisen yksi isoin syy oli taudin nopea leviäminen ja taudin tuntemattomuus. Influenssa tuntuu monilta ihmisiltä unohtuneen, vaikkei ole mikään pieni juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvaa mutuilua. Ruotsi on elänyt kuten influessan aikana ja kuolleita on viisi tuhatta.
Jep, ja jo melkein 5% kansasta sairastanut, ehkä. Eli sellainen 50 000 kuolemaa ainakin vielä tuloillaan jos annetaan taudin tartuttaa suurin osa väestöstä.
Korona oli ja on yks suuri huijaus jolla ole terveyden kanssa mitään tekemistä. Ja hyvä osoitus siitä minkälaiset idioottien kanssa me elämme. Median kautta voidaan tuputtaa ihan mitä vaan ja lampaat määkii.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2010 influenssaan kuolleiden määrä on lähtenyt nousuun. Vuonna 2018 influenssaan kuoli 400-450 henkilöä. Koronaan on tämän kevään aikana kuollut 328 ihmistä, vaikka rajoitukset tehtiin.
Mutta luulen, että sulkemisen yksi isoin syy oli taudin nopea leviäminen ja taudin tuntemattomuus. Influenssa tuntuu monilta ihmisiltä unohtuneen, vaikkei ole mikään pieni juttu.
Olennaista on se että influenssa pääsee noihin lukuihin tarttumalla vuosittain noin joka kuudennen suomalaisen. Koronan osalta ollaan ehkä prosentissa, jos sielläkään, kiitos rajoitusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole, myös Ruotsissa on noudatettu ohjeistuksia vaikka palvelut on auki. monet kansainväliset yritykset ovat ottaneet etätyötä käyttöön, matkustuskiellot yms. Ruotsista puuttuu lainsäädäntö rajoitusten osalta, mutta kehottaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luulen, että sulkemisen yksi isoin syy oli taudin nopea leviäminen ja taudin tuntemattomuus. Influenssa tuntuu monilta ihmisiltä unohtuneen, vaikkei ole mikään pieni juttu.Olennaista on se että influenssa pääsee noihin lukuihin tarttumalla vuosittain noin joka kuudennen suomalaisen. Koronan osalta ollaan ehkä prosentissa, jos sielläkään, kiitos rajoitusten.
Hyvä huomio. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan että influenssarokotteen ottaisivat kaikki riskiryhmään kuuluvat. Säästyisi aika monta henkeä.
Väärin. Rokotteet tunnetusti toimii huonosti vanhuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset muuta Ruotsiin?
Kyllä Tengele sinustakin huolen pitää :)
Mä luulin että yksinkertaisetkin ihmiset tajuaa, että jos todellisuudessa tuntuu olevan iso ristiriita, jonka ainoastaan itse huomaa peruskouluälyllä, niin todennäköisin selitys on että ei itse nyt tajua jotain, ja sen sijaan että paljastaisi tyhmyytensä niin yrittäisi ottaa selvää, että mitä ei nyt itse ymmärrä.
Tämä