Saako töistä jotain palkallista opintovapaata?
Tai saako Kelalta jotain muuta korkeampaa tukea kuin opintotuki? Mietin vain, että miten ihmeessä mun tuttava pystyy opiskelemaan. Vaihtoi työpaikan opiskeluun, samana vuonna rakensivat uuden hulppean talon, pieni lapsi ja matkustelevat ja harrastavat. Mieskin vain perusduunari.
Itse olen miettinyt opiskelemaan lähtemistä, mutta ei meillä vaan ole varaa vaikka asuntolaina on pienempi ja mieheni parempi palkkaisessa työssä. Tosin lapsia on vähän enemmän, mutta tuskin se nyt niin paljoa vaikuttaa.
En tajua. Ovat varmaan jotain lottovoittajia.
Kommentit (5)
Velkaa velkaa. Välillä toivon että korot nousisivat 5-10% välille. Iskisi velkauunoille totuus silmille. Mutta asiaan, sellainen on kuin aikuisopintoraha, kannattaa tutustua.
Koulutusrahasto jees. Olisko ansiosidonnaisen päivärahan suuruinen. Itse olin 3kk opintovapaalla.
Kiitos linkistä. Kävin katsomassa ja tuo kai se selitys on. Harmi, kun itselläni ei täyty nuo kohdat, että voisin saada tuota.
Ap.
aikuisopintotuki on korkeampi kuin normaali, sitä saadakseen pitää täyttää tietyt ehdot eikä se toki niin paljon ole kuin palkka
Katso Koulutusrahasto.fi
Hienoa, että tuttavasi jaksaa - hatunnosto hänelle!