Teinilapsi raskaana
Sain kolme päivää sitten tietää 13 vuotiaan lapseni olevan raskaana. Isä on 15, eivät seurustele. Kyseessä oli ehkäisyn väärinkäyttö (ja vielä ensimmäinen yhdyntä). Raskaus on varmistettu. Tyttö on kypsä ikäisekseen, ei maistele alkoholia, tupakkaa tms ja pyörii fiksuissa porukoissa. Antaisitteko tässä tilanteessa pitää lapsen, vai "pakottaisitteko" aborttiin? Tyttö itse on kahden vaiheilla, haluaisi pitää muttei ole varma onko valmis ja haluaako " lopettaa" oman nuoruutensa ennen sen alkuakaan.
Kommentit (47)
Onpa kiva kuulla että tarinalla oli onnellinen loppu :)
Joissain kylttyyreissä yleisen mielipiteen mukaan 13-v on valmis kantamaan täysipainoisesti sekä äidin, vaimon että rakastajattaren roolin. Joten kovin suhteellisia ovat nämäkin kysymykset.
Onko raskaus ihan varmasti varmistettu?
Omat vanhempani väittivät kun olin 14v, että olin raskaana. Vaikka en ollut koskaan, ikinä, ollut edes yhdynnässä. Huusivat ja pieksivät päivittäin ja sanoivat että elämäni menee pilalle. Sitten kun selvisi etten todellakaan ollut raskaana, niin totesivat että sitten kun olen, niin abortti heti..
Mahtoivat olla iloisia kun kuulivat sitten kun olin aikuinen että kärsin lapsettomuudesta ja sain lapseni hedelmöityshoidoilla.
Tulee niin ärsyttävä olo tällaisista ketjuista..
Vierailija kirjoitti:
Onko raskaus ihan varmasti varmistettu?
Omat vanhempani väittivät kun olin 14v, että olin raskaana. Vaikka en ollut koskaan, ikinä, ollut edes yhdynnässä. Huusivat ja pieksivät päivittäin ja sanoivat että elämäni menee pilalle. Sitten kun selvisi etten todellakaan ollut raskaana, niin totesivat että sitten kun olen, niin abortti heti..
Mahtoivat olla iloisia kun kuulivat sitten kun olin aikuinen että kärsin lapsettomuudesta ja sain lapseni hedelmöityshoidoilla.
Tulee niin ärsyttävä olo tällaisista ketjuista..
Joku syy kai heillä oli epäillä? Ihan oikein sinulle
Vierailija kirjoitti:
-AP- provoaa minkä kerkiää ja mammat vaahtoaa...
En näe mitään vaahtoamista siinä, jos ihmiset kertovat oman mielipiteensä kyseenä olevaan tilanteeseen, on se sitten totta tai keksittyä.
Ja tiedätkö - vaikka tämä tapaus ei olisikaan tosi, tätä tapahtuu kuitenkin koko ajan, usko tai älä!
Jos minun äitini olisi tehnyt abortin juurikin samanikäisenä, minua ei olisi. Olen siitä kiitollinen. On kuitenkin itselläkib ollut vähän vaikeaa elää, kun isovanhemmat käänsivät selkänsä minullekin juuri äitini nuoren iän takia.
Odotan nyt itsekin lasta joten turha meidän teiniäitiä syyttää.
Miksi kommentoida ketjuun vuodelta 2013? Olette joko tyhmiä tai idiootteja. Tai molempia 🤡
Ap vaihtoehtoja ei ole kun kerran 15v 'isä' oli vain pano eikä ole kiinnostunut perhe-elämästä.
Ottaisin yhteyttä pojan vanhempiin ja yrittäisin puhua järkeä. Jokainen sikiö on arvokas.
Joku rölli kaivanut sitten viisi vuotta vanhan ketjun.
Mitä tytär itse on mieltä? Kannattaa kuunnella häntäkin. Lapsesi ei ole lelusi.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on normaaliälyinen, niin ymmärtää kyllä, miksi abortti on ainoa vaihtoehto.
Normaaliälyinen ymmärtäisi että "ainoa vaihtoehto" ei ole vaihtoehto ensinkään.
Kiitos kaikille, jotka vastasivat tähän 5 vuotta sitten avaamaani ketjuun. Tiedoksi teille, että tyttäreni piti lapsen ja nyt hän on 5-vuotias reipas lapsi. Itseasiassa hänellä on myös jo 3 pikkusisarusta eli tyttäreni on nyt 18-vuotias neljän lapsen yh-äiti ja onnellisempi kuin koskaan. Isät näillä lapsilla on kaikille erit, eivätkä he ole mukana lasten elämässä. AP.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille, jotka vastasivat tähän 5 vuotta sitten avaamaani ketjuun. Tiedoksi teille, että tyttäreni piti lapsen ja nyt hän on 5-vuotias reipas lapsi. Itseasiassa hänellä on myös jo 3 pikkusisarusta eli tyttäreni on nyt 18-vuotias neljän lapsen yh-äiti ja onnellisempi kuin koskaan. Isät näillä lapsilla on kaikille erit, eivätkä he ole mukana lasten elämässä. AP.
Suloista. Voisin alkaa isähahmoksi heille kaikille, tyttäresi mukaanlukien, ja tehdä vielä pari omaa kersaa.
Ap et voi loppuelämääsi tehdä päätöksiä lapsesi puolesta.
Jos vain kaksi vaihtoehtoa: teinivanhemmuus tai ikuinen lapsettomuus. Kumman valitset?
Hyvin voi lapsi, äiti menestyy koulussa ja isä on mailmanmestarikin.