Saisikohan tämän parkkisakon kumottua? Syy:
Parkkerattiin auto ja lähdettiin syömään. Kohta mies muisti, että auton parkkimaksu pitää maksaa (miehen auto, minä ajoin). Sanoin, että ei hätää, mulla on Easypark-sovellus, maksan sen sillä. Miehen auto ei ollut tunnareissani, mutta sen sai kätevästi lisättyä sinne. Mies sanoi, että muistaakohan rekisteritunnusta, ja katsoi avaimiaan ja sanoi sitten tunnuksen. Laitoin parkkiaikaa ja mentiin syömään.
Matkalla vielä näin parkkipirkon (miehen), joka keskusteli jonkun autoilijan kanssa, joka oli auton ja peräkärryn kanssa Kasarmitorilla, mutta ei siinä sen ihmeempää.
Kun tulimme syömästä, autossa olikin parkkimaksu!
Eli mies oli sanonut mulle auton rek-tunnuksen väärin. Koitin etsiä vielä miestä, siis parkkivalvojaa, mutta häntä ei näkynyt. Eli kaupungin pysäköintivirhemaksu kyseessä, ei mikään yrityksen (joita en maksa koskaan, koska heillä todistustaakka kuskista).
Ajattelin vaatia maksun mitätöintiä, koska mielestäni meillä on todella hyvä ja pätevä syy.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi täysin epäoikeudenmukaista vaatia tuosta maksamaan virhemaksua. Ei ollut pysäköinnissä virhettä, ainoastaan maksun suoritustavassa.
Ap
Se lukee easyparkin sovelluksen ohjeissakin että käyttäjällä on vastuu maksusta ja oikeinkäytöstä.
Ette voi vaatia mitään korvauksia omasta mokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä rekkari on teidän moka. Ei onnistu virhemaksun peruminen.
Miksi ei? Haluaisitko, tai oikeammin, kykenetkö, hieman perustelemaan?
ApEtkö nyt ***** palikka tajua, ettet ollut maksanut ko. auton pysäköintimaksua, siitä tulee se virhemaksu.
Joo, tulee, nyt olikin kyse sen KUMOAMISESTA aiheettomana, jos et tyhmä tajunnut.
Ap
Kyllä nyt oman auton rekisterinumero pitää muistaa! Miehen moka, hän maksakoon sakot.
En usko että saatte maksua mitätöityä, näissä asioissa ei yleensä jousteta. Kannattaa toki yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Mokasta saa maksaa, oli se tahallista tai ei. Tää nyt on taas sitä kuuluisaa oppirahaa. Eli niele ylpeys, parkkipirkkoa ei kiinnosta pätkääkään sun selitykset. Kyseinen auto ei löytynyt heidän tiedoista, joten maksamatta jätetty parkkiin. Hereillä sitten enskerralla
Älä puhu noin alentavasti asioista, joista et näköjään tiedä yhtään mitään, lammas.
Ap
Joo saat peruttua, keksit vaan hyvän tarinan.
Haukut tuolla jotakin juntiksi, mutta kyllä se peiliin katsomisen paikka sinulla itselläsi on, ap.
Kuka torvelo ei muista autonsa rekkaria? Sitten kun on mokattu, syytetään muita mokastaan. Pikkasen huolellisempia olkaa ensi kerralla, ei nimittäin tule varmana valitus menemään läpi. Miten se olisi sen parkkipirkon syytä, kun ette oikean auton parkkimaksua osaa maksaa?
Siinä sulle perusteluja.
Nuo ei tahdo perua niitä sakkoja vaikka olisi oikeasti aiheetta, joten ei varmasti tuossakaan tapauksessa kun oli oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Joo saat peruttua, keksit vaan hyvän tarinan.
No tuo on se tarina, ei tartte keksiä. Toki mietin, kannattaisiko sanoa, että mies sanoi rekkarin oikein, mutta näppäilin sen sovellukseen väärin, koska en tiedä, kumpi on raskauttavampaa, se, ettemme sillä hetkellä olleet autolla, vai oma huolimattomuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein valituksen, koska parkkikiekon merkki oli kaatunut tietöiden vuoksi enkä huomannut sitä. Ei mennyt läpi. Sakko parkkikiekon käyttämättä jättämisesta oli maksettava.
Mille taholle teit valituksen? Parkkipatelle vai kaupungin pysäköinninvalvontaan? Ne yksityisethän eivät kumoa koskaan mitään. Niitä ei silti tarvitse toki maksaa.
Ap
Tarvitseehan. Jos pysäköit autosi paikkaan jossa on kyltillä ilmoitettu valvonnasta ja saat sakot, ne pitää maksaa, oli se sitten yksityinen tai kunnan. Oikeuteen ei kannata mennä, häviää vaan.
Vierailija kirjoitti:
Haukut tuolla jotakin juntiksi, mutta kyllä se peiliin katsomisen paikka sinulla itselläsi on, ap.
Kuka torvelo ei muista autonsa rekkaria? Sitten kun on mokattu, syytetään muita mokastaan. Pikkasen huolellisempia olkaa ensi kerralla, ei nimittäin tule varmana valitus menemään läpi. Miten se olisi sen parkkipirkon syytä, kun ette oikean auton parkkimaksua osaa maksaa?Siinä sulle perusteluja.
Millälailla maksun peruminen tekisi parkkipirkosta syyllisen? Mihin? Vttu säkin oot tyhmä, aivan säälittää, kun tuolla kulkee vapaana ihmisiä, jotka eivät halua syyllistää parkkipirkkoja ja hakea oikeuksiaan. LOL. Ja siis mä muistan toki autoni rekisteritunnuksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi valittaa. Tuskin menee läpi. Miehen auton pysäköintiä ei ole maksettu. Mikä todiste se on että joku nainen (sinä) on samoihin aikoihin maksanut jonkun toisen auton pysäköinnin...??
No ensinnäkin, Easyparkiin on aivan hetkeä sitä ennen luotu lähelle menevä, mutta se väärä rekisteritunnus, lisäksi jos mä teklamoin, niin kai mä nyt tiesin, että sellainen maksu maksettiin? Mistä mies osaisi jäljittää sen väärän rekkarin kuskin randomina, että varmaan mun auton rekkaria lähellä olevalla rekkarilla maksettiin, jonka auto EI saanut virhemaksua? Joo, takuulla.
Ap
Ensinnäkin ja toisekseen ja nönnönnöö. Ne katsoo noita reklamaatioita ns. liukuhihnalla. Vain kaikkein selkeimmät tapaukset menee läpi. Ei joku tällänen, missä pitää selvittää easyparkin ja kaupungin välillä jotain kellonaikoja ja sijainteja. Ei sun joku screenshot maksusta easyparkille kiinnosta KAUPUNGIN pysäköintivalvontaa. Easyparkille voit valittaa tyyliin "ohjelmanne ei toiminut oikein" ja kaupungille voit valittaa esim "pysäköinti tuohon kellonaikaan on oikeasti maksutonta". Tää sun tapaus ei.mene.läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein valituksen, koska parkkikiekon merkki oli kaatunut tietöiden vuoksi enkä huomannut sitä. Ei mennyt läpi. Sakko parkkikiekon käyttämättä jättämisesta oli maksettava.
Mille taholle teit valituksen? Parkkipatelle vai kaupungin pysäköinninvalvontaan? Ne yksityisethän eivät kumoa koskaan mitään. Niitä ei silti tarvitse toki maksaa.
ApTarvitseehan. Jos pysäköit autosi paikkaan jossa on kyltillä ilmoitettu valvonnasta ja saat sakot, ne pitää maksaa, oli se sitten yksityinen tai kunnan. Oikeuteen ei kannata mennä, häviää vaan.
Ei tarvii maksaa. Ilmoittaa vain, ettei tiedä, kuka auton ajoi siihen ja homma päättyy siihen.
Ap
Nyt maksatte sakkonne ja seuraavalla kerralla osaatte toimia oikein.
Itse sain virhemaksun kerran kumottua samasta syystä. Easyparkkiin oli puhelimessa tallennettu oma ja työauton rekkari ja olin sinä päivänä työautolla liikenteessä ja meni vahingossa oman rekisterinumerolla maksu. Oikaisuun riitti se, että maksu oli kuitenkin maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi valittaa. Tuskin menee läpi. Miehen auton pysäköintiä ei ole maksettu. Mikä todiste se on että joku nainen (sinä) on samoihin aikoihin maksanut jonkun toisen auton pysäköinnin...??
No ensinnäkin, Easyparkiin on aivan hetkeä sitä ennen luotu lähelle menevä, mutta se väärä rekisteritunnus, lisäksi jos mä teklamoin, niin kai mä nyt tiesin, että sellainen maksu maksettiin? Mistä mies osaisi jäljittää sen väärän rekkarin kuskin randomina, että varmaan mun auton rekkaria lähellä olevalla rekkarilla maksettiin, jonka auto EI saanut virhemaksua? Joo, takuulla.
ApEnsinnäkin ja toisekseen ja nönnönnöö. Ne katsoo noita reklamaatioita ns. liukuhihnalla. Vain kaikkein selkeimmät tapaukset menee läpi. Ei joku tällänen, missä pitää selvittää easyparkin ja kaupungin välillä jotain kellonaikoja ja sijainteja. Ei sun joku screenshot maksusta easyparkille kiinnosta KAUPUNGIN pysäköintivalvontaa. Easyparkille voit valittaa tyyliin "ohjelmanne ei toiminut oikein" ja kaupungille voit valittaa esim "pysäköinti tuohon kellonaikaan on oikeasti maksutonta". Tää sun tapaus ei.mene.läpi.
En ole noin v a j a kk k i, että valittaisin Easyparkille, vaan totta kai pyydän heitä auttamaan asiassa. Totta kai he ymmärtää, tuskin on eka tapaus. Toki se ei tarkoita, että peruuntuminen ois varmaa. Mutta totta kai se harmittaa heitäkin, mun puolesta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse sain virhemaksun kerran kumottua samasta syystä. Easyparkkiin oli puhelimessa tallennettu oma ja työauton rekkari ja olin sinä päivänä työautolla liikenteessä ja meni vahingossa oman rekisterinumerolla maksu. Oikaisuun riitti se, että maksu oli kuitenkin maksettu.
Nonni, kiitos! Eka järkevä ihminen linjoilla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt maksatte sakkonne ja seuraavalla kerralla osaatte toimia oikein.
Tuskinpa maksetaan, emme ole lampaita, kuten sä, määää (=sama lampaaksi, niin tajuaa).
Ap
https://yle.fi/uutiset/3-10390642
Tällainen löytyy yksityiseltä puolelta. Varmaan suurin piirtein samoja sääntöjä noudatetaan kunnalla. Ainakin itse olen saanut reklamoitua vähän saman tyyppisesssä asiassa menestyksekkäästi.
Ap