Saisikohan tämän parkkisakon kumottua? Syy:
Parkkerattiin auto ja lähdettiin syömään. Kohta mies muisti, että auton parkkimaksu pitää maksaa (miehen auto, minä ajoin). Sanoin, että ei hätää, mulla on Easypark-sovellus, maksan sen sillä. Miehen auto ei ollut tunnareissani, mutta sen sai kätevästi lisättyä sinne. Mies sanoi, että muistaakohan rekisteritunnusta, ja katsoi avaimiaan ja sanoi sitten tunnuksen. Laitoin parkkiaikaa ja mentiin syömään.
Matkalla vielä näin parkkipirkon (miehen), joka keskusteli jonkun autoilijan kanssa, joka oli auton ja peräkärryn kanssa Kasarmitorilla, mutta ei siinä sen ihmeempää.
Kun tulimme syömästä, autossa olikin parkkimaksu!
Eli mies oli sanonut mulle auton rek-tunnuksen väärin. Koitin etsiä vielä miestä, siis parkkivalvojaa, mutta häntä ei näkynyt. Eli kaupungin pysäköintivirhemaksu kyseessä, ei mikään yrityksen (joita en maksa koskaan, koska heillä todistustaakka kuskista).
Ajattelin vaatia maksun mitätöintiä, koska mielestäni meillä on todella hyvä ja pätevä syy.
Kommentit (217)
Mulle kävi vähän samoin, maksoin Easyparkilla vahingossa edellisen autoni pysäköinnin, vaikka mulla oli uus auto ollut jo jonkin aikaa... Sain sakon kumottua.
Mulle kävi vähän vastaavasti kun olin pari päivää sitten miehen kanssa käymässä helsingissä. Jätettiin auto senaatintorille ja lähdettiin käymään syömässä. Mies tajusi vasta ravintolassa ettei maksettu pysäköintiä, joten laitettiin se mun easyparkin kautta. Ja tosiaan näppäilin väärin sen rekkarin kun auto piti lisätä ekaa kertaa appiin. Kun palattiin autolle siellä oli sakkolappu ikkunassa.
Lähetin easyparkille heti viestin ja sain rahat takaisin, sen jälkeen olin yhteydessä pysäköinninvalvontaan ja sakko peruttiin. Lisäksi easypark lähetti tuotepaketin, joka tuli heti seuraavana päivänä. Kaksi lippistä, uudet saranat ulko-oveen, avaimenperä, täysi setti kahvikuppeja ja 50e arvosta ilmaista pysäköintiä (tosin se on voimassa vain Lieksan keskustassa keskiviikkoisin ja en ikinä ole siellä edes käynyt ja luulis että pysäköinti on ilmaista tollasessa paikassa?!?!). Eli aina kannattaa reklamoida.
Itse tein valituksen, koska naamioihin pukeutuneet ryöstäjät pöllivät jopa parkkikiekon ja jättivät minut sidottuna takapenkille suukapula suussa. Muistan sen parkkipirkon vi tt. umaisen ilmeen kun kirjoitti sakon vaikka näki minut köysissä takapenkillä.
Valitus ei mennyt läpi. Syy: autossa ei ollut pysäköintikiekkoa.
Sen jälkeen tein oikaisuvaatimuksen, jossa oli kopiot rikosilmoituksista ja vakuutusyhtiölle lähteneet kuvat autosta. Sain kerättyä jopa adressiin nimiä kumoamista varten ja some oli lähellä räjähtää kun jaoin tiedon tapahtuneesta twitterissä. Lähetin myös äänitteet ryöstäjien puheenvuoroista oikeudessa, jossa myönsivät vohkineensa parkkikiekon ja sitoneen minut auton takapenkille.
Päätöstä ei oikaistu.
Seuraavaksi tein ryöstäjien kanssa diilin että mennään nimeltämainitsemattomaan parkkifirmaan käymään. Saavuimme johtajan toimistoon ja ryöstäjät köytti johtajan, ja yksi osoitti häntä kertasingolla. Selitin tapauksen ja kysyin että oikaistaanko päätös.
Päätöstö ei oikaistu. Itse kerkesin juuri hypätä huoneesta ennen kuin räjähti.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein valituksen, koska naamioihin pukeutuneet ryöstäjät pöllivät jopa parkkikiekon ja jättivät minut sidottuna takapenkille suukapula suussa. Muistan sen parkkipirkon vi tt. umaisen ilmeen kun kirjoitti sakon vaikka näki minut köysissä takapenkillä.
Sen jälkeen tein oikaisuvaatimuksen, jossa oli kopiot rikosilmoituksista ja vakuutusyhtiölle lähteneet kuvat autosta. Sain kerättyä jopa adressiin nimiä kumoamista varten ja some oli lähellä räjähtää kun jaoin tiedon tapahtuneesta twitterissä. Lähetin myös äänitteet ryöstäjien puheenvuoroista oikeudessa, jossa myönsivät vohkineensa parkkikiekon ja sitoneen minut auton takapenkille.
Päätöstä ei oikaistu.
Seuraavaksi tein ryöstäjien kanssa diilin että mennään nimeltämainitsemattomaan parkkifirmaan käymään. Saavuimme johtajan toimistoon ja ryöstäjät köytti johtajan, ja yksi osoitti häntä kertasingolla. Selitin tapauksen ja kysyin että oikaistaanko päätös.
Sulla on käynyt harvinaisen huono tuuri :( mutta noita kuulee välillä.
Mä oon aina saanut kumottua sakot, en ole kertaakaan niitä joutunut maksamaan missään kaupungissa. Noin 20 kertaa olen valittanut. Riittää kun sinne soittaa tai laittaa sähköpostia, että "anteeksi, lupaan ettei tämä toistu". Ihmisiä nekin on :) Jos se ei toimi niin voi uhata "en enää ikinä pysäköi tässä kaupungissa!!!!" ja silloin ne viimeistään paniikissa pyytelee multa anteeksi ja lupaa maksaa mulle hyvitystä.
En itse asiassa siis koskaan edes maksa pysäköinnistä mitään, koska se on turhaa. Enkä tajua miksi muut alistuu kuin aivottomat orjat pysäköinninvalvonnan mafiakartellille!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huolestuttaa näiden maksanien lapset. Eivätkö he osaa siis neuvoa omia lapsiaankaan oikein, vaan alistumaan lampaina kaikkeen ja vielä ajattelemaan, että lapsi teki VÄÄRIN? Tai mokasi? Kamalaa 😥
Olen niin pahoillani heidän rahojensa puolesta. Toki kunnallehan se tuo kivasti pientä lisätuloa 🤗
ApKirjoitusasusta lienee selvää että ap on vihervassari joka yrittää puhua mustan valkoiseksi. Sorry, sinun moka ja maksa laskusi.
Nykyään äänestän tyhjää, mutta näitä puolueita olen sitä ennen äänestänyt, vaikka olenkin varakas. Mutta moni vihreähän on.
ApOlet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?
En ole sanonut.joku riehui eilen ketjussa esiintyen minuna. Vauraushan ei liity mitenkään aiheettomien maksujen maksamishalukkuuteen.
Ap
Millä tavalla maksu on aiheeton? Onhan parkkipirkko voinut lyödä sakon tuulilasiin jo ennen kuin huomasitte, että pysäköintimaksu unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huolestuttaa näiden maksanien lapset. Eivätkö he osaa siis neuvoa omia lapsiaankaan oikein, vaan alistumaan lampaina kaikkeen ja vielä ajattelemaan, että lapsi teki VÄÄRIN? Tai mokasi? Kamalaa 😥
Olen niin pahoillani heidän rahojensa puolesta. Toki kunnallehan se tuo kivasti pientä lisätuloa 🤗
ApKirjoitusasusta lienee selvää että ap on vihervassari joka yrittää puhua mustan valkoiseksi. Sorry, sinun moka ja maksa laskusi.
Nykyään äänestän tyhjää, mutta näitä puolueita olen sitä ennen äänestänyt, vaikka olenkin varakas. Mutta moni vihreähän on.
Apu
Olet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?En ole sanonut.joku riehui eilen ketjussa esiintyen minuna. Vauraushan ei liity mitenkään aiheettomien maksujen maksamishalukkuuteen.
ApMillä tavalla maksu on aiheeton? Onhan parkkipirkko voinut lyödä sakon tuulilasiin jo ennen kuin huomasitte, että pysäköintimaksu unohtui.
Varsinkin kiekkopysäköintipaikoilla parkkipirkot usein väijyy ja käyvät välittömästi pysäköinnin jälkeen tarkastamassa kiekon ja siihen asetetun ajan.
Vierailija kirjoitti:
(tosin se on voimassa vain Lieksan keskustassa keskiviikkoisin ja en ikinä ole siellä edes käynyt ja luulis että pysäköinti on ilmaista tollasessa paikassa?!?!). Eli aina kannattaa reklamoida.
Pienemmillä paikkakunnilla pidetään kynsin ja hampain kiinni maksullisesta pysäköinnistä. Sitten ihmetellään, kun maksullisen pysäköinnin alueella olevien kivijalkakauppojen myynti laskee ja eurot karkaavat paikalliseen Prismaan tai Citymarketiin, koska pysäköinti on ilmaista. Ei auta yrittäjien ja asiakkaiden vetoomus maksuttomasta pysäköinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän vastaavasti kun olin pari päivää sitten miehen kanssa käymässä helsingissä. Jätettiin auto senaatintorille ja lähdettiin käymään syömässä. Mies tajusi vasta ravintolassa ettei maksettu pysäköintiä, joten laitettiin se mun easyparkin kautta. Ja tosiaan näppäilin väärin sen rekkarin kun auto piti lisätä ekaa kertaa appiin. Kun palattiin autolle siellä oli sakkolappu ikkunassa.
Lähetin easyparkille heti viestin ja sain rahat takaisin, sen jälkeen olin yhteydessä pysäköinninvalvontaan ja sakko peruttiin. Lisäksi easypark lähetti tuotepaketin, joka tuli heti seuraavana päivänä. Kaksi lippistä, uudet saranat ulko-oveen, avaimenperä, täysi setti kahvikuppeja ja 50e arvosta ilmaista pysäköintiä (tosin se on voimassa vain Lieksan keskustassa keskiviikkoisin ja en ikinä ole siellä edes käynyt ja luulis että pysäköinti on ilmaista tollasessa paikassa?!?!). Eli aina kannattaa reklamoida.
Minkä ihmeen takia parkkimaksusi peruttiin? Silloinhan sulle kuuluisi sakko. Toisekseen miksi sinua hyvitettiin? Minkä virheen Easypark-sovellus oli tehnyt, kun sinä näppäilit miehen auton rekkarin sinne pieleen? Onpa törkeää sinulta ottaa rahat, vaikka parkkeeraamisesta pitää maksaa. Muuten toki identtinen tilanne, jos on tosi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?
En ole sanonut.joku riehui eilen ketjussa esiintyen minuna. Vauraushan ei liity mitenkään aiheettomien maksujen maksamishalukkuuteen.
ApMillä tavalla maksu on aiheeton? Onhan parkkipirkko voinut lyödä sakon tuulilasiin jo ennen kuin huomasitte, että pysäköintimaksu unohtui.
Ei voinut, kun noin 100m päässä autolta huomattiin, että pitää laittaa parkkiaikaa. Ja näen itse kyllä Easypark-sovelluksesta, että milloin parkkiajasta oli maksettu ja maksusta, millon se oli tullut. Ja ei se mies voinut olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, mähän kirjoitin, että näimme hänet, hän keskusteli jonku peräkärryä vetävän autoilijan kanssa, kun kävelimme syömään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätöstä ei oikaistu.
Sulla on käynyt harvinaisen huono tuuri :( mutta noita kuulee välillä.
Mä oon aina saanut kumottua sakot, en ole kertaakaan niitä joutunut maksamaan missään kaupungissa. Noin 20 kertaa olen valittanut. Riittää kun sinne soittaa tai laittaa sähköpostia, että "anteeksi, lupaan ettei tämä toistu". Ihmisiä nekin on :) Jos se ei toimi niin voi uhata "en enää ikinä pysäköi tässä kaupungissa!!!!" ja silloin ne viimeistään paniikissa pyytelee multa anteeksi ja lupaa maksaa mulle hyvitystä.
En itse asiassa siis koskaan edes maksa pysäköinnistä mitään, koska se on turhaa. Enkä tajua miksi muut alistuu kuin aivottomat orjat pysäköinninvalvonnan mafiakartellille!!!!!
Mun mielestä vain aiheellisiata pysäköintivirheistä kuuluu maksaa. Sellainen ei ole se, että omassa maksutapahtumassa tapahtuu näppäilyvirhe. Mahtaa teitä harmittaa, jos olette parkkipatemaksuja maksaneet, me ollaan miehen kanssa saatu maksu heiltä kaksi kertaa, eikä kumpaakaan olla maksettu. Siitä ei seurannut yhtään mitään. Jos ette juntit tajua, että vain kunnallinen parkkisakko on ulosottokelpoinen, jos sitä i kumota, ja yksityisen pysäköinninvalvonnan EI OLE, niin ei voi mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apu
Olet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?En ole sanonut.joku riehui eilen ketjussa esiintyen minuna. Vauraushan ei liity mitenkään aiheettomien maksujen maksamishalukkuuteen.
Varsinkin kiekkopysäköintipaikoilla parkkipirkot usein väijyy ja käyvät välittömästi pysäköinnin jälkeen tarkastamassa kiekon ja siihen asetetun ajan.
Kunnalliset ei väijy ja heidän nimensä on parkkipirkko. Ne yksityiset saattavat väijyäkin ja heitä ei kutsuta parkkipirkoiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole totta, koska Helsingissä kestää 4kk, että käsittelevät valituksen. Sori, valehtelija. Mutta ei Easyparkillakaan ollut MITÄÄN syytä hyvittää, maksuhan piti maksaa.
Ap
Meillä menee siis marraskuuhun, että selviää, saadaanko virhemaksua vai ei, mutta enpä kyllä usko, koska en näe sille mitään perusteluja. Voi että mua neuvottiin TYPERÄSTI läpi ketjun, ”älä soita sinne”, ”sä MOKASIT, siksi täytyy maksaa” (kirjoittaja ei ole koskaan kuullut oikaisusta?) jne. No, ehkä nyt osaatte itsekin ajaa asioitanne ensi kerralla, jos itse mokaatte.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetin easyparkille heti viestin ja sain rahat takaisin, sen jälkeen olin yhteydessä pysäköinninvalvontaan ja sakko peruttiin. Lisäksi easypark lähetti tuotepaketin, joka tuli heti seuraavana päivänä. Kaksi lippistä, uudet saranat ulko-oveen, avaimenperä, täysi setti kahvikuppeja ja 50e arvosta ilmaista pysäköintiä (tosin se on voimassa vain Lieksan keskustassa keskiviikkoisin ja en ikinä ole siellä edes käynyt ja luulis että pysäköinti on ilmaista tollasessa paikassa?!?!). Eli aina kannattaa reklamoida.Tämä ei ole totta, koska Helsingissä kestää 4kk, että käsittelevät valituksen. Sori, valehtelija. Mutta ei Easyparkillakaan ollut MITÄÄN syytä hyvittää, maksuhan piti maksaa.
Ap
Ai? Kyllä minä vain sain heti sen hyvityksen ja tuotepaketin. Ehkä olet rumempi ja tyhmempi kuin minä niin sinun valituksessa menee pidempään?
Nyt kun muistelen niin siellä tuotepaketissa oli muutakin kuin aiemmin luettelemani. Lisäksi oli 4 metriä korkea puhallettava banaani pihakoristeeksi ja pikkuruiset lumikengät kissalle/koiralle.
Mies on täysi tollo. Haluaa nyt maksaa sen sakon, koska ei jaksa mitään valitusprosessia ja luulee ettei oikaisuvaatimus mene läpi. Kuinka typerä ihminen voi olla. Sanoo että maksaa sen kokonaan ja sitten MINUN pitää maksaa HÄNELLE ja jos en maksa niin korko kasvaa. Sanoin että maksaa itse minulle siitä hyvästä että olen ikinö joutunut viettämään aikaa tuollaisen täysidiootin seurassa. En maksa penniäkään vaikka oikeuteen mentäisiin, vaikka olisinkin vuokria ja laskuja rästissä sille urpolle. Tää oli viimeinen niitti.
Ap
Harmihan se on, että ihminen voi tehdä virheitä, joista toisille syntyy korjaus- tai reklamoinnin käsittelytyötä, mutta elämä on. Onneksi viranomaisten työn ei ole tarkoituskaan olla tuottavaa, vaan he vahtivat että asiat tulevat hoidetuiksi. Ja kansalaiset noudattavat lakia. Laissa ei ole ihmisen inhimillinen viallisuus kiellettyä.
Ap