farkkujen koko kysymys.
eli olen ostamassa farkkuja huutiksesta ja myyjä ei ole vastannut vaikka olen kysellyt farkkujen vyötärönympärysmittaa.. tuumakoon on ilmoittanut, mut nämä kun jäävät lantiolle, niin onko tuo tuumakoko sitten lantionympärys? ei kai kellään voi olla lantion ympärys 27 tuumaa? vai.. alle 70 cm lantio tuntuu kyl aika pieneltä.
Kommentit (14)
Minun farkkujeni koko on 27/34 eli 27 vyötärö ja 34 pituus. Olen 37- vuotias kolmen lapsen äiti ja ihan normaali vartaloinen.
Eli kakkosen mielestä ihan normaali tapa ilmoittaa farkkujen koko.
Malleittain ja kokojenkin välillä niin isoja eroja, että en huutaisi jos myyjä ei olisi antanut pyytämiäsi tarkkoja mittoja. Esim. vyötärö, sitten haarakorkeus edessä ja takana jotta tiedät mille korkeudelle "vyötärö" farkuissa tulee jne. Itse laitan myymiini vaatteisiin aina cm mitat.
2 onko sulla lantiomallisia farkkuja? eli onko sun lantio siis alle 70cm. vai meneekö se koko aina nimenomaan vyötärönympäryksen mukaan vaikka farkut eivät vyötärölle ylettyisikään? ap
Eiköhän tuumakoko meinaa "vyötärön" ympärystä, olkoonkin, että housu ei sinne yllä. Eri asia on, miten leveälle lantiolle minkäkin merkin vyötäröt on sovitettu. En ehkä tohtisi huutaa, ellei ole tuttu merkki ja malli.
Juurikin lantiolle jääviä farkkuja käytän. Olen 170 pitkä. Painan 58 kiloa.
kakkonen
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 14:09"]
Minun farkkujeni koko on 27/34 eli 27 vyötärö ja 34 pituus. Olen 37- vuotias kolmen lapsen äiti ja ihan normaali vartaloinen.
[/quote]
27/34 ??? Taidat kääriä lahkeet polviin. Jotenkin toi yhtälö ei täsmää. Minä olen 175/54 ja Farkkujen koko on 29/34 Vero Modan vellufarkut on 28 tuumaset. Ja Pidän et Farkut soi jalassa....
Minä uskaltaisin huutaa myös vain tuttua merkkiä.
kakkonen
Kakkonen tykkää taittaa farkkuja lahkeesta hieman. Jalkani ovat tooooosi pitkät suhteessa ja usein pituus 32 jää pieneksi pesun jälkeen,
odottelen sit myyjältä mitta tietoja. ap
Tässäpä sen näkee juuri, että ei ne tuumakoot kerro totuutta, koska olemme eri mallisia. Kakkonen on 'poikavartaloinen' ja ei niin muodokas.
Kyllä farkuissa yleensä ilmoitetaan vyötärönympärys silloinkin kun farkut ei itse asiassa tule vyötärölle asti. Eli farkun yläosa on leveämpi selvästi kuin se ilmoitettu mitta. Mullakin menee tuumakoon 30 lantiofarkut hyvin päälle vaikka lantionympärystä on 95 cm.
27/34 ei ole normaalivartalon farkut, vaan pitkäjalkaisen ja hoikan. Sulla taitaa olla jokin ruumiinkuvan häiriö..
Up