Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde joka ei etene mihinkään

Vierailija
03.07.2020 |

Täytän tänä vuonna 30 vuotta, mies kaksi vuotta vanhempi. Olemme seurustelleet 8 vuotta. Asumme kahdestaan miehen omistamassa asunnossa ja käymme molemmat töissä, tapaamme ystäviä ja vietämme mukavaa kaupunkielämää ravintoloineen ja rientoineen.

Nyt olen hiljattain herännyt siihen, että melkein kaikilla ystävilläni on lapsia, he ovat naimisissa ja remontoivat yhteisiä kotejaan. Olen ajatellut aina että minusta tulee suht nuori äiti mutta nyt en enää tiedä missä tässä mennään. Ehkä mieheni ei sittenkään koskaan halua lapsia koska ei tee aloitetta suuntaan eikä toiseen.

Viimeisin keskustelumme perheen perustamisesta on kahden vuoden takaa, jolloin mies sanoi että haluaa kyllä lapsia ”sitten joskus” mutta ”ei vielä”. Koko homma on vain vähin äänin lakaistu maton alle eikä mies osoita mitään vakiintumisen merkkejä edelleenkään.
Hän ei ole vieläkään kosinut vaikka olemme jo näin pitkään olleet yhdessä ja suhteessa on kaikki hyvin.

Vieläkö tässä odottelisi vai mitä ihmettä teen?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhteen pitäisi edetä mihinkään?

Vierailija
2/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä sen pitääs mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ultimatumin, alatte suunnittelemaan häitä ja heti sen jälkeenlapsenteko alulle. Jos ei halua, niin sinä muutat heti pois .ei odotteluja.

Vierailija
4/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa vaan roikkua löysässä hirressä ilman mitään tulevaisuuden turvaa? Ap:n mies kuulostaa siltä että haluaa vain elää nuoruuttaan huolettomana lopun elämänsä. Kyllä minä tuon ikäisenä haluaisin sen varmistuksen, että mies on valmis sitoutumaan minuun oikeasti. Toki meitä on moneen junaan ja se on ihan ok.

Vierailija
5/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa vaan roikkua löysässä hirressä ilman mitään tulevaisuuden turvaa? Ap:n mies kuulostaa siltä että haluaa vain elää nuoruuttaan huolettomana lopun elämänsä. Kyllä minä tuon ikäisenä haluaisin sen varmistuksen, että mies on valmis sitoutumaan minuun oikeasti. Toki meitä on moneen junaan ja se on ihan ok.

Avoliitossa eläminen on löysässä hirressä roikkumista?

Vierailija
6/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei tuo muuta tulevaisuuden turvaa kuin leskeneläkkeen, jos toinen aviopuolisoista kuolee. Ja tämäkin on asia, jota todennäköisesti tullaan jossain vaiheessa muuttamaan siten, että leskeneläke poistetaan. Vai ajattelitko, että  lapset ovat tulevaisuuden turva?

Vierailija
7/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulet että papin aamen muuttaa parisuhteenne autuaammaksi niin elät kyllä harhoissa.

Vierailija
8/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eikä tahdo asioiden muuttuvan. Sinulla miettimisen paikka.

Vierailija
9/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoliitossa eläminen on löysässä hirressä roikkumista?

On, jos ap on ilmaissut halunsa perheenperustamiseen ym. ja mies vain kiertelee ja kaartelee. Tulisi mieleen, että odottaako mies jotakuta mielestään "parempaa" tai haluaako ylipäätään koskaan niitä samoja asioita kuin ap. Aika kuluu koko ajan...

Vierailija
10/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei tuo muuta tulevaisuuden turvaa kuin leskeneläkkeen, jos toinen aviopuolisoista kuolee. Ja tämäkin on asia, jota todennäköisesti tullaan jossain vaiheessa muuttamaan siten, että leskeneläke poistetaan. Vai ajattelitko, että  lapset ovat tulevaisuuden turva?

Ehdottomasti suurin turva avioliitossa on lesken asumisoikeus yhteisessä asunnossa. Ja erityisen tärkeä se on ap:n tapauksessa kun asunto on miehen omistuksessa. Nyt jos mies kuolee, puoliso joutuu lähtemään asunnosta jota hän on pitänyt kotinaan vuosien ajan.

Vierailija
11/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette nähtävästi halua samoja asioita elämässänne.

Vierailija
12/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on keskustelun paikka. Mitä mies haluaa elämältä ja teidän suhteelta ja mitä sinä haluat ja kohtaavatko nämä halut? Nosta kissa pöydälle.

Jos mies on edelleen sitä mieltä, että "ehkä joskus tulevaisuudessa" haluaa niitä asioita, joita sinä haluat, sinun on ratkaistava suhtautumisesi asiaan. Jäätkö odottamaan ja katsomaan, mitä mies tulevaisuudessa haluaa vai päätätkö jatkaa eri teitä.

Vierailija
13/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuteni olen turvannut itse. Mutte en minä rakentele mitään pilvilinnoja taloremonteista, häistä, lapsista, jne vaan annan asioiden mennä omalla painollaan. 

Vierailija
14/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenkö pitäisi turvata esim, ap tulevaisuus?

Vierailija
15/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo epäilyttävää ettei kumpikaan nosta kissaa pöydälle. Mitä sinä Ap pelkäät jos niin tekisit? Mies ei haluakaan lasta ja heittää sinut pihalle kämpästään? Ei kannata ikinä asua toisen siivellä, aina pitää olla mustaa valkoisella että sinulle kuuluu asunnosta osa.

Vierailija
17/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ehkä joskus tulevaisuudessa" nämä miehet ei joko tee niitä lapsia koskaan tai tekee niitä lapsia vain toisen mieliksi saadakseen tämän hiljaiseksi. 

Vierailija
18/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo epäilyttävää ettei kumpikaan nosta kissaa pöydälle. Mitä sinä Ap pelkäät jos niin tekisit? Mies ei haluakaan lasta ja heittää sinut pihalle kämpästään? Ei kannata ikinä asua toisen siivellä, aina pitää olla mustaa valkoisella että sinulle kuuluu asunnosta osa.

Ketään ei voi häätää omasta kodistaan(virallisesta osoitteesta) kuin käräjäoikeuden päätöksellä vaikka ei omistaisi neliötäkään. 

Vierailija
19/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse kosi? o_O

Naiset haluavat miehiä useammin naimisiin joten naiset useimmin kosivat? :D

Vierailija
20/71 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mies on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eikä tahdo asioiden muuttuvan. Sinulla miettimisen paikka.

Jep, itsekin olin tyytyväinen avoliitossa kun en halunnut sitoutua mieheen. Stten tapasin sen oikean miehen, jätin avopuolisoni ja menin naimisiin sen uuden miehen kanssa keneen halusin sitoutua.