Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain vaatteita lapsille, kivoja ja tahraisia?

Vierailija
17.04.2013 |

Miten saatte tahrat pois vaatteista?

voin kokeilla mitä vaan, eipä tuosta ne pilalle mee!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippua

Vierailija
2/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tahroihin auttaa se, kun vaan pesee useamman kerran. Sappisaippua on hyvä myös ja valkoisiin vaatteisiin aurinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittia 

Vierailija
4/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tahrat lähtee enää millään. Nehän on tavallaan jo "palaneet kiinni", kun eivät ole edellisissä pesuissa lähteneet. Jotkut tahrat ovat ihan toivottomia, vaikka mitä vinkkejä koittaisi. Eli tuolla sappisaippualla mäkin ehkä yrittäisin, ja sillä on sitten käyttöä myöhemminkin tuoreisiin tahroihin. Ja se on halpaa. En ole ikinä saanut apua mistään pyykinpesuaineista tai vanisheista, jotka lupaavat kaikkien tahrojen katoavan pesussa saman tien :D

Vierailija
5/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiehauta vedenkeittimessä kiehuvaksi vesi ja kaada se tahran päälle. Itse olen saanut sillä osan hankalimmista tahroista pois.

Vierailija
6/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaatteen materiaalista ja tahrasta. Kannattaa kokeilla eri pesuaineita, kyllä ne voivat puhdistua kun pesee useamman kerran. Ja hyvä kun on sellaisiakin vaatteita, joita lasten ei tarvitse varoa rapaisimmissakaan leikeissä.

Vierailija
7/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen liottanut yön yli kloritevedessä. Suurin osa vaatteista ei ole ollut moksiskaan siitä ja tahrat ovat lähteneet. Ne, jotka ovat menneet pilalle, niin surutta roskikseen.

Vierailija
8/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:04"]

Miten saatte tahrat pois vaatteista?

voin kokeilla mitä vaan, eipä tuosta ne pilalle mee!

[/quote]

Kokeile tosiaan rasvatahroihin ja sen tyyppisiin sappisaippuaa. Se irrottaa mulla ainakin vanhatkin rasvatahrat.

Ja muihin kokeile liottaa Vanishilla ja sitten pestä. Meillä sillä puhdistui ekaluokkalaisen kirkkaan värinen takki, joka oli ihan törkeän näköinen, kun sillä oli nuohottu pitkin autojen kylkiä. ELi sellaista rasvaista autolikaa oli takki täynnään. Nuo tahrat ei lähteneet sappisaippualla, jolla yritin ensin.

Vierailija
9/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:19"]

mä olen liottanut yön yli kloritevedessä. Suurin osa vaatteista ei ole ollut moksiskaan siitä ja tahrat ovat lähteneet. Ne, jotka ovat menneet pilalle, niin surutta roskikseen.

[/quote]

Kloritea lastenvaatteisiin? Oikeasti?

Vierailija
10/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 asteen pesu

Vierailija
11/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteen pesu riittää!

Vierailija
12/22 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:19"]

[/quote]

Kloritea lastenvaatteisiin? Oikeasti?

[/quote]

Miksi ei? Ei se Klorite mitenkään pesiydy siihen vaatteeseen. Toki se pestään ja huuhdotaan normaalisti valkaisun jälkeen.

Vierailija
13/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita auringonvaloa. Mulla lähteny kaikki lastenruuista tulleet tahrat auringonvalolla.

Vierailija
14/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tahra käytännössä siis lähtee auringossa? Vai tarkoitatko että joku tietty tahra haalistuu näkymättömäksi valon vaikutuksesta?

Vierailija
15/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten saa tuota sappisaippuaa??? Ihanko tavallisen kaupan pesuainehyllyssä? Apteekista..? Luontaistuotekaupasta? Asun pienessä kunnassa, jossa kaksi tavallista ruokakauppaa..

Vierailija
16/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkatahrat lähtee nestemäisellä mäntysuopaliuoksella.

Vierailija
17/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanan karoteeni (se joka tekee porkkanan oranssiksi) hajoaa auringon valon vaikutuksesta. Ehkä tehoaa muihinkin?

Kloritea koittaisin seuraavaks. Liotus yön yli ja sitten pesu normaalisti.

Vierailija
18/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanan karoteeni (se joka tekee porkkanan oranssiksi) hajoaa auringon valon vaikutuksesta. Ehkä tehoaa muihinkin?

Kloritea koittaisin seuraavaks. Liotus yön yli ja sitten pesu normaalisti.

Vierailija
19/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippuaa saa normikaupan pesuainehyllyltä. Mä olen ostanut pienehköstä s-marketista.

Vierailija
20/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxy vanish ja liotus yön yli. 

kyllä lähtee