Mua stressaa tämä "kesäsää". Seuraavat kymmenen päivää alle 20 astetta ja joka päiväksi luvassa sadetta.
Olisi kiva olla ulkona, olisi kiva grillata ystävien kanssa pihalla. Olisi kiva käydä pyörälenkeillä, kävelyllä, olla puistossa, mitä vaan ULKONA. Alle 20 astetta on kylmä, pitää olla takki mukana. Ja koska joka päivä on sateen mahdollisuus, mitään puistopiknikkejä ei voi suunnitella. Pidempi pyörälenkkikin tyssää siihen, että pitäisi olla ne sadevarusteet sitten varmuuden vuoksi joko valmiiksi päällä tai mukana.
Just nyt ottaa tuhottomasti aivoon se, että mun pitäisi olla Nizzassa ja siinä lähiseuduilla seuraavat kaksi viikkoa, jossa on aurinkoa ja lähes 30 astetta. Sitä sieltä juuri halusinkin, en tätä +17 ja sadetta, "ihanaa Suomi-kesää".
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa sen vertaa säätiedotuksia lukea että löytäisi päivästä sen pari tuntia sateetonta pyörälenkille tai piknikille niin on syytä katsoa vain peiliin.
Muuten olen kyllä ihan samaa mieltä näiden "kesäsäiden" kelvottomuudesta.
OT, mutta nämä viimeaikaiset arvaukset ovat ihan mitä sattuu. 80% todennäköisyys rakasta sateesta = aurinko paistaa.
Tadaa! lento Costa del Solille bookattu! Ja eikun pakkaamaan.
Pitäisi olla se sääpalvelu. Kesällä kaikki päivät aurinkoista ja vähintään + 20 celsiusta. Öisin sopivasti sadetta niin ei luonto ja pellot kuivu. Siinä olisi vientituote jonka ostaisi kaikki mailman maat. No niin insinöörit ja tieteen tekijän hop, hop tekemään niin kuin olisitte jo.
Vierailija kirjoitti:
Muutamana päivänä sataa ni heti ahdistaa?
Muuta muualle. Ite viihdyn ihan hyvin pihalla t-paidassa nytkin.
Viikon tullut vettä ja käytännössä seuraavalle kymmenelle päivällä arvaillaan enemmän tai vähemmän vettä. Kyllä ketuttaa, mutta tätä se Suomen kesä on. No toivottavasti koronatilanne helpottaa, niin pääsee jossain vaiheessa lämpimään.
Vierailija kirjoitti:
No olisit nauttinut silloin, kun niitä helteitä oli. Johan tossa oli parin viikon putki. Carpe Diem ja silleen.
Nyt on luonnon aika nauttia. Alkoi aika palaneelta nurmi monin paikoin näyttääkin, puhumattakaan metsäpaloista.
Eikä mikään estä sua muuttamasta sinne, missä on kesä ikuinen.
Nautin sen mitä ehdin, mutta en voi sanoa pomolle, että en tule töihin kun on hellettä. Sellainen olisikin ihan unelma työpaikka, että voisi vapaasti päättä minä päivinä tekisi töitä.
Onhan tämä ihan shaibaa, mutta minkäs teet. Tätä Suomen kesä yleensä on.
Voi että. Mä sain just kuulla ettei mulla ole syöpää jota epäiltiin, mitä jostain sateesta???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisit nauttinut silloin, kun niitä helteitä oli. Johan tossa oli parin viikon putki. Carpe Diem ja silleen.
Nyt on luonnon aika nauttia. Alkoi aika palaneelta nurmi monin paikoin näyttääkin, puhumattakaan metsäpaloista.
Nautin sen mitä ehdin, mutta en voi sanoa pomolle, että en tule töihin kun on hellettä. Sellainen olisikin ihan unelma työpaikka, että voisi vapaasti päättä minä päivinä tekisi töitä.
Koko päivänkö olet töissä? Jos normaalissa päivätyössä, niin hyvin ehti töistä rannalle moneksi tunniksi. Vielä iltakahdeksan aikaan aurinko porotti paahteisesti.
Älkää oikeasti jaksako valittaa näin turhasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Yksi kesä baarissa töissä meni ilmojen puolesta niinku tosi hyvin. Aurinko paistoi useita päiviä aina kun olin töissä. Vapaapäiville osui sateisia päiviä niin että se alkoi jo epäilyttää. Kerran sain vaihdettua vapaat niin että heti seuraavat kolme päivää. Niistä vasta viimeisenä alkoi sataa. Se olisi ilman vaihtoa ollut vapaata.
Menneissä heiteissä rakastin eniten sitä että varjossakin tarkeni olla kesävaatteissa. Terassimme ruokailutilaan aurinko paistaa vasta 9 eteenpäin joten klo 6 kun syön aamiaisen se oli vielä varjossa. Joko päivän saattoi olla hellevaatteissa.
Nyt on märkää ja kylmää. Jos on pilvistä palelee, jos aurinko tulee esiin huppari ja farkut on liikaa. Jatkuvaa veivaamista vaatteiden kanssa:( Ulkokalusteet pitää kuivata ja kohta ne on taas märät. Ja toi hirveä tuuli!
Meidän puutarhassa ei kasveilla ollut mitään ongelmaa. Kaste hoiti kostutuksen yöllä ja minä muuten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa sen vertaa säätiedotuksia lukea että löytäisi päivästä sen pari tuntia sateetonta pyörälenkille tai piknikille niin on syytä katsoa vain peiliin.
Muuten olen kyllä ihan samaa mieltä näiden "kesäsäiden" kelvottomuudesta.
OT, mutta nämä viimeaikaiset arvaukset ovat ihan mitä sattuu. 80% todennäköisyys rakasta sateesta = aurinko paistaa.
Kun katsoo esim. sadetutkaa niin näkee aika tarkkaan että missä niitä sateita on ja mihin päin liikkuvat. Ei ole kauhean vaikea niiden pohjata löytää sateetonta hetkeä jos sellaisia vain yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko päivänkö olet töissä? Jos normaalissa päivätyössä, niin hyvin ehti töistä rannalle moneksi tunniksi. Vielä iltakahdeksan aikaan aurinko porotti paahteisesti.
Ihmiset ovat selvästikin erilaisia. Minäkin ehdin viime viikkoina nauttia auringosta ja lämmöstä päivittäin tarpeeksi vapaa-ajallani vaikka töissä kävinkin . Loma alkoi maanantaina enkä viitsi yhtään marmattaa huonoista säistä. Silloin kun on maassamme lämmintä niin kannattaa nauttia oli työpäivä tai ei sillä ovat kuitenkin harvinaista herkkua. Teki vuorotyötä tai päivätyötä niin kyllä vapaa-aikaa aina jää sekä lisäksi vapaapäivät mutta osa ihmisistä haluaa aina mennä negatiivisuuden kautta kaikessa.
Päinvastoin. Juuri nythän voi pyöräillä, olla pihalla ja pelata tennistä. Kun oli se täyspaska +32 porotus, en jaksanut liikkua mihinkään ja päivät vietin sisällä verhojen takana kuumuutta paossa. Jos ulos oli pakko mennä niin ainoastaan vitutti se kärähtänyt kuivuus siellä. Helle on perseestä.
"Olisi kiva olla ulkona, olisi kiva grillata ystävien kanssa pihalla. Olisi kiva käydä pyörälenkeillä, kävelyllä, olla puistossa, mitä vaan ULKONA."
Ajattelin helteiden aikaan ihan samaa lukuunottamatta grillausta jota meillä ei harrasteta. Helteellä ei pääse pyörälenkille, kävelylle, puistoon eikä muutenkaan viitsi ulkoilla. Sellaisella kelillä jota viime viikolla oli ei ole mitään asiaa ulos ilman aurinkolaseja, suojarasvoja ja juomapulloja ja sittenkin on hiestä likomärkänä ja läkähtymisen partaalla. Eikä mikään sadetakki auta sisältä päin puskevaan hikimärkyyteen.
Viikon sisään on ollut yksi kunnon sadepäivä (tiistaina) joten eipä se nyt hirveästi ole satanut. Muina päivinä on tullut joku lyhyt kuuro ja 10 tunnista 9,5 tuntia on ollut poutaa. Tällainen pilvipoutainen +20 sää on juuri paras kaikkeen ulkotekemiseen. Alkoi jo käydä pitkäveteiseksi kun hellettä oli kaksi viikkoa putkeen eikä voinut vapaa-ajalla harrastaa muuta kuin tv:n katselua ja lukemista.
Steeffan ja Sofiia olivat jo Ranskasa. Voit snääkin sinne matkustaa.