Hääkutsu!
Voitteko auttaa. Me olemme menossa naimisiin ja olemme olleet yhdessä jo melkein 10 vuotta. Pidämme pieni muotoiset häät aivat lähi sukulaisille ja tuttaville. Tavaaraa meille on kertynyt jo aika runsaasti, mutta meidän kodissa olisi remonttia tiedossa. Miten voisin nätisti laittaa hääkutsuun pyynnön, että tavaa ei mut rahaa remppaan kiitos! Vähän tökeröltä tuntuu pyytää rahaa jos haluaavat muistaa meitä, mutta sille on huomattavasti enemmän kauttoa ku jollekkin asiastolle. Kiitos avusta jo etu käteen :)
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:51"]
Ja minä vastaisin siihen, että kiva juttu, että teillä on remppabileet, mutta en pääse rahankeruutilaisuuteen enkä talkooavuksi. Voitte käyttää tarjoiluuni varaamanne rahat remppaan.
Joku lainoppinut sanoi muutama päivä sitten, että nämä hääkutsujen rahanpyynnöt ovat siinä ja siinä, voiko niitä pitää enää laillisina, koska kerääjä kertoo kohteen ja antaa tilinnumeron. Periaatteessa remonttirahojen keräämiseen yksityishenkilölle pitäisi olla rahankeruulupa, vaikka siinä sivussa mentäisiinkin naimisiin. Pelkkä muistamispyyntö rahana on ihan OK, mutta ei sellaiseen tiettyyn tarkoitukseen kerättävä, jota voidaan pitää yksittäisen perheen taloudellisena auttamisena.
[/quote]
Ostaisit sitten mieluummin jonkun turhan kipon minkä ap voi viedä suoraan kirppikselle kun siihen ei ole käyttöä eikä tilaa säilyttää?
Onpa TODELLA kamalaa että hääpari kehtaa pyytää jotain mitä oikeasti tarvitsevat! On se raha niin kamala asia...
Mutta hei ap, jos tuo raha-asia tökkii, niin tehkää lahjalista ja laittakaa siihen mitä kaikkea tarvitsette remppaa varten, ruuveja ja lautoja ja keittiökaappeja jne mitä nyt tuleekaan mieleen =D
[/quote]
Minähän annan heille lahjan! Heidän ei tarvitse maksaa minun osuuttani tarjoilusta vaan he voivat käyttää sen remppaan! Jos kaikki vieraat tekisivät samoin, perhe saisi remonttinsa ihan helposti eli taloudellisesti katsoen paras rahalahja hääparille on kieltäytyä kutsusta. Jos ei ole varaa remonttiin, ei minusta ole varaa häihinkään vaan pitää valita, mitä oikeasti tahtoo. Ap on järjestämässä eräänlaista hyväntekeväisyystilaisuutta, johon on osallistumismaksu (rahaa remonttiin) ja kohteena on siis ap:n tulevan vauvan huone, jota ei saada rakennettua, jos ei kerjätä.
[/quote]
Ap ei sanonut etteikö remppaa tehtäisi ihan ilman häälahjarahaakin, vaan kertoi että siinä olisi lahjakohde jolle olisi TARVETTA eniten! Ja takuulla jokainen ilahtuu itse saadessaan rahaa lahjaksi (merkkipäivänä,ylppärinä tms), kun sillä on vapaus ostaa se lahja mitä tarvitsee, sehän on kuin AVOIN LAHJAKORTTI. Että kateuttaanko ihmiset kieltäytyy sitä rahalahjaa antamasta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:46"]
Tässä on nyt kyllä karattu aika paljon asian ytimestä missä kaivattiin apua. Ei kysytty mitä mieltä olette rahan pyytämisestä häihin tai mitä itse meinaatte pyytää vaan apua siihen miten kirjoittaisitte itse sen, että JOS HALUATTE MUISTAA JOLLAIN TAVALLA niin tahtoisimme mielummin rahaa eikä tavaraa.Ja kannattaako siihen kirjottaa mitä varten rahat on menossa. Se ei tarkoita sitä, että kaikki on pakko antaa jottain vaan voi tulla ilman mitään. Itse pidän häät sen takia, että miehen kanssa halutaan virallistaa suhteemme ja pitää pienet juhlat sen jälkeen lähimmäistemme kanssa. Mutta täältä on turha näköjään kysyä mitään ku ei edes asiassa pysytä.
[/quote]
AP:n on helpointa laittaa, että "Koska häät maksavat paljon, mutta haluamme myös tehdä remppaa, niin pääsymaksu häihimme on 60 e/hlö." Sitten tilinumero ja homma on siinä. Kaikki tietävät, että rahaa tarvitaan, ei tavaraa ja senkin tietää, että oikeasti ei olisi ihan kaikkia kutsuttuja kutsuttu, mutta kun on paha rahantarve niin kokeillaan nyt, antaako pikkuserkku oma lisänsä.
Meille tehtiin niin, että pyydettiin laittamaan mahdolliset muistamisrahat saiaalan lastenosaston tukemiseen. Meille tuli hyvä mieli tästä loppuelämäksi.
Jos kutsutaan, kustannetaan ITSE bileet. Nyyttärit on eri asia.
P.s. Luoja soi meille terveen lapsen - joten oma lehmä ei ollut ojassa siltäkään osin...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:37"]
MInä vien nykyisin häihin lahjaksi ruokaa, koska hääpari olettaa saavansa tarjoilujen verran lahjaksi. Vien siis korillisen säilykkeitä jne., joiden arvo on noin 120 e (meitä menee häihin 2 henkilöä). Onnitellessa sanon vielä, että koska te toivoitte rahaa, että voitte maksaa häät, niin tässä on vähän murkinaa huomiseksi, kun kuitenkin tarjoilut maksavat aika paljon. Hääpari on yleensä aika nolona! Eikä syyttä, on aika ankeaa järjestää häät ja sitten pyytää vieraita maksajiksi.
[/quote]
Sä selvästi käyt vain sellaisten ihmisten häissä, joita halveksut.
Vaikka näin
Rahoitamme kotimme remontin järjestämällä häät x.x.2013 *paikka.
Tavoitesumma on 18 000 e, josta teidän osuutenne on 340 e. Olkaa hyvä ja maksakaa se tilille xxxx-cccc y.y.2013 mennessä. Maksamalla varmistatte pöytäpaikan kahdelle.
allekirjoitukset
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:37"]
MInä vien nykyisin häihin lahjaksi ruokaa, koska hääpari olettaa saavansa tarjoilujen verran lahjaksi. Vien siis korillisen säilykkeitä jne., joiden arvo on noin 120 e (meitä menee häihin 2 henkilöä). Onnitellessa sanon vielä, että koska te toivoitte rahaa, että voitte maksaa häät, niin tässä on vähän murkinaa huomiseksi, kun kuitenkin tarjoilut maksavat aika paljon. Hääpari on yleensä aika nolona! Eikä syyttä, on aika ankeaa järjestää häät ja sitten pyytää vieraita maksajiksi.
[/quote]
Juu on ne noloja, sun puolesta... ihme että kukaan kutsuu sua häihinsä kun pidät niitä jonain piikittely-tilaisuuksina?
Ap, unohda lahjalistat ja tilinumerot kutsusta. Laita johonkin pienellä teksti: "Halutessanne voitte kysyä lahjavinkkejä kaasolta ( tai bestmanilta tai anopeilta), puh. 000-0000000." Heillä voi sitten olla se tilinumeronne tai jopa lista mitä järkevää voi rautakaupasta hekea, tuskin sieltä kukaan kakkoskakkosta lähtee häihin roudaamaan. Olisi jotenkin tyylikkäämpi vaihtoehto. Jos saatte jotain listan ulkopulelta, ei voi mitään. Vieras saa tuda mitä haluaa tai ei tarvitse tuoda mitään, sekin on ihan sallittua. Häälahja ei ole pääsylippu häihin eikä maksusuoritus tarjoilusta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:18"]
Ap, unohda lahjalistat ja tilinumerot kutsusta. Laita johonkin pienellä teksti: "Halutessanne voitte kysyä lahjavinkkejä kaasolta ( tai bestmanilta tai anopeilta), puh. 000-0000000." Heillä voi sitten olla se tilinumeronne tai jopa lista mitä järkevää voi rautakaupasta hekea, tuskin sieltä kukaan kakkoskakkosta lähtee häihin roudaamaan. Olisi jotenkin tyylikkäämpi vaihtoehto. Jos saatte jotain listan ulkopulelta, ei voi mitään. Vieras saa tuda mitä haluaa tai ei tarvitse tuoda mitään, sekin on ihan sallittua. Häälahja ei ole pääsylippu häihin eikä maksusuoritus tarjoilusta.
[/quote]
Kiitos! Sain sentään jotain järellistä tästäkin keskustelus irti. Olen samaa mieltä, että juhliin tullaan juhlimaan juhlakalua (tässä tapauksessa hääparia) ja se ei velvota mitään ostamaan tai tuomaan mukanaa.
Tosi tokeröä on laittaa esim. 60€ "sisäänpääsy". Mut pitää pohti miten tämän tekisin :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:05"]
Ainahan rahaa voi jättää laittamatta, jos ei halua (viittaan kutosen viestiin). Yleensähän kutsuissa lukee, että voi HALUTESSAAN muistaa.
Me ei olla läheskään kaikissa häissä annettu mitään häälahjaa. Meidän kaveripiiri asuu ihan toisella puolella Suomea, joten meille jo häihin saapumiseen menee sen verran rahaa, että häälahja on muutaman kerran jäänyt antamatta.
Mun mielestä rempparahasto on hyvä idea häälahjaksi, häälahjaksi tavataan antaa tavaraa yhteiseen kotiin. Nykyään hääpareilla kuitenkin tuppaa olemaan ne tavarat jo valmiina, joten mikäs sen parempi tapa muistaa kuin remontointointiin liittyvä lahja!
[/quote]
KÖYHÄ JÄÄ ENSI KERRALLA KOTIIN
[/quote]
Minkä takia ihmiset järjestää häitä? Siksi, että saisivat lahjoja tai rahaa, vai siksi, että haluavat juhlistaa avioliittoaan ystäviensä ja läheistensä kanssa? Mä veikkaan jälkimmäistä. Niissä häissä, joissa olen viime aikoina ollut, on jo kutsuissa painotettu, että hääparin muistaminen on vapaaehtoista.
Tuolle toiselle kirjoittajalle kommentoin, että mun mielestä on huomattavasti järkevämpää mennä häihin ilman lahjaa kuin pyytää kaveripiiriltä itselleen vaatteita lahjaksi... Me ollaan tavattu ennen lapsia yöpyä kavereiden luona, mutta nyt, kun meillä on pari pientä lasta, mennään aina hääreissuilla hotelliin. Muuten kyllä yökyläillään normaalisti kavereiden luona usein.
Mun mielestä olisi hieman outoa ilmoittaa häihin kutsuville kavereille, että sori, ei voida tulla, kun ei ole rahaa. Mä kuitenkin tulkitsen, että kun häihin kutsutaan, kutsujat haluaa meidän tulevan paikalle. Enkä muutenkaan usko, että ihmiset on niin kauheasti tavaran perään, mä ainakin oon kieltänyt esim. synttärivieraita tuomasta lahjoja, koska tavaraa on nykyajan ihmisellä muutenkin paljon. Tykkään kutsua juhliin paljon ihmisiä, koska kavereita on kiva nähdä, mutta lahjoja en niin kaipaa (meillä lapsille lahjoja ostavat pääsääntöisesti vain isovanhemmat ja kummit).
[/quote]
jos mun köyhä ystävä kysyisi voinko LAINAA hänelle mekkoa häihin, jotta hänen ei tarvitse ostaa itselle uutta, ilman muuta lainaisin.
On jännä ettei nämä köyhät ja helkkarin nuuat ihmiset osaa tätä taitoa lainkaan käyttää.
Teillä on siis jo jälkikasvua mutta ei ole varaa antaa hääparille lahjaa. Olisko kannattanut harjoitella työssä käymistä ennen lapsien pukaamista maailmaan ? Oikeesti !
Muistaminen on vapaaehtoista, mutta se on myös hyvien tapojen mukaan toimimista. Eli menette 2 aikuista ja lapSET, eli monikko häihin ilman lahjaa. Siinä ei ole mitään hyvää.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:18"]
[/quote]
näin nimenomaan! Kutsuun ei kuulu laittaa mitään lahjoista, vaan joko erillinen lappunen kuoressa tai mieluiten niin, että ilmoittautuessa kerrotaan toiveistanne.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:26"]
Ainahan rahaa voi jättää laittamatta, jos ei halua (viittaan kutosen viestiin). Yleensähän kutsuissa lukee, että voi HALUTESSAAN muistaa.
Me ei olla läheskään kaikissa häissä annettu mitään häälahjaa. Meidän kaveripiiri asuu ihan toisella puolella Suomea, joten meille jo häihin saapumiseen menee sen verran rahaa, että häälahja on muutaman kerran jäänyt antamatta.
Mun mielestä rempparahasto on hyvä idea häälahjaksi, häälahjaksi tavataan antaa tavaraa yhteiseen kotiin. Nykyään hääpareilla kuitenkin tuppaa olemaan ne tavarat jo valmiina, joten mikäs sen parempi tapa muistaa kuin remontointointiin liittyvä lahja!
[/quote]
[/quote]
Minkä takia ihmiset järjestää häitä? Siksi, että saisivat lahjoja tai rahaa, vai siksi, että haluavat juhlistaa avioliittoaan ystäviensä ja läheistensä kanssa? Mä veikkaan jälkimmäistä. Niissä häissä, joissa olen viime aikoina ollut, on jo kutsuissa painotettu, että hääparin muistaminen on vapaaehtoista.
Tuolle toiselle kirjoittajalle kommentoin, että mun mielestä on huomattavasti järkevämpää mennä häihin ilman lahjaa kuin pyytää kaveripiiriltä itselleen vaatteita lahjaksi... Me ollaan tavattu ennen lapsia yöpyä kavereiden luona, mutta nyt, kun meillä on pari pientä lasta, mennään aina hääreissuilla hotelliin. Muuten kyllä yökyläillään normaalisti kavereiden luona usein.
Mun mielestä olisi hieman outoa ilmoittaa häihin kutsuville kavereille, että sori, ei voida tulla, kun ei ole rahaa. Mä kuitenkin tulkitsen, että kun häihin kutsutaan, kutsujat haluaa meidän tulevan paikalle. Enkä muutenkaan usko, että ihmiset on niin kauheasti tavaran perään, mä ainakin oon kieltänyt esim. synttärivieraita tuomasta lahjoja, koska tavaraa on nykyajan ihmisellä muutenkin paljon. Tykkään kutsua juhliin paljon ihmisiä, koska kavereita on kiva nähdä, mutta lahjoja en niin kaipaa (meillä lapsille lahjoja ostavat pääsääntöisesti vain isovanhemmat ja kummit).
[/quote]
jos mun köyhä ystävä kysyisi voinko LAINAA hänelle mekkoa häihin, jotta hänen ei tarvitse ostaa itselle uutta, ilman muuta lainaisin.
On jännä ettei nämä köyhät ja helkkarin nuuat ihmiset osaa tätä taitoa lainkaan käyttää.
Teillä on siis jo jälkikasvua mutta ei ole varaa antaa hääparille lahjaa. Olisko kannattanut harjoitella työssä käymistä ennen lapsien pukaamista maailmaan ? Oikeesti !
Muistaminen on vapaaehtoista, mutta se on myös hyvien tapojen mukaan toimimista. Eli menette 2 aikuista ja lapSET, eli monikko häihin ilman lahjaa. Siinä ei ole mitään hyvää.
[/quote]
Mulla on kyllä vaatteita, kiitos, ei ole ollut siitä kyse häihin lähtemisessä, vaan matka- ja hotellikustannuksista sekä lasten juhlavaatteista (joita ei lähipiirissäni ole lainaksi antaa). Meillä on kyllä varaa elättää lapset, mutta äitiyslomalla ja hoitovapaalla ollessani tingin kyllä monista menoista.
Jos hääkutsussa sanotaan, että muistaminen on vapaaehtoista, minä uskon, että hääpäri tarkoittaa sitä oikeasti. Ehkäpä sinun tuttavapiirissäsi on hirveän tärkeää, että hääpari saa mahd. paljon rahaa tai tavaraa lahjaksi, mutta näköjään omassani tärkeää on ollut itse juhla. Tämä asia tuntuu herättävän sinussa aivan hirveästi aggressiota, osaatko selittää miksi, vai oletko ylipäätään noin räjähdysherkkä ihminen?
Ps. Se taipuu nuuka: nuukan, ei nuuka: nuuan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voihan perheestä jokainen antaa hääparille vaikka 2 e kauniisti pakattuna, siinä on lahjaa riittämiin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:22"]
Ihmettelen todella paljon tätä yhtä kirjoittajaa joka kertoi että on ihan ok mennä häihin toiselle puolen Suomea ilman lahjaa. En ikinä kehtaisi. [/quote]
Aivan täsmälleen olen samaa mieltä! Muutoinkin nro 15:n kirjoitus oli todella hyvä.
Ap, kaikki ovat tänä päivänä niiiin täynnä noita tilinumerollisia hääkutsuja ja varsinaiset näppylät saa aikaan ilmaisemalla rahalahjatoiveensa jollain riimitetyllä lorulla. Ei, ei enää tätä, kiitos.
Mielestäni on silti ihan ok toivoa rahamuistamista - kunhan ilmoittaa reilusti sen kohteen: remontti, häämatka, 12 hengen astiasto. Joka tästä vetää pujot nokkaansa niin hakekoon astmaansa apua.
Paljon onnea teille ja toivottavasti remontti on teidän paras häälahjanne! :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voihan perheestä jokainen antaa hääparille vaikka 2 e kauniisti pakattuna, siinä on lahjaa riittämiin.
[/quote]
Tai kuule mitä jos meidän perhe veisi vaikka paketillisen Kulta-Katriinaa lahjaksi? Tai jotkut kivat kupit Tarjoustalon alesta?
Lahjojen arvostus on kärsinyt inflaation. Moni hääpari pelkää, mitä saa lahjaksi, koska lähes kaikilla naimisiin menevillä pareilla (ainakin omassa tuttavapiirissäni, jossa avioon on astuttu lähempänä kolmea- kuin kahtakymppiä) on jo kaikkea. Sen takia niihin kutsuihin onkin sitten kirjoitettu toiveita, että tärkeintä on yhteinen juhla, ei lahjat tai rahat.
En tie mutta ihan saatanan ihmeellistä porukkaa täällä kun ei voi rahalahjaa antaa kun koko köörin pitäs päästä ilmaiseksi syömään. Jos kutsussa kielletään lapset niin sitten ei ainakaan mennä kun lapsille ei tarjota ruokaa. Juu jättäkää vaan se kuuden euron viinipullo kaappiin ja odottakaa seuraavaa kutsua. Ei teitä oikeesti kukaan halua.
Jos kutsussa on tilinumero niin se ei todellakaan ole kerjäämistä vaan se että viedään oma 5 hengen perhe syömään ja juomaan ystävän kustannuksella ja kun mukuloilla on maha täynnä lähdetään kotiin ja jätetään tarjoustalon maljakko sellofaanissa lahjapöytään.
Paras tapa saada rahaa lahjaksi on, että sanoo vieraille, että ei ole mitään lahjatoiveita! Suurin osa vieraista nimittäin tuo silloin rahaa lahjaksi. Näin tämän viime kesänä, kun olimme miehen sukulaisen häissä. Mitään, siis MITÄÄN lahjatoiveita ei esitetty, ja suurin osa, ehkä 3/4 lahjoista oli rahaa. Loistava, täysin peitelty keino saada rahaa lahjaksi!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:33"]
[/quote]
Mulla on kyllä vaatteita, kiitos, ei ole ollut siitä kyse häihin lähtemisessä, vaan matka- ja hotellikustannuksista sekä lasten juhlavaatteista (joita ei lähipiirissäni ole lainaksi antaa). Meillä on kyllä varaa elättää lapset, mutta äitiyslomalla ja hoitovapaalla ollessani tingin kyllä monista menoista.
Jos hääkutsussa sanotaan, että muistaminen on vapaaehtoista, minä uskon, että hääpäri tarkoittaa sitä oikeasti. Ehkäpä sinun tuttavapiirissäsi on hirveän tärkeää, että hääpari saa mahd. paljon rahaa tai tavaraa lahjaksi, mutta näköjään omassani tärkeää on ollut itse juhla. Tämä asia tuntuu herättävän sinussa aivan hirveästi aggressiota, osaatko selittää miksi, vai oletko ylipäätään noin räjähdysherkkä ihminen?
Ps. Se taipuu nuuka: nuukan, ei nuuka: nuuan.
[/quote]
tiedoksi on olemassa huuto.net, tori.neti, kirpputorit, eli lasten juhlavaatteet saa halvalla jos viitsii nähdä vaivaa.
Tietenkin muistaminen on vapaaehtoista, Suomessa lait päättää hallitus ja ei hallitus ole vielä tähän mennessä päättänyt kuinka paljon rahaa pitää häälahjaan laittaa.
Lahjan antaminen onkin hyvä tapa ja suoraan sanoen ainoa oikea tapa. En usko että tässä ketjussa yksikään on sitä mieltä että on hyvä mennä häihin ilman lahjaa, vaan sen takia että sä et osaa ostaa lapsillesi vaatteita käytettynä vaan käytät lahjarahat vaatekauppaan.
Häät harvoin tulee yllätyksenä, tiedossa on useita kuukausia aikaisemmin. Voi myös vähän säästääkin.
Käytöstavat kunniaan, myös siellä !
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 15:39"]
[
tiedoksi on olemassa huuto.net, tori.neti, kirpputorit, eli lasten juhlavaatteet saa halvalla jos viitsii nähdä vaivaa.
Tietenkin muistaminen on vapaaehtoista, Suomessa lait päättää hallitus ja ei hallitus ole vielä tähän mennessä päättänyt kuinka paljon rahaa pitää häälahjaan laittaa.
Lahjan antaminen onkin hyvä tapa ja suoraan sanoen ainoa oikea tapa. En usko että tässä ketjussa yksikään on sitä mieltä että on hyvä mennä häihin ilman lahjaa, vaan sen takia että sä et osaa ostaa lapsillesi vaatteita käytettynä vaan käytät lahjarahat vaatekauppaan.
Häät harvoin tulee yllätyksenä, tiedossa on useita kuukausia aikaisemmin. Voi myös vähän säästääkin.
Käytöstavat kunniaan, myös siellä !
[/quote]
Lainsäädäntövaltaa käyttää kuules eduskunta! Faktat kunniaan myös siellä ;)
Me ainakin miehen kanssa pidettiin häät - suhteellisen pienet, ehkä joku 40 henkeä - ja esitimme toivomuksen, että emme halua häälahjoja. Emme tarvinneet mitään emmekä halunneet saada jotain ihan random kamaa, rahaa emme myöskään tarvinneet. Vieraat tulivat sitten ilman lahjoja, vietimme ihanan päivän ystävien kanssa ja kaikki olivat tyytyväisiä. Että ei lahjan antaminen ole ainoa oikea tapa.
Minun mielestä ei pidä kieltää tavaralahjan tuomista jos vieras haluaa hänellä kuuluu olla se oikeus ilman että kutsussa lukee että se on jotenkin huono juttu. Mielummin vaikka "kaikki lahjat ovat tervetulleita, erityisenä toiveena olisi saada hieman avustusta remonttikassaan" tai jotain tän tyylistä. Itsekin mielelläni ostaisin jonkun lahjakortin, että siitä oikeesti olisi jotain hyötyä eikä rahat vaan häviäisivät arkikäyttöön tai häiden kustannuksiin.
Tässä on nyt kyllä karattu aika paljon asian ytimestä missä kaivattiin apua. Ei kysytty mitä mieltä olette rahan pyytämisestä häihin tai mitä itse meinaatte pyytää vaan apua siihen miten kirjoittaisitte itse sen, että JOS HALUATTE MUISTAA JOLLAIN TAVALLA niin tahtoisimme mielummin rahaa eikä tavaraa.Ja kannattaako siihen kirjottaa mitä varten rahat on menossa. Se ei tarkoita sitä, että kaikki on pakko antaa jottain vaan voi tulla ilman mitään. Itse pidän häät sen takia, että miehen kanssa halutaan virallistaa suhteemme ja pitää pienet juhlat sen jälkeen lähimmäistemme kanssa. Mutta täältä on turha näköjään kysyä mitään ku ei edes asiassa pysytä.