Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin lasten , 3- ja 6-v, kanssa junalla Treelta Hkiin

Vierailija
10.07.2006 |

3-vuotias nukkui alkumatkasta , sitten olikin pirteä loppumatkan :)

Tyttö on aika eläväinen ja rohkea ja yritti tehdä tuttavuutta edessämme istuvan nuoren naisen kanssa. Kurkki penkin takaa , huuteli kukkuu ja nauraa hihitteli. Nuori nainen ilmeisesti ei oikein ollut lasten kanssa ollut tekemisissä, yritti olla huomaamatta ja sitten mulkoili vihaisesti. Lähti

mielenosoituksellisesti käymään vessassa ja ilmeisesti ravintolavaunussa.

Yritin hillitä tyttöä, mutta mitä enemmän kieltää tollasessa tilanteessa niin siitähän se vaan innostuu. Olisin vaihtanut paikkaa mutta oli sen verran täynnä juna. Siinä sitten yritin keksiä viihdykettä, lukemista jne.

Oli rankka matka ainakin minulla ja ilmeisesti sillä neitokaisella.

Toisaalta kyllä ihmetyttää, miten jotkut voi olla niin lapsivihamielisiä?

Esim nyt koko kevään on ollut Satasessa näitä tekstariviestejä koskien

lastenvaunujen ja lasten kanssa matkustamista busseissa ja junissa.

Ilmaiseksi matkustamisesta rattaiden kanssa , lasten metelöinnistä jne

Järkyttävän vihamielisiä viestejä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää vaan, että se yleensä rohkaisee lasta ottamaan lisäkontaktia. Opiskelen ja käyn töissä samaan aikaan ja luen tentteihin junamatkoilla, joten mielelläni en käytä sitä kallisarvoista aikaa muiden ihmisten lasten viihdyttämiseen. Luen tentteihin junassa, koska illat haluan pyhittää omalle perheelleni kotona.

t. eräs nuori nainen

Vierailija
22/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä olisi sitten vaikea pyristellä irti, mitä pidemmälle jatkaa.

Tämän jo joku toi aikaisemmin esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi on sen ja sen ikäinen ja on nyt niin kauhean innostunut tällaisista kukkuu-jutuista jne. Minustakin olisi hieman noloa suorastaan vieraalle lapselle " kukkua" takaisin, jos lapsen äiti vaan istuisi eikä olisi tilannetta näkevinäänkään.

Ehkä nainen ei olisi edelleenkään käynyt leikkisäksi, mutta jotenkin se kontakti sinun ja naisen välillä olisi ehkä jättänyt paremman jälkimaun teille molemmille.

Vierailija
24/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en anna, sillä tiedän ettei kaikki halua edes sitä hymyä antaa. En itsekään aina halua hymyillä vieraille lapsille jos olen itse ilman lapsia liikkeellä.

Vierailija
25/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on jos toinen selvästi ottaa takaisin kontaktia, mutta näinhän ei nyt ollut. Ap:n olisi pitänyt kieltää lastaan, kun huomasi, ettei tätä vierasta naista kiinnosta kukkuminen. Lapsille pitää opettaa, ettei joka paikassa voida toimia lapsen ehdoilla. Ap:n lapsi varmaan leikkii kuukkuu-leikkiä kirkossakin kesken hautajaisia..

Vierailija
26/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa sanoa niin, että lapsi tottelee?

Vierailija
27/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 6v tyttäremme on aika äänekäs, ei ota kontaktia vieraisiin vaan laulaa, kyselee ja pelleilee hyvinkin herkästi ja minä kyllä rajoitan häntä nostamasta ääntään liian kovin, koska ymmärrän että junissa on paljon esim: työläisiä ketkä haluavat matkustaa matkansa rauhassa, joten en oikeastaan ymmärrä ap:n surkuttelua :(

Vierailija
28/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi SINÄ et ottanut naiseen kontaktia, pahoitellut häiriötä tms.

Annoit vain lapsesi häiritä naista.

Vierailija
29/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisi ollut puliukko leikkikaverina .... ehkä otteesi olisivat ollet toisenlaiset lapsen käytöksen suhteen.

Vierailija
30/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka-ajan. Koskaan kukaan lapsi ei ole enempää häirinnyt rauhaani. Jos olisi, olisin sanonut hänelle ystävällisellä äänellä haluavani lukea, joten minulla ei nyt ole aikaa jutella hänen kanssaan.

Teiltä superkasvattajilta kysyisin, minkä ikäisenä lapsi ymmärtää, että on epäkohteliasta ottaa kontaktia aikuiseen, eikä odottaa aloitetta aikuisen puolelta? yksivuotiaani ei ainakaan vielä ymmärrä sitä.

Vierailija
31/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin olisi voinut sanoa lapselle, ettei nyt saa häiritä tätiä, kun huomasi, ettei tyttöä kiinnosta leikkiä lapsen kanssa.

Vierailija:

Teiltä superkasvattajilta kysyisin, minkä ikäisenä lapsi ymmärtää, että on epäkohteliasta ottaa kontaktia aikuiseen, eikä odottaa aloitetta aikuisen puolelta? yksivuotiaani ei ainakaan vielä ymmärrä sitä.

Vierailija
32/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan jopa alottaa keskustelun lasten kanssa. Mutta jos kirja tms niin voin syventyä ja sen jälkeen en näe tai kuule liiemmin ympärille : )

Vierailija
33/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tehtäväsi olisi ollut estää lastasi häiriköimästä häntä, toista matkastaan maksanutta henkilöä.

Toivottavasti emme osu samaan junaan. Jos matkustan junalla tavallisessa vaunussa, olen siellä todennäköisesti ilman lapsia ja siksi myös ns. vapaalla, kotiäiti kun olen, ja en todellakaan halua silloin viihdyttää vieraita lapsia.

Vierailija
34/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jätti kontaktoinnin lapsen ja naisen vastuulle. Olisi pitänyt ap:n puhua naiselle. Esim. paniikkihäiriöisille on kauheaa, jos lapsi yrittää " ahdistella" .

Vierailija
35/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap jätti kontaktoinnin lapsen ja naisen vastuulle. Olisi pitänyt ap:n puhua naiselle. Esim. paniikkihäiriöisille on kauheaa, jos lapsi yrittää " ahdistella" .

Vierailija
36/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuten monet muutkin täällä kirjoittaneet sanon kerran kukkuu ja sen jälkeen keskityn kirjaani, käsityöhöni tai maisemien katseluun. En pidä siitä, että kuolasormiset lapset hipelöivät hiuksiani tai potkivat penkkini selkänojaa. Minä maksan matkani, joten minulla on oikeus saada nauttia siitä omalla tavallani. Jos et osaa itse keksiä lapsellesi viihdykettä niin tee kaikille junamatkaajille palvelus ja pysy kotonasi tai kulje henkilöautolla.

Vierailija
37/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

junalla 3v. lapseni kanssa Treelle. Oltiin ekana ulko-ovella, minulla siis poika, rattaat ja jääkiekkokassillinen tavaraa. Tapani mukaan nostin ensin lapsen asemalle ja käskin seisomaan siinä paikallaan, kun nostan tavarat junasta pois. Eikö siinäkin sekunnissa joku hätäinen aikuinen lykännyt itsensä pihalle ja minä jouduin odottamaan päästäkseni hakemaan tavarat junan eteisestä, jotka siis olivat ovella niin, että tämä hätäinen joutui hyppimään niiden yli. Hei haloo! Mun lasta ei tarvi kenenkään viihdyttää tms., huolehdin itse lapsestani ja hänen käyttäytymisestään, mutta eikö nyt, perkele, aikuisella ihmisellä sen verran leikkaa, että päästäisi lapsen kanssa olevan äidin hoitaan itsensä ja tavaransa ja lapsensa ulos junasta asiallisesti. Kyllä mun mielestä aikuiset on idiootteja useimmiten noissa tilanteissa. Jos mua häiritsee joku lapsi ap:n tarinan mukaisesti, huomautan siitä ystävällisesti hänen vanhemmilleen ja asia on sillä selvä. Ei kai tartte naama norsun veellä olla, jos pieni lapsi sanoo kukkuu. Herätkää, pahvit!

Vierailija
38/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos mua häiritsee joku lapsi ap:n tarinan mukaisesti, huomautan siitä ystävällisesti hänen vanhemmilleen ja asia on sillä selvä. Ei kai tartte naama norsun veellä olla, jos pieni lapsi sanoo kukkuu. Herätkää, pahvit!

Vierailija
39/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos mua häiritsee joku lapsi ap:n tarinan mukaisesti, huomautan siitä ystävällisesti hänen vanhemmilleen ja asia on sillä selvä. Ei kai tartte naama norsun veellä olla, jos pieni lapsi sanoo kukkuu. Herätkää, pahvit!

Vierailija
40/63 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisin ollut niiden KANSSA samassa junassa kuin ap, en olisi edes hymyillyt vieraalle lapselle. Mun ei tarvitse ottaa kontaktia vieraisiin lapsiin, ei viihdyttää heitä, eikä olla ystävällinen. Jossakin huomiota haluavassa penskassa kukkuineen ei ole mitään söpöä. Sen sijaan olisin sinä naisena sanonut äidille, että voitko katsoa lapsesi perään ettei häiritse muita. Nainen oli liian kohtelias, kun yritti sanattomasti viestittää sulle ja lapselle, että ei kiinnosta teidän seura.

Omille lapsilleni olen sanonut jo siinä vaiheessa, kun huomaan heidän aloittavan jonkun mahdollisesti häiritsevän pelleilyn, ettei saa häiritä muita ihmisiä, anna tädin olla rauhassa tms. Eri asia on, jos joku haluaa oikein jutella lapsen kanssa itse, mutta aikuisen tehtävä on erottaa nämä tilanteet toisistaan, ja katsoa, että lapsesta ei ole häiriötä ympäristölleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi