Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valitsee nuoren ja kauneimman, ja lopulta kaikki häviävät: Deittisovellusten data piirtää raadollisen kuvan parinmuodostuksesta

Vierailija
01.07.2020 |

Voisiko joku avata vähän enemmän tätä juttua, joka on Hesarissa? Se on vain tilaajille.

Tämä tutkimusdata kuulostaa aika karulta ja nyt ymmärrän paremmin miesten vinkumisen deittimarkkinoista. Ei ole ihmekään, että jäävät rannalle ruikuttamaan, kun havittelevat vain kuuta taivaalta.

Kommentit (564)

Vierailija
381/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso Paha Susi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansa janoaa:

Kun kerran noin hätkähdyttävän kauniisti pyydetään, niin pakkohan tässä on sitten tosissaan yrittää.

Tämä sukupuolten sota on roihahtanut pitkälti siitä syystä, että tavallinen mies ei juuri saa kontaktia tavalliseen naiseen nuorena. Jokunen viesti sitten tästä oli tiivistetty selitys. Seuraa turhautumista. Toisaalta taas naiset koluavat samoja naistenmiehiä ja kokevat luonnollisesti tulleensa petetyiksi ja kaltoin kohdelluiksi KAIKKIEN miesten tahoilta, kun huomaavat kelpaavansa lähinnä seksiin kaikkien haluamille naistenmiehille.

Noh, kolmekymppisenä tavallisen miehen ja naisen pitäisi kohdata toistensa maailmat jotenkin sopuisasti, mutta nykytilanteen luomilla taustoilla ja keskimääräisen ihmisolennon henkisillä kyvyillä tuo on haaste. Helevetin iso haaste.

Itse olen kyynistä sorttia, enkä usko että tämä soppa tästä enää kovin kirkastuu. Ainoa mikä tilanteen voisi edes teoriassa pelastaa on totuus ja internetin pljäyttäminen.

Mikähän juttu tämä nyt sitten on? Hyvin harva nuori poika ja tyttö ei seurustele. Pojat alkavat seurustella vähän myöhemmin kuin tytöt, mutta harvat jäävät kokonaan ilman seuraa. Tämä päti ennen ja pätee nyt, äitinä voin kertoa sen läheltä seuranneena.

https://www.iradio.ie/alarming-graph-shows-young-men-arent-having-sex-a…

Äitinä (!) olet seurannut läheltä.... Miten äityis auttaa sinua seuraamaan lapsesi kaveriporukan ulkopuolisia?

Sanoisin kyllä, että henkilöllä, joja elää nuorten kanssa 24/7 on realistisempi kuva sen ikisten maailmasta ja ajatuksenkulusta kuin lapsettomalla ikisinkulla, joka kuolaa nuoria netissä.

Aika sinisilmäinen usko lapsi-vanhempi suhteeseen. Ainakin omat vanhemmat eivät tiedä yhtään mitään vähääkää epämääräisemmistä touhuistani. Luullakseni tämä on aika yleistä muutenkin.

Toisekseen, jonkun tyttäriähän ne ovat aina olleet, jotka ovat esimerkiksi kyläilleet minun luonani. Täysin vapaasta tahdosta ja hyvillä mielin nähty joidenkin kanssa jopa useampaan kertaan.

Mammat niin kovasti toivoo että tyttäret myös seukkaisi niiden kivojen kamupoikien kanssa, mutta muistelkaapa nyt vaikka niitä omia nuoruuksia.

Kuten kirjoitin, toivon, että kummityttäreni nauttii nuoruudestaan.

Ihailtava asenne!

Itse olen vain tekojani puntaroudessa miettinyt että teenkö oikein, kun en kuitenkaan pohjimmiltani ole kovinkaan todennäköisesti sitoutumassa, ja näin olen tavallaan osa systemaattista ongelmaa. En toki lupailekaan kuita taivailta ja pyrin kohtelemaan ihmisiä mahdollisimman hyvin.

Mutta vailla itserakkauden häivääkään, eihän tavallinen mies voi tuntua miltään, jos tottuu pyörimään kovinkin korkealla.

Vierailija
382/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Paha Susi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansa janoaa:

Kun kerran noin hätkähdyttävän kauniisti pyydetään, niin pakkohan tässä on sitten tosissaan yrittää.

Tämä sukupuolten sota on roihahtanut pitkälti siitä syystä, että tavallinen mies ei juuri saa kontaktia tavalliseen naiseen nuorena. Jokunen viesti sitten tästä oli tiivistetty selitys. Seuraa turhautumista. Toisaalta taas naiset koluavat samoja naistenmiehiä ja kokevat luonnollisesti tulleensa petetyiksi ja kaltoin kohdelluiksi KAIKKIEN miesten tahoilta, kun huomaavat kelpaavansa lähinnä seksiin kaikkien haluamille naistenmiehille.

Noh, kolmekymppisenä tavallisen miehen ja naisen pitäisi kohdata toistensa maailmat jotenkin sopuisasti, mutta nykytilanteen luomilla taustoilla ja keskimääräisen ihmisolennon henkisillä kyvyillä tuo on haaste. Helevetin iso haaste.

Itse olen kyynistä sorttia, enkä usko että tämä soppa tästä enää kovin kirkastuu. Ainoa mikä tilanteen voisi edes teoriassa pelastaa on totuus ja internetin pljäyttäminen.

Mikähän juttu tämä nyt sitten on? Hyvin harva nuori poika ja tyttö ei seurustele. Pojat alkavat seurustella vähän myöhemmin kuin tytöt, mutta harvat jäävät kokonaan ilman seuraa. Tämä päti ennen ja pätee nyt, äitinä voin kertoa sen läheltä seuranneena.

Äitinä (!) olet seurannut läheltä.... Miten äityis auttaa sinua seuraamaan lapsesi kaveriporukan ulkopuolisia?

Sanoisin kyllä, että henkilöllä, joja elää nuorten kanssa 24/7 on realistisempi kuva sen ikisten maailmasta ja ajatuksenkulusta kuin lapsettomalla ikisinkulla, joka kuolaa nuoria netissä.

Aika sinisilmäinen usko lapsi-vanhempi suhteeseen. Ainakin omat vanhemmat eivät tiedä yhtään mitään vähääkää epämääräisemmistä touhuistani. Luullakseni tämä on aika yleistä muutenkin.

Toisekseen, jonkun tyttäriähän ne ovat aina olleet, jotka ovat esimerkiksi kyläilleet minun luonani. Täysin vapaasta tahdosta ja hyvillä mielin nähty joidenkin kanssa jopa useampaan kertaan.

Mammat niin kovasti toivoo että tyttäret myös seukkaisi niiden kivojen kamupoikien kanssa, mutta muistelkaapa nyt vaikka niitä omia nuoruuksia.

Kuten kirjoitin, toivon, että kummityttäreni nauttii nuoruudestaan.

Ihailtava asenne!

Itse olen vain tekojani puntaroudessa miettinyt että teenkö oikein, kun en kuitenkaan pohjimmiltani ole kovinkaan todennäköisesti sitoutumassa, ja näin olen tavallaan osa systemaattista ongelmaa. En toki lupailekaan kuita taivailta ja pyrin kohtelemaan ihmisiä mahdollisimman hyvin.

Mutta vailla itserakkauden häivääkään, eihän tavallinen mies voi tuntua miltään, jos tottuu pyörimään kovinkin korkealla.

Niin että otetaan nuorelta luulot pois. Hyi mokomaa joka kehtaakin haaveilla paremmasta ja tehdä kaikkensa saadakseen haluamansa. Kyllä, pidetään kiinni tästä perisuomalaisesta asenteesta. Kehtaakin kuvitella olevansa jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan jotenkin poikkeava kun mitään kokemusta miehistä ei ollut ennen 20 vuotta. Tinderistä on joitakin tullut tavattua mutta eivät ole kiinnostuneita usein syvällisempään tutustumiseen. Olen tosi itsenäinen luonteelta mutta en kovin sosiaalinen.. jotakin mussa on mikä aina karkottaa kaikki.

N23

Vierailija
384/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan jotenkin poikkeava kun mitään kokemusta miehistä ei ollut ennen 20 vuotta. Tinderistä on joitakin tullut tavattua mutta eivät ole kiinnostuneita usein syvällisempään tutustumiseen. Olen tosi itsenäinen luonteelta mutta en kovin sosiaalinen.. jotakin mussa on mikä aina karkottaa kaikki.

N23

Miehet pelkää liian itsenäisiä naisia. Tullut huomattua, N30

Vierailija
385/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Paha Susi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansa janoaa:

Onneksi isolla osalla ihmisistä on sen verran luottamukselliset suhteet nuorisoonsa, että myös seurustelu, seksi ja muista intiimeistä asioista voidaan keskustella. Lisäksi vielä tunnetaan se kaveripiirikin, jossa nuoriso hengailee. Toki erityisesti amis-matskusta voi löytyä niitä mt-ongelmaisia rikkinäisistä oloista olevia, jotka hakee setä-miehiltä rahaa ja arvostusta..

Vierailija
386/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä olennaisinta, miehet lähettävät ulkonäön puolesta KAIKILLE naisille enemmän viestejä kuin naiset vastaaville miehille. Eli rumat naiset saavat enemmän viestejä kuin rumat miehet.

Ei sitten sulle tullut mieleen ilmeisin selitys siihen, miksi näin on?

Annan vihjeen: Mitäpä olet kuullut tällaisten palveluiden käyttäjien sukupuolijakaumasta? Voisiko tällä äärimmäisen triviaalilla tosiseikalla olla jotain tekemistä tämän viestimäärän kanssa?

(Ziisus näitä järjen jättiläisiä, en kovasti ihmettele jos saavat kerralla kahdet treffit - ekat ja vikat.)

Sukupuolijakauma on sellainen että miehiä on noin puolet enemmän.

Viestejä naiset saavat yli 20x enemmän.

Vierailija
387/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Kun minä olin Suomi24 - nettitreffipalstalla, lähetin parin kuukauden aikana 5 treffipyyntöä, ja vain yhdet treffit toteutuivat, yksi ei vastannut viestiini ja kolmen kanssa jo ehdin sopia treffit, jonka jälkeen miehet itse peruuttivat treffit.

Ihmettelen vaan, että mitä hittoa he siellä tekevät, jos eivät kuitenkaan halua käydä treffeillä

Kuka sanoi etteivät halua?

Eivät vain halunneet käydä juuri sinun kanssasi.

Vierailija
388/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ohitin deittisivuilla miehet, jotka haki itseään huomattavasti nuorempaa. Enkä edes vastannut heille, jotka kirjotti. Mun oma prinssi löysi sitten minut ja hän on minua 3v vanhempi 😍

Vierailija
389/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Ei pelkää vaan pitää epämiellyttävän. Itsenäinen nainen = feministi ja kusipää. Ei kiitos

Mies52v

Vierailija
390/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Ja höpön löpön.

On tullut huomattua että tämä tarkoittaa seuraavaa:

a) suosittu ja perinteisesti maskuliininen uros ei halua itsenäistä urasuorittaja-seikkailijaa, vaan kodin hengettären joka täydentää hänen elämäänsä parhaalla tavalla. Tämä on luonnollista, perinteiselle miehelle perinteinen nainen. Ne miehet joille sopisit, eivät kelpaa sinulle koska on saatava se maskuliininen, komea, suosittu, menestynyt urho.

b) nainen on sitoutumiskyvytön tuuliviiri joka muuttaa mieltään asuinpaikan, lasten hankkimisen, seurustelun ja kaiken muunkin kanssa non-stop.

Vierailija
391/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim tinderissä algoritmi huomioi sen sun vastakaiuttoman tykkäilyn siten että sun suosituspisteitä alennetaan ja sinun profiiliasi esitetään samoilla pisteillä oleville vähemmän viehättäville naisille.

Tinder ollut kovin niukkasanainen sovelluksensa toiminnasta. Mistä olet kaivanut tiedon algoritmin toiminnasta?

Vierailija
392/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kaksi itsenäistä ihmistä ei näe parisuhteelle arvoa ja pysyykin helposti itsenäisinä? Ellei kumpikaan näe vaivaa suhteen luomisen eteen, niin syntyykö suhdetta?

Vierailija
393/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Paha Susi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansa janoaa:

Kyllähän tuosta kommentistakin huomaa, ettei sulla ole nuorten seurustelusuhteista mitään käsitystä. Aina on ollut niitä, joiden on ollut mahdoton löytää ketään, jolloin he keksivät sille mitä ihmeellisempiä selityksiä, joille on helppo etsiä tukea samanlaisten älypäiden yhdistyessä netin syövereissä.

Suurin osa ihmisistä kuitenkin pariutuu helposti nuorena ja senkin jälkeen, ja useimmat harrastavat suhteiden välissä vähän irtosuhteitakin pitämättä sitä erityisen paheellisena niin kuin sinä näytät pitävän. 

Vierailija
394/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim tinderissä algoritmi huomioi sen sun vastakaiuttoman tykkäilyn siten että sun suosituspisteitä alennetaan ja sinun profiiliasi esitetään samoilla pisteillä oleville vähemmän viehättäville naisille.

Tinder ollut kovin niukkasanainen sovelluksensa toiminnasta. Mistä olet kaivanut tiedon algoritmin toiminnasta?

Olen eri, mutta etkö ole yhtään perehtynyt algoritmien toimintaperiaatteisiin? Ja deittisovellusten toimintatavoista olen lukenut useammastakin lehtijutusta, että juuri noin ne toimivat. 

Vierailija
395/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää nämä miehet, jotka esim. suomi24:ssa laittavat ihannekumppanikseen ikähaarukan tyyliin 18-39, vaikka itse ovat tyyliin viisikymppisiä. Ovelampi mies piilottaisi tällaiset, ja tajuaisi että naisia kuvottaa. :D Mutta eivätpä tällaiset miehet taida naisista paljon tietää.

Nämä tutkimukset ja artikkelit ovat osasyy siihen, miksi en aio 30-kymppisenä naisena enää koskaan seurustella. Minulla on hyvä työ, en kaipaa lapsia miehen puolelta epävarmaan tyytymissuhteeseen ja minulla on paljon ystäviä. Seksiä kaivatessa sitäkin saa.

Miksi jakaa elämänsä jonkun kanssa, jolle on vain paremman puutteessa otettu lohdutuspalkinto?

Vieläkään tässä ketjussa ei ole yhtään miestä, joka edes yrittäisi puolustella että oikeasti tykkäävät olla yhdessä sen +30 puolison kanssa, eivätkä haaveile nuoremmista.

Vierailija
396/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Ja höpön löpön.

On tullut huomattua että tämä tarkoittaa seuraavaa:

a) suosittu ja perinteisesti maskuliininen uros ei halua itsenäistä urasuorittaja-seikkailijaa, vaan kodin hengettären joka täydentää hänen elämäänsä parhaalla tavalla. Tämä on luonnollista, perinteiselle miehelle perinteinen nainen. Ne miehet joille sopisit, eivät kelpaa sinulle koska on saatava se maskuliininen, komea, suosittu, menestynyt urho.

b) nainen on sitoutumiskyvytön tuuliviiri joka muuttaa mieltään asuinpaikan, lasten hankkimisen, seurustelun ja kaiken muunkin kanssa non-stop.

Miksi tänä päivänä pitäisikään ottaa nurkkiinsa pyörimään joku sellainen mistä ei syty? Uranainen tulee toimeen omillaan ja voi jäädä näin ollen helpostikin sinkuksi. Lapsiakaan tuskin tulee yksinäisen talouteen, ellei hän hakeudu lapsettomuushoitoihin.

Vierailija
397/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin n. 40-vuotiaana naisena olen huomannut, että samanikäiset miehet usein hakevat jopa 15 vuotta nuorempaa seuraa. Se heille sallittakoon, mutta harmillista tietysti meille, jotka taas tykkäisimme itsemme ikäisestä seurasta. Harmi jos minut nähdään vain ylivanhana vaihtoehtona :( Suuret ikäerot kumpaankaan suuntaan parisuhteessa eivät itseäni kiinnosta. Olisi kiva, että miehen kanssa olisi suunnilleen sama elämänvaihe ja muutenkin paljon yhteistä.

Tinderissä ei sinällään ole ongelmaa saada suurta määrää tykkäyksiä, mutta vaikuttaa siltä, että miehet eivät tosiaankaan vaivaudu lukemaan profiilitekstiäni. Siksi joutuu raakkaamaan tyyppejä todella rankalla kädellä, koska valtaosa ei siis ole mitä haen (ja minkä myös siinä tekstissä ilmoitin). Minusta vaikuttaisi siltä, että Tinderin tyyppiset sovellukset toimisivat parhaiten, jos ihmiset oikeasti keskittyisivät katsomaan niitä profiileja kunnolla ja tykkäisivät vain niistä, jotka oikeasti kiinnostavat heitä. Eikä niin, että kaikki ihmisen näköiset swaipataan vasemmalle.

Vierailija
398/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät oikeasti tunnu ymmärtävän, että lasten saaminen on heilläkin sidoksissa ikään. Harvassa ovat ne miehet, jotka saavat ensimmäisen lapsensa huomattavasti nuoremman kumppanin kanssa nelikymppisenä tai sitä vanhempana.

Kannattaa toimia silloin kun on mahdollisuus, eikä sitkutella asian kanssa neljäänkymppiin.

Vierailija
399/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää nämä miehet, jotka esim. suomi24:ssa laittavat ihannekumppanikseen ikähaarukan tyyliin 18-39, vaikka itse ovat tyyliin viisikymppisiä. Ovelampi mies piilottaisi tällaiset, ja tajuaisi että naisia kuvottaa. :D Mutta eivätpä tällaiset miehet taida naisista paljon tietää.

Nämä tutkimukset ja artikkelit ovat osasyy siihen, miksi en aio 30-kymppisenä naisena enää koskaan seurustella. Minulla on hyvä työ, en kaipaa lapsia miehen puolelta epävarmaan tyytymissuhteeseen ja minulla on paljon ystäviä. Seksiä kaivatessa sitäkin saa.

Miksi jakaa elämänsä jonkun kanssa, jolle on vain paremman puutteessa otettu lohdutuspalkinto?

Vieläkään tässä ketjussa ei ole yhtään miestä, joka edes yrittäisi puolustella että oikeasti tykkäävät olla yhdessä sen +30 puolison kanssa, eivätkä haaveile nuoremmista.

Tällaisiin ketjuihin rynnii miehiä, jotka eivät saa naisia ja jotka ovat omaksuneet tietyt ajatusrakennelmat. Niiden mukaan naiset hyljeksivät ns. kivoja miehiä nuorina, mutta saavat karmean koston 35+ ikäisinä, kun heitä ei enää huoli kukaan. Aiemmin hyljeksityistä miehistä on tullut menestyviä ja he saavat vapaasti valita nelikymppisinä jonkun parikymppisen kaunottaren. Nuo miehet ilkkuivat täällä vanhoille naisille ja odottavat päivää, jolloin heistä tulee suosittuja. Täällä kirjoittavien miesten fantasiat ovat niin yliampuvia, että jokainen tajuaa, etteivät ne ole totta. Jokainen kuitenkin näkee ympärillään ja voi katsoa tilastoista, etteivät nuoret naiset seurustele nelikymppisten miesten kanssa kuin harvoissa tapauksissa. Kun nuo miehet kirjoittavat, että vanha vaimo vaihdetaan nuorempaan, he unohtavat lapset. Lapset kärsivät aina avioerossa, eikä tosielämän alfa aiheuta lapsilleen kärsimystä, vaan toimii perheensä parhaaksi. On olemassa vaikka kuinka paljon vanhoja pariskuntia, joilla menee hyvin ja rakkautta riittää.

Vierailija
400/564 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olepa nyt aikuinen, vaikka provoiluun vastaatkin. Mieti ihan oikeita tuntemiasi ihmisiä; sukulaisia, työkavereita, muita tuttuja. Oikeastiko kuvittelet niiden 30+ perheenisien kuvittelevan, että parikymppinen tyttö olisi parempi puoliso ja äiti heidän lapsilleen? Älä ole lapsellinen.

Nuoret naiset ovat kauniita, sen näen itsekin. Miesten silmissä varmasti myös seksikkäitä. Silti olen aivan varma omastakin puolisostani, ettei hän kuvittelisi hetkeäkään voivansa elää parisuhdearkea parikymppisen kanssa. Heitä on sukulaisissa ja niin ihania kuin ovatkin, niin ei monikaan aikuinen mies jaksaisi innostua samoista asioista. Puolisoni on aikuinen mies, ei hän kuvittele, että kaksikymppisen viikonloppuaamun kohokohta olisi yhteinen, rauhallinen brunssi Hesarin äärellä. Sen jälkeen pihatöitä, kotitöitä, mitä milloinkin vuodenajan mukaan, ehkä päiväretki jonnekin tai käynti kylässä tuttavilla. Illalla puoli yhdeksän uutiset ja sen jälkeen viikolla ajankohtaisohjelma tai viikonloppuna mahdollisesti joku laadukas elokuva. Silloin tällöin klubille kuuntelemaan live-musiikkia tai kaupungille katsomaan joku ajankohtainen näyttely ja syömään jne. Aika harvalla parikymppisellä olisi mahdollisuuksia edes taloudellisesti sellaiseen elämään, jota puolisoni haluaa elää.

Palstan vuokralla asuvat jonnet, joilla ei ole muuta arkea kuin netti ja pelaaminen, kuvittelevat parisuhteen olevan sitä että harrastetaan seksiä ja näyttäydytään kuuman mimmin kanssa kaupungilla, jotta muut jonnet tulevat kateellisiksi. Kuitenkin jokainen aikuinen tietää, että 90 % parisuhteesta koostuu arjesta, laskuista, kotitöistä, lastenhoidosta jne.