Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisikohan tämän parkkisakon kumottua? Syy:

Vierailija
02.07.2020 |

Parkkerattiin auto ja lähdettiin syömään. Kohta mies muisti, että auton parkkimaksu pitää maksaa (miehen auto, minä ajoin). Sanoin, että ei hätää, mulla on Easypark-sovellus, maksan sen sillä. Miehen auto ei ollut tunnareissani, mutta sen sai kätevästi lisättyä sinne. Mies sanoi, että muistaakohan rekisteritunnusta, ja katsoi avaimiaan ja sanoi sitten tunnuksen. Laitoin parkkiaikaa ja mentiin syömään.
Matkalla vielä näin parkkipirkon (miehen), joka keskusteli jonkun autoilijan kanssa, joka oli auton ja peräkärryn kanssa Kasarmitorilla, mutta ei siinä sen ihmeempää.
Kun tulimme syömästä, autossa olikin parkkimaksu!
Eli mies oli sanonut mulle auton rek-tunnuksen väärin. Koitin etsiä vielä miestä, siis parkkivalvojaa, mutta häntä ei näkynyt. Eli kaupungin pysäköintivirhemaksu kyseessä, ei mikään yrityksen (joita en maksa koskaan, koska heillä todistustaakka kuskista).
Ajattelin vaatia maksun mitätöintiä, koska mielestäni meillä on todella hyvä ja pätevä syy.

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä sillä rekkarilla ei ole edes yhtäkään ajoneuvoa. Sekin on mahdollista.

Ap

Yhtäkään? Meinaatko että voisi jossain tapauksessa olla enemmänkin kuin yksi?

Vierailija
102/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä oikaisuvaatimus, niin sillähän se selviää.

Pysäköinnin valvoja ei ole tehnyt minkäänlaista virhettä, joten mikään pakko heidän ei ole mitätöidä maksua.

Periaatteessahan olisit voinut pysäköidä myös sen auton minkä rekkaria käytit. Eli sinun kannattaa oikaisuvastimuksen liitteeksi pyytää käyttämäsi rekisterinumeron ajoneuvon omistajalta lausunto, jossa hän vakuuttaa että kyseinen sjoneuvo ei ole ollut käytössäsi ja että se ei ole ollut ajankohtana pysäköitynä alueella.

Mä kyllä luulisin, että mun ei tarvitse häntä tavoittaa, vaan toi asia selviää Easyparkin asiakaspalvelun kanssa. Jonka voi liittää valitukseen.

Ap

Miten easyparkki voi muka auttaa sinua tässä asiassa? Ei ne tiedä minkä auton olet oikeasti pysäköinyt.

Näkeväthän se sen virhemaksusta. Siihen pistetään rekkari, jolle auton maksu on maksettu. Näkee, että numerot heittävät järjestyksessä. Ja he vain siis voivat todistaa, että sillä kellonlyömällä sille lähellä olevalle rekkarille oli mun sovelluksesta maksettu siinä lokaatiossa parkkiaikaa. Ei siihen tarvita sen auton omistajaa sanomaan, että mun puhelimesta ei ole maksettu mitään hänen autoonsa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä sillä rekkarilla ei ole edes yhtäkään ajoneuvoa. Sekin on mahdollista.

Ap

Yhtäkään? Meinaatko että voisi jossain tapauksessa olla enemmänkin kuin yksi?

En sillä lailla tarkoittanut. Edes sana alleviivasi (ehkä hiukan väärässä paikassa) sitä yhtä. (=ei edes yhtä)

Ap

Vierailija
104/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mokasi, ap maksaa. kuljettajan tulee huolehtia pysäköintimaksustaan pysäköidessään.

Vierailija
105/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos niille kahdelle järkevälle jotka kommentoi aiemmin. Yritän selvittää pysäköinninvalvojan tiedot ja selvitän asian hänen kanssaan. Jos mies yrittää tosissaan vierittää koko sakon niskoilleni niin teen kaikkeni päästäkseni siitä eroon. En halua että tietoihini jää pysyvä merkintä, jos joskus vaikka vaihdan työpaikkaa.

Ap

En todellakaan toimi näin, tämä ap:na trollaava ei tiedä yhtään mitään. Maksun perumista anotaan kirjallisesti kunnan pysäköinmaksulautakunnalta.

Ap

Vain jos sakko on alle 300e

Tietenkin se on, etkö ymmärrä, että kyse on pysäköintivirhemaksusta? Ei sakosta edes.

Ap

Äläpä lässytä, itselläsikin on termit sekaisin avausvietissä.

Ei ollut. Se on parkkisakko puhekielessä, joka lyhyyden vuoksi laitetaan otsikkoon.

Ap

Vierailija
106/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sai vastaavassa tilanteessa peruttua. Riitti todisteeksi, että autot on saman perheen ja olet selvästi yrittänyt maksaa.

Vierailija
107/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysäköinnin valvoja ei ole tehnyt minkäänlaista virhettä, joten mikään pakko heidän ei ole mitätöidä maksua.

Periaatteessahan olisit voinut pysäköidä myös sen auton minkä rekkaria käytit. Eli sinun kannattaa oikaisuvastimuksen liitteeksi pyytää käyttämäsi rekisterinumeron ajoneuvon omistajalta lausunto, jossa hän vakuuttaa että kyseinen sjoneuvo ei ole ollut käytössäsi ja että se ei ole ollut ajankohtana pysäköitynä alueella.

Mä kyllä luulisin, että mun ei tarvitse häntä tavoittaa, vaan toi asia selviää Easyparkin asiakaspalvelun kanssa. Jonka voi liittää valitukseen.

Ap

Miten easyparkki voi muka auttaa sinua tässä asiassa? Ei ne tiedä minkä auton olet oikeasti pysäköinyt.

Näkeväthän se sen virhemaksusta. Siihen pistetään rekkari, jolle auton maksu on maksettu. Näkee, että numerot heittävät järjestyksessä. Ja he vain siis voivat todistaa, että sillä kellonlyömällä sille lähellä olevalle rekkarille oli mun sovelluksesta maksettu siinä lokaatiossa parkkiaikaa. Ei siihen tarvita sen auton omistajaa sanomaan, että mun puhelimesta ei ole maksettu mitään hänen autoonsa.

Ap

Tarkoitan siihen pistetään rekkari, jonka mukainen auto ruudussa seisoo.

Ap

Vierailija
108/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP mokasi, ap maksaa. kuljettajan tulee huolehtia pysäköintimaksustaan pysäköidessään.

”Työkaverini sai vastaavassa tilanteessa peruttua. Riitti todisteeksi, että autot on saman perheen ja olet selvästi yrittänyt maksaa.”

Lukisitko tämän, dampio? :(

Ap

Vierailija
109/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu peruminen. Teidän moka. Kannattaa olla huolellisempi. Ja hei, opetelkaa nyt ihmeessä se rekkari ulkoa.

Sori vaan, mutta vaikutat ihan juntilta. Sinunlaisesi typeryskö ottaisi virhemaksua kansalaiselta? Idiootti.

Ap

Älä viitsi. Tekeydyt täällä joksikin mukamas hauskaksi. Näyt läpi. Lopeta jo.

Ihan hyvä aloitus joo, mutta nyt menee yli.

Vierailija
110/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini sai vastaavassa tilanteessa peruttua. Riitti todisteeksi, että autot on saman perheen ja olet selvästi yrittänyt maksaa.

Hyvä, hienoa! Kuulostaa lupaavalta

Ap

Vierailija
111/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalleni kävi sama moka minun autoni kanssa, maksu saatiin peruttua kun reklamoitiin asiasta.

Vierailija
112/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän tuo mitään todista. Sinullahan olisi voinut olla käytössä tuo auto jonka pysäköinnin maksoit. Nyt yrität tällä tarinalla pelastaa toisen maksamatta jättäneen pysäköinnin, koska teillä on melkein sama rekkari.

Vierailija
113/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu peruminen. Teidän moka. Kannattaa olla huolellisempi. Ja hei, opetelkaa nyt ihmeessä se rekkari ulkoa.

Sori vaan, mutta vaikutat ihan juntilta. Sinunlaisesi typeryskö ottaisi virhemaksua kansalaiselta? Idiootti.

Ap

Sori, koitin tekeytyä vihaiseksi, eikä se vaatinut edes koittamista, tambioiden kommentit veetuttivat oikeasti, siis se, miten he eivät vaadi kanssaihmisilleen puhuessaan itseltään enempää järkeä.

Ap

Vierailija
114/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Työkaverini sai vastaavassa tilanteessa peruttua. Riitti todisteeksi, että autot on saman perheen ja olet selvästi yrittänyt maksaa.”

Ap

No, hae sitten oikaisua. Mitä ihmettä täällä rutiset ja öliset?

Rasittavaa vouhotusta. Toimi niinkuin parhaaksi näet. Tiedot mitä teet ja silti valitat mielipiteistä. Mene sinne sivustolle hakemaan se oikaisu.

Vierailija
115/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oikaisuvaatimus. Ehkä menee läpi, ehkä ei.

Vierailija
116/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän tuo mitään todista. Sinullahan olisi voinut olla käytössä tuo auto jonka pysäköinnin maksoit. Nyt yrität tällä tarinalla pelastaa toisen maksamatta jättäneen pysäköinnin, koska teillä on melkein sama rekkari.

Ei olisi, koska se uusi auto on perustettu puhelimeeni hetkeä ennen, kuin sain virhemaksun lähes identtisen reknon omaavalle autolle. Ei niiden sentään virastoissa tarvitse aivottomia olla, vaikka tekevätkin tylsää ja mekaanista työtään.

Ap

Vierailija
117/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, hae sitten oikaisua. Mitä ihmettä täällä rutiset ja öliset?

Rasittavaa vouhotusta. Toimi niinkuin parhaaksi näet. Tiedot mitä teet ja silti valitat mielipiteistä. Mene sinne sivustolle hakemaan se oikaisu.

En mene, vaan ensin soitan näihin paikkoihin, että tiedän, mitä odottaa. Siis Easyparkille ja pysäköinninvalvontaan. Mutta yöllä on paha soittaa.

Ap

Vierailija
118/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, koitin tekeytyä vihaiseksi, eikä se vaatinut edes koittamista, tambioiden kommentit veetuttivat oikeasti, siis se, miten he eivät vaadi kanssaihmisilleen puhuessaan itseltään enempää järkeä.

Ap

Tämän ketjun idiootti on se joka pysäköi väärällä rekisterinumerolla.

Vierailija
119/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä rekkari on teidän moka. Ei onnistu virhemaksun peruminen.

Miksi ei? Haluaisitko, tai oikeammin, kykenetkö, hieman perustelemaan?

Ap

Onko AP hieman vajaa?

Vierailija
120/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolestuttaa näiden maksanien lapset. Eivätkö he osaa siis neuvoa omia lapsiaankaan oikein, vaan alistumaan lampaina kaikkeen ja vielä ajattelemaan, että lapsi teki VÄÄRIN? Tai mokasi? Kamalaa 😥

Olen niin pahoillani heidän rahojensa puolesta. Toki kunnallehan se tuo kivasti pientä lisätuloa 🤗

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä