Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua stressaa tämä "kesäsää". Seuraavat kymmenen päivää alle 20 astetta ja joka päiväksi luvassa sadetta.

Vierailija
02.07.2020 |

Olisi kiva olla ulkona, olisi kiva grillata ystävien kanssa pihalla. Olisi kiva käydä pyörälenkeillä, kävelyllä, olla puistossa, mitä vaan ULKONA. Alle 20 astetta on kylmä, pitää olla takki mukana. Ja koska joka päivä on sateen mahdollisuus, mitään puistopiknikkejä ei voi suunnitella. Pidempi pyörälenkkikin tyssää siihen, että pitäisi olla ne sadevarusteet sitten varmuuden vuoksi joko valmiiksi päällä tai mukana.

Just nyt ottaa tuhottomasti aivoon se, että mun pitäisi olla Nizzassa ja siinä lähiseuduilla seuraavat kaksi viikkoa, jossa on aurinkoa ja lähes 30 astetta. Sitä sieltä juuri halusinkin, en tätä +17 ja sadetta, "ihanaa Suomi-kesää".

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä haluat siis lisää malariahyttysiä tänne. Eikö terveydenhuolto ole vielä tarpeeksi kuormittunut?

Vierailija
2/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän vähintään heinäkuun yleensä Jäämerellä. Siellä sää muuttuu neljästi päivässäkin. Suomen kesä on tällainen, me ollaan maailman toiseksi pohjoisin maa. Yritä keksiä muistakin keleistä positiivista tai pyri viettämään kesät siellä Nizzassa. Toki voi myös valittaa, mutta sehän ei säätä muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit nauttinut silloin, kun niitä helteitä oli. Johan tossa oli parin viikon putki. Carpe Diem ja silleen.

Nyt on luonnon aika nauttia. Alkoi aika palaneelta nurmi monin paikoin näyttääkin, puhumattakaan metsäpaloista.

Eikä mikään estä sua muuttamasta sinne, missä on kesä ikuinen.

Vierailija
4/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa sen vertaa säätiedotuksia lukea että löytäisi päivästä sen pari tuntia sateetonta pyörälenkille tai piknikille niin on syytä katsoa vain peiliin. 

Muuten olen kyllä ihan samaa mieltä näiden "kesäsäiden" kelvottomuudesta.

Vierailija
5/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä haluat siis lisää malariahyttysiä tänne. Eikö terveydenhuolto ole vielä tarpeeksi kuormittunut?

Miten se, että matkustan Nizzaan, lisää yhdenkään malariahyttysen ilmaantumista tänne? Häh?

ap

Vierailija
6/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se kaunis Suomen kesä on. Kylmää, sadetta ja luonnonvedet lämpimiä vain ehkä viikon pari. Tähän ikuiseen kylmyyteenkin väsyy. Mitä näistä helteistä valittajiin tulee niin näille voi sanoaa ettei näistä tekmään mitään fyysisesti rasittavampaa oli 30 tai vain 20 astetta. Läskejä joilla on fyysinen kunto nolla.

Vierailija
7/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit nauttinut silloin, kun niitä helteitä oli. Johan tossa oli parin viikon putki. Carpe Diem ja silleen.

Nyt on luonnon aika nauttia. Alkoi aika palaneelta nurmi monin paikoin näyttääkin, puhumattakaan metsäpaloista.

Eikä mikään estä sua muuttamasta sinne, missä on kesä ikuinen.

Loma alkoi vasta maanantaina. Missasin helteet, kun oli pakko olla töissä :( 

Ja joo, ulkomaille muuttaisin heti, kun sieltä saisin koulutustani vastaavaa työtä ja perhe suostuisi muuttamaan mukana. Ei ole todellisuutta.

ap

Vierailija
8/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että matkustan Nizzaan, lisää yhdenkään malariahyttysen ilmaantumista tänne? Häh?

ap

Ilmastonmuutos kiihtyy ja olet muutenkin kelvoton ihminen.

De Grönä, Hesa

Vierailija
9/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana päivänä sataa ni heti ahdistaa?

Muuta muualle. Ite viihdyn ihan hyvin pihalla t-paidassa nytkin.

Vierailija
10/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vietän vähintään heinäkuun yleensä Jäämerellä. Siellä sää muuttuu neljästi päivässäkin. Suomen kesä on tällainen, me ollaan maailman toiseksi pohjoisin maa. Yritä keksiä muistakin keleistä positiivista tai pyri viettämään kesät siellä Nizzassa. Toki voi myös valittaa, mutta sehän ei säätä muuta.

Ai auta valittamalla, tiedän. Harmittaa vaan tosi paljon. Kaikki tältä vuodelta on peruuntunut ja yritin olla positiivinen ja ajatella, että Suomessakin olisi ihan kiva viettää lomaa. Mä lähden aina ulkomaille, koska haluan sitä aurinkoa ja lämpöä. Aina sitä olen saanut ja nyt sitten olen jumissa täällä tympeässä säässä. En saa edes nukuttua kunnolla, kun stressaan niin paljon tätä. Pelkään, etten saa nollattua ja rentouduttua lomalla ollenkaan ja palaan entistä kuormittuneempana elokuussa töihin.

ap

Vierailija
11/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kommentoja varmaan ymmärsi sinun haikailevan nizzalaista ilmasto Suomeen.

Vierailija
12/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamana päivänä sataa ni heti ahdistaa?

Muuta muualle. Ite viihdyn ihan hyvin pihalla t-paidassa nytkin.

Mulla on lomaa heinäkuu. Ensimmäiset 10 päivää siitä (säätiedotus ei ulotu pidemmälle) on luvattu enintään +19 ja sadetta joka päivä. Se on kolmasosa mun lomasta. Kyllä se ahdistaa.

Minä en viihdy sateessa ja kylmässä t-paidassa ulkona. 

Ja kyllä, muuttaisin välittömästi muualle, jos se olisi millään tavalla mahdollista.

ap

Vierailija
13/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mitään helteitä ei ole tulossakaan. Ootan kaksosia ja olo on tukala muutenkin 😬

Vierailija
14/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kommentoja varmaan ymmärsi sinun haikailevan nizzalaista ilmasto Suomeen.

Nizzassa ei ole malariaa. Eikä missään muuallakaan Euroopassa.

Vierailija
15/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ulkomaille saa jo matkustaa. Me ollaan lähdössä tämän kuun puolivälissä kreikkaan, varma aurinko. :) suosittelen sinullekin!

Vierailija
16/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa oli niin kuivaa, että halkeili ja oli myös metsäpalon vaara, joten olen todella kiitollinen, että vesisateet tulivat. Kasvien ja metsän eläinten ei pidä nääntyä janoon ja helteeseen.

Vierailija
17/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua stressaisi paljon enemmän 30 astetta kuin 20 astetta. Jos sataa ihan jatkuvasti, niin se ei toki ole kivaa lomalla. Satunnaiset sadekuurot ei niinkään haittaa.

Vierailija
18/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai auta valittamalla, tiedän. Harmittaa vaan tosi paljon. Kaikki tältä vuodelta on peruuntunut ja yritin olla positiivinen ja ajatella, että Suomessakin olisi ihan kiva viettää lomaa. Mä lähden aina ulkomaille, koska haluan sitä aurinkoa ja lämpöä. Aina sitä olen saanut ja nyt sitten olen jumissa täällä tympeässä säässä. En saa edes nukuttua kunnolla, kun stressaan niin paljon tätä. Pelkään, etten saa nollattua ja rentouduttua lomalla ollenkaan ja palaan entistä kuormittuneempana elokuussa töihin.

ap

No eihän sellaista kannata stressata, jolle ei voi mitään. Säälle ei voi mitään, se on mitä on.

Vierailija
19/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä vuosi on erilainen, kaikilta on kaikki peruuntunut. Mäkään en päässyt sinne missä haluaisin olla, ja jouduin jumittamaan itselleni täysin vääränlaisessa, tympeässä säässä..Ne helteet eivät nimittäin sovi (sivullisille: laiha, sairas). Mikään ei kuitenkaan ole ikuista, täällä polaaririntaman alueella sää kaikista vähiten. Se on mitä on, ja siihen voi suhtautua joko tarttuen niihin hyviin tai huonoihin puoliin. Valittamalla saa joka tapauksessa loman pilalle, eipä ne sateet enää kauhesti muuta sitä yleistä negatiivisuutta pahempaan suuntaan.

Joutuuhan sitä laittamaan takin päälle, ehkä. Entä sitten? Jotenkin tuntuu, että ihmiset pitävät selviönä jokakesäisiä pitkiä helleputkia. Ne nyt eivät vaan kuulu näille leveysasteille, eivät kaikki talvetkaan ole samanlaisia keskenään. Onneksi.

Vierailija
20/36 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se nykyisin on. Vuoronperään älyttömiä hellejaksoja ja vesisateita +18 lämmintä. Se paras mahdollinen puoliväli taitaa olla historiaa, valitettavasti. Semmonen 20-23 aurinkoinen/puolipilvinen on passeli, välillä sadepäiviä niin maa ei kuivu. Helle on kamalinta mitä voi olla, tosin on helppo huudella tukalien kelien puolesta ilmastoidusta toimistosta tai kesälomilta. Esim. julkisivutyömailla hupun alla on varmasti todella miellyttävää mittarin näyttäessä lähes 50 astetta, kun ilma ei liiku yhtään ja on kypärät, valjaat, paksut haalarit, turvakengät yms päällä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi