Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjesvastaista toimintaa äidiltä...Ov

Vierailija
19.04.2013 |

Mieheni lapsi on siis meillä joka toinen viikko. Virallista sopimusta tästä ei ole ja lapsilisät ym. menevät äidille. Ongelmana on, että tämä äiti ei jousta tippaakaan ts.ei tahdo pitää lastaan luonaan päivääkään enempää kuin joka toisen viikon. Nyt meillä on tilanne, että olemme lähdössä matkalle ja lapsen pitäisi tämän vuoksi mennä jo päivää aiemmin äidille. Ei käy kuulemma. Meillä ei ole hoitajaa tähän hätään järjestää. Tässä ei ole kyse siitä, ettäkö äidillä olisi jotain menoa, vaan siitä ettei vaan huvikseen suostu. Kysymys kuuluu, että minkälainen äiti ei TAHDO ottaa lastaan luokseen niin usein/paljon, kuin suinkin mahdollista?? Jouluista, pääsiäisistä ym. juhlapyhistä tapellaan myöskin aina, koska A) joko äiti vaan ilmoittaa, että ottaa lapsen tai B) ilmoittaa, ettei ota. Meiltä sitä ei kysytä. En pysty ymmärtämään, itse joudun meökein tappelemaan oman lapseni isän kanssa siitä, kumpi SAA pitää lasta enemmän. Miten toimia? Ei kai lähihuoltaja voi kieltäytyä ottamasta lasta luokseen, etenkään kun mitään tapaamissopimuksia ei ole??

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:25"]

Vapaa-aika on arvokasta äidillekin. Koettakaa vaihtokauppoja. Pidätte sitten joku kerta päivän pidempään. Näin meillä toimitaan.

[/quote]

Johan äiti saa sitä vapaa-aikaa puolet kuukaudesta! Minusta aika hyvin ajatellen, että hän oli se, joka alunperin lapsen tahtoi ja se, joka lapsen ydinperheen rikkoi syrjähypyillään..Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että eron jälkeen voi napsia vaan rusinat pullasta, mutta vastuuta ei tekemisistään tarvitse kantaa? Minä olen äiti 100% ajasta, vaikka eronnut olenkin. Toivon joka hetki, että saisin olla enemmän lapseni kanssa ja huolehdin hänestä silloinkin, kun hän on isällään. Ap

[/quote]

Mikä saa sinut kuvittelemaan että miehen kertoma totuus edellisestä suhteesta on se ainoa oikea? Mitä luulet että oma exäsi kertoo sinusta uudelle suhteelleen?

Minunkin exä sanoo aina että minä petin ja halusin lapset... Totuus kuitenkin se että hänellä oli juttua jonkun naisen kanssa ensin mikä hajotti minut ja meidän suhteen. Aikuinen mies myös tietää miten ehkäistä jollei lapsia halua. Sen sijaan tekemällä tehtiin kuopustakin vuosi, 2 keskenmenoa välissä, mutta niin vain minä olin kuulemma vain se joka lapsen halusi.

Ne exät on aina niitä pahoja pettäjiä ja väärintekijöitä, etkö ole jo täällä pyöriessäsi huomannut?

Muuten tuohon tilanteeseen että olette tehneet tyhmästi varaamalla matkan sopimatta siitä etukäteen. Voi olla että miehesi on niin hankala tyyppi että ex haluaa pitää tarkalleen sovitusta kiinni ettei pääse lipsumaan. Meillä joustetaan puolin ja toisin mutta etenkin etäisän oikkujen mukaan eikä mitään säännöllisiä tapaamisia ole vaan silloin kun isällä ei ole sitä tai tätä työtä tai reissua tai sitten eivät tapaa isää kun ei muuten vaan jaksa tai ei avovaimolleen sovi tmv. En ole alkanut kuitenkaan hankaloittamaan välejä kun näin joustoa löytyy sitten toiseenkin suuntaan jos meillä on menoa tai reissuja niin ex koittaa silloin järjestää asiat niin että voi ottaa lapset.

Ei se äitin syytä ole että olette varanneet reissun siihen aikaan kun lapsen kuuluisi olla teillä.Teidän pitää vaan järjestää tuo päivä viemällä lapsi isovanhemmille, kaverille tmv hoitoon. Äitihän on toiminut juuri niinkuin on sovittu joten turha häntä on haukkua.

Vierailija
22/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa tuoksi päiväksi lapselle hoitaja. Todella typeräähän tuo äidin käytös on, mutta ette voi aikuista ihmistä muuttaa järkeväksi. Parempi vaan minimoida itselle koituvat hankaluudet. Ja todennäköisimmin onnistuu siten, että osoitatte hänelle, että hänen sekoilunsa ei vaikuta teihin mitenkään.

En tosin vetäisi tähän mitään "kyllä äidin pitäisi..." ideologista juttua. Kyse on siitä, että äiti on typerä ja joustamaton ja "huono erovanhempi".

Ja luojan tähden, estäkää lasta kuulemasta näitä juttuja siitä, miten kukaan ei halua huolehtia hänestä. Jooko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:43"]

Miksi ihmeessä varaatte matkan semmoselle ajalle, kun lapsi olis teillä? Eihän matkoja varata esim. työpäivillekään, vaan sille ajalle kun on lomaa. Sama lapsen kanssa, varaatte niille päiville kun teillä on vapaata lapsesta.

[/quote]

Jos lähtee valmismatkalle, siitä ei välttämättä selviä juuri noiden lapsen läsnäolopäivien mukaan. Itse lähdin viime talvena lasten kanssa etelään. Jotenkin kummasti ei ollut matkoja, jotka olisivat alkaneet sunnuntaina seitsemäntoista jälkeen ja päättyneet ennen kello seitsemäätoista seuraavana sunnuntaina. Mutta onneksi meillä on järki päässä lasten isälläkin ja lapset tulivat luokseni päivää aikaisemmin, ilmaan nousimme jo lauantain puolella, ja palasimme seuraavan viikon sunnuntaina aamuyöstä. Lapset saivat lomansa, minä lomani ja exä sai lapset sitten seuraavalla kerralla aiemmin luokseen.

Samoin kun exä oli kuntoutuksessa, jostain syystä kuntoutusaikataulu ei noudattanut meidän tapaamisaikatauluamme, vaan minä sain pitää lapset luonani vähän pitempään.

Se mitä en ymmärrä on, että joku sanoi, että onhan se äidinkin vapaa-aika tärkeä. MIKÄ vapaa-aika??? MInusta äitiydestä tai isyydestä ei oteta vapaa-aikaa. Vaikka lapseni ovat nyt isällään ja tulevat sunnuntaina, olen heidän äitinsä 24/7, ja jos he minua tarvitsevat olen totisesti käytettävissä.

Ihan eri asia on sitten se, että lasten ollessa isällä, minä voin tehdä vähän pidempää työpäivää, käydä vaikka iltaelämässä tai leffassa. Mutta sitähän minä voisin tehdä, jos olisin parisuhteessa exäni kanssa edelleenkin. Isä huolehtii lapsista, kun minä en ole paikalla. Ja sama toisinpäin. Jaettua vanhemmuutta.

[/quote]

Juuri näin!! Äitiydestä ei voi ottaa vapaa-aikaa, tätä tarkoitin, kiitos. Itsekin olen kokoajan lapseni äiti ja käytettävissä, vaikka isällään onkin. Ap

Vierailija
24/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on vuorotyö ja suunnittelen työpäivät niin , että olen töissä enemmän sikkoin kun lapset ovat isällään. Työvuorot tehdään viikkoja ennen , esim. nyt on jo kesäkuun alkuun asti työvuorot tiedossa. Niitä on vaikea saada muutetuski, joten toivon että voin luottaa siihen , että lapset ovat isällään silloin kun on sovittu.

Meillä lapset tosin ovat isällään 3 viikonloppua kuukaudessa, ei yhtään kokonaista viikkoa.

Vierailija
25/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin käytös mielestäni kertoo jostain vanhoista kaunoista ja riidoista. Sitä et voi tietää, että kumpi loppujen lopuksi on ollut hirveämpi heidän suhteensa aikana. Sinulle tietenkin kerrotaan vain se, mitä miehesi on kokenut.  Kustannatte lapselle hoitajan yhdeksi vuorokaudeksi. Helpointa on toimia hankalan ihmisen kanssa niin.

Vierailija
26/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukupliuta mitä vastauksia taas ap saa! Totuushan tässä on, että sen lapsen äiti on hankala tahallaan ja vmäinen ämmä, turha sitä on yrittää muuksi muuttaa... Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja teille tulee mahtava reissu, olette sen varmasti ansainneet :) 

t. Ydinperheen äippä maalaisjärki päässä

Vierailija
27/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:02"]

Jukupliuta mitä vastauksia taas ap saa! Totuushan tässä on, että sen lapsen äiti on hankala tahallaan ja vmäinen ämmä, turha sitä on yrittää muuksi muuttaa... Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja teille tulee mahtava reissu, olette sen varmasti ansainneet :) 

[/quote]

Kiitos:).. Ja lisään vielä, että ei ihan kamalasti lapsestaan välitä, äiti siis. Kun ei tätä halua mahdollisimman paljon pitää luonaan. Jos rakastaa lastaan, tahtoo toki olla hänen kanssaan niin paljon, kun suinkin pystyy. Ap

Vierailija
28/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan se täällä taas. Taattu aihe, millä saa porukat vauhtiin.

Vierailija
29/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos äidillä on päivälle suunniteltua menoa jota ei halua exälleen keretoa kuten uusi ukko tulossa yökylään yms.

Vierailija
30/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:02"]

[/quote]

Kiitos:).. Ja lisään vielä, että ei ihan kamalasti lapsestaan välitä, äiti siis. Kun ei tätä halua mahdollisimman paljon pitää luonaan. Jos rakastaa lastaan, tahtoo toki olla hänen kanssaan niin paljon, kun suinkin pystyy. Ap

[/quote]

Logiikkasi mukaan ei myöskään isä rakasta lastaan. Oikeastaan vielä vähemmän kuin äiti. isä tietää, että lapsen äidillä on hankala luonne. silti isä ostaa itselleen matkan, niin eittei lapsella ole mitään paikkaa jonne mennä ja jossa olla.

Tosi kurjaa lapselle, ettei häntä kukaan halua eikä kukaan rakasta :(

Vierailija
31/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei se ihan näinkään mene. Kyllä rakastava äiti ajattelee lapsensa parasta ja pitää tärkeänä, että lapsi viettää isänsä kanssa aikaa. Rakastava äiti pitää myös lapsen iänmukaista itsenäisyyttä tärkeänä, ja senkin takia rakastavan äidin lapsi viettää aikaa ilman lastaan.

Vierailija
32/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:08"]

Entäpä jos äidillä on päivälle suunniteltua menoa jota ei halua exälleen keretoa kuten uusi ukko tulossa yökylään yms.

[/quote]

Eiköhän näihin tapaamisiin ole aikaa kuukauden mittaan pari viikkoa? No, minulle tosiaan lapsi menee uuden ukon kanssa koettujen seksiseikkailujen edelle, mutta kukin tavallaan..Täytyy muistaa, että monilla äideillä tilanne on se, että niin sanottua vapaa-aikaa on joka toinen viikonloppu, ja tunnen monta sellaistakin. He eivät koskaan valita, vaan nauttivat sitten vapaistaan täysin rinnoin:) Ap

Vierailija
33/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin!! Äitiydestä ei voi ottaa vapaa-aikaa, tätä tarkoitin, kiitos. Itsekin olen kokoajan lapseni äiti ja käytettävissä, vaikka isällään onkin. Ap

[/quote]Eikä myöskään isyydestä. Kuten kirjoitin yllä. 

Vierailija
34/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:12"]

[/quote]

No ei se ihan näinkään mene. Kyllä rakastava äiti ajattelee lapsensa parasta ja pitää tärkeänä, että lapsi viettää isänsä kanssa aikaa. Rakastava äiti pitää myös lapsen iänmukaista itsenäisyyttä tärkeänä, ja senkin takia rakastavan äidin lapsi viettää aikaa ilman lastaan.

[/quote]

Tässä nyt ei ole hönkäsenpölyä tekemistä meidän tilanteen kanssa, että äiti hyvää hyvyyttään ajattelisi lapsen suhdetta isään, vaan toimii puhtaasti itsekkäistä syistä (viikonlopun baari-ilta houkuttelee enemmän). Että tältä osin, salli mun nauraa:). Kaikki äidit eivät vaan yksinkertaisesti ole kovin hyviä äitejä. Ap

Vierailija
35/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa lastensuojeluun, sittenpä nähdään antaako äiti lapsensa mieluummin huostaan kuin ottaa itse. Jos tämä ei ollut provo, hakekaa huoltajuutta kokonaan (plus lapsilisät). 

[/quote]

Siis mihin huostaan? Ei kukaan nyt noin tyhmä voi olla. Soita vaan lastensuojeluun, niin siellä sulle vastataan, että mikäli teillä ei ole virallista sopimusta, niin sopikaa sitten ihan keskenänne. Ja mikäli on, niin sopikaa silti keskenänne. Ymmärtäkää nyt jo, ettei lastensuojelu voi puuttua tapaamisasioihin. Älkää erotko, jos ette pysty sopimaan lastenne tapaamisista aikuisten lailla. Älkääkä varatko niitä matkoja niin, että sovitut tapammisajat sekoittuvat. AAARRGGHH!!!

Vierailija
36/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niin sekoboltsi ap, miehensä, miehen exä ja oma exä (ja keitä tarinassa mukana onkaan), etten yhtään ihmettele, että eroa on pukannut ja lapsista ei aikuisten oikeesti välitä tarinassa kukaan. Tärkeintä on oma loma ilman lapsia. Ja tätä perusfaktaa ap ei pääse karkuun, vaikka kuinka palstailisi vauvapalstalla haukkumassa miehensä ex-puolisoa. 

kaikkea muuta voi elämässä karata paitsi omaa itseään!

Vierailija
37/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:20"]

Ilmoittakaa lastensuojeluun, sittenpä nähdään antaako äiti lapsensa mieluummin huostaan kuin ottaa itse. Jos tämä ei ollut provo, hakekaa huoltajuutta kokonaan (plus lapsilisät). 

[/quote]

Siis mihin huostaan? Ei kukaan nyt noin tyhmä voi olla. Soita vaan lastensuojeluun, niin siellä sulle vastataan, että mikäli teillä ei ole virallista sopimusta, niin sopikaa sitten ihan keskenänne. Ja mikäli on, niin sopikaa silti keskenänne. Ymmärtäkää nyt jo, ettei lastensuojelu voi puuttua tapaamisasioihin. Älkää erotko, jos ette pysty sopimaan lastenne tapaamisista aikuisten lailla. Älkääkä varatko niitä matkoja niin, että sovitut tapammisajat sekoittuvat. AAARRGGHH!!!

[/quote]

No, mitä tuollaisessa tilanteessa tapahtuu ihan konkreettisesti? Jos isä lähtee matkalle, ilmoittaa äidille olevansa pois kotoa ja äiti ei siltikään ota lasta, lähtee vaikka baariin? Eikö kukaan vie 9-vuotiasta, rappukäytävässä itkevää lasta sosiaaliviranomaisten huostaan?

Vierailija
38/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:08"]

[/quote]

Eiköhän näihin tapaamisiin ole aikaa kuukauden mittaan pari viikkoa? No, minulle tosiaan lapsi menee uuden ukon kanssa koettujen seksiseikkailujen edelle, mutta kukin tavallaan..Täytyy muistaa, että monilla äideillä tilanne on se, että niin sanottua vapaa-aikaa on joka toinen viikonloppu, ja tunnen monta sellaistakin. He eivät koskaan valita, vaan nauttivat sitten vapaistaan täysin rinnoin:) Ap

[/quote]

No kaikilla ei välttämättä oe tarve heti ekana esitellä UUTTA kumppaniaan/seksiseikkailuaan lapsille kuten sinä ja miehesi olette nyt tehneet. 

Vierailija
39/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:49"]

Niin, mutta fiksut ihmiset tiedustelisivat äidin halukkuutta päivien _vaihtamiseen_ ENNEN kun varaavat matkan. 

[/quote]

Meillä ei kysytä miehen exältä, koska se ei toimi toisinkaan päin vaikka sitä kuinka ollaan yritetty. Hänen puoleltaan asiat vain ilmoitetaan. Esimerkiksi pääsiäinen- hän oli varannut matkan selvittämättä, mitkä meidän suunnitelmat olivat. No, mies sitten pitkin hampain järjesti lapsensa mummolaan hoitoon, koska oli itse töissä. Ap

[/quote]

Tehkää pian tapaamissopimus lastenvalvojalla johon kirjataan vuorolomat ja tapaamisajat tarkasti. Sitä noudatetaan ja jos ei ole halua joustaa ajoista tai päivistä ei ole pakko kummankaan puolelta. Kaikille helpompaa olisi jos pieniä joustoja pystyttäis tekemään.

Oletteko nuori uusperhe? Tutustukaa ihmeessä SUPLIN (suomen uusperheellisten liiton toimintaan) www.supli.fi. Meidän uusperheelle on ollut valtavasti hyötyä.

Vierailija
40/59 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:19"] Kaikki äidit eivät vaan yksinkertaisesti ole kovin hyviä äitejä. Ap

[/quote]

Tässä yksi provojen vakiolauseista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä