Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi näkee hahmoja ja pelkää omia varjojakin

Näkyjä
02.07.2020 |

Tilanne on se, että lapsi kertonut muutamia kertoja nähneensä vaalean hahmon hereillä ollessa yöllä sängynpäädyssään. Kertonut myös nähneensä todella ahdistavia unia, joissa on ollut yliluonnollisia hahmoja. Itse uskon yliluonnolliseen ja siihen, että keskuudessamme on henkiä, joita emme välttämättä näe. Asumme kuitenkin uudehkossa talossa, mutta lapsen äiti on aikoinaan pelannut spiritismiä ja ilmeisesti tämän jälkeen kokenut todella mieltä järkyttäviä tapahtumia jonkun aikaa. Näitä tapahtumia ei voi selittää "järjellä". Hän on asunut täällä aikoinaan.

Nyt minua pohdituttaa, että onko kyseessä lapsen vilkas mielikuvitus, vai olisiko kyseessä jotain muuta? Olen sanonut, että kummituksia ei ole olemassa ja hän on turvassa, ohjeistanut jättämään valoja päälle ja ovia auki jos pelottaa. Pelko on todella suurta. Lapsi on 6-vuotias.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus. Olin noin 5-vuotias ja omassa huoneessani katselin ympärille. Samassa huoneeseen tuli musta ja paha hahmo.

Yritin lähteä karkuun, mutta en pysynyt liikkumaan. Yritin huutaa, mutta ääntä ei lähtenyt.

On traumaattista lapselle ja aikuisellekin. Aikuinen tosin löytää tietoa ja ymmärtää mistä on kyse.

Lapsena elin siinä pelossa, että nuo öisin tulevat mustat ja pahat ovat olemassa. Enkä minä pysty liikkumaan enkä huutamaan apua.

Vierailija
42/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta lapselle että mielikuvitus on pahasta. Ne ihmiset joilla on liikaa mielikuvitusta eivät pärjää maailmassa ja heitä pidetään hulluina tai jooa mielisairaina.

Mielikuvitus on hyvästä, ei pahasta.

Pahatkin mielikuvat voivat vahvistaa persoonaa.

Pääasia on se, kuinka vankkaa todellisuutta oppii elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus. Olin noin 5-vuotias ja omassa huoneessani katselin ympärille. Samassa huoneeseen tuli musta ja paha hahmo.

Yritin lähteä karkuun, mutta en pysynyt liikkumaan. Yritin huutaa, mutta ääntä ei lähtenyt.

On traumaattista lapselle ja aikuisellekin. Aikuinen tosin löytää tietoa ja ymmärtää mistä on kyse.

Lapsena elin siinä pelossa, että nuo öisin tulevat mustat ja pahat ovat olemassa. Enkä minä pysty liikkumaan enkä huutamaan apua.

No, moni aikuinen sanoo että Jeesuksen nimessä ne joka tapauksessa lähtevät pois.

Vierailija
44/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuku lapsen kanssa jonkin aikaa samassa huoneessa, Jos lapsi näkee jotain outoa niin "hätistele" pois. Joskus myös luin vastaavasta tapauksesta. Siinä olivat vanhemmat tehneet "aaveidenkarkoitussuihkeen", eli normaaliin suihkepulloon tehneet hienon etiketin ja sisälle vettä (ja ehkä hieman jotain hajustetta, jotta erottaa tavallisesta vedestä?). Sitten kun lasta pelotti aaveet niin suihkuttelivat sillä ympäriinsä. Yöksi sitten yöpöydälle, jotta lapsi voi itsekkin suihkutella jos herää yöllä.

Tämäpä se vasta on vinkkivitonen! Vanhemmat lähtevät lapsen harhoihin mukaan ja sitten lapsi lakkaa pelkäämästä. Minä kertoisin lapselle siitä, mitä unissaan ollessa voi tapahtua ja miten ne jutut eivät ole todellisia. Yövaloa voi myös jättää päälle, kunnes tilanne rauhoittuu.

"Hypnagoogiset ja hypnopompiset hallusinaatiot

Nukahtamisvaiheessa ilmenevät hypnagoogiset hallusinaatiot (harha-aistimukset) ja aamulla heräämisvaiheessa ilmenevät hypnopompiset hallusinaatiot ilmenevät yleensä tunto- tai näköharhoina. Ihminen voi kokea jonkun koskettavan häntä, hän voi myös nähdä olemattomia ihmisiä tai olentoja, jotka tulevat esimerkiksi ikkunan läpi.

Tällaisia hallusinaatioita saattaa esiintyä ajoittain terveillä ihmisillä. Usein toistuessaan ne voivat olla oireena narkolepsiasta, isoloidusta unihalvauksesta tai jostakin muusta REM-unen häiriöstä."

https://www.uniliitto.fi/auta-unta/apuvalineita-uneen/parasomniat/

Parempi, että lapsi nukkuu kunnolla kuin että pelkää joka yö. Aina pelkät sanat ei riitä sen pelon poistamiseksi. Ei siihen valotkaan auta, koska ne kummitukset ovat sitten kaapissa, sängyn alla tai ikkunan takana. Pieni valhe oikeassa paikassa on paljon parempi kuin pelkäävä lapsi, joka hyssyttelyn takia ei luota vanhempiinsa.

Vierailija
45/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-vuotias myös pelkää öisiä "hahmoja" ja niiden takia kipittää lähes joka yö omasta huoneestaan mun ja miehen väliin nukkumaan. Mielikuvitus on muutenkin vilkas, joten ehkä teillä Ap on hyvin samankaltainen tilanne...? Olen kyllä monesti jutellut lapselle, että hämärässä tai pimeässä ihan tavalliset asiat näyttävät erilaisilta kuin päivänvalossa, mutta eipä pieni sitä taida yöllä muistaa.

Vierailija
46/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on ultraviolettialueella tietyssä iässä näköalue laajempi kuin aikuisilla. Tästä on ihan tieteellistä tutkimusta. Samoin kuin esim peura näkee infrapuna-alueella, ja me ihmiset emme näe sitä kaukosäätimen "infrasädettä".

Armeijassa näitä aikoinaan käsiteltiin.

Eli villinä teorina heitän, että lapsesi voi olla nähnyt oikeasti "jotain".

Tai sitten ei, ja todennäköisempi vaihtoehto on kasvuun liittyvä mielikuvitus

Vierailija
47/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 4-vuotias myös pelkää öisiä "hahmoja" ja niiden takia kipittää lähes joka yö omasta huoneestaan mun ja miehen väliin nukkumaan. Mielikuvitus on muutenkin vilkas, joten ehkä teillä Ap on hyvin samankaltainen tilanne...? Olen kyllä monesti jutellut lapselle, että hämärässä tai pimeässä ihan tavalliset asiat näyttävät erilaisilta kuin päivänvalossa, mutta eipä pieni sitä taida yöllä muistaa.

Hienoa, että kerroit. Olet uranuurtaja. Tuo ei olekaan tullut äideille mieleen aiemmin.

Vierailija
48/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta lapselle että mielikuvitus on pahasta. Ne ihmiset joilla on liikaa mielikuvitusta eivät pärjää maailmassa ja heitä pidetään hulluina tai jooa mielisairaina.

Mielikuvitus on hyvästä, ei pahasta.

Pahatkin mielikuvat voivat vahvistaa persoonaa.

Pääasia on se, kuinka vankkaa todellisuutta oppii elämään.

Hölynpölyä. Sinustako on ok että papeilla on kuoropoikia ja miejanheiluttajat katkoo päitä kun joku taika-Jaakko taivaasta käskee? Se mielikuvitus on suurin syylinen ja näiden harhojen suurin aiheuttaja.

Vierailija
49/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksia, luepa niistä. Painajaisissa käsittelemme menneitä tai mahdollisia tulevia pelottavia/ahdistavia kokemuksia.

Molempia em. Tulee herkemmin väsyneenä ja stressaantuneena.

Vierailija
50/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös unihalvausta. Oma lapseni koki pahan olennon tulevan avonaisesta kaapista ja vielä viisi vuotta myöhemminkin pitää huolta, ettei liukuovet jää senttiäkään auki.

Vierailija
51/51 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lapselle Jeesuksesta. Hänen veressään on voima, joka ajaa valkoisen hahmon pois. Lue lapselle seuraava psalmi.

Psalmi 91:

1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.

4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,

6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -

9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.

11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -

14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.

16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Pelastus sana tässä Hebrean kielllä on Yeshua-Jeesus, eli se on Hän keneltä turvaa haetaan. Kerro miten meni!

Tässä psalmissa on voimaa, ne ovat sanoja itseltään Isältä Jumalalta, joka on luonut taivana ja maan- sinut ja tyttäresi. Mistä ikinä on kyse, Hän tietää ja haluaa auttaa, turvata tyttäresi unen ja antaa rauhan.

"Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sinä Herra yksin annat minun turvassa asua." Ps.4:9

Tilanne voitetaan väkevämmällä, kuin tyttären näkemät hahmot- Jeesuksen veressä on maailmankaikkeuden suurin voima. 

Sehän se pientä ihmistä auttaa kun aletaan puhumaan Jeesuksen verestä ja enkeleistä.

"lapsi kertonut muutamia kertoja nähneensä vaalean hahmon hereillä ollessa yöllä sängynpäädyssään. Kertonut myös nähneensä todella ahdistavia unia, joissa on ollut yliluonnollisia hahmoja."

-Lapsi näkee jo hahmoja ja kokee sen ahdistavana. Tuskimpa enää tilannne voi pahemmaksi mennä Jeesuksesta puhumalla? Siellä on jo yliluonnolliset elementit ihan täysillä menossa.

Jeesus on hyvä tyyppi, ei ahdistava, tuskimpa hänestä kertominen tilanetta enää pahemmaksi vetää. Meillä on oma suojelusenkeli joka suojelee pahalta- juuri ahdistavilta valkoisilta hahmoilta. Jeesus suojelee pahalta, Hyvä paimen joka auttaa ja rakastaa jokaista pientä lammasta, pelastaa pulasta ja pahalta.

Psalmi 23:

Herra on minun paimeneni,

ei minulta mitään puutu.

Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään;

virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

Hän virvoittaa minun sieluni.

Hän ohjaa minut oikealle tielle

nimensä tähden.

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,

en minä pelkäisi mitään pahaa,

sillä sinä olet minun kanssani;

sinun vitsasi ja sauvasi

minua lohduttavat.

Sinä valmistat minulle pöydän

minun vihollisteni silmien eteen.

Sinä voitelet minun pääni öljyllä;

minun maljani on ylitsevuotavainen.

Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua

kaiken elinaikani;

ja minä saan asua Herran huoneessa

päivieni loppuun asti.

- Vitsa ja sauva ei ole meidän hakkaamiseen, vaan vitsa on susia ja muita petoja vastaan ja sauva, jossa koukku- sillä voi nostaa lampaan mm. rotkosta, jos sinne innostuksissaan erehtyy hyppäämään. Eli ne elementiti lohduttaa, koska ne on lampaan suojaksi. Jeesus on paras eläinten käsittelijä ja hoitaja- rakastava ja lempeä. Samoin lasten hoitaja. Lapset tykkäsi mennä Hänen luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme